Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

bliksem

Hasj met een groene smaak

Recommended Posts

Hallo,

 

Ik heb vorige week men hasj gemaakt met de ice-o-lator outdoor zakken (45mc denk ik).

Elk jaar merk ik dat de hasj die ik maak nog altijd een groene smaak heeft in plaats van de zoete geur van de hasj die je koopt.

Je smaakt dus een wietachitge smaak met de bijsmaak van hasj.

 

Vorig jaar dacht ik dat het was omdat de kristallen niet zuiver genoeg waren, maar dit jaar heb ik de kristallen een paar keer uitgespoeld in de 45mc zak waardoor die volgens mij niet veel zuiverder kunnen worden. Tenzij je een andere zeef pakt.

Nu blijft deze smaak aanwezig.

 

Heeft iemand hier ervaring mee en weet je ook hoe je enkel de zoete hasjsmaak kan verkrijgen? :wOOt

 

Ik heb 13gr opbrengst van 200gr gedroogd en ingevroren zeer goed knipafval.

Hij is warmgeperst met een deegrol in celofaanplastic.

De kristallen hebben 7dagen gedroogd.

 

Bedankt en voor de studenten onder ons goeie examens toegewenst!!! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai

 

Was de kleur van je water groen of bruin? Te hard kloppen of kapot mixen van je blad zodat je water groener kleurt kan ervoor zorgen dat er meer bladgroen in je hasj komt.

 

Niet te hard mixen...

 

groets

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik maak zelf ook weleens wat ice hasj. Ik gebruikte eerst de ice-o-lator zakken, maar

sinds een tijdje de bubbleator (gemak dient de mens).

 

Toen ik voor het eerst hasj ging maken, wilde ik net zo'n zoete smaak hebben als een

goede maroc. Dat lukte nooit, net zoals jij, rook mijn hasj zoals de wiet die ik gebruikte.

Ook al deed ik hele korte runs en was het eindproduct (onder de microscoop) voor 99%

schoon, smaken zoals een zoete maroc deed het nooit.

 

Nu weet ik inmiddels beter. De smaak van hasj wordt grotendeels beïnvloed door de

genetica die je gebruikt. Daarnaast is de manier van kweken en het drogen ook van

invloed. Ga je voor smaak, dan kan je het beste hasj zeven. Ga je voor potentie, dan

is ice-o-lator een goede techniek.

 

Mijn lekkerste ice hasj heb ik gemaakt met Cheeseberry Haze. In begin was de hasj

niet samen te persen en viel het direct uit elkaar, daarnaast stonk het groen-achtig.

Ik heb het toen weggelegd en was het eigenlijk een beetje vergeten. Na meer dan 6

maanden laten rijpen bleek het pas echt goed te persen. De hasj werd pikzwart van

kleur, een zachte kneedbare substantie met een wonderlijke zoet frisse aroma. Zo

lekker, dat ik sinds dien altijd mijn ice hasj laat rijpen totdat de geuren goed ontwikkeld

zijn.

 

Maar de lekkerste hasj maak ik met mijn Pollinator. Door het zeven blijft er veel meer

smaak in de hasj bewaart. Vooral de 1e zeef is erg smaakvol en goed kneedbaar.

 

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kdacht al dat er mense waren die net hetzelfde probleem hadden :wave:

 

@turtle power

De kleur van men water was bruin.

 

@ El Andy

Leuk dat je er knetterstoned van wordt maar wel jammer van de smaak.

Laat jij je hasj dan rijpen in een zakje of gewoon in open lucht?

Je zegt dat er ook verschil is in de manier van drogen. Cure jij je afval dan ?

 

grz

Share this post


Link to post
Share on other sites

El Andy,

 

Dat klopt helemaal tot in de puntjes!

 

Ik had een keer de super shiva van Torsten mogen zeven.. En deze had ik op een huis tuin en keuken manier droog gezeeft.

Gerookt op een meeting, en GuessWho zei dat het de hasj veel sterker was al zijn Ice-O.

Maar dit komt idd door genetica.

 

Ik heb nooit meer zo'n stoned hasje gevonden als die van de super shiva.

 

Dus weet wat je kweekt en je weet wat je kneed..

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, zeker weten doe ik t niet!

Denk dat langer voordrogen en rijpen, het meest toevoegd aan de smaak; dat is mijn ervaring met de pollinator ook. Voor mij een makkelijke snelle manier, wel met kleine beetjes tegelijk.

 

Ik heb onlangs ook geprobeerd een icehash te maken, maar veel is er fout gegaan, heb knalhard geshaked met de boormachine, en veel teweinig ijs;het afzuigen van het water met een stuk tuinslang ook veel te onvoorzichtig, maw een matig rendement groene poeder, met nauwelijks kleefkracht, denk toch veel bladresidu, maar wat me opviel toen ik met de pollinator een portie maakte( zelfde wiet), was te resultaat toch veel beter, en rookklaar!

Ik laat t iceproduct nog een tijdje rijpen, kijken wat t doet, maar ik denk dat t vergeefs is in mijn geval.

 

heb wel t idee, dat t vooraf goed grinden, zoals dat moet met de pollinator, en goed werkt, hier t grote verschil maakt, dat heb ik met t icehashexp. niet gedaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een opheldering!

 

Groene hasj

Afhankelijk wat je gebruikt om hasj van te maken zal de kleur van het product anders zijn.

Wanneer je ALLES in je zak/bak stopt en dan laat draaien zal het resultaat anders zijn dan wanneer je alleen bloemetjes gebruikt.

 

Bloemen zorgen voor een veel mooiere kleur, in sommige gevallen blonde Icehasj. Een must try! Maar prijzig. ( €/gr)

Je gaat terug in volume maar omhoog met werkzame stoffen per gr.

 

Wanneer je planten ook op de fanleaves hars heeft geproduceerd kun je deze ook laten draaien.

Aanrader, doe dit in een andere bak/lichting dan de bloemtoppen. (tenzij je niet heel veel hebt)

 

Bladeren zullen ALTIJD sneller de groene kleur achter laten in het water. Omgeacht hoe weinig of zacht je draait/mixt.

Hoelanger je draait des te meer tijd gun je het om kleur achter te laten in het water. (denk maar aan een theezakje in een kopje warmwater)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Na meer dan 6 maanden laten rijpen bleek het pas echt goed te persen. De hasj werd pikzwart van

kleur, een zachte kneedbare substantie met een wonderlijke zoet frisse aroma. Zo

lekker, dat ik sinds dien altijd mijn ice hasj laat rijpen totdat de geuren goed ontwikkeld

zijn.

Succes

 

wat voor pers gebruik je en hoe groot is die pollinator ongeveer..? (heb je de kleinste..?)

 

(edit) en heb je warm geperst..?

Share this post


Link to post
Share on other sites

el andy

 

heeft de goede ervaring gehad

 

hoe langer je de ice laat liggen hoe beter de smaak en geur

dat heeft te maken met het omzetten van suikers ofzo dacht ik ergens gelezen te hebben

 

maar goed je het niet te lang laten liggen

6 maanden is miss wat aan de lange kant maar goed hij wist ht niet meer

 

een klein maandje is voldoende, ruim voldoende

gewoon in een zakje laten zitten en op een kamer temperatuur in het donker laten rijpen

 

beetje zoals kaas, hahahah ik lust alleen geen kaas

 

dan zul je zien dat je een veel lekkerdere en beter ice krijgt

 

en ik heb het ook een keer gehad dat het helemaal kruimelig was en niet tot een bonkje wilde blijven

toen heb ik het zoveel mogelijk 1 bonkje van gemaakt, met behulp van warmte

dat weer in een shop zakkie gedaan en een week onder de tafel poot(of iets anders zwaars kan ook)

 

na een weekje eronder vandaan halen en het is al 1000% verbeterd

nu dan nog een maandje rijpen, miss ook wel onder de tafelpoot ga ik de volgende keer proberen als ik weer eeen gumby maak

 

zal er een verslag van maken

 

Gr DonButtie

Share this post


Link to post
Share on other sites

el andy

 

heeft de goede ervaring gehad

 

hoe langer je de ice laat liggen hoe beter de smaak en geur

dat heeft te maken met het omzetten van suikers ofzo dacht ik ergens gelezen te hebben

 

maar goed je het niet te lang laten liggen

6 maanden is miss wat aan de lange kant maar goed hij wist ht niet meer

 

een klein maandje is voldoende, ruim voldoende

gewoon in een zakje laten zitten en op een kamer temperatuur in het donker laten rijpen

 

beetje zoals kaas, hahahah ik lust alleen geen kaas

 

dan zul je zien dat je een veel lekkerdere en beter ice krijgt

 

en ik heb het ook een keer gehad dat het helemaal kruimelig was en niet tot een bonkje wilde blijven

toen heb ik het zoveel mogelijk 1 bonkje van gemaakt, met behulp van warmte

dat weer in een shop zakkie gedaan en een week onder de tafel poot(of iets anders zwaars kan ook)

 

na een weekje eronder vandaan halen en het is al 1000% verbeterd

nu dan nog een maandje rijpen, miss ook wel onder de tafelpoot ga ik de volgende keer proberen als ik weer eeen gumby maak

 

zal er een verslag van maken

 

Gr DonButtie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...