Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

mauflits

Man / Herma uit feminised seeds!?

Recommended Posts

Dat het feminised seeds zijn dat weet ik wel zeker. Zo heb ik ze gekocht.

 

Maar vergis ik me nou, of heb ik hier nou een flink paar ballen hangen in me tent?? (eind 2e week bloei)

 

Ik was een 3tal dagen weg en ik kom terug.....

 

gallery_16936_11351_1853326.jpg

 

gallery_16936_11351_770029.jpg

 

gallery_16936_11351_686768.jpg

 

gallery_16936_11351_775210.jpg

 

gallery_16936_11351_1706427.jpg

 

En zo ja, hoe kan dat dan?! Bloed, zweet en tranen zitten erin (5+1 weken groei!), en tijd & energie.. Ze krijgen voeding, allemaal 1e klas spul. 1e Klas behandeling. En ik durf m'n handen ervoor in het vuur te steken dat er geen licht bij is gekomen buiten de gestelde tijden ofzoiets. Dat is volgens mij de enigste manier van herma's krijgen. En bovendien zijn ze feminised!

 

Maar volgens mij is dat 'm nou net:

http://www.wietforum.nl/index.php?showtopic=60627&hl

http://www.wietforum.nl/index.php?showtopic=48372&hl

http://www.wietforum.nl/index.php?showtopic=30068&hl

http://www.wietforum.nl/index.php?showtopic=54745&hl

 

Heel me tentje naar de kl#te! @#%!

 

edit: sorry voor de wat onduidelijke foto's

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan door de warmte komen maar waarschijnlijk door het feit dat ze feminised zijn, snel omhakken is mijn advies, wel erg veel ballen idd..

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben kampioen mannen over het hoofd zien, maar deze ballen zijn duidelijker dan die in m'n kerstboom! Haal d'r maar uit hoor en loop ze allemaal na ! Overigens wil feminised niet zeggen dat je zomaar veel meer herma's krijgt. Dat hangt af van (vooral) de mapa (mama-papa).

Vertel eens wat meer over die zaden? (welke zijn het, wanner gekocht, hoe bewaard enzo?) Misschien ontdekken we wat nieuws.

 

Chassie

Share this post


Link to post
Share on other sites

En nog een knappe man ook.Goed vol met ballen die top :verrygood

 

Zoals chassie al zeg,welk merk/soort is het.wanneer waar aangekocht en hoe bewaart??Wat heb je allemaal gedaan ondertussen??HOe is je opstelling??

 

Het kan aan de genetica liggen,maar ook aan jou.Dus geef ons wat meer info en voorkom zulke ellende voor de toekomst.

 

Grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toevallig WOS zaden?

 

Daar heb ik persoonlijk ook erg leuke ervarinen mee :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Altijd zonde als je fem zaad koopt omdat je het gezeur niet wilt en dan uiteindelijk toch krijgt.

 

Maar ook fem zaad wilt niet altijd zeggen dat er ook echt vrouwen uit komen :verrygood maar K*T is het wel ik ken het heb het zelf ook gehad.

 

Maar vaak bij goeie zaad banken kan je gewoon even mailtje sturen en je foto's tonen dan krijg je in de meeste gevallen wel nieuwe zaden.

 

Zoniet gewoon niet meer daar bestellen :wOOt Maarja zoals al gezegt is het kan ook aan je zelf gelegen hebben maar dat weten we pas als je meer info geeft.

 

Sterkte en ik zou gewoon meteen omhakken die zooi en op nieuw beginnen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edit: Ten eerste bedankt voor de antwoorden! En ja, idd een knappe vent. Ik dacht in eerste instantie met me leken-hoofd nog leuk, hij heeft een beetje een tarwe-look. Die zag ik laatst ook voorbij komen in een haze-kweek hier op het forum.. Mja..

 

 

Maar kut hoor he.. Sorry voor m'n taal.

 

Maar over m'n opstelling. Dat is een 80x80x160 tentje met 400w Wing erin. Lamp hangt constant zo laag mogenllijk (eerder 20/30cm dan 40, icm heatspreader). Dat zie je nu ook op de foto's. Maar kan je verzekeren dat het verkleurde blad iets is wat in de laatste 3 dagen is opgekomen.

Geen tempproblemen verder. Integendeel zelfs. Temp is erg fijn onder controle. 25-28g max met lamp aan. 15-18g met lamp uit. Vochtigheid 40 á 50% gemiddeld. Tent staat in een kast / om een hoek zogezegd. Dus weet zeker dat er geen licht van buitenaf kan storen.

 

Ik kweek op aarde, in 4 18L potten. Met 5 planten daarin, 1 pot heeft er dus 2. En geef Plagron voeding. Het waren 5 Amensia feminised zaden van Hy-Pro. Niet om ze zwart te maken, maar tis wat het is.

 

Verder heb ik ze niet heel lang bewaard. Ik heb ze in de GS gekocht zo'n 2 maanden terug. En geplant. Ze zijn ontkiemd in Jiffy-potjes & stek-aarde, hoewel dat er niet toe bijdraagd tot.. Ze kwamen daar uit een kluisje. Donker dus. En zelf bewaar ik m'n voeding, zaden (zo lang ik ze in een pakje heb zitten, etc. ook op een donkere koele plek.

 

Nou moet ik eerlijk zeggen dat na 6 weken groei vanaf ontkiemen, de stroom er per ongeluk 2 dagen is afgeweest. Dus toen hebben ze helemaal in het donker gestaan. Maar toen heb ik verder niet zitten kloten, en heb gelijk m'n bloei periode in laten gaan.

Maar het is dus niet zo dat het licht tussendoor nog is aan gegaan oid snappenjullie?

 

18uur licht periode > kleine 3 dagen donker > 12uurlicht periode Moet hier haast wel aan liggen, al blijf ik erbij dat ik het toch bijzonder zou vinden. Afgezien van dit grapje hebben ze geen lichtstress whatsoever gehad.

 

 

Maar goed, die ballen in me boom zijn niet te missen idd! Maar het lijkt erop dat ze het allemaal hebben! Die ballen wegknippen (au!) en het beste ervan hopen!? Of gewoon me'n verlies nemen en overnieuw? Ben er bang voor...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die dagen donker zijn natuurlijk niet erg goed geweest voor je plantjes.Daarnaast heb je een schommeling van 10graden tussen je dag en nacht wat ik ook erg veel vind.Ikzelf hou het meer tussen de 5-7 graden.

 

Wat ik zou doen is iig die man er tussen uit plukken.De rest goed in de gaten blijven houden.Krijgen die hetzelfde kan je eens proberen andere te ontkiemen,mocht je er nog hebben.Heb je dan hetzelfde zonder dat je stroomproblemen heb gehad is het bijna zeker de genetica.

 

Je kan ook de verkoper contacteren en kijken hoe hun reageren.

 

Grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tsja, ik heb nu eenmaal een zaadhoktrauma :verrygood ik zou liever uithuilen en opnieuw beginnen. Misschien een lekker basicseeds er in Blue Crystal ofzo en zelf de mannen en de dames scheiden. Zo moeilijk is dat niet.

Ik heb er ook de ballen (leuke woordspeling) verstand van en mij lukt het ook. Zeker met al de hulp die ik hier op het forum vind steeds weer. Het lijkt mij dat er daar iets mis is gegaan met het selecteren van de MaPa, dus we gaan er vast wel meer horen. (MaPa is de mamaplant die papaplant is geworden, MaPa heb ik er zelf maar van gemaakt),

Je kunt nog zo gek doen of een goed fem zaadje is en blijft een dametje. Ik ben net een aantal zaadjes uit m'n eigen experimentje aan het testen en die gaan allemaal goed en die hebben stress hoor (alle vrouwen die met mij te maken krijgen hebben stress :wOOt ). Ik klooi met de temp, met de LV, met de voeding en het licht, ze staan benauwd noemt het maar op: het blijven nog steeds dames.

En ik ben geen tovenaar of greenwhizz en toch is het me gelukt. Dus echt moeilijk is het absoluut niet.

 

Go for it, al het andere dat je beschreven hebt ziet er goed uit, dus vers zaad en knallen maar weer.

 

Veel plezier,

chassie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...