Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

ouwe ketser

28 Top44 1200watt

Recommended Posts

Als de vorige keer de smartpot-kant ook al wat minder was, had je ze dan niet beter om en om kunnen zetten in zo'n dambord-patroon?

Zo kunnen de wortels ook niet door de smartpots heen naar een smartpot ernaast groeien.

Op die manier heb je alles gelijk lijkt qua luchtstroom en licht toch, of niet?

Share this post


Link to post
Share on other sites
NIET INTERESSANT. VOOR GROOTTE PROJECTEN.

tsssss daar ben ik het niet mee eens ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ tim

Dus grote projecten moet je dus per se over de potten heen kunnen lopen?

@ markster

Dat was ook het idee in het begin. Maar op het laatste moment toch weer veranderd ivm de PE-leiding, en de hoogteverschillen van de 11literpotten en de smartpots.

@doc

3.5 meter zullen ze niet worden hier ;)

edit: Het luchtaanvoer is wel wat veranderd na de vorige ronde toen het ondekt werd. Dus we kunnen er nu eigelijk gewoon vanuitgaan dat het klimaat gewoon hetzelfde is.

 

 

Ik denk, zoals het er nu uitziet dat het zeker de moeite waard is smartpots aan te schaffen ipv. domme

Voorgroeien hoeft ook minder lang doordat ze sneller groeien.. dus das sowieso ook nog eens tijdwinst(eerder op 12/12)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan niet wachten op de update :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

of misschien toch niet? :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar istie hoor!

update: dag 7 12/12

De toppertjes staan precies een week op 12/12. Ik verwacht nog een dag of 10 groei, en dat is voor de smartpot kant zeker weten meer dan genoeg. de andere kant trekt ook wel aardig bij ondertussen maar het verschil...

Moeilijk te geloven dat dat alleen door die potjes komt. Ik ben benieuwd of er ook daadwerkelijk meer vanaf komt ;) maarja dat duurt voorlopig nog even.

De steeltjes zijn een beetje paars uitgeslagen. dus de kachel mag een standje hoger.

Hier de foto's:

Canna voeding krijgen ze

med_gallery_28408_11410_12015.jpg

Smartpot links :spliff: de 11 normale pot rechts.

med_gallery_28408_11410_2547051.jpg

en van boven

zie je dat ze veel voller en beter ontwikkeld zijn op links

med_gallery_28408_11410_1604900.jpg

Het klimaat is gewoon goed lijkt me..

med_gallery_28408_11410_540087.jpg

de platic pot kant ;) :

med_gallery_28408_11410_2319582.jpg

en de smartpot-side:

med_gallery_28408_11410_758618.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mag ik mijn rip- en fröbelwerk met smartpots ook ff spammen hier? Thnx! Mooi hè?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik geloof me ogen niet met die smartpot...

WAT EEN MATERIAAL!!!!

ik vind het de uitvinding van de eeuw

Share this post


Link to post
Share on other sites
Smartpot links :spliff: de 11 normale pot rechts.

med_gallery_28408_11410_2547051.jpg

 

Inderdaad een duidelijk verschil.

Meer als ik had verwacht.

Dit is de eerste keer dat ik een side by side test zie van de Smartpot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het lijkt nu of rechts minder is.. maar ook de rechterkant komt mooi vol. Zeer tevreden over de toppertjes zelf tot nu toe :spliff: Het verschil zit hem duidelijk in de potten.

 

Vanavond nog wat foto's van de jetsertjes. Alvast het netje spannen en alle dingen waar ik dalijk niet meer bij kan komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

;)

 

nou die smartpots zijn veelbelovend en je plantjes ook :spliff:

Ga me er eens in verdiepen wat het nou precies kan/doet

 

succes deze ronde :D

 

 

salu2

Pierre Paf

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey ketser,

 

Ik heb ook op advies de smartpots meegenomen ik zit alleen met 1 vraag en denk dat jij die wel kunt beantwoorden.

 

Ze groeien sneller dat is ondertussen wel duidelijk maar ik heb het soort shackzilla nu begreep ik dat die al snel groeide is voor groeien dan nog wel nodig? Of kunnen ze na 1 week al op 12/12?

Of toch beter gewoon 2 weken voorgroei? Want zag dat ze bij jou al sneller groeide als de rest zou je dan de groei periode verkorten? Want neem aan dat als je dat niet doet dat je dan flinke bomen krijgt...

Maar ik kan het mis hebben natuurlijk :spliff:

 

gr Spikey

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hey ketser,

 

Ik heb ook op advies de smartpots meegenomen ik zit alleen met 1 vraag en denk dat jij die wel kunt beantwoorden.

 

Ze groeien sneller dat is ondertussen wel duidelijk maar ik heb het soort shackzilla nu begreep ik dat die al snel groeide is voor groeien dan nog wel nodig? Of kunnen ze na 1 week al op 12/12?

Of toch beter gewoon 2 weken voorgroei? Want zag dat ze bij jou al sneller groeide als de rest zou je dan de groei periode verkorten? Want neem aan dat als je dat niet doet dat je dan flinke bomen krijgt...

Maar ik kan het mis hebben natuurlijk :spliff:

 

gr Spikey

 

Smartpots zijn de shit! maar ik zou ze sowieso eerst op 18-6 zetten tot ze aangeslagen zijn en datje ziet dat ze goed groeien.. dan moet je een inschatting maken voor jezelf hoe hoog je ze wil hebben..

Ik ben zelf ook benieuwd hoe het er uit gaat zien als de groei er uit is hier..

Want die zit er duidelijk nog goed in!

 

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik groei eerst onder tneon tot het een plantje is geworden het zijn nu nog sprietjes :spliff: zodra ze een leuk formaatje hebben pot ik ze over naar de smartpots en ga dan wel op 18/6.

Ik ga het wel op gevoel doen heb Sannie al een berichtje gestuurd erover om te kijken hoelang ze nog door groeien ;)

 

Maar dat die smartpots hun werk doen zie ik wel in jouw topic ;) duidelijk groter zijn ze dus ik ben benieuwt ik volg je op de voet want wil wel zien tot het einde wat het verschil is :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

midden

med_gallery_28408_11410_1898734.jpg

links (smarpots)

med_gallery_28408_11410_878298.jpg

rechts (normale potten)

med_gallery_28408_11410_897451.jpg

 

Zoals je ziet is het netje (nu al) gespannen. Mischien vinden sommige dat wat vroeg..

Maar op deze manier kunnen de jetsertjes er lekker tussendoor groeien en geknakt worden als ze te lang worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo'n duidelijk verschil met die smartpots had ik niet verwacht eigenlijk, heel interessant!

Ben benieuwd wat het uiteindelijke verschil in resultaat zal zijn tussen de potten. Ik ga je zeker volgen.

Succes!

 

taartman

Share this post


Link to post
Share on other sites
Daar istie hoor!

update: dag 7 12/12

.......... Ik verwacht nog een dag of 10 groei.........

 

maak er maar gerust 3 weken van!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je al wortels door de pot zien groeien??

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Chriet

Ik hoop dat ze wat eerder stoppen met groeien... Ze groeien als gekken nu dat wel!

Ik denk dat ik dan een hoogteprobleem ga krijgen <_<

 

@doc

Nee heb nog geen wortels door zien komen. Maar ik moet er eerlijkl bij zeggen dat ik er ook haast niet bij ken om de potten goed te bekijken, alleen de voorste rij. Ik hou je op de hoogte ! :lol:

 

Momenteel is de camera niet ter plaatse dus de updat ezal even moeten wachten.

Gaaat wel gescheten. De plastic potten-kant is begonnen aan een inhaalrace momenteel.

morgen een update met foto's

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk maar even goed naar de Smartpotten of er wortels doorheen groeien.

Ik verwacht dat het nu wel gebeurd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat is het positieve van het feit dat de wortels door de pot heen komen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Tim

 

 

Zelden krijgen we de informatie voor een test zo netjes en volledig binnen <_<

 

Affijn, ik ga er niet in lopen kutten, hier de onverkorte (ongecensureerde) versie van de smartpot!

 

 

home-graphic.gifgallery_23812_11288_9369.jpg

 

Het soort pot die je kiest om een plant in te laten groeien, heeft veel effect op hoe je plant zal gaan groeien. De Smart Pot is een vernieuwde en praktische manier om planten in potten te laten groeien.

 

De Smart Pot is een ademende pot, gemaakt van poreuze stof die een speciale hoog capillaire werking heeft, waardoor de waterhuishouding in de pot beter geregeld wordt. Een betere waterhuishouding en een ademende pot zorgen voor een betere en sterkere wortelontwikkeling waardoor de meststoffen in de aarde van de pot beter worden benut zodat ook het deel van de plant boven de grond groter, meer vertakt, mooier, voller en meer bloemen en meer vruchten zal dragen.

 

De Smart Pot kan voor 5 verschillende doeleinde gebruikt worden.

• Voor het kweken en telen van kruiden, groente en fruit

• Voor het kweken en telen van bloeiende planten

• Voor het kweken en telen van niet winterharde kuip- en oranjerieplanten

• Voor het kweken en telen van aardbeien en bloeiende planten à la hanging basket maar dan in een vaste pot (pocket planting)

• Voor het hydrologisch kweken en telen van groente, fruit en bloemen

 

Voordelen Smart Pot

 

Ademende wortels ofwel Air Pruning

Wanneer je planten in plastic potten kweekt, dan komt er voor je plant een moment dat de wortels de wanden van de pot bereiken. Wanneer dit gebeurt gaan de wortels in de pot rond cirkelen op zoek naar een plek zonder belemmering. Ga je deze wortels goed bekijken dan zul je zien dat je plant slechts een paar grote wortels met weinig vertakkingen heeft ontwikkeld die zich vooral langs de wanden van de pot bevinden. Dit belemmerd je planten om optimaal gebruik te maken van de voedingsstoffen in de bodem en om zich volledig en goed te ontwikkelen.

Smart Pots zijn gemaakt van duurzame zware kwaliteit polypropeen stof. Wanneer de groeiende wortels van je plant in de Smart Pot® in contact komen met de binnenkant van de pot dan groeien de wortels in de stof. De lengte groei van de wortel wordt hierdoor beperkt waardoor de wortels heel erg veel vertakkingen gaan vormen. De stof van de Smart Pot® stimuleert dit extra omdat ze de wortels laat ademen. Dit zorgt ervoor dat wortelstelsels in de Smart Pot® zich beter ontwikkelen met een grotere wortelmassa en wortelvolume dan wanneer je dezelfde plant in een plastic of zelfs keramische pot kweekt. Daarnaast hebben de wortelstelsels van planten die in de Smart Pot® gekweekt zijn veel meer wortels dan dezelfde plant in een plastic of keramische pot. Het fijnvertakte wortelstelsel in de Smart Pot® werkt meer efficienter en stelt de plant in staat om water en voedingstoffen opname te maximaliseren in de beperkte hoeveelheid aarde in de pot.

 

gallery_23812_11288_45508.jpg

 

De wortels van een plant in een standaard plastic pot zoals we gewend zijn.

 

gallery_23812_11288_52628.jpg

 

De wortels van een plant in de Smart Pot.

 

gallery_23812_11288_43385.jpg

Met aarde.

 

gallery_23812_11288_208991.jpg

Zonder aarde/medium.

 

Temperatuur management

De Smart Pot® is in staat om de temperatuur van de aarde, de bodem, te reguleren. De zwarte stof van de Smart Pot® warmt gemakkelijk op, ook vroeg in het seizoen, zodat planten een betere start hebben. Daarnaast zorgt de poreuze structuur van de stof ervoor dat warmte door verdamping kan ontsnappen, zodat de temperatuur bij de wortels niet te hoog wordt. Zelfs in de noordelijke klimaten kunnen de wortels van planten in potten beschadigen door te hoge wortel temperaturen in de zomer.

Universitaire studies hebben aangetoond dat er een directe relatie is tussen bodem temperatuur en langzame afgifte van voedingstoffen. Potten die koeler zijn voorkomen voortijdige vrijkoming van voedingstoffen.

 

Hydro kweek

Binnenteelt kan net zo leuk en bevredigend zijn als de buitenteelt. Bij binnenteelt breng jij zelf alles naar je planten: licht, water en voeding. Hydro kweek is een van de beste manieren om dit te doen, omdat jij alles onder controle hebt. Jouw hydro systeem zorgt voor alles dat je planten nodig hebben dus ze hoeven alleen maar te groeien. De meeste hydro kwekers willen tuinieren op een hoger niveau , met een hogere, betere en smaakvollere opbrengst. Om dit te bereiken is een goed en kwalitatief hoogwaardig hydro stysteem nodig, met hoogwaardige kwaliteit verlichting en voeding en het continue handhaven van de ideale pH waarde van jouw specifieke plant. Al lange tijd zijn er voor de hydro hobbyist een brede selectie kwaliteitsproducten op de markt in de vorm van verlichting, voeding, toevoegingen en pH meters. Maar de huidig beschikbare potten waren slechts beperkt in gebruik wat de oogst weer beperkte. Door de komst van de Smart Pot nu niet meer! De Smart Pot is de perfecte aanvulling voor elke Hydro Systeem. De Smart Pot® zorgt voor een omgeving voor het wortelstelsel om het te laten doen wat licht en voeding vragen te doen.

 

gallery_23812_11288_54455.jpg

 

Waarom is de Smart Pot ®de beste pot voor Hydro kweek:

• De Smart Pot® is gemaakt van een poreuze stof, hierdoor kan water vrij stromen en blijft je medium in de pot - nooit meer verstopte leidingen.

• De Smart Pot® laat de wortels ademen, zodat er door vertakkingen meer wortels ontstaan – meer wortels = meer wortelpuntjes = meer mogelijkheden voor de plant om zich te voeden.

• De Smart Pot® stimuleert door het ademed vermogen de belangrijke bodem bacterien – bodem bacterien hebben zuurstof nodig om te overleven.

• De Smart Pot® stelt de plant in staat om alle ruimte in de pot te gebruiken voor wortelgroei, zodat planten groter groeien dan op traditionele hydro systemen.

• De Smart Pot® voorkomt het cirkelen van de wortels, wat de Smart Pot® tot de ideale moeder planten pot maakt.

• De Smart Pot® reguleert de temperatuur van de bodem, zodat de planten minder last van stress hebben.

 

Al langere tijd zijn alle producten voor optimal verlichting, goede kwaliteit voeding en de juiste pH verkrijgbaar.

Nu is er is er een pot die al deze producten compleet maakt. Geef je planten wat ze willen: ruimte om te groeien, zuurstof om te ademen en een klimaat om goed te gedijen.

 

Kortom, je planten vragen om Smart Pot®!

 

Link naar www.smartpots.com

 

filmpje met Smart Pots

 

Kweek met de Smart Pot op het forum:

6 Killing Fields x Blue Hammer in Smart Pot #3 - 11L

6 Überkush in Smart Pot #3 - 11L

10 Hericules en 2 Herijuana x Big White op RFX - Hydro in Smart Pot #5 - 19L

 

Kweek met de Smart Pot - internationaal:

Indoor kweek met Smart Pot #2 en #3

Indoor kweek met Smart Pot#2

Indoor kweek met Smart Pot #3 en #5 - Hydro

 

6 Killing Fields x Blue Hammer in Smart Pot #3 - 11L

 

gallery_23812_10239_70493.jpg

 

6 Überkush in Smart Pot #3 - 11L

 

gallery_23812_10752_181609.jpg

 

10 Hericules en 2 Herijuana x Big White op RFX - Hydro in Smart Pot #5 - 19L

 

gallery_27682_10744_173760.jpg

gallery_27682_10744_92940.jpg

 

We hebben de hand gelegd op 8 x 3 gallon (vergelijkbaar met 11-liter pot) en 2 x 4 gallon (15 liter)

 

Deze testen we natuurlijk eens graag ten opzicht van een gewone pot. Vergelijkende proef dus, hoeft niet te groot, uiteraard wel op beide soorten potten dezelfde plant.

 

Met dank aan KJ en Poldergrower :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oeps :lol:

 

Overheen gelezen haha...

Ik zie I.i.g nergen een test van de 1 gallons...

 

80 op 1,5m2 ofzo <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

×
×
  • Create New...