Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

using jopie

2e ronde op 1.44 m2 1000 watt

Recommended Posts

Goedendag gewaardeerde enthousiastelingen!

 

De tweede ronde is van start. Ditmaal vanaf dag één zaad!

 

Ik hoop wat educatiever en wat gedetailleerder te zijn in dit verslag dus vraag raak en corrigeer me vooral als je het niet met me eens bent of denkt goede tips, aanvullingen, kritiek te hebben of gewoon even wat wil zeuren! Gaarne en dare me!

 

Hierbij de link naar de eerste draai

Voor de basis set up en dergelijke. Heeft niet zoveel zin om te herhalen lijkt me zo!

 

Ik heb in totaal 40 zaadjes. Voor mij is dit echt de allereerste keer zaad dus weer even spannend!

De zaadjes zijn direct op ongeveer op 5 mm in de stekblokjes geplaatst. Het licht is gelijk 24 uur aangezet omdat ik eigenlijk geen reden zie dit niet te doen. Jullie mening?

Ik heb de stek blokjes ingespoten aan twee kanten met lauw kraanwater met een spuit (zo'n dauw achtig spuit ding vd intratuin, baseline 2 liter staat erop :shutup:). Eronder licht piepshuim in stukken gebruiken of met gaten erin om de worteltjes wat ruimte te geven.

 

Setup ontkiem proces:

Zon: 110 Watt TL

Klimaat: verwarmde stekkenbak + dimmer

Muren: een homebox van 0,80 * 0,80 * 1,80

Lucht: passieve inlaat, 250 kuub afzuig welke afzuigt naar de grote tent (inlaat daarvoor)

 

Zoals ik het begrepen heb hoef ik nu eerst even geen water meer te geven, pas zodra de steenwolblokjes een beetje droog worden.

 

Ik begin met 40 zaadjes. Waarvan zo'n 16 naar een vriend moeten gaan en achttien naar mijzelf.

Ik ben van plan om van die achttien weer uiteindelijk 15 gezonde damens over te houden. Maar het exacte aantal dat zien we wel even aan de hand van het verloop!

 

Heb er weer zin an deze ronde. Hierbij de foto's met hoe ik het heb aangepakt:

 

Eerst nat gemaakt

gallery_10236_11610_210825.jpg

 

Daarna een gaatje gemaakt met pincet

gallery_10236_11610_130051.jpg

 

Zaadje erin met pincet op zo'n 3 tot 5 mm

gallery_10236_11610_158184.jpg

 

En even wat steenwol eroverheen trekken

gallery_10236_11610_243459.jpg

 

Enzovoort

gallery_10236_11610_333049.jpg

 

Het resultaat

gallery_10236_11610_203552.jpg

 

Vingers crossed, ogen dicht en gaan!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals ik het begreep van de growshop zou dit prima moeten werken.

Vanaf het stekkenblok kunnen ze volgens hen gewoon doorgroeien en naar mijn mening zou dit even goed moeten werken als ontkiemen in watjes. Ik zag eigenlijk geen reden om het niet te doen. Maar het is wel mijn eerste keer op zaad dus ik hoop dat het goed gaat!

Aanvulling: het plastic zit eromheen om zo de wortel vooral diep te laten gaan. Hier heb ik wel ervaring mee, maar dit was toen op stek.

 

Grtn,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan maar snap het ook niet zo goed waarom je ontkiemt in stekblokjes en dan vervolgens die blokjes in aarde gaat zetten.

 

Ontkiemen tussen watjes en dan in zaa& stekgrond had je veel gedoe gescheeld maar dit is ook erg mooi zo (en geod vd GS zijn portomonee :shutup: ).

 

 

 

Zodra zaadjes koppie boven blokje uitsteken wel de kap eraf anders krijg je van die stokkies waar je sateprikkers voor ndoig gaat hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de tip van de kap! Had hier zelf niet aan gedacht!

 

Die steenwol blokjes zijn wel praktisch gratis :shutup: Maar het is inderdaad dus wel een stapje extra! Misschien is het een idee om gelijk wat wortelstimulator erbij te doen zodra ze hun kop boven land steken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoop dat het gaat werken Jopie Suc6 in ieder geval en ik hoop op een paar mooie dames voor jouw :spliff:

Greetzzz,M :shutup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me hok is ff underconstuction....... :spliff: Maar ga je topic zeker volgen ben benieuwd zet hem op jopie :shutup:

Groet,M :wtf2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die stekblokken is op zich niets mis mee, wordt wel vaker gedaan en ik heb het zelf ook eens geprobeerd.

Ze houden het vocht goed stabiel en de temp ook, dus wat dat betreft geen opmerkingen hoor :shutup:

 

Maar zoals andere aangeven is rechtstreeks in de zaai en stekgrond gewoon net even iets handiger.

 

Maar ik vroeg me af welke zaden je hebt en of je met feminized werkt (40 stuks, 16 naar een vriend dus 24 over mits alles ontkiemt.. en dan nog damer en heren scheiden of heb je fem zaad?)

 

Verder moet je wel een mooi resultaat halen met die 1000 watter op hun dakkie :spliff:

 

Draai je komende zomer ook met 1000 of moet je dan terug naar een 600?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tof al die reacties! :rofl

Even wenne na mijn vorige verslagje! Dus ook sorry voor mijn late update, zeker in deze fase!

3 dagen geleden werden de blokjes al wat te droog en er was nog geen zaadje welke zijn kopje liet zien. Ik heb toen even de spuit gepakt en ze nog even aardig nat gemaakt. Bij het water heb ik een halve dosering Gout wortelsimulator gedaan. Gout is een biologische voedingslijn. Gisteren kwamen een paar kopjes boven maar zeker minder dan de helft. Stond weer aardig droog dus even een klein beetje vocht met wederom halve dosering wortelstim gespoten. Deze keer heel weinig. Vanochtend weer eens kijken. Was fijn wakker worden.

 

De temperatuur is de gehele tijd rond de 26 a 27 gebleven en lekker stabiel. LV was rond de 90 a 96, geen idee of dit invloed heeft op dit stadium?

 

Er zijn 6 wat achterblijfertjes, maar wil toch na aanleiding van lostchild de kap er alvast afhalen omdat de rest al vrij ver is. Ik ga straks even een oude compu slopen om een klein briesje te blazen. Maak dan wel weer even een update, Heb nogal moeite met functioneren vandaag na gisternacht, dus 1 stapje per keer zeg maar.

 

Naja, ziet er goed uit toch? Of zoals Zeebodem ooit zei: Welkom op de wereld!

gallery_10236_11610_84834.jpg

 

Er zijn wel wat achterblijvers maar er is ook wel wat ruimte voor achterblijvers.

gallery_10236_11610_249221.jpg

 

De afstand tot licht, wat is jullie mening hierover? Sorry dat ik even geen meetlintje heb gepakt, echt alles is moeite keer 1000 op dit moment!

gallery_10236_11610_317771.jpg

 

@ Mena

Cool! Ben benieuwd naar de veranderingen, ik gun je zeker meer dan de laatste keer! Kon niet echt fouten bij je ontdekken namelijk!

 

@ insane etc.

Ook cool! Ik hoop je wat te kunnen leren! Dus vraag vooral als je iets niet begrijpt, want ik licht je graag in! Of je vraag kan mij aan het denken zetten!

 

@ Frits

Ty voor de reactie! Yup! Zie boven :spliff: :no :wtf2:

 

@ Groengoud

volgende keer inderdaad gewoon zaai en stekgrond :lol:

Het is feminized zaad. Voor een wat vollediger verhaal: k ga op 16 liter (of 18?) groeien, ben het even kwijt: later geef ik uitsluitsel over de exacte maat pot. Maar er kunnen maximaal 18 potten in die ruimte, mijn ervaring is dat als je wat meer selecteert je geen half gebakken lozers krijgt je beter de ruimte kan laten aan de patsers. Het is miss 5 euro per plantje weggooien, maar mijn gevoel en ervaring zegt dat dit wel uit kan. Sterke planten lijken mij ook minder vatbaar voor ziekten etc.

 

Verder heb ik een sheitload aan hardware, wat staat te verroesten uit een verleden en van gestopte vrinden. Wat ik wil zeggen is dat ik deze zomer, als ik temperatuur problemen krijg, over ga op 2 keer 400 watt. Het wordt even zoeken want ik heb dus ook nog een extra 600 als dat werkt. Maar het is de eerste ronde voor de zomer, so wait en see!

 

Het soortje weet ik ook niet. Er is mij alleen verteld dat het Sativa's waren. Waar ik denk ik niet helemaal blij mee ben omdat deze wat langer neigen te worden en wat minder opbrangst. Maar dit bleek na onderzoek achteraf...

 

 

 

Ik doe denk ik :shutup: vandaag nog even een update over de fan en afstand!

Share this post


Link to post
Share on other sites

wel grappig om te zien hoor zaailingen verkleed als stekjes :shutup:

afstand lamp?

bij zaailingen moet je de lamp er vanaf het begin er zo kort mogelijk op houden

zolang de temperatuur op de dames maar niet te hoog wordt

hierdoor voorkom je dat ze gaan strekken

als het echte pure sativas zijn zou ik ze maar wel gaan toppen anders krijg je dames van 2 meter hoog

de opbrengst van een sativa slecht???

dacht het niet! , ze doen er alleen wat langer over 10-14 weken afhankelijk van het soortje

de kunst is om haar een langere bloeiperiode te geven en haar tot het einde groen te houden

zo kun je zelfs zeer hoge opbrengsten halen met een goede langbloeier

ik zou toch echt eens proberen te achterhalen welk soortje je nu in je bezit hebt

ik zal je volgen

 

 

greetZZZzzzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Go2hell,

 

Thnx for de reply! Zal letten op de lamp afstand.

 

De lange bloeitijd staat me niet zo aan als ik eerlijk ben, maarja nu zijn ze al in bezit :spliff:. Dit omdat, als er wat fout gaat je langer met dezelfde plant zit en je in 14 weken een halve andere oogst erbij kan doen! Kijk toch met dollartekens :shutup:

De afstand is nu ruwweg 8 cm, dit komt omdat de lamp net iets te klein is om alles blokjes netjes onder te houden dus vandaar net iets meer afstand. Ik kan morgen nog wel even knutselen om dit beter te krijgen want in het piepshuim eronder heb ik gaatjes gemaakt zodat de wortel vrij kan doorgroeien.

 

Het aansluiten van de computer fan is niet gelukt want de compu fan was stuk. Dus maandag maar even eentje kopen!

 

Overigens tempratuur is nu 27. Wat is ideaal?

 

Tot zover!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind het een leuk en mooi idee die stekblokjes met zaad.

Maar als de stekblokjes te nat zijn, zouden je plantjes behoorlijk lui kunnen worden.

 

Tis het proberen meer dan waard. En so far so good toch!

 

Succes met je zaailingen.

 

greetz sijp

 

ps. prima zo die temparatuur overdag. Houd het snachts op 20 C!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor je reactie Bioloog!

 

Ik kom er wel achter dat het natuurlijker fijner is om te experimenteren met zoiets als je al vaker vanaf zaad hebt gewerkt, ik heb nogal veel vraagtekens bij het zaad opzich.

 

Zoals: Nu staat het licht nog steeds 24 u aan, zoals ik het bij een ander verslag las is het nu ongeveer tijd om over te gaan op 18/6. Klopt dit?

 

Groeten,

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier over verschillen de meningen nogal

ikzelf houd in mn voorgroeihok met 6 x 36 watt TL altijd 24/7 het licht aan

of dit het beste is weet ik niet maar voor mij werkt het prima

bijkomend voordeel in mijn geval is dat ik zo mijn klimaat ook 24/7 onder controle heb :shutup:

nadeel is natuurlijk weer een hoger energieverbruik

 

greetZZZzzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik heb gelezen of gehoord, is dat de planten nogal enorm strekken als ze van 24/0 naar 12/12 gaan.

Of dat echt waar is durf ik niet te zeggen. Weet jij daar meer van go2hell?

 

greetz sijp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het mooiste is inderdaad om bv als je op 20/4 start de lampuren langzaam terug te bouwen naar 12 uur, in een dag of 6-7. Hiermee voorkom je, zoals bioloog aangeeft, dat ze enorm de hoogte in gaan en dat is wel een typische sativa eigenschap zo dacht ik. :rofl

 

Tip: zet straks je steenwol pluggen niet te hoog in de aarde, maar zeg maar helemaal onder de grond, waarbij je nog wel de bovenkant van de steenwol plug ziet.

 

Verder wens ik je veel succes deze ronde en die 1000 watt hemel gaan ze echt wel hemels vinden.

 

Gr,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

het strekken heb ik zelf nog nooit vernomen omdat ik nooit volle sativas kweek

een explosieve groei geeft het iig wel die omschakeling :rofl

dus donnie en bioloog bedankt voor wederom een leermomentje :lol:

 

greetZZZZzzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi allemaal,

 

Wederom bedankt voor de reacties en ik neem ze mee naar de volgende ronde want:

ALLES IS DOOD!! op 2 na....

 

Ik heb ze een dagje te lang zonder water laten staan en kon niet kijken door een aantal logees die hier waren. Klote, maar dit komt volledig door mijn onervarenheid met zaad. De zaadjes waren namelijk mooi uitgekomen in het steenwol.

 

Spijtig! Spijtig Spijtig. Ik heb ze heel erg hard proberen te reanimeren met een goed plens water. Geen resultaat helaas! Volgende ronde nieuw topic. Rouw meededelingen kunnen hieronder geplaatst worden...

 

Als een bloem zo is het leven

't Begin is teer en klein

De een die bloeit uitbundig

De ander geurt heel fijn

 

Sommige bloemen blijven lang

Weer anderen maar even

Maar jullie kleine damens

Zijn en blijven voor altijd

De eerste zaadjes uit mijn leven

Share this post


Link to post
Share on other sites

WAAAAAT??

dat meen je niet!

volgende keer toch maar gewoon gelijk in potjes aarde dan?

das echt heeel erg jammer om te horen

 

wanneer begin je opnieuw?

 

greetZZZzzzz

 

 

ps nog ff een kort rouwgedichtje....

 

op steenwol geboren

nog zo jong en zo kaal

na slechts enkele dagen....

werden de logeetjes hen fataal

RIP :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

echt een dagje maar of langer raar dat ze na 1 dag al dood zijn

 

waarom gebruikte je geen bodempje water ? word vanzelf opgezogen en gaat langer mee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kheb ook slechte ervaringen met zaad ontkiemen op van die stekblokjes. Ook allemaal dood na een dagje niet te checken in de verwarmde propagator. Die blokjes drogen snel uit. Volgende keer gewoon in een 10x10 potje aarde (of coco zoals ik).

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...