Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

groengoud

Knipafval invriezen maar dan anders!

Recommended Posts

Goedemorgen!

 

Normaal gesproken gooi ik mijn knipafval in een grote zak en daarna in de vriezer maar ik vroeg me af of het een goed idee is om het op een andere manier aan te pakken.

 

Het gaat namelijk om de trichomen, die willen we van het blad krijgen.

Als ik nou een keer het afval in een aantal koffiebekertjes verdeel, vervolgens bijvullen met water en dit in laten vriezen, dus niet alleen het afval maar ook het water meteen meevriezen (en meteen geen losse ijsklontjes meer nodig)

Na een dagje in de vriezer heb je dus bekertjes met ijs en in het ijs je knipafval.

De trichomen zijn dan waarschijnlijk ingesloten door het ijs en raken misschien sneller los met als resultaat meer icehash uit de eerste ronde draaien.

 

Ik vroeg me af of iemand dit ooit heeft getest en of er kans is dat het bladafval kapot vriest en dus ook meekomt.

Ik wil liever geen bladresten tussen mijn hash :verrygood

 

Iemand ideeen? laat je horen!! :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

geen ervaring mee maar wel met sneeuw en moet zeggen dat dat beter werkt als water met ijsklonten!!!

nog nooit zoveel in de eerste draai gehad!!

 

denk dat je op jou manier te lang moet draaien om alle ijs te laten smelten waar de trichomen in opgesloten zitten.

zou het niet doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Je-roen, je opmerking over langer moeten draaien omdat het nog bevroren is is wel een goeie!

Dit is misschien op te lossen door het afval in een plastic zak te doen en er vervolgens gewoon 200 a 300 ml water bij te gooien zodat alles lekker nat ingevroren wordt, soort van bevroren spinazie dus :wave:

Maar dat sneeuw goed werkt is op zich al een plus punt in mijn ogen.

 

Ik ben van plan om dit weekend te ice-en dus ik hoop voor die tijd een reply te zien met iemand die dit al heeft gedaan en anders probeer ik het op de spinazie-manier :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom vries je je kni[pafval niet ongedroogd in??80% ervan is vocht dus dat lijkt me ruim voldoende.

 

Succes en de sneeuw ga ik een keer proberen.

 

Grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben je dan niet veel langer bezig met mixen? of laat je het eerst beetje ontdooien?

 

zou het ook met vloeibaar stikstof werken? instant-ice :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Twin,

 

Ik doe het niet ongedroogt omdat ik het vocht dan in het blad heb zitten en mijn idee was om het vocht (in ieder geval) aan de buitenkant van het blad te hebben en daarmee de trichomen 'vast' te vriezen tussen het water.

Met de hoop dat er dan meer los laten :verrygood

 

Maar ongedroogt ga ik de ronde hierna eens proberen, kan nu al niet meer want ik heb afval van 3 ronde's waarvan 2 al kurkdroog zijn, de 3e ronde is nu al aardig droog dus heb geen nat afval meer nu.

Maar ik houdt het in mijn achterhoofd om het gauw eens te proberen.

 

ben je dan niet veel langer bezig met mixen? of laat je het eerst beetje ontdooien?

 

zou het ook met vloeibaar stikstof kunnen? instant-ice B)

Yep, wel wat langer maar voor het goede doel! :wave:

 

En vloeibaar stikstof lijkt me ook wel een vette test, maar hoe kom je aan vloeibaar stikstof? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Maniski, thanks voor de links :wave: maar ik twijfel ook of het gezond is, ik ga denk ik gewoon wat bladafval met water mengen en dit in kleine blokjes proberen in te vriezen.

Iemand moet het proberen en wie weet gaat het super!

Ik ga vrijdag invriezen dus heb nog 2 dagen voor adviezen en tips :verrygood

Vooralsnog ben ik nu van plan het knipafval met wat water erbij in te vriezen en dan te ice-en

Share this post


Link to post
Share on other sites

vloeibaar stikstof is wel "gezond".. want er zijn restaurants die met vloeibaar stikstof "koken"

 

do it your way :verrygood,kunnen we checken of het beter werkt

ben erg benieuwd :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goeienavond!

 

Misschien een tip hoe ik het een keer heb gedaan met een flinke draai.

Ik heb mijn knipafval eerst goed gedroogd en redelijk fijn gemaakt, daarna verspreid op enkele A4 vellen en flink natgespoten met een plantenspuit en in grote zipperbags gedaan. Hierna heb ik het direct ingevroren.

Op deze manier krijg je allemaal brokjes ingevroren afval. Dit heb ik een nacht laten vriezen waarna ik er een draai mee heb gedaan.

 

resultaat: van 300 gr, 22 gram ICE. (Gumby Style Methode).

 

Misschien heb je er wat aan!

 

Mvg,

 

NvL

Share this post


Link to post
Share on other sites

@NvL, thanks, lijkt me een goeie manier.

Ik heb nu 3 zakken (formaat A4) met afval, geen idee hoeveel het is maar ik weeg het wel even voor ik ermee aan de gang ga en post mijn resultaten hier.

 

Het is trouwens afval van 3 ronde's, 1 x Northern Light en 2 x Fruit spirit, en nog wat Haze afval.

Gooien jullie afval van verschillende soorten bij elkaar?

Ik normaal eigenlijk wel omdat ik regelmatig wissel van plantensoort per ronde en nooit genoeg afval heb (400gr+) om te ice-en na een ronde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mij lijkt "in water" invriezen geen goede optie. Je zult dan toch weer moeten wachten tot alles ontdooid is, zodat alle trichomen uit het ijs zijn.

 

Mijn beste ervaring is (net als bij Je-Roen) met sneeuw. Volgende keer ga ik mijn ijs dus ook crushen in de blender en dat gebruiken. Duurt iets langer, maar je hebt ook meer resultaat.

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehehe, begin nu echt te twijfelen wat ik moet gaan doen, misschien wachten tot het weer sneeuwt? :verrygood

of gewoon op de ouderwetse manier, kan het in ieder geval niet verkloot worden want ik ben wel bang dat ik het bladgroen kapot vries met als gevolg dat die restanten weer in de hash komen en das nie lekker.

 

Naja, ik ga vanavond eerst eens wat ijsklonten maken en dan nog eens goed nadenken wat ik ga doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan je niet 20 % doen met je nieuwe idee,. en de rest op de oude manier.?

Dan heb je misschien een leuke vergelijk.

 

Groetjes Kut

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog beter doe gewoon 5 keer met 20% en maak er indrukkendwekkend verslag van!

 

maak dan ng ffe mooi tabbeletje met 'methode' , 'duur' , 'procentuele overschot in ice' ...

 

1 x gewone methode

1 x sneeuw

1 x ingevroren bekertje

1 x natgespoten ingevroren bladafval

1 x ...?

 

Als je dit in elkaar steekt heb je zo n stikkie :wave:

 

wat je ook kiest te doen Have Fun and enjoy :verrygood

 

Peace

DRM

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb er vaker over nagedacht maar niet eerder uitgevoerd.

 

De manier om ice te maken is bekent , maar waar gaat het om ..?

Gaat het er om dat de kristallen het vriespunt bereiken, dus 0 graden (en dan dus ook niet vloeibaar maar een vaste substantie.?)

omdat deze dan losbreken van het materiaal.

Of is 1 a 2 graden genoeg om de kristallen ''stijf'' genoeg te maken om los te komen, want dan is het een optie om een hele grote bak vol met ijs te gooien en alleen het smeltwater gebruiken wat op dat moment uit de grote bak komt.

 

Waardoor je allen met een ijskoude waterstroom te maken hebt en geen ijsstukken die tegen je materiaal aan slaan waardoor er meer groene sappen meekomen of meer vervuiling .

 

Als iemand een antwoord heeft gaarne..

 

Mvg en veel succes

 

Azarias

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik dacht dat je het water rond de 3a4 graden moest hebben omdat de massadichtheid van het water zo het grootste is (denk ik)

 

Die ijskoude waterstroom zonder ijs is ook wat heel veel ervaren ice-o-latormannen aanraden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je nat/ongedroogd bladafval invriest en daar je ice van draait, dan moet je je ice daarna invriezen om het verder te laten curen in de vriezer.

Als je gedroogd afval gebruikt, dan kun je dit voor je ice gaat draaien in de vriezer leggen om het door en door koud te laten worden. Na het draaien je ice laten drogen en eventueel persen, maar dat is niet noodzakelijk.

Let er op dat je de water temperatuur op 3/4 graden houdt tijdens het ice draaien voor het beste resultaat.

Gewoon met ijsklontjes uit van die ijsklontzakjes gaat prima, net zoals grote blokken ijs met een hamer in een handdoek fijn crushen.

 

:verrygood Poldergrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

@all,

 

Bedankt voor de vele goede reacties hier, ik heb besloten dat ik de nu gedroogde knipresten ga benevelen met een plantenspuit, hierna vries ik het in zodat er een klein beetje vocht over het afval ligt wat dus direct op het blad en de trhicomen vast vriest.

Verder haal ik even een paar zakken ijsklonten en ga ik gewoon op de bekende manier te werk met als enige verschil dat er dus een vliesje water over de knipresten ligt.

 

Ik weeg het afval voor ik het benevel en maak een paar fototjes zodat jullie even kunnen meekijken :verrygood

 

Ik heb niet zoveel zin om op 2 of 3 manieren te vergelijken omdat het ice-en al zoveel zooi geeft in huis, vind het resultaat heerlijk maar wel veel geklooi dus om die reden doe ik gewoon 1 rondje.

 

ps. ik gebruikt 38 en 70 micron zakken voor de icehash, en post de gewichten afzonderlijk.

Ik doe 3 rondes met het afval.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Groengoud,

 

Is het gelukt met de draai, en zo ja, heb je misschien foto's gemaakt?

 

Ben benieuwd!

 

Groet,

 

NvL

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey NvL,

 

Het was weer een te druk weekend, heb dus nog niet gedraait.

Ik vond de voorbereidingen voor mijn ronde Afghani VS Black Widow belangrijker :lol:

En ben ook nog bezig geweest met een klein DIY projectje, waarover ik binnenkort een topic open.

 

Ik hoop dat dit weekend wat rustiger is zodat ik dan kan bubbelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hash maken met droogijs ;

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit !

alleen waar haal je dry-ice vandaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...