Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

HarryBarry

Iedere 5 á 6 weken oogsten?

Recommended Posts

Beste,

 

Ben even benieuwd of deze methode zinvol is.

Heb besloten om vanaf heden alleen nog maar met zaad te kweken. Ben het helemaal zat met de stekken van tegenwoordig.

 

Stel dat ik 3 weken voor de oogst zaden in kleine potjes (in stekkengrond) in de kweekruimte plaats.

Kweekruimte is 1.50 x 1.50 x 2.00 met 2 x 600W Adjust-A-Wings. Plaats deze potjes boven de bestaande toppen aan de zijkant op een klein plankje zodat alles voldoende licht krijgt.

Na 3 weken de bestaande kweek oogsten en de inmiddels tot plant geworden zaden direct in de grote potten plaatsen. De zaden zullen dus geen voorgroeiperiode hebben maar meteen op 12/12. Volgens mij moet het rendement wel hoger zijn en zou ik iedere de 3 á 6 weken kunnen oogsten. Uiteraard hou ik het geslacht/EC/Ph/Temp in de gaten.

 

Is dit mogelijk of heb ik hier een berg onzin geplaatst.

 

Alvast dank voor reacties.

 

HB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze methode ken ik van No Mercy's SpeesCees en die schijnt i.d.d. nog wel eens een berg onzin uit te willen kramen. Als ik het me goed herinner propageerde hij daarvoor overigens ruimte vrij te maken in het midden van je hok en gewoon op de bodem.

In kleine slimpots geplaatst kost je dat een kwart vierkante meter ruimte voor 7x7 gefeminiseerde zaden en een halve vierkante meter voor 10X10 reguliere zaden, ervan uitgaande dat je ongeveer 25 plantjes per m2 nodig hebt om je ruimte nuttig te gebruiken.

Iedere drie weken oogsten lijkt me wel heel erg hoopvol ingeschat, en iedere zes weken alleen als je Lowryders o.i.d. gaat zetten, ik denk dat iedere acht weken oogsten realistischer is. Als je Sannie's laatste testkweek bekijkt zie je dat je bij zaadplanten erg grote verschillen in opbrengst kunt krijgen (mogelijk in zijn geval wel erg groot omdat het F2 kruisingen betreft met veel verschillende feno's), misschien is het slimmer om zelf één of meerdere moederplanten te houden in een apart kastje waarin ook ruimte is voor het onderbrengen van je stekken. Sowieso lijkt mij een apart kastje of minitentje met TL/PLL voor je zaailingen aantrekkelijker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je om de 3 weken wilt oogsten zou je 3 lampen moeten hebben. Onder lamp 1 direct op 12/12, onder lamp 2 3 weken later beginnen en onder lamp 3 weer 3 weken later. Dan kun je om de 3 weken oogsten. Een "snelle" plant heeft altijd de gehele 9 weken nodig om goed af te rijpen :smoke

 

Onzin dus hoe jij het omschrijft/ busted :P

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mijn dochtertje kan tuinkers bijna dagelijks :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites
volgens mijn dochtertje kan tuinkers bijna dagelijks :smoke

Nou, geloof me, dat kan inderdaad! :P

Misschien eens zien of ik mijn White Widow kan bestuiven met Tuinkers, lijkt me een mooie strain!

Share this post


Link to post
Share on other sites

sc lult idd vaak maar wat.

verpotten tijdens de bloei? liever niet en we weten wel waarom.. plant heeft grootte bepaald en dan ga jij dat verpesten door ze in grote pot te zetten..

gaan ze wortels maken terwijl ze vegetatief moeten bezig zijn boven de grond.. dus HEEL VEEL zaden zetten (goed voor sc want die doet daar ook in...) en ondertussen maar hopen dat je geen vroege man hebt die je net ff te laat spot (pas bij verpotten)..

 

met 2 ruimtes kan het wel makkelijk, zo doe ik het ook en zou als ik wil iedere week wel kunnen oogsten maar dat doen we maar niet, heb wel wat beters te doen :smoke 1x id 3/4 wk is zat voor mij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik kijk naar m'n vorige rondje dat helemaal niet representatief was, dan kun je best aardig kweken in 2 liter rozenpotten. Ik had toen net geen 9 gram per pot, maar er passen er wel 169 in een hok van 1,5 x 1,5 meter. Ik had toen een buitensoortje NDBxNDB Dat wel erg snel was. Zaadjes meteen op 12/12 en in 9 weken klaar (ongeveer).

 

Stel je hebt een langzamer soortje dat 13 weken nodig heeft, maar ietsje meer opbrengt zeg 13 gram. dan zou je elke week 13 zaadjes kunnen planten (is 1 rij) en elke week zo'n 150 gram kunnen oogsten (ook ongeveer).

Dat zou best heel aardig kunnen gaan. Denk je maar in: Geen aparte voorgroei periode of plek, geen risicovol gesleep met stekken, geen vreemde beestjes binnen, geen hulp inschakelen voor knipwerk of lange tijd knippen. Lekker in je uppie kweken en afwerken, relaxed toch?

Als je veel zaden nodig hebt worden ze ook goedkoper, of je draait af en toe een zaadrondje met femmetjes. (hoewel 1 volle tent van die omvang = duizenden zaden)

Natuurlijk is het wel minder opbrengst dan traditioneel: 9 weken = 9 x 150 gram = bijna 1,4 kilo op 2 vierkante meter (is dat veel of weinig?) maar ik denk dat er op individueel niveau best voldoende voordelen kunnen zijn.

 

Of reken ik nou helemaal verkeerd?

 

chassie

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is te laat voor mij om nog redelijk te kunnen denken :wtf2:

maar ziet er wel leuk uit.. maar nog steeds lijkt mij alles in 1 keer beter..

simpeler..

 

wel 3 weken van te voren nieuwe zaadjes planten in een apart hokje ja!

 

dan de eerste keer 14 weken en dan om de 11 weken oogsten.. dan heb je een goeie en lekkere sativa :rofl en geen PP zoals in de coffeeshop anders kan je er wel 4 weken vanaf trekken...

 

:shutup:

 

PS: niet alles geloven wat je op de site van speescees leest.. zoals zijn CO2 tabs enzo :spliff: whahahahaa

Share this post


Link to post
Share on other sites
Deze methode ken ik van No Mercy's SpeesCees en die schijnt i.d.d. nog wel eens een berg onzin uit te willen kramen. Als ik het me goed herinner propageerde hij daarvoor overigens ruimte vrij te maken in het midden van je hok en gewoon op de bodem.

In kleine slimpots geplaatst kost je dat een kwart vierkante meter ruimte voor 7x7 gefeminiseerde zaden en een halve vierkante meter voor 10X10 reguliere zaden, ervan uitgaande dat je ongeveer 25 plantjes per m2 nodig hebt om je ruimte nuttig te gebruiken.

Iedere drie weken oogsten lijkt me wel heel erg hoopvol ingeschat, en iedere zes weken alleen als je Lowryders o.i.d. gaat zetten, ik denk dat iedere acht weken oogsten realistischer is. Als je Sannie's laatste testkweek bekijkt zie je dat je bij zaadplanten erg grote verschillen in opbrengst kunt krijgen (mogelijk in zijn geval wel erg groot omdat het F2 kruisingen betreft met veel verschillende feno's), misschien is het slimmer om zelf één of meerdere moederplanten te houden in een apart kastje waarin ook ruimte is voor het onderbrengen van je stekken. Sowieso lijkt mij een apart kastje of minitentje met TL/PLL voor je zaailingen aantrekkelijker.

 

 

 

sc lult idd vaak maar wat.

verpotten tijdens de bloei? liever niet en we weten wel waarom.. plant heeft grootte bepaald en dan ga jij dat verpesten door ze in grote pot te zetten..

gaan ze wortels maken terwijl ze vegetatief moeten bezig zijn boven de grond.. dus HEEL VEEL zaden zetten (goed voor sc want die doet daar ook in...) en ondertussen maar hopen dat je geen vroege man hebt die je net ff te laat spot (pas bij verpotten)..

 

met 2 ruimtes kan het wel makkelijk, zo doe ik het ook en zou als ik wil iedere week wel kunnen oogsten maar dat doen we maar niet, heb wel wat beters te doen :rofl 1x id 3/4 wk is zat voor mij.

 

H ey Groen Gif en Lostchild.

 

Spees Cees lult niet, het probleem is dat de meeste mensen niet goed begrijpend kunnen lezen of echt kunnen luisteren.

Ik heb zelfs meerdere malen op de nomercy manier gekweekt en ik draaide zeer goede omzetten.

Wat betreft het overpotten,daarbij adviseert Cees altijd om van die slappe plastic potjes te gebruiken als je moet overpotten snij je met een stanleymes de bodem eruit en de plant kan zonder stilstand doorgroeien en bloeien.

En voor jouw info lostchild jij lult ook uit je nek, een plant maakt zijn gehele leven nieuwe wortels aan of de plant nu in een vegetatief stadium is of niet, ff nog wat dieper in de materie inlezen dude er zijn al genoeg mensen die ongefundeerd van horen zeggen onzin lopen te brallen op het forum.

 

Cees is een terzake zeer kundig persoon die geen bullshit verteld. het is niets voor niets dat zijn kennis en kunde (inter)nationaal wordt erkent, Wel is het zo dat Cees zijn eigen manier van kweken heeft ontwikkeld. die in esentie niet heel erg van bijvoorbeeld die van Sannie verschilt (op het 12/12 principe na dan)

 

Ook is het zo dat Cees zijn zaden verkoopt voor hele vriendelijke prijzen (nog vriendelijker dan die van Sannie) je moet alleen ff een mailtje sturen je krijgt dan een veel mooiere prijs dan die op de site, voorwaarde is wel dat je er minimaal 100 moet bestellen. Ook durf ik zelfs te zeggen dat de genetica die Cees kweekt van het zelfde kaliber is als dat van Sannie.

 

Zeggen dat Cees lult impliceert dat je ook stelt dat een Atmosphere lult., dit aangezien een groot deel van de kennis die atmo heeft van Cees afkomstig is. Als je daadwerkelijk een gefundeerde mening wil vormen ga dan eens op het forum van Nomercy kijken, ga eens goed lezen en discuseer eens met de forum leden, je zal zien dat je jouw mening over Cees echt moet bijstellen.

 

Ieder terzake een klein beetje kundig persoon weet na een gesprek van een paar minuten met Cees dat hij met een zeer kundig persoon te maken heeft, of je het met hem eens bent is een totaal ander verhaal, maar een verschil in mening is normaal. In mijn ogen zegt alleen een dwaas dat Cees onzin lult. Dit ligt bij mij in de zelfde lijn om te verklaren dat bv een Sannie onzin lult. het zijn mi beide personen waar de gemiddelde grower hier nog heel heel heel veel van kan leren.

 

Mijn excuses als jullie je op je teentjes getrapt voelen, Ik kan er alleen slecht tegen als mensen ongefundeerde lulkoek aan het rondbazuinen zijn helemaal als dit ten koste gaat van andere mensen die niet hier op het forum aanwezig zijn om zichzelf te verdedigen.

 

Cheers en keep em green

Pieterpost

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt wel soortjes als je de boeken moet geloven, die in 35 dagen afbloeien en een gemeten THC percentage van 36 % hebben.

Dit zou de PITBULL zijn , maar je bent knap als je aan deze zaden kan komen .

Op de site waar deze te koop zijn staat ''our seeds do NOT cross borders'' , en je moet ingescreven staan in een medische databank , en een soort van certificaat hebben/kopen...(als ik het goed begrepen heb).

 

Het lijkt me heel erg leuk om hier eens zaden van te scoren ......., maar dat wordt moeilijk.

 

Mvg Azarias

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk niet dat het gaat werken..volgens mij hou je op het laatst geen plant meer over!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ A A

heb je ook een link naar de site van die soort ?

 

klinkt iig heel interessant

en als een uitdaging om die zaden hierheen te krijgen :rolleyes: :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je hebt wel soortjes als je de boeken moet geloven, die in 35 dagen afbloeien en een gemeten THC percentage van 36 % hebben.

 

:rolleyes: wat een giller :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

36% thc waarde dat vind ik nogal wat dat is gewoon keiharde hard drugs :rolleyes:

 

Ik zal is gaan zoeken ernaar want vind 25% al aardig sterk dus ken het niet echt geloven die 36% denk dat een medicinale gebruiker meteen van ze klachten af is na 1 dikke joint.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

if it sounds to good to be true....... :D

 

it usually is..... :D

 

 

 

 

als dat waar was ;) ...

 

dan werden er moorden voor gepleegd ;) ...en wat is een grens.. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Volgens mij moet het rendement wel hoger zijn en zou ik iedere de 3 á 6 weken kunnen oogsten.

 

Wat ik doe om dit te bereiken is werken met lowryders.

Aangezien ik van tevoren nooit precies kan zeggen hoeveel ruimte de planten in gaan nemen

zit ik altijd wel met lege plekjes in mijn kast. Ik ontkiem dan gewoon een

zooi lowryders tussen de planten.

Die vervolgens alles mooi opvullen in mijn kast en Tl voorgroeiruimte die anders 6/7 weken leeg

zou staan.Handige van lowryders is dat ze erg weinig ruimte nodig hebben,na 2 weken al

geslacht laten zien.en het boeit ze niet of ze op 18/6 of 12/12 staan , bloeien doen ze toch dus je zou

ze in de zomer ook naar buiten kunnen verplaaten.

Ik ben nu aan het knippen,ontkiemen,groien bloeien en roken tegelijk, wat ik zelf erg leuk vind

,en het levert net iets meer op.

Nou moet ik er wel bij zeggen , lowryder is niet mijn favoriete roker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...