Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Ijsbeer

Wiettinctuur maken maar hoe ?

Recommended Posts

Over enkele weken krijg ik de beschikking over 2 uitgebloeide wietplanten. Hiervan wil ik wiettinctuur maken d.m.v. het weken in drinkbare alcohol van 94%.

Maar wat is de juiste manier vraag ik mijzelf af;

 

- hoelang moet de wietplant gedroogd worden voordat ik ze overgiet met alcohol;

- hoelang moeten de delen van de wietplant weken in de alcohol;

- welke delen van de plant gebruiken en welke absoluut niet?;

- hoe om te gaan met de verkregen ruwe wiettinctuur?;

- wat zou een medicinale mate van verdunning kunnen zijn?

 

Gaarne Uw reacties.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Typ eens bij zoeken in: wiet olie en er gaat een wereld vor je open :wave:

 

Wel erg lui, medicinale hoek staat overvol met hoe&wat :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Typ eens bij zoeken in: wiet olie en er gaat een wereld vor je open :D

 

Wel erg lui, medicinale hoek staat overvol met hoe&wat :verrygood

 

Hoi Lostchild, ik heb de verhalen over wietolie gelezen, maar kom er niet uit m.b.t. bovengestelde vraag :wave:

 

 

 

gallery_16467_6951_789236.jpg

 

Namaste B)

 

Hoi Elmanito,

Deze afbeelding zag ik ook in de items over wietolie, staat inderdaad de verdunning naar tinctuur bij. Dankjewel :lol:

Maar kun/wil je mij ook vertellen wat volgens jou de droogtijd van de wiet het beste kan wezen, en welke delen van de gedroogde wietplant ik in de alcohol kan zetten, en hoelang ik het in de alcohol moet zetten om oertinctuur te maken? Ik zie wel staan de toppen en bloemen, maar kan ik in jouw ogen ook de bladeren/stammen en wortel erbij doen?

Bijvoorbaat mijn hartelijke dank

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
Maar kun/wil je mij ook vertellen wat volgens jou de droogtijd van de wiet het beste kan wezen, en welke delen van de gedroogde wietplant ik in de alcohol kan zetten, en hoelang ik het in de alcohol moet zetten om oertinctuur te maken? Ik zie wel staan de toppen en bloemen, maar kan ik in jouw ogen ook de bladeren/stammen en wortel erbij doen?

Bijvoorbaat mijn hartelijke dank

 

You're welcome!!!

 

Alleen de vrouwelijke bloemen zijn van belang.2 weken laten drogen bij 18 C & 40% luchtvochtigheid.Bij een alcoholgehalte van min 90% hoef je het niet 2 weken te laten staan, maar ipv een paar minuutjes totdat het er zo uitziet.

 

gallery_16467_6951_28718.jpg

 

Voordat je de buds gaat verkruimelen, de buds ff in de ijskast doen, dit zorgt er namelijk voor dat de kwetszame bestanddelen niet aangetast worden door de warmte dat tijdens het verkruimelen ontstaat, wanneer je het mechanisch doet.De wiet moet wel goed fijn zijn.

 

je neemt ongeveer 100 g per 500 ml alcohol.Met dit heb je dan een verhouding van 1:5.Succes verder. :verrygood

 

Namaste :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eureka! Olive oil concentrate that works! I cannot take credit for the whole idea, I saw it elsewhere in a U-tube and then could not find it again. So went from memory as best as possible and also put some thought into the carboxylation/de-carboxylation process. (that being to keep temps under 225 F to prevent loss of THC, CBD, and CBN's.)

 

The process involves a pressure cooker. Because it involves also oil, it is terribly important to not be so wasted you space out while doing this and cook out the water......The pressure cooker will blow if the water runs out. You take all responsibility, not I, you are warned. But, no fire hazard from flammables...LOL.

 

The process:

1/4 pound of trim or one ounce of bud.

2 cups extra virgin olive oil (first press)

4 cups water for pressure cooker

4 cups scalding-hot water to rinse.

Pressure cooker, drain collander, large bowls/containers, tight weave cotton cloth, like denim large enough to completely cover collander.

 

I) The trim or bud must be dry/cured. I prefer cured as it seems better. Crunch up the trim, break down main buds, but don't waste trichomes.

In an appropriate sized pressure cooker place the water, product, and finally the oil.

II) Bring the cooker to pressure and do not leave it. Set timer to 20 minutes and keep at just barely rocking the cooker dew-hickey.

III) After time is up, you can allow to cool or use water on outside edge of cooker to cool enough to safely open.

IV) Set the collander in a large bowl, lay the cloth in the collander, and very carefully (so you don't splash your stoned self) pour/spoon/dump the entire mixture into the cloth. Use the extra hot water to rinse the pot, and finally the concoction in the collander.

V) After cool enough to handle, gather the edges of the cloth up and start twisting the cloth so to squeeze out the contents into the bowl.

VI) Freeze the bowl with the water/oil mixture. Once frozen scrape off the oil and allow to become fluid again in a tall thin container. The final heavy settling will occur and you can use a bulb baster to get the majority of the clean oil or run thru another filter.

 

Now, I am told it will get rancid if not kept frozen. I do not know yet. But as a frozen pat, like butter on my toast and I have awesome body effect. It is stronger than any butter I have had.

 

This is the type of oil necessary for a low cholesterol diet. I have not tried other vegetable oils doing this, as I don't use them. This certainly works well for oil. cansmile.gif The only inherent danger I see is a stoner forgetting a pressure cooker on the stove. hippy.gif

 

I forgot to warn you, this stuff is way strong, be careful and test with a small amount. I "buttered" 4 slices of toast and I am one toasted, flying high person right now, much more toasted than I really want to be.

 

This really works well. I am impressed, better than any other oral method. You can also use it on your skin and absorb it that way.

 

Now I am not so sure the freeze method is the best to separate the water and oil. I think better to let stand and use a baster to get rid of the majority of the water and then put in container like a cone, (beaker) and it does well letting the solids sink, and any extra water.

 

Yield was 1.5 cups of pure concentrate. I would start with a teaspoon dose. I think I used a tablespoon or so and until used to it I think that is a bit much.

 

Damn finally an oral that I can utilize........Less smoke on the lungs

Share this post


Link to post
Share on other sites

- hoelang moet de wietplant gedroogd worden voordat ik ze overgiet met alcohol;

 

+ tot die kurk droog is. of je snel of langzaam droogt maakt niet uit. je hoeft de wiet niet te roken. al rijpen de canabinoide ook. maar dat proces gaat ook in olie vorm verder.

 

---------------------

- hoelang moeten de delen van de wietplant weken in de alcohol;

 

+ doe je ze kort 1 tot 3 min krijg je zuivere olie, des te langer wordt de olie onzuiver.

 

---------------------

 

- welke delen van de plant gebruiken en welke absoluut niet?;

 

+ alles waar kristal op zit. let op alcohol is duur. en bij weinig kristal kost het veel alcohol.

 

---------------------

 

- hoe om te gaan met de verkregen ruwe wiettinctuur?;

 

+ ? gewoon in donkere fles doen en in de ijskast zetten

 

---------------------

 

- wat zou een medicinale mate van verdunning kunnen zijn?

 

+ dat is lastig, want hoeveel olie zit er precies in ? dat weet je niet. en welke hoogte/laagte medische werking zou je graag hebben ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

heel goed om voor het echte tinctuur een apart topic te openen,

en t komt al op gang zie ik :verrygood

 

@blowsterke-

zie ik me dit langskomen??

intresting it is!!!

 

@zeiksnor-

het is wel van belang om de wiet niet te warm te drogen,

dus easy does it is the thing.

Liefst als hele plant-4 dagen op 18-20 graden

daarna mag het iets koeler worden.

mits luchtstroom etc goed is!!

 

Ook schijnt de plant nog een aantal dagen door te leven als je m aan de pootjes hangt,

wellicht ook omzetting van stoffen die van essentie zijn tot een goed einde van het kristalletje.

 

grtz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gevonden op internet bij www.cannabis-med.org

 

Cannabis tinctuur: Hoe maak je zelf cannabistinctuur en cannabisolie ?

 

Manfred Fankhauser

Oude formules voor het maken van cannabis als medicijn verwijzen naar de volgende procedure (als je geen speciale apothekersuitrusting hebt):

Cannabistinctuur: neem ongeveer 3 tot 5 delen alcohol (bijv. cognac of ethylalcohol van de apotheek, 40-70 %) en 1 deel cannabisbladeren / bloemen (bijv. 25 gram marihuana en 100 ml alcohol). Bewaar het op een donkere en koele plaats voor een 10-tal dagen. Schud het zo nu en dan. Filter het door een zeef. Bewaar de tinctuur op een donkere en koele plaats (bijv. in je koelkast), zodat de werkzaamheid optimaal blijft gedurende enkele weken of maanden.

Cannabisolie: neem een beetje gedroogde cannabis, maak het heel fijn en voeg wat keukenolie toe (bijv. olijfolie), net genoeg om de cannabis volledig te bedekken met de olie. Bewaar het op een koele en donkere plaats voor een 3-tal weken. Schud het elke dag een beetje. Filter het d.m.v. een zeef. Deze olie kan dienen voor zowel inwendig als uitwendig gebruik.

Dr. Fankhauser is een Zwitserse apotheker.

 

 

 

José T. Gállego

Het is gemakkelijk om van cannabis een tinctuur of olie te maken waarin de actieve componenten van de plant worden geconcentreerd. Hiervoor heb je marihuana nodig (eender welke kwaliteit, goed of slecht, bladeren of bloemen), ethylalcohol 96-99 % (bijv. van de apotheek), een glazen pot die kan afgesloten worden (bijv. een jampot), een koffiefilter of een stukje stof (bijv. van een t-shirt), een diep bord of braadpan, en een flesje met druppelteller.

Maal de cannabis in kleine stukjes en leg deze in de jampot. Overgiet het met genoeg alcohol. Bewaar het op een koele en donkere plaats voor ongeveer een week. Schud het elke dag een beetje. Filter het daarna door een koffiefilter of een stukje textiel. Pers het plantenmateriaal uit tot de laatste druppel. Je kan dit proces meerdere keren herhalen, tenminste één keer, beter twee keer: doe de cannabis weer in de jampot en giet er opnieuw alcohol over. Uiteindelijk giet je al de alcohol (hij zal groen van kleur zijn) in een diep bord. Bewaar het bij een zachte temperatuur op een verluchte plaats zodat een deel van de alcohol kan verdampen en aldus de concentratie aan cannabinoïden verhoogt. Dit kan circa 10 dagen duren. Als genoeg alcohol verdampt is, giet je het extract in het druppelflesje.

De cannabistinctuur kan onmiddellijk gebruikt worden, in een drank of in voedsel, of gevaporiseerd. Voor het verdampen van de tinctuur kan een commerciële verdamper gebruikt worden of gewerkt volgens de oude aluminiumfolie-methode. Vorm een theelepeltje van aluminiumfolie en doe er enkele druppels tinctuur in. Verwarm het voorzichtig met een kaars tot de alcohol verdampt. Inhaleer met een buisje (bijv. een rietje).

Voor de vervaardiging van hasjolie moet men al de alcohol laten verdampen tot het extract in een donkere pasta verandert (bijna als teer). Je kan het glas ook op een warme plaats zetten om het verdampingsproces te versnellen. Je mag het wel niet in de zon plaatsen omdat de werking van de THC vermindert. Je mag het ook niet verhitten, teneinde een explosie van de alcohol te vermijden.

Volgens: Gállego JT: Tintura de cannabis. Cañamo, No 46, juli 2001:76-77.

 

Dus samengevat dien ik de wietdelen minstens 10-14 dagen in de alcohol te zetten : :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ooit een tekening gemaakt van een gedachte die ik ineens kreeg.

een ding om wietolie mee te maken.

zal het ff op de foto zetten en posten als ik de tekening gevonden heb.

 

Groeten zb

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan nog wel een opmerking over de gebruikte manieren van drogen, olie maken en tincturen maken:

 

Als je olie maakt op deze koude manieren (dus niet in het proces alle terpenen vrijwel verdampt door alcohol te verdampen op 78 graden) maakt het wel degelijk uit hoe je droogt. Rustig drogen geeft veel aromatischer wiet dan snel onder de lamp drogen.

 

Als je alleen in de trichomes geïnteresseerd bent en een bijna BHO achtige kwaliteit wilt hebben dan moet je je wiet maar eens invriezen, en je alcohol ook héél erg koud maken. Breng het heel koud bij elkaar, schud het een paar seconden en dan direct afgieten. Koud laten verdampen en je hebt mooie amber olie. Deze methode geeft ook een heel aromatische olie, ik stond er best van te kijken. De kleur is veel meer amber zoals BHO en het wordt ook echt een soepel soort gum. Uiteindelijk wordt het wel hard maar je kunt het in de vriezer ook goed houden volgens mij (ik kwam niet zover dat "goedhouden" aan de orde kwam).

 

De wiet die je gebruikt hebt kun je daarna makkelijk nog een keer gebruiken voor een extra "gewone" extractie, maar wel apart houden van de eerste uiteraard :verrygood.

 

Toevallig zat ik vorige week in Amsterdam met een Amerikaans Opengrow lid en die deed het precies zo. Kost je wel je alcohol uiteraard want dit moet je niet meer gaan terugwinnen. Het zal ook een hele zuivere tinctuur opleveren. In de andere tinctuur zullen meer plantdelen zitten, wel interessant om te zien welke tinctuur het best bevalt. Zo kun je ook bepalen volgens mij of een korte of lange periode weken zin heeft.

 

En baat het niet dan schaadt het niet, je raakt er geen grondstof mee kwijt, je krijgt alleen twee verschillende kwaliteiten :wave:

 

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe effectief die koude olie methode is. Want laten we wel wezen: da's natuurlijk helemaal simpel, geen alcohol meer nodig. Althans, voor de hoge verdunningen dus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit was ooit een brainstorm van me die ik op papier heb gezet.

wat gecontroleerder dan zown buis.

of t werkt weet ik niet, ik zat te denken aan verschillende grootte kamers en filters en dus drukverschil.

en verschil in druk in de kamers waardoor je de olie door het systeempje heen kan leiden doormiddel van kraantjes.

waardoor er aan het einde olie kan worden opgevangen in t bakje. en het gas verbrand stukje verder op door een brander.

ik denk dat de meeste mensen mijn bedoeling wel doorhebben zo niet dan hoor ik t wel.

DSC03864.jpg

 

Gr Zb

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vind het wel een waanzinnig ding Zaadbal :wave: zou je zo iets ook kunnen maken denk je ?

 

en heeft er iemand een idee hoeveel gas je nodig hebt voor 1 kilo wiet ?

 

Dus samengevat dien ik de wietdelen minstens 10-14 dagen in de alcohol te zetten : :verrygood

dat heeft in mijn ogen totaal niks met de medische werking te maken en is totaal overbodig.

het medicijn is de canabinoide ! en die zijn al opgelost op het moment ze de alcohol raken !

 

en ik heb wel meer onzin zien staan in beide stukjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
Dus samengevat dien ik de wietdelen minstens 10-14 dagen in de alcohol te zetten : :verrygood

 

Dat is afhankelijk van het alcoholgehalte dat je gebruikt.Bij min 90% hoogstens paar minuten tot de groenige kleur verschijnt, maar bij lagere alcoholgehaltes 40-60% tussen de 10 a 14 dagen.De buds nooit onder een lamp laten drogen.

 

Namaste :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tot nu toe iedereen bedankt voor het commentaar en de info. Maar eigenwijs en eigenzinnig als ik ben geloof ik niet dat alle medicinale "bestanddelen" van de hennepplant slechts in enkele minuten onttrokken kunnen worden. Wellicht dat Zeiksnor gelijk heeft dat alle THC die op de plant zit snel oplost, maar volgens mij moet je al het mogelijke doen om zoveel mogelijk ( liefst alle ) "medicinale "bestanddelen middels extractie aan de plant te onttrekken. Persoonlijk geloof ik namelijk niet dat alleen de THC ervoor zorgt dat de tinctuur medicinaal te gebruiken is. Volgens mij wordt de THC "ondersteund"door andere aanwezige stoffen. Deze stoffen lossen misschien wel sneller op in het oplosmiddel nafta wat Rick Simpson gebruikte i.p.v. in alcohol. Deze nafta moet er ook weer compleet uit, dus vandaar het uitkoken in de rijstkoker en op het warmhoudplaatje en het kleine beetje water (druppels) wat toegevoegd wordt om de laatste verontreinigingen eruit te halen.

Ik heb ook gelezen op diverse internetbronnen dat er een mengsel van water en alcohol gebruikt wordt (40%-60% alcohol) om tinctuur te maken en dat hier de spullen 2-3 weken in dienen te verblijven in het donker en regelmatig even schudden. Dus waarschijnlijk dient het water om stoffen in op te lossen die dus niet in de alcohol oplossen?

Hierdoor zou er dus in theorie veel meer stoffen in opgelost zitten. Deze oplossing filteren en daarna eventueel nog wat aanlengen met 94% alcohol om een eindresultaat te krijgen met ca 60 % alcohol lijkt mij een uitstekend eindresultaat. Het lijkt mij een uitstekende tinctuur tegen allerlei kwalen die m.b.v. de hennepplant te genezen zijn?

Alleen is er daarna geen olie meer van te maken denk ik. Wie wil hierop schieten?, alle commentaar is welkom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:verrygood ik wil er wel op schieten. je bent het wiel opnieuw aan het uit vinden. de cannabinoide zijn het medicijn en niks meer.

 

dit schreef ik in een andere post: deze plant komt uit de natuur en maakt cannabinoide. en elk zoogdier (dus de mens ook smile.gif ) maken deze canabinoide zelf aan, maar kunnen deze te kort komen of extra nodig hebben !

 

om die canabinoide door het lichaam te sturen zijn er receptoren nodig. 1 van die receptoren heeft als enige taak de canabinoide uit de cannabisplant door het lichaam te sturen.

 

het is dus een 100% natuurlijk proces, zoals dit ook bedoeld is.

 

als je dan weet, dat canabinoide niks meer doen, dan alles wat ongezond of uit ballans is, weer gezond maken. en ondersteund daar waar nodig is. feitelijk in goede banen lijden.

Share this post


Link to post
Share on other sites
:D ik wil er wel op schieten. je bent het wiel opnieuw aan het uit vinden. de cannabinoide zijn het medicijn en niks meer.

 

dit schreef ik in een andere post: deze plant komt uit de natuur en maakt cannabinoide. en elk zoogdier (dus de mens ook smile.gif ) maken deze canabinoide zelf aan, maar kunnen deze te kort komen of extra nodig hebben !

 

om die canabinoide door het lichaam te sturen zijn er receptoren nodig. 1 van die receptoren heeft als enige taak de canabinoide uit de cannabisplant door het lichaam te sturen

1. Terpenen worden zowel in de traditionele als alternatieve geneeskunde gebruikt. Je eerste bewering is dus gewoon onjuist. Er wordt ook naar terpenen momenteel veel onderzoek gedaan.

Naast cannabinoiden zijn in Cannabis een grote hoeveelheid aan andere inhoudsstoffen te vinden. Voor de medicinale eigenschappen zijn de zogenoemde ‘terpenen’ waarschijnlijk het meest belangrijk. Deze kunnen zelf actief zijn, zoals menthol (pijnstillend) en azuleen (ontstekingremmend).

Bron: NCSM

 

2. Receptoren zijn niet bedoeld om cannabinoïden door het lichaam te sturen. Zeiksnor ga je huiswerk eens overdoen want dat slaat echt nergens op. Ik vrees dat je nu toch echt wetenschappelijke stukken moet gaan lezen als je over receptoren gaat praten. Hier in jip en janneke

 

Zaadbal: dat apparaat kun je wel helemaal vergeten hoor. Vuur en vloeibaar gas zijn erg slecht te verenigen. Levensgevaarlijk!Wel eens een lekkende aansteker ontstoken? :verrygood Lees de BHO instructies nog eens goed door die zijn er niet voor niets. Dat vloeibare gas moet je gewoon zo snel en veilig mogelijk kwijt. Werk altijd BUITEN. Blow niet. Verstop je aansteker. Doe het als je het wat groter aanpakt dan een paar flesjes met een aantal mensen en laat één persoon continu alleen maar alles overzien om te controleren of het veilig gebeurt.

 

In het gunstigste geval kom je er met lichte verbrandingen af als het mis gaat. Vlak alcohol niet uit, met name de zuivere alcohol brandt al de tering. Het is een zeer licht ontvlambare stof. Verwarm dat niet op het gasfornuis!

 

@IJsbeer: eigenwijs en eigenzinnig zijn is niet alleen aan zeiksnor voorbehouden hoor :wave:. Ik denk dat er vele wegen naar rome zijn. Je komt er alleen maar achter door het te proberen. Me dunkt dat je straks voldoende materiaal hebt om een aantel extracties / methoden te proberen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1. Terpenen worden zowel in de traditionele als alternatieve geneeskunde gebruikt. Je eerste bewering is dus gewoon onjuist. Er wordt ook naar terpenen momenteel veel onderzoek gedaan.

daar heb je gelijk in. maar wat ik bedoel te zeggen, de olie zo als wij m maken heeft zich zelf heel vaak bewezen.

ik heb het zelf allemaal uit geprobeerd. 1 min 3,4,5,6,,8,9,10,15. enige verschil wat ik bemerk is dat het smerig wordt en als je het puur moet gebruiken minder sterk. maar dat probleem zal ijsbeer niet hebben met een tincuur.

 

2. Receptoren zijn niet bedoeld om cannabinoïden door het lichaam te sturen. Zeiksnor ga je huiswerk eens overdoen want dat slaat echt nergens op. Ik vrees dat je nu toch echt wetenschappelijke stukken moet gaan lezen als je over receptoren gaat praten. Hier in jip en janneke

sorry, heb jij helemaal gelijk in. ik ben soms veel te gemakkelijk. bedankt zo ga ik weer wat bij leren. nu ben je op eens weer een goeie moderator , wat kan dat toch snel veranderen :wave: :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zaadbal: dat apparaat kun je wel helemaal vergeten hoor. Vuur en vloeibaar gas zijn erg slecht te verenigen. Levensgevaarlijk!Wel eens een lekkende aansteker ontstoken? :verrygood Lees de BHO instructies nog eens goed door die zijn er niet voor niets. Dat vloeibare gas moet je gewoon zo snel en veilig mogelijk kwijt.

zou het niet een voorbeeld wezen ? van die brander ? hij geeft hier mee alleen maar aan dat het gas terug gewonnen wordt. hij had het gas afvoer ook op een andere bho apparaat aan kunnen sluiten en kan het proces over nieuw beginnen.

 

maar dan klopt de tekening volgens mij niet meer ? want waar blijft dan de olie ? maar er zou wel zo iets gemaakt kunnen worden. ben benieuwd hoe medisch die olie is ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Hey Zeiksnor, moet wel lachen soms om jouw teksten.De enige cannabinoide die veel overeenkomsten heeft met een stof die we zelf produceren is THC & die gebruikt dezelfde receptor als Anandamide.Terpenen beïnvloeden het limbisch systeem via de neus.

 

Namaste :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is helaas engels. daar begrijp ik nog minder dan de helft van. maar dat is wel bijzonder goeie informatie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou laten we dan wel helder blijven in het feit

dat deze materie de meest ondoorgrondelijke factoren bevat

van het menselijk lichaam, mss wel in de hele natuur.

 

quote van de NCSM die ik eigenlijk wel achterhaald vind:

 

Eigenlijk brengt iemand die cannabis als genotsmiddel gebruikt zijn lichaam moedwillig uit balans* en de effecten daarvan worden dan als prettig ervaren.

Maar het idee is dat bij sommige ziekten, waarbij het lichaam juist niet in balans is, het gebruik van cannabis stoffen de balans juist weer kan herstellen.

Met deze benadering is het duidelijk in te zien wat het verschil is tussen recreatief en medicinaal gebruik van cannabis.

 

Er wordt uitgegaan dat de zelfdiagnose van een gebruiker correct is.

Bij recreatief gebruiker wordt er dus met zekerheid gesteld dat die persoon in ballans is.

Vervolgens wordt er een "idee"geponeerd dat er bij SOMMIGE ziektes het lichaam uit balans is.

Ik stel dat bij elke ziekte het lichaam uit balans is.

Sterker nog, ik stel dat ieder mens in continue mate uit balans is. Dat heet "leven"

 

Wij kleven als westers mens zo vast aan de gedacht om "normaal"te zijn.

Waarbij we ontkennen dat het leven bestaat uit balanceren; jezelf vragen te stellen over je leven en je zijn.

Moedwillig mijn lichaam uit balans halen?

 

Iedere vorm van input of innerlijke gedachte kan de werking van de neurotransmitters beinvloeden.

Woede doet de zoete smaak van de kersentaart verdwijnen.

Honger laat de rauwe bonen zoet smaken.

 

Als ik als uitgangspunt neem:

De complexiteit in uiterst kleine nuances in het transmitter systeem

Dan komt meer dit meer overeen met een tinctuur dan met een olie.

 

En is het dan vreemd dat ik meteen aan kinetische energie denk?

Oftewel de hele levenscyclus van de plant of het materiaal is van belang.

ik zou bio dynamisch kweken( woord is ingewikkelder dan de kweekwijze :verrygood )

zodat je "samen met je planten" naar iets moois toewerkt.

 

grtz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...