Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

bioloog

beeldscherm probleem

Recommended Posts

Hey growers.

 

Ik heb een vreemde vraag die totaal niets met het kweken van doen heeft.

 

Ik had een nieuw beeldscherm gekocht van samsung de syncmaster2450.

Aangesloten, en nu bleek dat ie alleen maar 22 inch beeld gaf. Ik vond het beeld

ook raar. Tekst was heel vet en daardoor lastig te lezen. Dus terug gebracht.

 

Heb elders een iiyama proline E2409 HDS gekocht en hier bij precies hetzelfde. Er zit dus een

zwarte balk om het beeld heen. En wat erg vreemd is dat ie internetvia firefox, de tekst erg klein maakt.

 

Ik heb een ati radeon hd 5600 kaart. Ik heb al van alles geprobeerd maar kom er niet uit. Ik heb het idee dat

de videokaart op non actief staat op. Nee dat kan niet bedenk ik me want dan had ik helemaal geen beeld.

Zoveel weet ik er nog van af. :verrygood Maar das dan ook alles.

Wie kan mij helpen met het probleem.

pc is half jaar oud.

processor : i7

Ik: absolute opa wat pc aangaat :wOOt

 

alvast bedankt

 

greetz sijp

Share this post


Link to post
Share on other sites

check je "display settings".

 

Klik rechts op je bureaublad en ga naar de instellingen voor je beeldscherm.

Misschien moet je je pc vertellen welk merk en type monitor er aan hangt, ipv " plug&play" scherm.

En moet je drivers installeren.

Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

die donkere rand om je browser, da's de rand van je scherm :verrygood

 

Een hoge resolutiescherm maakt lettertjes heel erg klein. Ik heb een full hd laptop (Dell xps) en ik moet echt de fonts vergroten om het te kunnen lezen met mijn ouwe ogen.

 

tip: http://www.power-color.com/Manual/090106/R..._Series_ENG.pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb een ati radeon hd 5600 kaart. Ik heb al van alles geprobeerd maar kom er niet uit. Ik heb het idee dat

de videokaart op non actief staat op. Nee dat kan niet bedenk ik me want dan had ik helemaal geen beeld.

 

Ik heb dan wel gewoon beeld, via de chipset van het moederbord.

Het kan dus wel degelijk een verkeerde resolutie zijn waardoor je balken hebt, omdat die chipset niet hoger kán.

Laatste drivers voor je grafische kaart van de Ati site halen (support.amd.com) en installeren.

Rechterklik op Bureaublad -> Eigenschappen -> Instellingen -> Screen resolution (bij XP).

 

Suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

@bioloog

 

Je pc is halfjaar oud CPU i7 dan daai die op Windows7.

doe het zoals JohnnyFlash voor Xp winodws

maar voor windows 7 werkwijze is het zelfde rechterklik op bureaublad verschijn een klein schermje daarin heb je 2 keuze >Grafische Eigenschappen of >Screen resolution

 

voor jouw kies maar optie SCREEN RESOLUTION verschijn nieuwe scherm gaat naar RESOLUTION en klik op rechtkoek met resolutie waarden- daar kan je resolutie van je scherm resolutie verminderen of verhogen doormiddel de schuifbalk op en neer te schuiven. Als je de juiste resolutie gekozen hebt vergeet niet TOEPASSEN of APPLY Dan OK.

 

Hoe hoge de resolutie hoe beter het beeld voor fotos of film.

 

suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

allemaal bedankt voor het meedenken.

Maar de clou zat ergens anders.

In catalist center stond overzise niet aangevinkt.

na aanvinken kon ik met een regel balk het beeld groter maken.

Het staat er ook niet helder. Software begrijpbaar maken is nog een heel gedoe voor

de ontwikkelaars! :verrygood

Maar ik heb weer beeld!

 

fijne feestdagen allemaal!

 

greetz sijp

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey sijp, mooi dat het is opgelost.

Als je nog problemen hebt met lettergrote in je browser kan je het volgende doen:

houdt CTRL ingeedrukt en scroll nu met je muiswieltje, dan vergroot en/of verklein je de letters, en CTRL + 0 maakt alles weer 100%, dus default.

 

Gr, GG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...