Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Globetrotter

45 Dieseltjes onder 3x 600W

Recommended Posts

Beste Vrienden.

 

Ik heb een nieuw klein hokje gemaakt van ca. 3m x 1m. Ben begonnen met 45 Diesel Ladies en kijken wat er vandaan gaat komen. Ik heb net 2 wkn voorgegroeid en vandaag gaat wk 1 in....

 

Even info van mijn set up

 

-3x 600W Lumateks

-3x Adjust a Wing lampen met HPS

-Afzuiger 3200m2 (ik hoor jullie denken, veeeeelste veel, klopt maar hij draait heel zacht, nooit over 30%, resultaat muisstil)

-Inlaat: geen, heb twee roosters geplaatst op 50 cm van een raam in mijn slaapkamer die op een kier staat. Met aansteker is er zuigkracht en vlammetje blijft net branden.

-Bijpassende grote koolstoffilter voor de afzuiger (geloof ca 700-800 cub)

-Alles met antidetectie folie afgedekt en daaroverheen zw/wit folie

 

Ik heb een grote bak met aarde 3x1m met 25 cm aarde erin. Aarde welke ik gebruik is Canna Terra. Heb een bewateringssysteem aangelegd zoals jullie zien, met een timer. Dit omdat ik regelmatig een weekje weg ben.

 

Resultaat: Ik hoor echt niks, niet eens de afzuiger (dubbele muur met geluidsstudio isolatie) Ik ruik nu niks, kan zijn omdat ze klein zijn, maar in princiepe moet zo;n zware filter het prima opvangen.

 

Problemen tot nu toe: In het begin heb ik mijn watersysteem getest door de pomp een minuut aan te zetten, water was niet afgemixt, het was een test. Na een uur was mijn vat van 170 liter leeg, dit terwijl mijn pomp uitstond. Kwam erachter dat het te maken had met de kracht der drukken of zo. En heb zo'n electrisch tussenstuk gekocht om dat probleem op te vangen. Wel zit ik nu met kleintjes en aarde die weliswaar van zich zelf goede voeding heeft voor de eerste 3 weken, maar er is wel 170 liter kraanwater met een hogere PH waarde overheen gegaan. Mijn Tensiometer geeft nog altijd 10-20 mbar aan en ik wacht maar steeds met water geven.

 

Ze staan er wel mooi bij dus ik hoop dat de het zich snel oplost. Ik zou niet weten wat ik nog moet doen.

 

 

Nu de foto's

 

gallery_21392_11603_788391.jpg

Hier zien we de ruimte

 

gallery_21392_11603_274335.jpg

Linker kant

 

gallery_21392_11603_789982.jpg

Hier is te zien hoe ik met de ruimte gewerkt heb, de koolstoffilter is verticaal opgehangen om ruimte te besparen.

 

gallery_21392_11603_56119.jpg

Veiligheid boven alles, dus een brandblus systeem die in werking gat bij temp hoger dan 60 graden

 

gallery_21392_11603_583988.jpg

De rechter kant van het hok. Hier zie je de inlaat slang die dicht bij de raam in slaapkamer uitkomt

 

gallery_21392_11603_953646.jpg

De Dames in actie, na 2 wkn voorgroei tussen de 20 en 30 cm. Vandaag getopt.

 

gallery_21392_11603_227642.jpg

Close upje

 

gallery_21392_11603_860601.jpg

Alles onder controle

 

 

Ik ben een beginner en wil hier alles over leren. Graag hoor ik van jullie adviezen en tips en wat jullie anders hadden gedaan en waarom. Ik zal wekelijks updaten met foto's.

 

Dank jullie wel!

 

Groet,

 

Globetrotter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Globetrotter,

 

Ziet er goed uit! Het enige wat mij minder aanstaat is de elektra zo dicht bij de ton. Stel deze dondert een keer om dan zal de elektra misschien los kunnen raken met als gevolg kortsluiting of een fijn plasje elektriciteit :shutup:. Het liefst zou ik deze buiten het hok plaatsen. En de brand ontstaat meestal bij de VSA's dacht ik zo dus ik zou de blusser daar ook boven plaatsen.

Wat zit er onder de aarde? Als je een vloer met tegels hebt dan is het raadzaam om deze vanwege een koude ondergrond te isoleren.

 

Komen de plantjes van stek?

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Using Jopie :shutup:

 

Goed punt maar is over nagedacht. Wat je op de foto ziet is de stekker doos waar dingen als de fancontroller, afzuiger, pomp op zitten. De Lumatek Ballasten met alle bedrading zijn door de muren doorgetrokken naar de badkamer. Nu denk je badkamer? veel vocht en dat klopt maar alleen als je doucht. Echter heb ik bij een electrazaak een speciaal doosje laten maken op maat waarin de Lumateks in kunnen en het doosje is spatwaterdicht. heeft 6 gaten met een rubbere O-ring voor electra kabels om er in en eruit te gaan...

 

Neem aan dat die stekker doos daar dan geen probleem is voor de randapparatuur.

 

Wat bodem betreft hen ik een houten vloer, daarover heen dubbele laminaat isolatie, daaroverheen kliklaminaat, daaroverheen antidetectiefolie (houdt warmte binnen) daaroverheen dubbele vijverfolie........

 

De dames zijn van stekken. Van zaad lijkt me zo'n gedoe maar als het echt voordelen heeft qua gewicht sta ik open voor ideeen.

 

Thanks

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Globetrotter,

 

Idd het ziet er allemaal goed uit alleen die kabels daar ben ik niet zo weg van maar voor wat betreft de planten staan ze er mooi bij.

 

Ik had alleen de ton en de stekker dozen buiten het hok geplaatst als daar ruimte voor is natuurlijk maar dat is mijn mening.

 

Ik ga dit in ieder geval wel volgen

 

Succes! :shutup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Globe!

 

Ziet er leuk uit inderdaad! Maar die stekken, daar kom je nog wel van terug...:shutup:

Ik ben zelf net over gestapt van stekken naar zaad, ben met mijn eerste kweekje uit zaad bezig en weet nu al dat ik NOOIT NOOIT NOOIT meer over stap op stekken. Ik kocht mijn stekken altijd, maar zo vaak problemen met beestjes, meeldauw en andere ellende. Vanuit zaad zijn ze veel sterker, je krijgt er geen ongenode gasten bij en je hoeft je niet druk te maken om je LV. Allemaal voordelen wat mij betreft.

 

Enne...dat je nu nog niks ruikt is logisch, ze gaan pas echt ruiken als de toppen zich goed ontwikkelen, week 4/5 IMHO. Je filter lijkt me prima, maar is echt niet overdreven groot denk ik. Heb zelf ook een 700 filter hangen en mijn hok is nog wat kleiner dan de jouwe.

 

Hoe dan ook succes en ik blijf je volgen.

 

GreetingZ!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een Update.

 

We gaan dit weekend week 2 in. Ik heb ze al 10 dagen geen water gegeven door het 150 liter ongelukje in het begin. Zie nu aan de tensio meter dat ie 120 aangeeft bij 150 geef ik ze weer water....

 

Voor de rest zien ze er, na mijn beginnersmening, best ok uit. Qua kleur en hoogte (40 a 50cm)

 

Nu wat pica'a

 

gallery_21392_11603_839720.png

gallery_21392_11603_857550.png

gallery_21392_11603_1090997.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat ziet er goed uit man ga zo door

 

succes veder met de kweek

 

 

gr rster

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ik die laatste foto's zo zie zou ik gaan denken dat de takken en steeltjes wat dun zijn...

mss een idee om de lamp iets lager te gaan hangen of hem allessinds even niet hoger te hangen...

Gz Kush

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk zo'n monsterbak daar kunnen nog wel een paar supermonsters uit komen.

Hoop dat er een echte kampioen uit komt die 2 x zo groot is als de 1 na grootste.

Als er geen problemen zijn dan volg ik je op de achtergrond.

Succes !!!

 

greetz van Enter

 

O ja en het is toch weer tijd voor een update A.U.B.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed bezig, nou nog mapito erin en dan is het helemaal top :spliff:

Steeltjes idd wat dun, zorg dat de planten bewegen door je zwenkelfans en dat de lampen zo laag mogelijk hangen.

Daar krijg je dikke stevige stammen van..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Vrienden.

 

Bij deze een update :spliff: met foto's

 

Damn, die Diesels hebben een duidelijke en sterke geur zeg. Ik heb vandaag een mijn oude oude 700m3 koolstoffilter vervangen door een 1500m3 carbonfilter en echt TOP, ik ruik niks meer B)

 

De Diesel Dames gaan komende weekend week 4 bloei in. Ik heb ze vandaag gemeten en ze varieren tussen 60cm met enkele langbenige dames 90cm en zien er gezond uit:)

 

Hier enkele foto's :-)

 

gallery_21392_11603_3749190.jpg

 

gallery_21392_11603_318568.jpg

 

gallery_21392_11603_2699085.jpg

 

gallery_21392_11603_155478.jpg

 

gallery_21392_11603_1817904.jpg

 

 

Ciao

 

GT ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb dit verslagje helemaal over het hoofd gezien.

 

Het ziet er allemaal wel goed uit alleen hangt die blusser biet wat hoog en hang hem boven je vsa's.

 

Gr. Jerry

 

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Jerry,

 

Dank voor je feedback. Die blusser is er puur als backup in de ruimte. Zou eigenlijk niet weten wat er nou in de fik kan vliegen. De VSA's zijn niet geplaatst in de hok zelf maar doorgetrokken naar de badkamer, waar ze in een speciaal kastje staan, het zijn tevens electrische ballasten, die dure van Lumatek, die schijnen sowieso niet snel in de fik te vliegen

 

-GT

Share this post


Link to post
Share on other sites

lekker vol veldje..!!

Hoe laag hangen je lampen en wat is je ec...?

 

Mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi hok!!

 

ik volg je in stilte

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie diesel haasjes heb je daar je weet ze mooi groen te houden. zou de volgende keer de uitschieten bijelkaar zetten , de kleinere bij elkaar en de gemiddelde bij elkaar zodat je lampen op de juiste hoogtes kunnen hangen... dit aanzienlijk veel grammen als je alles hebt uitgezocht

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb er een paar moeten omknakken anders werden te hoog, nu groeien ze horizontaal. Over het algemeen ca 30-40 cm tot de toppen max.

Planten zijn nu tussen de 70 en 100 cm en best vol.

 

EC die ik ze nu geef is 2.2 met de canna accelerator booster met pk13/14 combi.Volgende week stop ik met de voeding.

PH mix ik af op 5.8

 

Tevens wil ik ze de laatste dagen een paar dagen continu in de nacht laten staan, 3x24u zwart zeg maar, dan lichten aan paar uurtjes, worden ze wakker en knippen.

 

iemand ervaring met voordelen of nadelen met laatste paar dagen in het zwart?

 

heeft het trouwens nut om de booster te geven in week 7 en 8 ? is duur spul en wil weten of ze het dan nog wel opnemen.

 

VrGr.

 

GT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou de ec iets verlagen, wel door gaan met de pk maar de basis voeding iets verlagen.

 

Er zijn namelijk beginnende clauwtjes en sommige toppen beginnen foxtails te ontwikkelen.

 

ben benieuwd hoe dit er over 5 weken uit ziet...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...