Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sex' n Combi

Non profit zaden ruilen

Recommended Posts

hallo,

 

De lange hier, ik heb combi op het ander forum leren kennen waardoor ik via zijn link hier terecht gekomen ben... Er waren namelijk een aantal mensen die mee in het project wilden stappen...

Nu heb ik dit topic even door gelezen... Komaan people, rol er ene, love and peace man! De wereld is zó mooi!

 

 

Chowkes

 

De lange

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fantastisch...

 

Ik heb er al van gehoord en hier en daar over gelezen (danish gold), hoe lang bloeit ze?

 

Onlangs heb ik zo een leuk idee gehoord en die vertelde me om een plant te bevruchten onder een plastic zeil wanneer de plant de nacht periode ingaat en wanneer de dag periode begint, terug onder het zeil te kruipen en alles nat te spuiten, om geen ongewenste bevruchtingen te hebben...

 

Wat denk je over die manier?

 

En dan zou ik de mannen apart afbloeien en het stuifmeel bewaren... maar zou het erg zijn als ik de mannen binnen doe en de vrouwen buiten?

 

Welkom lange1908...

Share this post


Link to post
Share on other sites

In mijn ervaring geven de Deense mannen al zeer vroeg hun geslacht weer, ver voor de dames iets laten zien!

Iets om rekening mee te houden....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Combi hou me maar via pm op de hoogte :shutup:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
Ik heb er al van gehoord en hier en daar over gelezen (danish gold), hoe lang bloeit ze?

 

Ligt aan de pheno die je hebt, maar de bloei kan al eind juni beginnen en gaat dan door tot ver in augustus, begin september, maar het is een mooi soortje om te oefenen.

 

Namaste :shutup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo vroeg al, eind juni...

 

Wanneer raad je me aan om de zaden de planten?

 

Ik heb nu een 400W hpi en dacht die te gebruiken om binnen voor te groeien, als voeding zou ik dan plagron alga gebruiken en voor buiten weet ik het nog niet... zou liefst zo biologisch mogelijk gaan...

 

Nog een vraagje: wat zou er beter zijn, enkele hele grote planten of meerdere kleinere...?

 

Als ik minder planten neem, zijn de nakomelingen bijna allemaal van dezelfde moeder, anders van meer.

 

Nu is het inderdaad nog om te oefenen, maar ik ben wel al een het nadenken over een soort formulier dat ik elke dag ga invullen met allemaal gegevens op over de plant, omgevingsfactoren, gebruikte voeding, gebruikte hoeveelheid water en ga zo maar door...

 

Dat was een idee van me om een soort van orientatiepunt te maken aan de hand van zo een invul formulier, zo op schematische wijze...

 

Ik ga dan ook meteen testen of zoiets een meerwaarde kan betekenen om eventueel later te gebruiken als we onderzoek doen naar genetica...

 

Of om als referentie te gebruiken voor soortjes en kan dat ook opgevraagd worden in de databank.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@bioloog: lijkt me een heel leuk project... ik ken nog iemand die met vrouwelijke zaden wil beginnen, waarschijnlijk kunnen jullie veel aan elkaar hebben... die heeft ook al STS (dat product)...

 

De S5, ik wilde die eigenlijk ook wel graag eens zetten... misschien toch verstandig om eerst nog enkele stekken af te snijden, mocht de STS mislukken, dan heb je de stekken nog om later opnieuw te proberen.

--------------------

 

Onlangs kreeg ik deze link toegestuurd, ik heb het nog niet helemaal kunnen doornemen, maar dat ben ik zeker van plan een van deze dagen, maar het lijkt me een prima gespreksonderwerp voor dit en/of het nieuwe topic...

 

http://www.wietforum.nl/index.php?showtopi...amp;hl=triploid

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zo vroeg al, eind juni...

 

Wanneer raad je me aan om de zaden de planten?

 

Eerst en vooral... KLASSE TOPIC! :shutup:

 

Bij mij begon de DG ergens begin juli te bloeien en was klaar op 20/09/10!

Ik raad je aan met de Denen buiten te beginnen en niet binnen voor te groeien! Ergens half april begin mei ten laatste starten om een degelijk boompje als resultaat te hebben... nu ja je gaat voor zaad in een beperkte serre dan zijn meerdere kleine struikjes mss beter!

 

Ik ben van plan een paar zaadkweekjes te doen, guerilla in de mais... dus mss dat ik wel een kleine bijdrage kan leveren aan dit schitterend project!

Succes alvast... ik heb het gevoel dat hier iets moois gaat bloeien!!! :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Net als wat Lion zegt, half april beginnen met de Denen en zeker niet onder kunstlicht, maar gewoon mbv onze grote HPS-lamp.:spliff:

Bij het selecteren kies je gewoon de planten die voldoen aan de richtlijnen die je zelf stelt.Planten met erge mutaties, zoals misvormde bladeren, slechte wortelgroei etc die gaan gewoon in de kliko.Op den duur hou je er zelf een aantal over die voldoen.

 

Een grote potmaat is wel belangrijk voor Danish Gold.:wtf2:

 

Namaste :shutup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben van plan om Colombian Gold of Acapulco gold zaden te bestellen voor zaden kweek.

Ben nog even aan het uitvogelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb een idee voor deze zomer.. . zodat ik alle mannen en vrouwen in de serre kan laten staan...

 

Mijn enige reden dat ik de mannen apart wou doen, was om geen bevruchting te hebben in mijn bloei hok(tent van 1m²)...

 

Maar als ik nu die periode volledig investeer in die zaden en er voor zorg dat er in mijn tent planten staan bij wie ik de danish gold ook wil kruisen... dan als er bevruchting zou plaats vinden weet ik teminste welke man(en) het gedaan hebben...

 

 

 

Ben van plan om Colombian Gold of Acapulco gold zaden te bestellen voor zaden kweek.

Ben nog even aan het uitvogelen.

 

Bij welke zaadbank zou je ze kopen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ben ik ook aan het uitvogelen,welke zaadbank het word.

En wie de beste weet mag het zeggen.

 

Welke zaadbank heeft dus de orginele acapulco gold zaden.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
Is het een kruising? Of een veredeld landras?

 

Ik vermoed een kruising, al komt deze pheno heel erg dicht in de buurt van de oorspronkelijke Acapulco Gold

 

med_gallery_16467_4905_1384840.jpg

 

Namaste :shutup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van waar zijn die zaden dan elmanito?

 

Of is het een foto die je terug gevonden hebt?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
Van waar zijn die zaden dan elmanito?

 

Deze waren van Barney's farm.Ik had nog exemplaren buiten staan vorig jaar, maar die hadden meer indica-invloeden.Ik moet wel zeggen het waren geen herma's.

 

Namaste :shutup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Regulier of feminised?

 

Waren ze stabiel of was er nog veel verschil in feno?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Zaden waren gefeminiseerd & ik kon maar 2 soorten pheno's ontdekken de meer indica & die ik in de kas had staan die veel meer sativa was & deze laatste heb ik dan ook gekruist met een Oaxacan man.

 

Namaste :shutup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan dat geen kwaad dan... kruisen met gefeminseerd zaad?

 

Dit kwam ik ook nog tegen... ik denk dat ik het ga aankopen voor in de serre...

 

https://www.growshoponline.nu/index.php?pag...1&Itemid=14

 

Dan wou ik je nog iets vragen over het aantal Danish Gold zaten dat ik zou zetten, als ik nu begin met 16 en daar selecteer ik de 8 gezondste uit ofzo...?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Met goed gefeminiseerd zaad kan dat kruisen zeker geen kwaad.

 

Dan wou ik je nog iets vragen over het aantal Danish Gold zaten dat ik zou zetten, als ik nu begin met 16 en daar selecteer ik de 8 gezondste uit ofzo...?

 

5-8 of 10 is mogelijk dat je dat overhoudt.Meer uitzaaien is altijd beter, maar je bent in opleiding.:spliff:

 

Namaste :shutup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is waar... :shutup:

 

Ik heb 16 potten van 18*18*18cm (5L), deze zou ik dan in eerst in een kleinere serre voor groeien vanaf begin april dan zeker? Eenmaal ze geslacht getoond hebben zet ik ze dan in de grote serre. Of ik kan ook enkel de gezondste selecteren en die in de grote serre zetten, maar dan weet ik wel niet hoeveel mannen of vrouwen ik heb....

 

Nu vraag ik me wel af:

 

Hoe groot worden ze zo?

 

Als ik begin april begin (of iets vroeger kan ook), op het moment dat ze dan ongeveer geslacht tonen, dat was eind juni zeker... hoe groot zijn ze tegen dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
Als ik begin april begin (of iets vroeger kan ook), op het moment dat ze dan ongeveer geslacht tonen, dat was eind juni zeker... hoe groot zijn ze tegen dan?

 

Je hoeft niet bang te zijn dat ze 4 meter worden.Dit mannetje was rond de 1m50 25 juli.

 

med_gallery_16467_4905_303957.jpg

 

Namaste :shutup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Elmanito: Doe jij alleen zaadkweekjes?

 

Super groot wordt de DG idd niet!

Dit vrouwtje zat ong. tegen de 2m aan!

 

gallery_26079_10328_449362.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
@ Elmanito: Doe jij alleen zaadkweekjes?

 

Yep, want er is een gezegde van een grower die luidt;

 

Once you start breeding you're hooked forever

 

Namaste :shutup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...