Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
El Magico

Northern Light stekken maken

Recommended Posts

Ik zou qua ph ook nog wat lager gaan zitten, in een zuurder mileu wortelen ze nog iets beter.

Zelf houdt ik 5-5.5 aan als ph.

 

Wel geod dat dat perliet zo droog trekt, wortels zoeken zo echt naar het water onderin (mits je de blokken niet te nat hebt) en door de verdamping is de lv automatisch in orde.

 

Seramis houdt ook erg veel water vast maar verdampt het niet zo rap is mijn ervaring.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Boyz and Girlz,

 

Tijd voor een update. Vandaag is het precies 2 weken geleden dat ik de stekken van de moederplanten

gesneden heb. Vandaag hadden, op twee na, alle stekken flinke wortels opgebouwd. Ik heb ze daarom

nu in een mix van zaai-stekaarde en lightmix gezet. De lichte verkleuringen op de bladeren komen

waarschijnlijk omdat de blokken erg nat waren.

 

Ze staan nu in potjes van 0,8L en hoop dat ze hier t/m zondag 20 maart zonder al teveel problemen in

kunnen staan. Ik ga namelijk vanaf vrijdag 9 dagen met vakantie. As donderdag wil ik ze ook allemaal

gaan toppen zodat ze niet te hard gaan groeien als ik weg ben. Vandaag hebben ze Plagron start-up en

een kleine hoeveelheid enzymen gekregen. (Thanks Torsti!!).

 

Ik heb een extra bodem van de propagator in gebruik waarin 6 stekken van een andere Northern Light

moeder in zitten. Helaas had ik ook 3 slechte stekken erbij zitten, maar geef ze gewoon nog een kans om

zichzelf te bewijzen in een grote 11L pot. Mijn kleine kast is nu dus helemaal gevuld met 27 stekken en 2 flink

gemartelde moederplanten(ook zonde om weg te doen, deze komen straks qua stekken buiten weer van pas hoop ik)

 

Genoeg gelult, tijd voor de fotoschoot.

 

Wortels:

gallery_19633_11131_114787.jpg

gallery_19633_11131_686867.jpg

gallery_19633_11131_615439.jpg

gallery_19633_11131_31039.jpg

gallery_19633_11131_105146.jpg

 

Overzicht kast met flink gemartelde moderplanten vanwege de hoogte.

gallery_19633_11131_113496.jpg

gallery_19633_11131_881047.jpg

gallery_19633_11131_658739.jpg

 

De mindere 3 in 11L pot.

gallery_19633_11131_821024.jpg

 

Donderdag nog een update van het toppen, daarna ruim 1 week geen update. Hopen dat mijn

vriendin het allemaal netjes kan houden. Er zal na donderdag van onder water gegeven worden.

 

Greetz El Magico

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi El Magico,

 

dat stekken is je best goed afgegaan toch, :spliff:

 

ik vraag me alleen af hoe hoog de LV in je hokje is, volgens mij willen de stekjes nu best nog wel een wat hoge LV.

 

Alvast een fijne vakantie toegewenst, en niet met de gipsvlucht naar huis komen, of ga je niet op wintersport.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Dj Bedankt!

 

Yepz ga op wintersport, maar ga zeker niet met de gipsvlucht naar huis... :spliff:

De LV ligt nu rond de 50%. Wanneer ik donderdag merk dat ze uitdrogen zal ik

de kappen weer erop zetten, maar dan op blokken.

 

Greetz El Magico

Share this post


Link to post
Share on other sites

:D

 

is toch met een Gips vlucht terug gekomen .. :)

 

 

( Hoop het niet voor je Magische Stekkenboer )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...