Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
kramer997

Wietpas niet strijdig met EU-recht

Recommended Posts

Wietpas niet strijdig met EU-recht

BRUSSEL - De 'wietpas' van de gemeente Maastricht is niet in strijd met het EU-recht. Het Europees Hof van Justitie in Luxemburg heeft dat donderdag bepaald. De Raad van State had de zaak aan het EU-hof voorgelegd.

 

De wietpas is bedoeld om te verhinderen dat buitenlanders in Maastricht softdrugs komen kopen. De Maastrichtse coffeeshophouders verzetten zich tegen de gemeentelijke regeling. Maar volgens het hof mag de maatregel getroffen worden om de openbare orde te handhaven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

* Buitenland

 

Wietpas niet strijdig met Europees recht

 

* donderdag 16 december 2010, 10u06

* Bron: anp

* Auteur: kld, ch

 

* Aanraden

* Delen

* Bewaar

* Corrigeer

* E-mail

* Print

 

De 'wietpas' van de Nederlandse gemeente Maastricht is niet in strijd met het Europees recht. Het Europees Hof van Justitie in Luxemburg heeft dat donderdag bepaald.

 

De wietpas is bedoeld om te verhinderen dat buitenlanders in Maastricht softdrugs komen kopen. Het pasje moet ervoor zorgen dat de coffeeshops weer teruggaan naar hun oorspronkelijke functie: kleinschalige wietverkoop aan de lokale bevolking.

 

Protest

 

De Maastrichtse coffeeshophouders verzetten zich tegen de gemeentelijke regeling. Zij zeggen dat de buitenlanders geen overlast veroorzaken.

 

Volgens het Europees Hof mag de maatregel echter getroffen worden om de openbare orde te handhaven.

 

De jongste tijd worden de inwoners van Eindhoven en Helmond opgeschrikt door zwaar geweld: handgranaten in een coffeeshop, mitrailleurvuur naar een huis en doodsbedreigingen aan de burgemeester. Misdrijven waarvoor met beschuldigende vinger naar de drugshandel wordt gewezen die, net als de hennep, in de regio welig tiert.

 

Nederland

 

De wietpas zal in de provincie Brabant worden geïntroduceerd, en het ligt in de bedoeling dat hij binnenkort in heel Nederland verplicht zal zijn.

 

 

 

bron

Share this post


Link to post
Share on other sites

NOOOOOOHHHHH !

 

Iemand trouwens een idee wanneer dit systeem met de wietpasjes zal starten ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hopelijk nooit,het gaat nu al zelfs in tegen het EU recht.

Nu wil ik wel eens zien of de nederlandse regering dat zal schenden.....

Het zou mij niets verbazen,er word wel meer''geschonden''.

 

 

Ben benieuwd!(en hoop eigenlijk dat van opstelten zwaar voor lul staat tegen heel europa door zn ideetjes)

 

Nw

Share this post


Link to post
Share on other sites

weet niet precies wanneer ze het willen invoeren, maar dat merk ik dan vanzelf wel als ik 10x zoveel gebeld word voor zakjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

alles wat illegaal is is geld waard

hoe illegaler hoe meer waarde

krijgt 't land een broodkwekersboem!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Ook Nederlanders die niet in de betreffende gemeente wonen worden geweerd door deze wietpas.Europese Hof heeft zijn werk niet helemaal goed gedaan.Illegale handel gaat floreren door de wietpas als nooit tevoren.Aboutaleb had ook al aangegeven dat die het zou invoeren in Rotterdam, Den Haag met van Aartsen weet ik nog niet, maar zal best wel.Amsterdam zal strijden tot het laatste moment, maar ook daar zal de straathandel gaan toenemen.Komen de oude tijden weer terug?????

 

Namaste :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

De straathandel zal zeker toe gaan nemen,

de oude tijd van vroeger :P

Mijn ''criminal''mind gaat weer kraken...... :D

 

Ik hoop wel dat er dan dealers komen met enkel wiet en niet met pillen en pep en coke enzo er bij.

Maar ik denk zomaar dat ze de dealers met enkel wiet oogluikend toe gaan staan en de slechte dealers met harder spul of verkoop aan minderjarigen wel van de straat gaan plukken net als toendestijds.

(i know this job as the pocket of my jeans B) )

 

De regering vraagd er nu zelf om,als het allemaal zo moet pas ik me gewoon er aan.

Volgend jaar een mooie guerillia kweek en ik kijk wel.

 

Zowiezo zal ik niet buigen voor die gasten van het kabinet,never.

 

Nw

Share this post


Link to post
Share on other sites
@cannabusinesss

Ik lach me kapot dat worden binnenprijzen voor buitenwiet!! en misschien nog wel meer ook!!

 

Greetz

was dit al niet zo dan dit jaar lol B) teveel vraag en minder aanbod :D

 

In elke sector van de economie werkt dit nu eenmaal zo!

Share this post


Link to post
Share on other sites

jep een mooi buitenwietje ging zeker door voor een "magere" binnenwiet. maargoed het prijsverschil tussen goede en slechte wiet is ook maar minimaal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb ook wel eens buitenrotzooi gehad, ik zei ook dat het van een mislukte binnenkweek was en toen hadden ze opeens wel interesse haha..

Het gaat niet om het product maar hoe je het brengt. De kennis van een handelaar is goud waard.

 

Greetz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu Belgie nog een vuiurwerkpas invoeren en we zijn klaar. Dan hebben we alles wat naar vrijheid ruikt verboden als overlast en gevaarlijk. Gek hè, we hebben alle twee de partijen met VRIJHEID in hun naam die zich bezig houden met de regering en alles waar je vrij in was verdwijnt als sneeuw voor de zon. Hoort dit niet thuis bij de reclame code commissie : Misleiding door de naam van het product !

 

Niet vergeten te stemmen bij de provinciale verkiezingen op een wietvriendelijke partij. Dat maakt het wat lastiger voor de bruine regering om achterlijke wetten in te voeren. (bruin=groen+blauw)

 

Chassie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...