Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sephior

Begin van het langverwachte einde

Recommended Posts

Hallo iedereen,

 

Na lang wachten is het dan eindelijk tijd geworden om eraan te beginnen, mijn eigen kweek!

Hier zal ik foto's uploaden over de opbouw van mijn Secret Jardin tent + de installatie zelf..

Eerst wat ik heb :

 

Complete kweekruimte (van eugrowshop)

 

1 x Lampenset (Eti+kap+G.E.bulp) 400w

1 x Buisafzuiger Bk 125 300m3

1 x Filter Phat/ Rino 300m3

5 x Afzuigslang combiconnect 125mm

3 x snelklem 60/135mm

5 x Aansluitkabel 3x1,5mm2

1 x Aanluitsnoer 2m 3x1,5mm2

1 x Stekker met rand aarde wit

1 x Easy Roller set van 2

1 x Fan control met thermostaat

6 x Folie 2m breed Zwart/wit

1 x Schakelkast Davin Dv12

1 x Ventilator clip

1 x Watervat 200l rond

1 x Pomp (dompelpomp+slang+klem) 5000ltr

16 x Potten vierkant 12Ltr

4 x Plagron Light-mix 50ltr

 

Kweektent :

 

Secret Jardin DR 2 150x150x200

 

Heb voor te beginnen een stuk van de palen moeten afzagen omdat mijn hoogte slechts 1.75 meter is ( hoogte kweektent was 200)

 

Hier is een foto van de buitekant (sorry voor slechte kwaliteit foto's met gsm getrokken betere foto's komen later)

gallery_29044_11583_80417.jpg

 

Zelf heb ik mijn twijfels of ik goed bezig ben met het plaatsen van de installtie zelf, namelijk de afzuiging ( don't shoot me when I'm wrong)

Zo ziet het er momenteel binnen uit :

gallery_29044_11583_392008.jpg

gallery_29044_11583_53200.jpg

 

Ik vind dat de afzuiger er maar raar bij hangt is dit normaal zo?

+ Ik heb nog een Filter Phat Rino maar ik weet niet waar ik deze moet aansluiten aangezien ik bij dit pakket maar 1 vrij lange afzuigslang heb gekregen.

Op de afzuiging heb ik de afzuigslang gemonteerd.

 

Waar ik ook nog niet helemaal aan uit ben is de "bak" (soort zeil) die het water opvangt.

Ik heb deze gewoon in de tent gelegt boven de vaste constructie en vast gemaakt met de strips maar moet ik dan telkens mijn potten opheffen om het zeil er uit te halen en zo het water buiten te kieperen?

Dit kan ik haast niet geloven.

Foto : gallery_29044_11583_235742.jpg

 

Dus beste mensen tips & hulp zijn meer als welkom!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan toch gewoon met houten planken en vijverfolie een bak maken waar de potten in komen? en de aansluitsnoeren etc, zie dat dat 1,5mm is. Kan je volgens mij beter 2,5mm pakken. Ik had eerst ook 1,5mm van een gamme, maar deze vond ik warm worden (niet overdreven warm) maar toch warm. Nu heb ik 2,5mm dikte en deze word niet warm. blijft gewoon lekker cool. .Succes verder.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je kan toch gewoon met houten planken en vijverfolie een bak maken waar de potten in komen? en de aansluitsnoeren etc, zie dat dat 1,5mm is. Kan je volgens mij beter 2,5mm pakken. Ik had eerst ook 1,5mm van een gamme, maar deze vond ik warm worden (niet overdreven warm) maar toch warm. Nu heb ik 2,5mm dikte en deze word niet warm. blijft gewoon lekker cool. .Succes verder.

 

Dus eigenlijk zelf een soort bak maken zodat ik deze eruit kan nemen en het overvloedige water buiten kappen?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik vind dat de afzuiger er maar raar bij hangt is dit normaal zo?

+ Ik heb nog een Filter Phat Rino maar ik weet niet waar ik deze moet aansluiten aangezien ik bij dit pakket maar 1 vrij lange afzuigslang heb gekregen.

Op de afzuiging heb ik de afzuigslang gemonteerd.

 

Waar ik ook nog niet helemaal aan uit ben is de "bak" (soort zeil) die het water opvangt.

Ik heb deze gewoon in de tent gelegt boven de vaste constructie en vast gemaakt met de strips maar moet ik dan telkens mijn potten opheffen om het zeil er uit te halen en zo het water buiten te kieperen?

Dit kan ik haast niet geloven.

 

Dus beste mensen tips & hulp zijn meer als welkom!

 

het belangrijkste van die afzuiger is: Als hij maar stevig vast zit! lekker boeiend hoe het eruit ziet... meeste mensen doen hem of erin of eruit..

 

dat filter kan je direct op je afzuiger aansluiten.. kan ook paar cm slang afknippen als je dat makkelijker vind.. gewoon met tape.. waar ga je naar toe afblazen? probeer iig zo weinig mogelijke bochten enzo in je slang te hebben! des te minder geluid en verlies..

 

punt 2:

wat voor plan heb je?? hahaha gewoon geven wat ze nodig hebben! wat anders?

 

succes verder

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Het is zoals Shilizous zegt niet echt belangrijk hoe de afzuiger geplaatst wordt .. belangrijk is dat het functioneert.

Had toevallig nog een paar foto's van één van mijn afzuigers, misschien kun je er wat mee.

Het filter is vastgemaakt aan de afzuiger.

 

gallery_21845_10868_27758.jpg

 

En dan hier de doorvoer naar buiten de tent ... met een touwtje vast binden lukt ook prima.

 

gallery_21845_10868_1125738.jpg

 

Verder geef je aan dat je 1 lampenset van 400 watt hebt gekocht. Voor het formaat tent dat je hebt ( 1.50/1.50) is dat echt veel te weinig. Die tent kun je niet volzetten met maar 1 lamp van 400 watt ...

Je hebt er zeker twee nodig! Maar dan is ook je afzuig en filtercapaciteit te laag.

Succes.

PF

Share this post


Link to post
Share on other sites

400W is inderdaad echt weinig voor 1,5x1,5 meter, ik denk dat je beter af bent met 2x600W, kan ook nog mooi op je Davin DV12.

Je afzuiger moet dan wel groter en je filter ook, maar dat is het qua opbrengst wel waard :smoke.

Sowieso is 300m3 voor 400W volgensmij een beetje weinig, met een actieve inblaas zou je het wel zo kunnen doen.

Als je niet 2 lampen wil kan je alnsog beter voor 600W gaan, die geeft procentueel veel meer lumen dan een 400W zelfs als je rekening houdt met de 200W verschil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Avond,

 

Omkiepen????

Je wil je in aarde gaan kweken.

Dan heb je geen drain!!

 

Ik raad je aan om hier eerst een paar weken GOED te gaan lezen.

 

Mvg.

Wubbo Ockels

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je draadje van je easy roler knapt, smelt, of door schroeit, en je bent er niet op tijd bij, kan je tent + huis oplossen in rook.

 

 

Succes Bro.

 

Groet Johnn

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Johnnsell: daar heb ik nooit over nagedacht ... maar als er een draad knapt .. loop je de kans op ernstige problemen ... bedankt .. ik zorg voor extra borging dmv van een ( extra) draad.

PF

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben het helemaal met de anderen eens. of 2x 400 watt... of een 600 watt ajust a win kap.

maar dan is 300 kuub wel te weinig.

 

Groetjes RN

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is inderdaad slechts een 400 watt lamp waar ik 4 plantjes ga onder zetten op 1 m2 en

later als ik er al wat meer van weet zou ik een nieuwe afzuiging kopen en de afzuiger dat ik nu heb

de actieve inlaat maken en dan ook nog een 400 watt lamp bijkopen.

Maar voor nu zou ik het voor de eerste kweek bij 1 lamp houden, is dit een probleem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee, gewoon je planten binnen de meter hoduen en heb je wat extra werkruimte in je tent, altijd makkelijk.

 

Uitrbreiding kan altijd nog maar beter je afzuiging ed alvast wel afstemmen op deze uitbreiding en dan lekker gedimd draaien ander heb je straks een kast vol met niet meer gebruikte afzuigers&filters liggen :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik had 4x400w met cooltube in mijn 1.20 x 1.20 tentje.

met een ruck125erop. werd niet warmer dan 30graden in de zomer.

 

voor jou 1.50 x 1.50 is t wel slim om meer dan 1x 400W op te hangen idd.....

minimaal 2 lampen om geen grote schaduw plekken te krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...