Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

kweekz0r

5x Autoflowering Hindu Kush (lowlife)

Recommended Posts

Goeiendag allemaal,

 

Na 2 keer een succesvolle Amnesia Haze oogst te hebben gehad, leek het me leuk nu een kweekverslagje bij te houden.

Ik heb gekozen voor 5x Auto Hindu Kush. En 1 White Widow die ik gratis bij mn bestelling kreeg (geen autoflower dus wordt een beetje lastig).

De dames staan in een secret jardin 90x90x160, met een 400w spiegelkap +/- 50cm erboven.

Inmiddels zijn de plantjes vandaag 2 weken oud en ze staan er goed bij!

 

gallery_29335_11525_1186671.jpg

gallery_29335_11525_716652.jpg

 

Inmiddels staan ze in 18 liter potten (30x30) met Canna Terra Professional. En ben van plan vanaf de 3e week voeding te gaan geven (iemand tips voor een mooi basispakketje?).

Verder zijn alle tips and tricks meer dan welkom!

 

Groetjes kweekz0r

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo.

 

Beginnersfout is je zaad ontkiemen in bemestte grond. Zo kunnen ze snel overbemest raken.

 

Zaad en stekgrond is mij altijd aanbevolen. I.d.d na ca 2-3 weken zou je kunnen beginnen met de plantjes te potten in bemestte grond. Dan hebben ze het wel nodig.

 

Die lightmix die je gebruikt als bodem is voorzien van alle stoffen die de planten nodig hebben in de groei en bloei. Hoe minder liters grond, des te eerder moet je gaan bijvoeden met flessen.

 

Ik gebruik zoveel mogelijk grond. Om ondervoeding te voorkomen later in het bestaan van de planten.

 

Maar een zaailing is snel overvoed als die in die bemeste grond ontkiemd is..

 

Groeten,

HFK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze volg ik alvast !! :spliff:

 

Heb zelf ook de auto hk van lowlife seeds gehad. Wel niet volledig kunnen afbloeien wegens problemen...

1x onder spaarlampen en 1x onder Tneon. Sta ergens in de Micro/Fluo sectie.

 

Zou ook na 3 weken beginnen met minieme voeding, begin met helft van de dosering.

 

Hopelijk kun jij ze wel lekker afbloeien!

 

Groet!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe gaat je dat aanpakken met 1 niet-auto-flower? De auto flowers doen het het beste op 18/6 van begin tot eind. Voor de gewone moet je op 12/12

 

Suuk7!

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoe gaat je dat aanpakken met 1 niet-auto-flower? De auto flowers doen het het beste op 18/6 van begin tot eind. Voor de gewone moet je op 12/12

 

Suuk7!

 

EmTee

 

Ja de auto's blijven gewoon op 18/6 staan. De white widow is niet zo interessant voor mij, maar ga haar denk ik 6 uur eerder uit de tent halen.

Kijken wat ze doet, als het er goed uitziet verzin ik er wel wat op.

 

:spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Top die WW

 

Fim die WW

 

Knak die WW

 

HOU HAAR ZOLANG MOGELIJK KORT

 

Je kan wanneer de autoflowers afbloeien, overschakelen naar 12/12. ( weekje 2-3 voor oogst vd AFs ? )

 

 

Is maar een gedacht he

 

Greetz!

Share this post


Link to post
Share on other sites

flikker die WW nou maar gewoon weg :spliff: lijkt mij de beste optie

 

lekker op 18/6 blijven

of was 20/4 nou het beste voor lowlife seeds?

 

Ideal light regime : 20/4 from seed to harvest

dit staat bij de AK47 van lowlife..

 

succes iig!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
flikker die WW nou maar gewoon weg :spliff: lijkt mij de beste optie

 

lekker op 18/6 blijven

of was 20/4 nou het beste voor lowlife seeds?

 

Ideal light regime : 20/4 from seed to harvest

dit staat bij de AK47 van lowlife..

 

succes iig!!

 

Ik kijk nog even wat ze doet.. Op 12/12 ga ik ze sowieso niet zetten, licht is en blijft gewicht.

Voor zover ik weet horen ze op 18/6.

20/4 ben ik nog nergens tegengekomen..?

 

Verder heb ik net een plagronvoedingssetje besteld, wachten totdat ie binnen is en te eten geven die dames.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zag geen verschil tussen 18/6 en 20/4. Ik kies dus 18/6, scheelt toch 2 uur stroomverbruik per dag.

 

Maaaarrrr, is alleen mijn persoonlijke ervaring, gebaseerd op 1 test.

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks, ik houd ze op 18/6, lijkt mij het beste.

 

Ik ben even op zoek gegaan naar een watersysteem, heeft iemand hier ervaring mee?

Wil er niet teveel aan uitgeven. Dit setje leek mij wel wat.

Verder nog een paar mooie plaatjes:

 

gallery_29335_11525_800366.jpg

gallery_29335_11525_492357.jpg

gallery_29335_11525_633297.jpg

 

De white widow staat nu ook in dr eigen huisje.

 

De groeten! :spliff:

Edited by kweekz0r

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb het even na gevraagd waar ik mijn zaadjes gekocht heb:

 

Sommige soorten doen het beter bij 20/4 inderdaad, maar ik kan je

niet vertellen wat gunstiger is,...sorry!...20/4 is sowieso niet verkeerd <_<

 

Niet veel opgeschoten dus.. Maar ga de lampen in kleine stapjes op 19/5 zetten. Mooi er tussen in ;-)

 

mazzel

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb je dat irrigratie systeem al?

Ben benieuwt of het bevalt namelijk.

Wel interessante prijs

Verder ziet het er leuk uit

Wat voor afzuiger heb je ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yooo,

 

Weer wat dagen verder en sinds 2 dagen begonnen met het geven van de bloeivoeding, en gestopt met groei.

Helaas beginnen de dames sinds 3 dagen ook wat te hangen. Bladeren zijn nog knalgroen dus water teveel is ook niet het geval.

Geef ze nu ong 400ml pp.

Misschien teveel licht? heb sinds 1,5 week een 600watt lamp ernaast gehangen. Ik heb de 400watt sinds gisteren voor de zekerheid er uit gehaald.

 

Iemand verder een goeie tip of oplossing?

 

Hier een foto van de hangende plantjes.

gallery_29335_11525_3124101.jpg

gallery_29335_11525_1088737.jpg

 

Bij de middelste, de beste en de mooiste van de 6 valt het gelukkig mee, maar is ook anders dan afgelopen weken:

 

gallery_29335_11525_3306439.jpg

 

 

 

heb je dat irrigratie systeem al?

Ben benieuwt of het bevalt namelijk.

Wel interessante prijs

Verder ziet het er leuk uit

Wat voor afzuiger heb je ??

 

Thanks! Ja irrigatie systeem bevalt me wel, alleen jammer dat er geen stelschroef op zit. Dus nauwkeurig werken met een timer..

Afzuiger is een buisafzuiger met can-filter.

 

Mazzel

Share this post


Link to post
Share on other sites

wel leuke pics!

jammer dat je blaadjes hangen.. nog geen verkleuring op de bladeren o.i.d. gezien?

misschien paar pics met licht uit volgende keer :smoke

 

meestal heeft het wel met water maken als je blaadjes gaan hangen!

je geeft ze 400 ml per plant.. is dat per.... week? of per dag? of?

 

succes verder!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind dat hangen wel mee vallen. Volgens mij heet dat zwaartekracht.... Hebben die van mij ook wel eens last van..... :P

 

Wel wat Shili zegt, als er wat is en ze hangen echt heeft het vaak met de waterhuishouding te maken.

 

Persoonlijk vind ik ze er goed uitzien! Je zegt zelf ook al dat je bladeren mooi groen zijn (Volgende foto's wel ff in de donker periode maken.... Kunnen wij dat ook zien :smoke )

 

R.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reacties,

Het is iets minder dan 400ml. Ongeveer 300ml per 24 uur in 18 liter potten. De aarde is van boven altijd al een tijdje droog voordat ik opnieuw water geef.

Bij de white widow was wel wat verkleuring te zien aan een blad maar dat kwam denk ik doordat het blad een tijdje in een plasje heeft gelegen.

 

De foto's die ik op 16feb heb gepost zijn in het donker gemaakt, dezelfde kleur hebben ze nu nog steeds.

Waarschijnlijk is het een beetje loos alarm als ik jullie reacties zie :P

 

Ben benieuwd hoe het verder gaat de komende dagen.

 

:smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij is het wel zeer verstandig om water te geven als de lampen bijna aangaan.. of als ze net aan zijn!

je kan beter geen water geven als de lampen bijna uitgaan..

misschien dat ze dan net iets minder gaan hangen :spliff:, verder vindt ik het er gewoon prima bij staan..

 

:shutup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Shilizous: Thanks, dat ga ik inderdaad proberen aan te houden. Verder staan ze er weer goed bij!

 

 

Dag 31

Zoals je wel kan zien is t dametje rechts achter een beetje raar gevormd. Ze is per ongeluk getopt door een ventilatiebuis die erop is gevallen vorige week :spliff:

De moedertop is beschadigt, maar er schieten er al best veel uit aan de zijkanten. Hopen dat het goed komt... :shutup:

 

Plaatje van t manke dametje:

 

gallery_29335_11525_2265322.jpg

 

 

 

 

De rest begint al lekker te ruiken!

 

Cheers!

Share this post


Link to post
Share on other sites

HEEELLLUUUP

 

De boel begint weer te hangen en te verkleuren... Ook lijken ze te vertragen met de groei/bloei.

 

2 dagen geleden begonnen wat onderste bladeren geel te verkleuren. Ik heb ze die dag minder water gegeven, iets minder dan 100ml pp. Met de standaard bloeivoeding erbij.

Ook heb ik er een heel klein beetje groeivoeding erbij gegeven om zo hopelijk de groene kleur terug te krijgen. De volgende dag nog steeds geel en dus geen water gegeven.

Tot op de helft van de dag, kon het me niet voorstellen dat ik teveel water had gegeven. eerder te weinig lijkt me. dus heb ik ze een normale dosis gegeven (300ml pp).

 

Vanochtend nog geen verschil te zien dus heb ze vanochtend 300ml pp water zonder enige voeding gegeven en de planten ook van boven goed benevelt.

Maar tot nu toe nog geen verbetering te zien.

 

Iemand tips? Meer water? Minder water? Meer of minder voeding? Meer of minder licht?

 

De lichturen staan nog steeds op 18/6 zoals dat hoort bij auto-flowering.

Ze krijgen sinds 2 weken bloeivoeding. Er zijn nog geen topjes te zien.

De temp ligt normaal rond de 28graden, vandaag heb ik het iets cooler gemaakt rond de 24graden.

De lv ligt normaal rond de 35% tot 40%.

 

Wat foto's die ik net snel heb gemaakt (ze hangen nog een beetje extra op de foto's door het watergeven):

 

gallery_29335_11525_2853013.jpg

gallery_29335_11525_1286991.jpg

gallery_29335_11525_96180.jpg

gallery_29335_11525_1750154.jpg

 

Hoop dat iemand me kan helpen!!!!

 

Thanks, kweekz0r

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het probleem is opgelost. Gister wat extra water gegeven en het leek een heeeeel klein beetje beter te gaan..

Vanochtend 350ml water pp met groeivoeding gegeven en nu staan ze er weer goed bij, de gele bladeren worden zelfs al weer een stuk groener en alles klimt weer richting de lamp.

 

Dus ik denk een flink aan voeding tekort.. De komende dagen 50%groei- en 50%bloeivoeding geven.

Zal vanavond nog een foto toevoegen.

 

Cheers! :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is het nog gelukt met het verhelpen van de probleempjes?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...