Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Boefje030

Zaden uit de jaren 80/90

Recommended Posts

Gewoon in een bak met aarde doen. Ik heb ze op alle manieren geprobeerd ("purple '98). 50 zaden voorgeweekt. Niks. Uiteindelijk maar in een pot met aarde gezet: 10 stuks en m'n purple leeft weer. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zijn gevallen bekend van zaden (niet alleen cannabis) die al 150 jaar in een archief lagen en die nog steeds kiemden. Niet allemaal, maar kiemen deden ze.

Ik weet helaas niet meer waar dit archief is, ik dacht engeland, daar bewaren ze zaden van over de hele wereld.

 

DIt was een keer op NL tv, omdat ze daar zaden hadden die uit Nederland hadden. Men wilde onderzoek doen naar een plant die allang niet meer voorkwam op aarde, alleen in zaad. Dit is dus gelukt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor zaden die moeilijk ontkiemen kan je een paar druppels waterstofperoxide aan een glas water toevoegen.

laat daar je zaden 24 uur in staan.

Als je zaden levensvatbaar zijn zullen ze zeker ontkiemen. :huh:

 

peace,pietje puck

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk niet dat iedereen zomaar Waterstof peroxide heeft liggen...

 

OT: Wat zou ik veel over hebben voor zulke zaden :huh: Succes man!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een flesje waterstofperoxide kost nog geen E2,- bij de drogist op de hoek...

 

Nice Day

Nesta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een deze dagen ga ik ze proberen te laten ontkiemen, ga geen stofjes toevoegen daar heb ik geen zin in :huh:

 

Ben benieuwd.

Ik hou jullie op de hoogte

Share this post


Link to post
Share on other sites

he vet man wat oude zaden

 

maar zoals iemand al zei in een vorige post

als de zaden niet wille ontkiemen moet je ze tussen je tanden zetten en zachtjes open bijten

heeft bij mij altijd goed gewerkt na zon lange tijd dan neemt de buiten kant van het zaad slecht water op

dus dan moet je ze een handje helpen

 

 

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoop het beste !! Heb ook wel belang bij een aantal zaden.

 

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een verzoek.

 

Ik weet van mezelf al, mochten de zaden wel ontkiemen dat ik er met de pet naar gooi.

Want ik zou ze ergens in een tuin bij iemand neer zetten, en ik weet bijna zeker dat deze dan weg rotten voordat er ook maar geoogst kan worden..

 

Nou wil ik dus dit projectje uit handen gaan geven, alleen heb ik hier wel voorwaarde voor:

- Er komt een kweekverslag van

- Er word als dit mogelijk is een zaden kweek gedaan

- ik krijg de helft van de geoogste zaden.

- Diegene heeft het liefst ervaring met zadenkweek.

- Dit word allemaal indoor gedaan, met het oog op teveel risico op verotten buiten.

 

Reageer maar als je de zaden opgestuurt wilt hebben, en wat je van plan bent en hoe.

 

Je hebt niks te verliezen, ja alleen grote kans dat ze niet ontkiemen

 

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil ze voor volgend jaar wel buiten in mijn tuin zetten voor zaden kweek. wegrotte doen ze niet ik inspecteer mijn planten elke dag.

Heb Dit jaar helaas geen plek meer anders had ik het graag gedaan.

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Boefje ik heb je een pm gestuurd, helaas heb ik hier nog geen reactie op gekregen van jou.

Gr. Kierewiet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoeveel verschillende soorten zijn het en zijn ze ook per zakje verpakt zodat ze niet doorelkaar zitten? Oude zaden ALS ze al opkomen wil je natuurlijk wel zo puur mogelijk houden ipv met een random plant bestuiven....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoeveel verschillende soorten zijn het en zijn ze ook per zakje verpakt zodat ze niet doorelkaar zitten? Oude zaden ALS ze al opkomen wil je natuurlijk wel zo puur mogelijk houden ipv met een random plant bestuiven....

 

Het gaat om 1 soortje en deze zitten allemaal in 1 zakje.. Dit staat ook in de openings post.. Het is alleen niet duidelijk welk soortje het is.. Ja als het kan sowieso elkaar bestuiven..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het gaat om 1 soortje en deze zitten allemaal in 1 zakje.. Dit staat ook in de openings post.. Het is alleen niet duidelijk welk soortje het is.. Ja als het kan sowieso elkaar bestuiven..

 

 

Las ik idd net ook :rolleyes: Zal je wel ff pmen :dribble:

Share this post


Link to post
Share on other sites

yo boefje,

 

ik heb wel intresse als dit aanbod nog steeds geld.. ik ga binnenkort indoor bubble gum neerzetten, uiteraard

met een verslagje en ik wil eventueel wel een paar zaden van jou erbij zetten neem deze dan mee in mijn huidige kweekverslag bubble gum! dit verslag gaat over bestuiving van moeders en snijden van stekken.. als je nog geen gegadigden heb gevonden hoor ik het wel.

 

grtz Pablooowz

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit is een interessant topic.

ben benieuwd of ze ontkiemen..

 

wachten met spanning af. ga het zkr volgen.

 

Als de zaadjes zijn ontkiemt Zou wel paar zaadjes willen uit de nieuwe zaadkweek.

 

Grtzz

RNL88

Share this post


Link to post
Share on other sites

ooja :) je kan ze altijd nog ergens opguerilla locatie neer droppe :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pablo was een beetje druk Excusses.. ik pm je nu me adress en zie die zaadjes graag tegemoet ik ga me best doen om ze te kiemenn

hopen dat het wat word :)

 

grtz P

Share this post


Link to post
Share on other sites

boefje ik zou het graag willen proberen; maar ik heb niet de beste resources; ook is het mn eerste zaad kweek ; wel woon ik ook in 030 maakt het evt makkelijk:D

en owjah het zou wel een weekje of wat moeten wachten ; k heb ook niet alle ruime:(

 

als er nog hoop is let me know:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...