Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Wieteketiet

foutje(s) bedankt!

Recommended Posts

Ladys en gents,

 

het zit me niet mee.....

Ik dacht deze keer ga ik goed beginnen! ik heb een tent extra gekocht omdaat de plantjes in voor te groeien en daarna in het grote hok over zetten!

goed plan!!!

 

nu is het zo dat mijn hele planning in de soep is gelopen en nu niet meer zo goed weet wat te doen..

 

Het begon al met de tent, deze was veel te laat, niet leverbaar moeilijk hier moeilijk daar. Eindelijk de tent. Zit er zo,n buis fan bij die een tief*s herrie maakt... nou ja voor de groei toch niet nodig.

De plantjes... te laat, eindelijk plantjes heb ik geen tijd om ze over te potten in kleine potjes. druk op het werk en grote hok moest worden schoongemaakt/aangepast.

Dag 1 naar dag 2 is de klok blijven hangen, hebben ze ruim 24 uur licht gehad.

Ze hebben dus al die tijd voorgroei gehad in de stek plug.

Eerste keer voeding geven vreselijk veel te veel voeding gegeven..... daarna alleen afgezuurd water.

 

opzig hebben ze dat redelijk overleefd

 

Nu heb ik eindelijk woensdag alle plantjes over gezet in de grote hok en dus in de grote potten (11L) Heerlijk veel water gegeven met de juiste verhoudingen.

Gisteren wilde ik langs maar mn auto stuk weer geen tijd. Vandaag gelukkig vrij. eerst auto gefixed en eindelijk naar mn hokkie toe.

Kom ik daar... ik luister en hoor een zachte brom. WTF is het licht aan blijven staan..... hebben ze dus nu 42 uur licht gehad en toen ik binnen kwam viel ik zowat om van de hitte, 37 graden!!

 

er zijn een aantal stekkies die nu wel heel erg hangen, een aantal die opzeker dood zijn maar het merendeel staat er nog best wel redelijk bij.

 

 

oke na een lange introductie nu de vraag.....

 

zullen ze nog in een goed ritme komen en normaal in de bloei gaan en een goed resultaat geven of zijn ze zo van slag dat het afgelopen is en er een k*t beetje af komt??

 

WIe heeft dit (deels) ook meegemakt en kan me tips geven?

 

tnx

Share this post


Link to post
Share on other sites

dus als ik het goed begrijp hebben ze nog geen enkele 12/12 dag gehad?

 

als dat het geval is zou ik als de sodemieter naar de GS gaan en een goede relaiskast halen en daarmee gaan schakelen, geef ze een paar daagjes 18/6 zodat ze kunnen bijkomen, en ga dan als ze op de goede hoogte zijn alsnog gewoon 12/12 draaien.

 

hopelijk komen ze er doorheen anders nieuwe stekken en opnieuw beginnen, kostj e misschien paar weekejs meer maar je weet wel zeker dat alles goed is gegaan.

 

suc7,

donbone

Share this post


Link to post
Share on other sites

het relais in mijn grote hok is goed. die heb ik uiteindelijk (met een verlengsnoer vanuit de kast naar mn tent) gebruiktvoor de voorgroei in de tent.

 

ik was alleen net iets te enthousiast geweest met het schakelaartje van nul naar clock te zetten en heb het blijkbaar doorgeduwd naar I <_<

 

dank je voor de tip, ik ga kijken hoe ze het redden!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan in de groeiperiode 18, maar ook 24 uur licht geven per etmaal. Het maakt niet zoveel uit en ik denk dat ze er geen last van hebben. In de bloei is het wel een probleem als je het 12/12 schema ontregelt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De 24 uur licht zou ik me niet al te druk om maken. Kunnen ze wel hebben zolang ze niet bloeien :) Iets minder dat ze toen nog in de stek plug stonden.

Gelijk op de voeding?Waarom? En dan nog te veel :lol:

37 graden,vaak met en lage lv, vinden ze niet zo leuk. Of regel je deze?

Als ik het zo lees dan had een betere planning je (sommige)problemen bespaart. Zorg dat je materiaal en dergelijke op orde is voordat er planten in komen. En check soms jezelf!

Het komt vast wel goed met je dames op de dode na dan!

<_<

Greetz Kitefreak

Share this post


Link to post
Share on other sites
De 24 uur licht zou ik me niet al te druk om maken. Greetz Kitefreak

 

Dat dacht ik nou ook altijd!

Totdat ik amnees op 24uur had staan.

Die kunnen duidelijk niet tegen dat licht regime.

 

<_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuke avatar....... <_<

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blij om te lezen! dan kan ik gewoon door gaan!

 

ze stonden nog niet in de bloei dus heb ik toch een klein beetje mazzel :smoke

 

Voeding doe ik altijd meteen, eerst groei en startboost.

De planning zal ik inderdaad de volgende keer beter doen!! vind het zo stom van mezelf, maarja "leermomentje" zullen we maar zeggen. mezelf checken lijkt nu meer een obsessie haha

De vochtigheid was wel hoog bij de 37 graden gelukkig, rond de 78% ofzo.

 

nogmaals dank!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...