Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

samhowdee

reveggen van planten uit gefeminiseerd zaad

Recommended Posts

Hoi,

 

Ik heb een paar heel mooi planten staan. Opgekweekt uit gefeminiseerd zaad.

Ik wil de mooiste 2 behouden.

Mijn idee was om ze na het af bloeien te reveggen. En dan stekken te maken.

 

Zullen die stekken dezelfde kwaliteit hebben dan de originelen vrouwen? Of zijn er rare reacties te verwachten?

 

grt

Sam,

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat weet jij toch wel?

 

maar goed, ik trek de stek vanaf een bloeiende plant, is kortere reveg tijd, daarna bloeien met een stek en kijken voor herma trekjes.

 

het zou niet uit hoeven maken maar speel liever op zeker.

 

grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb er zelf nooit problemen mee gehad en dit enkele keren gedaan (2 of 3 keer)

 

Ik heb dit ook met regulier zaad gedaan en geen verschillen kunnen vinden tot nu toe.

Dus uit mijn ervaring kan ik zeggen dat dit kan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ polletje

 

ja dat weet ik natuurlijk wel,

maar met gefeminiseerd zaad heb ik altijd de angst dat er ineens hermas ofzo te voor schijn komen.

dus ik wilde jullie ervaringen even horen :D

 

dus polletje en groengoud hebben me gerust gestld waarvoor dankl

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik wilde dat ook doen en toen rond gezocht op het forum en tegengekomen dat de kans op herma's veel te groot is

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb polletje het al ergens zien doen in een topic als ik mij het goed herinner..

Blijkbaar zijn de meningen verdeeld!

Probeer het eens?

 

Grtz. GP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik snap ff niet hoe jullie dit dan doen.

 

Je laat de plant groeien, bloeien en voor het snoeien haal je nog wat stekjes weg van de plant en knip je de topjes weg die erop zitten ?

 

Of mis ik nu iets :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nope, geen stekken (Dat kan trouwens ook), maar terugsnoeien van alle takken en wel wat blad laten zitten. Keihard op 24/0 tot 18/6 knallen en veel geduld hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

met behoudt van je toppen :D

 

gaaf.

Share this post


Link to post
Share on other sites

met of zonder top maakt niets uit hahaha

 

ik ben nu bezig, mijn roze kf pheno en mijn super chocolate berry.

de kf met 9 weken gestekt de choco met 10 weken in de bloei..

 

vorige keer is het me gelukt na zo'n 3 en 5 weken bloei, ben de grens aan het zoeken tot nu toe gaat t prima.

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of je doet het op deze manier.

Bloei de plant helemaal af.

Knip de plant kaal en droog je opbrengst, klejne topjes onderin laat je zitten.

Laat de plant in haar pot staan, en laat deze doodgaan .

 

gallery_12002_11306_149307.jpg

 

Vervolgens paar maanden in het donker overwinteren, en zorgen dat de wortels niet bevriezen.

Dan in het voorjaar de hele bende weer naar buiten, beetje water geven en dan krijg je dit.

 

4-6-2010

gallery_12002_11306_456433.jpg

 

28-7-2010

gallery_12002_11306_1527473.jpg

 

Deze Plant is ondertussen al 2 keer dood gegaan en staat nu weer in winterslaap tot komende lente.

 

Soort big bang fem. vanuit zaad.

Gebruik deze plant ook als moederplant voor me stekken, en merk niks van achteruitgang of herma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

toevalig heb ik ook nog een plantje wat dood gegaan is staat wel buiten, maar ga haar vlug binnen halen.

kijken of ze nog te redden is :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik wil het zo doen als strohrum , met als verschil

dat ik de plant niet laat overwinteren maar direct op 24 uur zet.

 

Met 'normale'planten , dus niet uit gefeminiseerd zaad heb ik dat met succes al diverse malen gedaan.

Na een week 0f vier , krijg je dan uit lopers die je gerwoon af kunt snijden en in een stekmedium kan zetten.

 

Waar ik bang voor ben is dat ik hermas krijg.

Maar dat schijnt dus volgens polletje en groengoud mee te vallen.

 

sam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat betreft de herma's. Als ik de genetica topics goed heb begrepen hangt het af van de plant die je hebt.

 

In een goede fem zit geen herma-tic. De vrouwtjes (100+) die voor de zaadrun zijn gebruikt zijn dan al uitgebreid gestressed en bekeken op hermafrodie. Als beide moeders (waarvan 1 dus wordt vermannelijkt) geen herma in zich hebben, hebben de kinders dat ook niet.

 

Bij slechtere genetica zijn gewoon 2 mooie dames genomen, 1 ervan wordt kerel gemaakt en voila, fem-zaad. Aangezien deze niet uitgebreid gestressed, afgebloeid en bekeken zijn, zit daar vaak wel een vleugje herma in. Als je deze planten gaat reveggen (misschien wel de ernstigste vorm van stress), dan krijg je herma's.

 

Dus in dit geval had je of top genetica of pure mazzel :D

 

EmTee

(Correct me if I'm wrong)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ emtee,

 

duidelijk verhaal, het hangt dus af van de genetica.

 

Goede of slechte.

in mijn geval gaat het om Hericules van Sannie, dus zullen we er maar van uit gaan dat het goeie genetica is :D

 

Dan ga ik het gewoon proberen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

We hebben wel eens super-lemonhaze stekken getrokken van female zaad,de eerste generatie deed het gewoon goed maar bij de 2e generatie kregen we rare verschijnselen! :D (1punters en soort geel blad(vanaf week 4!) waardoor er die draai slecht getrokken is!) :lol:

 

Daarom proberen we het maar niet meer,je kan tuurlijk mazzel hebben maar vind 2weken voorgroei en 4 weken bloei teveel van het goede om het nogmaals te proberen! ;)

 

kusjes fotografe

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat betreft de herma's. Als ik de genetica topics goed heb begrepen hangt het af van de plant die je hebt.

 

In een goede fem zit geen herma-tic. De vrouwtjes (100+) die voor de zaadrun zijn gebruikt zijn dan al uitgebreid gestressed en bekeken op hermafrodie. Als beide moeders (waarvan 1 dus wordt vermannelijkt) geen herma in zich hebben, hebben de kinders dat ook niet.

 

Bij slechtere genetica zijn gewoon 2 mooie dames genomen, 1 ervan wordt kerel gemaakt en voila, fem-zaad. Aangezien deze niet uitgebreid gestressed, afgebloeid en bekeken zijn, zit daar vaak wel een vleugje herma in. Als je deze planten gaat reveggen (misschien wel de ernstigste vorm van stress), dan krijg je herma's.

 

Dus in dit geval had je of top genetica of pure mazzel :lol:

 

EmTee

(Correct me if I'm wrong)

 

zo heb ik het ook begrepen EmTee... ;)

de ellende is.... dat sinds er overal van die goedkope flesjes tekoop zijn op internet ....idd iedereen maar wat aankloot met fem-zaden te maken.....het vakmanschap en de kosten aan ruimte en tijd... zijn idd een echte dame te vinden...

 

volgens Atmosphere zijn er maar 2 op de 1000 zaden...echte vrouwen...en zie die maar eens te vinden idd.... :D

 

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites
zijn er maar 2 op de 1000 zaden...echte vrouwen...en zie die maar eens te vinden idd.... :lol:

 

Ik heb er zo 1. Heb ook al meerdere malen in d'r broek gekeken/gevoel/en meer, ook al dikke stress mee gehad, maar blijft een vrouwtje.

 

En om daar nou straks zo een goedkoop flesje over heen te gooien, straks werkt het nog en krijgt ze ballen :D

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...