Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

SjonDoo

36x Northen Light X (Onbekend)

Recommended Posts

Dag 42 sinds start / Dag 31 - 12/12

 

net water gegeven, zo'n 750ml per plant Ph 6.5 met 3/4 dosering calcium en verder niets..

 

De toppen zijn tot nog toe niet echt hard moet ik zeggen, maar ze groeien wel flink door nu..

 

Woensdag krijgen ze weer normale voeding met PK13/14 want die gaat niet samen met de calcium..

 

Hoop dat ze vanaf dan een beetje harder gaan worden..

 

Wat pics van vandaag.. :)

 

Laterss...

:D

 

 

gallery_26403_11613_11458.jpg

 

gallery_26403_11613_101023.jpg

 

gallery_26403_11613_219103.jpg

 

gallery_26403_11613_138160.jpg

 

gallery_26403_11613_290096.jpg

 

gallery_26403_11613_157184.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

yow sjon,

 

en doet de calcium beetje ze werk??

 

dit word zeker een mooi resultaat,

 

good luck ouwe,

 

greetz pablooow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Pablow,

 

straks eens een kijkje nemen.. ik weet het nog niet zo zeker... maybe..

 

In ieder geval ben ik blij als ik weer voeding met pk kan geven want de toppen zijn me te zacht...

 

Zal morgen een update doen...

 

Latersss...

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey riesje,

 

misschien als deze kan leeg is eens switchen.. voorlopig kan ik nog even vooruit !

 

Wat is er zo afwijkend/bijzonder aan die Aptus in vergelijking met die van Canna ?

 

Thanks,

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi egaal :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Harstikke mooi vol veldje Sjon :D

Succes!

 

Gr zeebodem,

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hey riesje,

 

misschien als deze kan leeg is eens switchen.. voorlopig kan ik nog even vooruit !

 

Wat is er zo afwijkend/bijzonder aan die Aptus in vergelijking met die van Canna ?

 

Thanks,

:)

 

 

Die van Canna geef je volgens hun schema maar 1 keer mee dacht ik zo uit munne zaagselbunker te weten.

Van Aptus ( voor alle duidelijkheid en voor mijn eigen veiligheid :tu , NEE , ik heb geen voordelen aan het noemen van Aptus ) geef je vanaf 3 weken bloei mee opbouwend van 10 naar 50 ml per honderd liter voedingswater.

Ik geef dan wel minder bloeivoeding in de laatste weken.

ALs je dan in de laatste week ook nog eens die K boost van Aptus mee geeft knallen de toppen helemaal van je takken af. Ik kan je wel aanraden als je het gaat gebruiken om tot minimaal anderhalve week daarna alleen water met eventueel enzymen mee te geven. Zelf ben ik nu begonnen met 2 weken geen voeding meer te geven.

Verder wil ik nog opmerken dat er volgens mij een verband is met wat lossere toppen en een ( te ) hoge plant.

Ik merk dat kortere planten meestal wat hardere toppen hebben. En zo als je misschien wel hebt opgemerkt , kweek ik op dit moment alleen maar laag. :D

 

Je planten staan er mooi bij. NLX is nog altijd mijn grootste liefde.....................om te kweken dan. :D Die worden zowiezo altijd wat later hard dan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik geef momenteel die Canna PK13/14 ook altijd de laatste 3 weken mee in een vaste dosering, enkel de eerste dosis neem ik als start een halve hoeveelheid..

 

Houdt in dat ik in principe altijd zo'n 4 weken voor het einde ermee begin.. de laatste week krijgen ze dan enkel nog water... feitelijk komt dat dan zo ongeveer op hetzelfde neer toch ?

 

Zelf zak ik ook meestal ietsjes met de rest van de voeding zodra ik de PK mee ga geven, al schrijft mijn schema dat niet voor.. vind de Ec toch wat aan de hoge kant anders..

 

Grootste obstakel is echter dat ik nog zeker 3/4 vaatje heb staan.. en die gaat nu al bijna 4 rondes mee dus daar kan ik nog even meer door ! :)

 

Als ik door alles heen ben ga ik denk ik sowieso eens een ander merk/reeks gebruiken om te kijken wat de verschillen zijn...

 

Dus zal deze zeker mee in overweging nemen !

 

Laterss..

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 44 sinds start / Dag 33 - 12/12

 

De roestvlekjes op de bladeren lijken zich niet echt meer uit te breiden.. zeker weten doe ik het nog niet..

 

Wat me wel opviel is dat ze sinds de laatste watergift minder water/voeding verbruikt hebben dan voorheen.. :)

 

Ik heb ze vandaag in ieder geval weer gewoon de normale dosis voeding gegeven met als extra de PK13/14..

 

Normaal zou ik dan vrijdag weer opnieuw moeten geven, maar als dit de nieuwe trend is wordt dat zaterdag..

 

Verder weer volop verse 'haartjes' aanwezig en nu ook meer kristallen dus harde toppen zijn op komst.. :D

 

Ik begin me onderhand (beetje laat) wel af te vragen of ze hun eigen gewicht kunnen gaan houden..

 

Maar... ze hebben wel veel steun aan elkaar omdat het zo vol is geworden.. :D

 

Nieuwe pics van vandaag gemaakt voor de liefhebbers..

 

Laterss...

:tu

 

 

gallery_26403_11613_233908.jpg

 

gallery_26403_11613_183060.jpg

 

gallery_26403_11613_78355.jpg

 

gallery_26403_11613_90264.jpg

 

gallery_26403_11613_186741.jpg

 

gallery_26403_11613_55297.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er prima uit Sjon..!

Dag 33...op naar die Cola+s!!

 

Gr. Mrt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit daar.

Wel ff goed die roestvlekken in de gaten houden en eventueel ff wat schoonwater meegeven,

 

Tja verder niks te zeiken he, het einde is in zicht :D met 1.5kg als result

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat zeker goed bij jou Sjon!

Nog een vraag: Hoe maak jij die vent vast? Wat zit erachter om de dikte van de motor te overbruggen, Hout of karton?

 

Keep up the good work!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ MRT & Tim,

 

thanks mannen !

 

 

@ greenf1ngers,

 

Ik heb de vent (softbox) buiten de tent hangen en aangezien ik 250mm slang gebruik (gaten zijn kleiner) heb ik zelf een gat in de zijkant van de tent gemaakt..

 

De vent hangt zo'n 100cm (slanglengte) van het filter af , verbonden met 250mm gedempte slang (in een bocht) en hij hangt in rubber ringen / spanbanden aan een oude verwarmingspijp vast..

 

Ik heb een 2500m3 afzuiger die gemiddeld op een 25% draait, de gehele kweek door, het verlies door die gedempte slang ertussen neem ik voor lief, reserve genoeg.. :)

 

Ik raad je echter aan om de afstand tussen filter en vent zo kort, recht en stevig mogelijk te houden ivm capaciteitsverlies.. zeker als je afzuiging op de max gaat draaien...

 

Die max zou namelijk zomaar eens 20-40% lager kunnen uitvallen indien de verbinding tussen filter en vent niet of zelfs verre van optimaal is..

 

Succes !

:D

 

 

 

nb : heb nog een fotootje gevonden

 

gallery_26403_10539_66980.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

:D Poeh hey, dat ziet er zeker goed uit. jealousy is a motherfucker..... Kan weinig anders dan respect geven, en accepteren dat ik nog veel moet oefenen haha. succes nog met het afronden van je mooie kweek.

Grtz cannasmoker

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ cannasmoker,

 

thanks man, het ziet er gelukkig ook weer eens lekker uit deze ronde (tot nog toe) ! :)

 

Kan alleen maar zeggen, goed lezen, goed kijken, goed luisteren en goed blijven opletten..

 

Ik zie nu zelf dat de aandacht erbij (blijven) houden ook de nodige vruchten afwerpt..

 

Ben benieuwd naar de pics van je kweekje(s)..

 

Laterss...

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nog een vraag: Hoe maak jij die vent vast? Wat zit erachter om de dikte van de motor te overbruggen, Hout of karton?

 

Ik was niet helemaal wakker geloof ik.... :rolleyes:

 

Die VENT ;) heb ik tegen een blokje hout aangetrokken met 2x3 tie-raps of hoe die dingen ook heten.. er moest iets tussen komen omdat anders tijdens het zwenken de ventilatorkap tegen de tent aan kwam..

 

Ik durfde geen slangklem te gebruiken omdat die rond zijn en vrij sterk, zou zo die vierkante plastic kap naar de klote trekken.. die tie-raps kan je mooi strak om de hoek heen trekken als je er 3 combineert en dan één voor iedere zijde gebruikt.. de twee buitenste trek je boel dan mee aan..

 

Blokje zit dan wel weer met slangklem vast aan de middelste tentstok zodat het sterk genoeg vast zit..

 

Latersss...

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 47 sinds start / Dag 36 - 12/12

 

Bladeren vertonen nog steeds roestvlekken, niet dat ik had verwacht dat ze weg zouden gaan.. maar breidt nog steeds uit..

 

Ze reageren wel een stuk beter op de voeding met een wat hogere ph waarde (6.2) die ik ze de laatste 2x heb meegegeven..

 

Denk dat inderdaad zoals stikkie aangaf ook de ph wat aan de lage kant zat en dit nu weer wat meer op peil is..

 

Volgende ronde ga ik me toch weer aanwennen om iedere 3 weken een paar grondmonsters te nemen..

 

Las vandaag in de Highlife trouwens een heel interssant stuk over ph huishouding..

 

Voor de geïnteresseerden echt een aanrader voor duidelijke tekst en uitleg..

 

Verder gaat het wel lekker eigenlijk, heb nog wat pics gemaakt..

 

Laterss...

:rolleyes:

 

 

gallery_26403_11613_163663.jpg

 

gallery_26403_11613_87272.jpg

 

gallery_26403_11613_18849.jpg

 

gallery_26403_11613_14796.jpg

 

gallery_26403_11613_144064.jpg

 

gallery_26403_11613_250409.jpg

 

gallery_26403_11613_202978.jpg

 

gallery_26403_11613_163343.jpg

 

gallery_26403_11613_174689.jpg

 

gallery_26403_11613_62601.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

heyy sjondoo

 

ziet er echt super uit!!! Ga zo door kerel Dit word echt zekers joun beste ronde!!!!

 

Groetjess Dretjuhh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks man !

 

net nog water gegeven met voeding en pk.. tussen de 600 en 900ml per plant.. afhankelijk van hoe droog ze stond..

 

Morgen krijgen ze weer niks en dinsdag nog eens water met beetje voeding.. zónder pk.. maar mét wat calcium..

 

Denk dat ik dat voor de zekerheid 1x in de week ga aanhouden tot het einde..

 

Laterss..

:rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 50 sinds start / Dag 39 - 12/12

 

net voeding gegeven zoals aangegeven in voorgaande bericht.. zo'n 500-800ml per plant..

 

De toppen groeien rustig door en er duiken her en der wat bruine haartjes op.. nog 3.5 weken vanaf nu zal de max zijn schat ik..

 

Bladeren beginnen bij een aantal ook wat minder mooi te worden maar dat mag de pret niet drukken in dit stadium..

 

Nieuwe pics van vandaag !

 

Laterss..

:rolleyes:

 

 

 

gallery_26403_11613_38713.jpg

 

gallery_26403_11613_118640.jpg

 

gallery_26403_11613_47887.jpg

 

gallery_26403_11613_158480.jpg

 

gallery_26403_11613_85656.jpg

 

gallery_26403_11613_219791.jpg

 

gallery_26403_11613_211059.jpg

 

gallery_26403_11613_108778.jpg

 

gallery_26403_11613_15727.jpg

 

gallery_26403_11613_79220.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er puik uit Sjon, Alles onder controle zie ik,maar dit gaat dik worden hoor...... :D

Greetzz,M :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi,mooi,mooi.....

 

wel ff de ec iets lager houden man, je bladerdek moet nog ff groen blijven he :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks mannen,

 

die ec zit al zo laag de laatste tijd.. gisteren was ie 1.1.. ik moet ze toch iets te eten geven... :nerd geef om de 2 beurten zelfs zo goed als alleen water met wat calcium omdat dat de oorzaak leek.. een calcium gebrek lijkt het me dus ook niet echt te zijn geweest.. dan was het toch wel minder na 10 dagen ?

 

Op zich trekken ze zich er niet veel van aan, maar degene met de grootste bladproblemen hebben wel de meeste bruine haartjes.. maar kan me in ieder geval niet voorstellen dat het een positieve uitwerking heeft.. ok... het gaat dan niet slecht.. eigenlijk best goed.. maar het kon dus beter.. :o

 

Zal morgen nog eens een foto ervan maken.. zou nog steeds graag de oorzaak willen weten..

 

Laterss...

:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 52 sinds start / Dag 41 - 12/12

 

net toch nog maar eens alleen water gegeven met een beetje calcium.. verder niets...

 

Ze zien er niet uit alsof ze gaan omvallen van een voedingstekort dus fuck it.. :P

 

Nog even snel een paar plaatjes geschoten..

 

Laterss..

:nerd

 

 

gallery_26403_11613_69987.jpg

 

gallery_26403_11613_70615.jpg

 

gallery_26403_11613_144938.jpg

 

gallery_26403_11613_229496.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...