Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
cannabizznis

chip voor bejaarden.

Recommended Posts

Chip voor bejaarden? Maandag 3 Januari 2011 | icon_clock.jpg 2 d. | powered by agencepol_nl.jpg Alain Remue, hoofd van de Cel Vermiste Personen, pleit ervoor bejaarden die een hoog risico hebben op verdwalen een chip te geven

 

158_seniorenPN.jpg Tussen 2007 en 19 oktober 2010 waren er in ons land 638 meldingen van vermiste zeventigplussers: 504 zijn levend teruggevonden, 126 dood teruggevonden en 8 nog vermist. Alain Remue van de Cel Vermiste Personen pleit in De Standaard voor een chip voor risicopersonen, die een hoog risico lopen op weglopen en/of verdwalen. "Ik ben tegen elektronische beveiliging voor kinderen", zegt hij in de krant, "maar voor bejaarden zou een chip bespreekbaar moeten worden. Het zou gaan om een chip die voor de mannen in de achterkant van hun broeksriem wordt ingebouwd en voor de vrouwen in het riempje van hun beha. Dat zijn plekken waar ze er niet aan kunnen frunniken. Als de bejaarde vermist is, kan de chip geactiveerd worden." Het systeem bestaat al in Scandinavische landen en wordt alleen gebruikt voor risicopersonen. Een arts bepaalt of iemand een verhoogd risico heeft om weg te lopen en de familie moet akkoord gaan om de chip aan te brengen. Remue wil zich niet uitspreken over wie dat moet betalen. "Ik spreek alleen maar vanuit onze dagelijkse praktijk", zegt hij. "Het is vreselijk om een overleden bejaarde in een gracht terug te vinden." (adl/Picture: photo news

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor bejaarden vind ik dit wel kunnen, zeker alsze dement zijn. beter een chip dan weglopen en onderkoeld raken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eng hoor , ''ze'' zullen alles verdraaien /liegen/manipuleren om de controle chip in een mooi daglicht te zetten.

En jahoor ''ze'' hebben iets gevonden , we kunnen oude mensen gaan helpen .

 

Nadat ik met grote tegenzin mijn huisdieren moet laten chippen , kan ik zometeen met mijn demente oma een chippie gaan halen.

De volgende stap is , dat de negative controlerende Elite gaat bepalen dat ook de ''criminelen een chippie krijgen'' , want dat is veiliger voor de mensen.

En als we dat accepteren , is het wel heel dicht bij, .....want de volgende stap is...

 

Wie of wat bepaalt , wat crimineel is en wanneer kan je al een chippie verwachten.

 

Mvg Azarias

Share this post


Link to post
Share on other sites

@azarius, mooi gesproken...weinig meer aan toe te voegen.

 

Ik dacht altijd dat het niet zo'n vaart zal lopen maar hoe kan het toch dat alles in dezelfde richting wijst? De introductie van het begrip terrorisme is waar het "plan" echt op gang kon komen. "Ze" hadden een excuus gevonden om mensen van allerlei vrijheden te beroven, zogenaamd voor de veiligheid. Allerlei vormen van identificatie en kaarten en pasjes volgden al snel, nu nog even wachten op de chip dacht ik toen...nou idd hier is dan de introductie van de chip!!! :wacko: Straks word hij beschikbaar voor ons allen en het is toch zoooo makkelijk want je hoeft geen pincode meer te onthouden, shoppen gaat bijna automatisch....CONSUMENT!!! criminaliteit is bijna niet meer mogelijk...lees bij criminaliteit: iedereen die niet als een mak, goedgelovig schaapje binnen de voorgestippelde lijntjes wil wandelen....ach ja kan nog wel even verder gaan met frustratie uiten maar dat zal ik jullie besparen.

 

complex

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi systeem :wacko: .....dit is geen onderhuidse chip maar een soort chip als in dure autos zit...een gps dus B) ...

 

waarom naait je zoiets niet in de kleren van kinderen?...

 

nu geven ouders een kind een gsm...

 

gr

Carpie

 

ps: voor criminelen is er al zoiets....een enkelbandje... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

op deze manier toegepast

voor deze groep mensen

die hiermee instemmen(tot zover dit kan)

is dit een mooie oplossing.

 

Als iemand niet verdwalen wil

en ik kan hem/haar daarbij helpen

met een chippie in riem of kledingstuk

vind ik dat binnen het toelaatbare

en weinig met algemene vrijeheids beperking te maken hebben.

 

Dat het onderwerp het begin van een einde kan zijn,

no doubt about that,

maar daar zijn we nog altijd zelf bij.

 

grtz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee vind dit niet kunnen. wat is de volgende stap zeg ??

veel plegers die ook een chip krijgen om te zien waar ze zijn ??

vind het veelste weinig mensen en al waren het er 10.000 dan nog niet

Ze weten nu al alles over je als ze je al niet 24/7kunnen. dan gebeurd dat ook ng eens.

Het is wat weetj zegt : het MOET je eigen vrije KEUZE kunnen zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

dadelijk verplicht een chip in de bibs bij de geboorte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@josso: vrij keuze? dan zitten we met de verkeerde mensen die aan de touwtjes trekken... want wat ik mij laatst herinner is dat nederland en belgie en eigenlijk veel andere landen ook, helemaal niet vrij zijn.

 

Dat er een pruik in de soep zit is me al lang duidelijk, maar zolang de fundamenten niet veranderen lijkt me die "vrije keuze" een illusie. Natuurlijk ben je vrij om te gaan waar je wilt, alleen eisen sommige mensen de vrijheid van anderen op om zichzelf te verrijken.

 

En het is ook niet ingewikkeld om een vrije keuze te maken, het enige wat je daarvoor hoeft te doen, is je hart volgen en niet je ego, met ego bedoel ik je gecreeerde ik in deze multimedia wereld waarin de wetenschap wordt gebruikt om te manipuleren in plaats van te helpen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja vrije keuze idd. Ben me al een tijdje aant opvreten hoe het gaat, en ben vast niet de enige

Vind dat wij Nedelanders veelste zwak zijn daar in.

als we het ergsnt niet mee eeens zijn is het nee nee nee nou oke doe maar.

Kijk naar andere landen ik noem bijv Frankrijk hier vechten ze voor hun rechten en demonstreren ze al als de president een scheet laat

Vind dat we vaster in onze schoenen moeten staan. en een keer flink onze hakken in de sloot zetten. Hoop dat dit ng eens voorkomt

en we met ze alle ons verenigen en onze stem laten horen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lees hier veel verhalen van mensen die er niet mee te maken hebben gehad !!! anders praat je wel anders !!!???

 

Ik heb 1,5 jaar als mantelzorger mijn moeder(altzheimer) mogen verplegen tot het echt niet meer ging , veel plezier maar ook een hoop ellende mee gemaakt

Een groot probleem was het weg lopen , als we thuis waren gingen alle deuren op slot maar als je naar de winkel met haar ging dan liep ze ook weg , 2 tellen niet opletten en je was uren aan het zoeken , gelukkig kend iedereen ons in de buurt maar toch heel lastig , een elektronische verklikker was een oplossing

 

Zelfs in het verzorgings te huis met code op de deuren ging ze er vandoor , dus dat er gezocht wordt naar een goeie oplossing is heel begrijpelijk

 

Zodra je hier mee te maken hebt gehad , denk je hier toch anders over

 

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een zendertje op een broeksriem kan handig zijn.

Maar een ingeplanteerde chip is andere poep (verichip).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...