Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

dejerry

Voorbereiding guerilla 2011

Recommended Posts

Kan dit soort onkruid met dat grote blad problemen geven voor de wietplant.

gallery_25770_11670_1359646.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heeft iemand nog antwoord op mijn vraag?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe bedoel je problemen?

In trant van overwoekeren? Opeten?

Als je niet zeker bent spit je het toch eruit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

google even op reuzenbereklauw :wub: ....als je dat sap in je ogen krijgt.. wordt je blind ;) ...dus kijk uit wat je aanpakt...zorg dat je weet hoe dat eruit ziet.. :tu

raak je het aan, dan zal je het nooit meer vergeten :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad! Opletten daarmee

 

Blootstelling aan zonlicht na contact met het sap kan bij sommige mensen na 24 uur rode jeukende vlekken veroorzaken, die gevolgd worden door zwelling en blaarvorming (fytofotodermatitis). Het letsel kan eruitzien als een brandwond en het kan twee weken duren voordat het genezen is. Als litteken kan er een bruinverkleuring optreden. Wanneer het sap in de ogen komt, kan dit tot blindheid leiden. Als voorzorgsmaatregel moet dus elk contact met het plantensap vermeden worden; als dit toch gebeurd is, moet het sap zo snel mogelijk afgespoeld worden en moet blootstelling aan zonlicht van de huiddelen die in contact geweest zijn met het sap vermeden worden.

 

Jonge planten laten zich goed uitsteken. De plant kan slecht tegen herhaald maaien. Wanneer in een gebied gemaaid wordt, moeten alle planten gemaaid worden. Dit betekent dat bij mechanisch maaien de planten die niet gemaaid zijn handmatig moeten worden weggeschoffeld. Omdat de plant zich aan maaien aanpast, dient er herhaald gemaaid te worden, om te voorkomen dat de plant in bloei komt en tot zaadvorming overgaat.

 

Grtz, WaKKi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de vele antwoorden. Maar ik heb dat sap uit de plant op de foto gewoon op mijn handen gehad en er gebeurde niks.

 

Maar dit is toch een berenklauw:

 

800px-Reuzenbereklauw.JPG

 

Deze toch niet:

 

gallery_25770_11670_1359646.jpg

 

gr. jerry

Share this post


Link to post
Share on other sites

klopt...maar ik waarschuwde je voor bereklauw :huh: ...je ben een nieuwe guerilla..vandaar ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ carpediem

 

In iedergeval bedankt voor de waarschuwing. Nou dan weet ik ook weer dat die niet gevaarlijk zijn bedankt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk topic!, hoe staat het er mee jerry?, iig suc6!

:verrygood

 

p.s. ; Zeker uitkijken met je dames voor die plant..

dan zal die langzamerhand mannelijk worden! :verrygood

 

Groeten Jr!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@junior

Ik snap em niet? Mannelijk worden? Huh?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja die planten kunnen het vrouwtje ook bevruchten (mannelijk maken)

 

lol... :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welke wiet rook jij ?

Da's wel heel foute humor :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

De zaden zijn op dit moment aan het ontkiemen..

 

Als ze zijn ontkiemd breng ik ze naar de spot en stop ik elk zaadje in een 5 liter pot. Als ze hun geslacht tonen dan plant ik alle vrouwen in grote planten gaten van 50 x 50 x 50.

 

Ook zet ik nog een paar Big Bang Autoflowers bij een vriend lijkt me wel een leuk soortje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom stop je niet gewoon per plantgat een stuk of 4 a 5 ( eventueel al ontiemde ) zaden in de grond? Die tip gaven de ervaren GG's je niet voor niets in de eerste berichten :verrygood

 

De nadelen van starten in potten zijn:

 

1. De wortels worden belemmerd in de groei door de pot.

2. De plant kan haar penwortel niet goed diep in de grond verankeren.

3. De plant zal wat slechter tegen de droogte kunnen ( tot eind juli droogte voorspeld )

4. Nu heb je een flink aantal planten in je achtertuin, dat is toch een risico.

5. Je moet die planten er straks ook nog naartoe brengen, ga jij maar eens lekker midden in de nacht in het donker met een zooi 5 liter potten met flinke plantjes erin door de jungle ploeteren... is niet fijn :verrygood

 

Grts Grey

Share this post


Link to post
Share on other sites

Al die punten kloppen .. ;)

 

Maar je moet je methoden altijd afstemmen op de spot in kwestie.. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat van die wortels valt wel mee denk ik maar ik doe het zo ik laat heb maar 10 zaden dus laat ik die ontkiemen tussen vochtig papier en als ze ontkiemd zijn breng ik de ontkiemde zaden naar de spot die ik daar is 1 liter potten met stekgrond zet en als ze 2 weken oud zijn doe ik ze in een beetje extra bemeste lightmix in de 5 liter potten tot dat ze geslacht vertonen dan gooi ik de mannen weg en zet ik de vrouwen in de grote plantgaten.

 

Of kan ik ze beter in zaai en stekgrond in 1 liter potten 2 weken laten groeien en dan gewoon 2 planten per gat zetten en daarna daaruit de mannen halen.

 

gr. jerry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe vaker je ze verpot.. hoe minder leuk ze het gaan vinden..

Dat weet ik wel ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is 2 keer verpotten teveel nee toch dat gaat toch wel..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het lijkt me dat 2 keer verpotten nog wel kan, aangezien ik mensen ook wel vaker heb zien verpotten of gelezen..

 

ik denk dat het bij herhaald verpotten dat het anders word maar 2 keer is nog niet zo erg lijkt me :D

 

En kan je dan niet beter potten in een ronde diepe pot? zodat de wortelgroei zijwaarts goed gelijk gaat en de penwortel toch nog wel dieper kan?

Zulke potjes gebruikt mijn vader ook namelijk :P laatste jaar 1 snel in de grond en 2 kleintjes wat later pas. dit was het resultaat.

 

Een paar mooie hoogtepunten van de laatste 2 jaar

 

De grote

2vkknbd.jpg

 

De 2 kleine

307pvep.jpg

 

Closeups van de mooiste dame naar mijne mening ;) :

2h64p03.jpg

34njzps.jpg

 

De hele groep dames

1z5kx3p.jpg

 

De grote gedroogd, zeer mooi en een heerlijk rokertje geweest! (linkse van de 3 maar dat zien jullie vast wel )

117z2fr.jpg

 

2 jaar terug, even een ode aan de mooie tuin vol met grote volle planten! prachtig om te zien, en het rook toch o zo lekker, ook vaak op het terras gezeten met een top die me zat te porren tegen mn hoofd en arm met shirt aan, zo he wat een kriebelaar! gelukkig niet in de keel B) heerlijk plantje was het! het lijken wel kerstbomen, dat zijn nou de kerstbomen die ik wil hebben! ;)

2e6fwxi.jpg

 

Een heerlijk topje 100 keer vergoot, prachtig die trichomen B) (dit was die kleine, dus kun je zien lang in pot houden en later in grond zetten gaat de kracht wel meer naar de kleine plant :) dus betere toppen bleek ook, maar zon grote plant was ook niet slecht!)

2n1f80x.jpg

 

En sorry ik kon het niet laten toen ik de foto zag, een mooie kat die lekker geniet van het weer en een beetje aandacht :) aaaaahh

2r5yflt.jpg

 

De grote links was een kruising van 3 soorten, een noorweegse soort, en een kruising met de linkse, wat ik niet meer zeker weet welke het was, mijn vader weet al jaren niet welke soorten hij heeft en hij verbouwt al 20 jaar met hetzelfde soort :P hij heeft zelfs al een vuilniszak vol met wiet van 1 plant gehaald, was over de 1 kilo.. hij heeft veel verhalen verteld waar ik ook vaak geintresseerd naar luister :D er was toen ook een wortel recht onder de schutting door gegaan en bij de buurman voeding gehaald (de penwortel was wel polsdikte zei die )

 

Iemand misschien een idee welk soortje het toevallig zou kunnen zijn aan de bouw/structuur van de plant? misschien dit jaar een sample aan een ervaren tester van verschillende soorten die misschien kan oordelen :) aangezien mijn vader ook zeer benieuwd is naar het soort en dan doe ik het wel van het beetje wat ik ook krijg (mijn vader is zeer gul en een goed mens in mijn ogen, maar hij wordt gediscrimineerd... lang verhaal en ga ik niet zo op het forum zetten :P ) maar alleen door het wietverbouwen wordt hij geterroriseerd door jeugd en volgens mij en hem ook ouderen aangezien er schroeven worden losgedraait, wietzakjes binnen de tuin gegooid, en zelfs een wandelaar liep de tuin achter de schutting in een paadje naar achtertuinen met een hond? het was dood lopend? waarom zou je dat doen :P

 

Maar genoeg gepraat, ik ben nu ook een testje aan het doen met een guerilla met lang in pot houden zodat ze even groot of misschien iets kleiner als die van mijn vader worden (fotos :) ) zodat ze niet opvallen :o

 

Er komt waarschijnlijk ook nog wel een verslag van. de kiempjes zijn nu net aan het openbarsten, binnenkort fotos maken :)

 

Greetz Skillz

 

Ps Wauww! de kwaliteit van de sony cybershot is wel erg goed op de fotos! zie het net nu ik de post heb gepost!

Ps2 (weer later 40 minuten later bijna) zo he zon post maken is nog wel uitgebreid :s steeds verkeerde upload pasten in je img xD verslag maken wordt nog leuk :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuke picca's ja ! ;)

 

Toen ik die foto's zag dacht ik gelijk... : '' Danish Gold ? ''

Door die lange sprietige bladeren.. maarja.. dat valt zo ook nooit te zeggen natuurlijk.. ;)

 

Maar hij lijkt er wel op volgens mij B)

 

Hoe laat was die klaar ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb zonet de ontkiemde zaden en de half ontkiemde zaden op de spot in van die kleine potjes vam 0.8 liter geplant en wat water gegeven.

 

Als ze 1,5 week oud zijn plant ik ze over in plagron light mix 5 liter potten met een bodempje batmix. Als ze daar geslacht in hebben getoond ga ik de vrouwtjes in dr volle grond in planten gaten zetten..

 

Gr. Jerry

Share this post


Link to post
Share on other sites

@highlife, het is een begin, dankjewel voor je hulp tot nu toe B) misschien nog wel meerdere mensen die zo kennis hebben, aangezien het goede kwaliteit fotos zijn, heb 2 closups erop gezet aangezien de ene de mooie hoofdtop haren te wazig waren haha ;)

Heb het net tegen mijn vader gezegd en hij denkt toch meer een afghaanse soort. misschien iemand die echt een wietproef geschiedenis achter de rug heeft, een sample dit jaar kan proberen en misschien het kan identificeren door meerdere fotos en een sample B)

 

En hij was dacht ik toen zon anderhalf-2,5 week later klaar, ook een beetje aan de vroege kant geoogst aangezien met diefstal.. stomme jeugd tegenwoordig.. werk er op zn minst voor of doe er wat voor... neem een plant of een baantje de keuze is aan jou.. vind het sneu om te gaan jatten.

 

@dejerry, Dat zou ik ook nog wel doen, misschien zelfs nog iets langer in pot na de geslachtstoning aangezien je guerilla gaat, zodat je plantjes klein blijven de kracht wat normaal in een grote plant ging gaat dan in de kleine, krijg je echt lekkere wiet (zie fotos :o )

Maar het is jou guerilla, doe wat je wil :P dit gaat zo te horen ook al wel goed ;)

 

Greetz Skillz

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ SkillzWeed

 

Ja, dan zal ik ze inderdaad wel wat langer in de potten laten staan in ieder geval bedankt. Ik denk ook wel dat het goed gaat komen.

 

 

 

Rondom de spot binnen een straal van 1 meter zitten wel veel bomen met spint word dat een probleem???? ;) ;) B)

 

gr. jerry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik geef de plantjes elke dag water. ik ging gister weer even naar de spot en de potjes waren helemaal uitgedroogd dus ik hoop dat ze het nog overleven maar ik heb ze daarna effe wat meer water gegeven. Denken jullie dat ze het nog overleven?

 

Rondom de spot binnen een straal van 1 meter zitten wel veel bomen met spint word dat een probleem????

 

gr. jerry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...