Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Kenny

Sharia, de ideale wet; en oplossing voor alle problemen

Recommended Posts

+ nou kenny jij lijkt me echt 'n expert, nou stel nou ff dat we de heeele planeet

Muschlem maken ( zoals Ghandi 't in de gelijknamige film zo schattig kon zeggen)

waar moet 't dan naartoe met de homo's? lesbiennes etc? de alcoholici? laat staan de naturisten exhibitionisten enzovoort?

 

en het hele glorieuze moslimrijk is een groot land van melk en honing jaaah hoor

al die onderstammetjes dan sjiieten en soennieten maakten elkaar nog af een tijdje geleden, bij de jemenieten zit 't ook al redelijk scheef ( de regering regeert in se over de hoofdstad, voor de rest hebben allerlei bendes 't er gewoon aan 't zeggen...?)

dan zwijgen we nog even (maar weer) over afghanistan

 

en als we dan in de sfeer van perfecte samenleving zitten, dan had marx 't voor 't rechte eind, het volk regeert zichzelf, rijkdom min of meer gelijk verdeeld, nou, tough break voor je, de wereld is niet perfect, en uit 'n aantal slechte systemen hebben wij nog altijd 't beste gekozen danku verwijder uzelf nu van dit forum

 

shokran sukkel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm.. volgens mij vind je in élk geloof de volgende dingen terug:

 

- Respecteer elkaar, wees eerlijk tegen iedereen, bega geen misdaden en laat nadere gelovigen in hun waarde (maar probeer ze liefst toch over te halen).

 

Ik ben katholiek opgevoed en ik ben blij met een aantal katholieke waarden en normen die ik van daar uit mee heb gekregen maar ik hoef daar geen godbeeld aan te verbinden.

 

Elke godsdienst gaat uit van een soort Disney-wereld waarin iedereen blij is, te eten heeft en niet bang hoeft te zijn voor onrecht en pijn. Maar toch is er weer binnen elke godsdienst een machtsstructuur die er voor zorgt dat het niet werkt, en puur uit dierlijk instinct wil iedereen toch nét ff beter zijn dan de ander en dus ook waar het geloof betreft.

 

Neem de tien geboden, er zal geen enkele godsdienst zijn die het daar niet mee eens is (ja, satanisme, maar da's geloof ik geen geloof.. dat zou je in tarja moeten vragen die weet daar meer van dan ik). Wanneer iedereen volgens die basisregels zou leven zou het een heel andere wereld zijn.

 

Ik weet niet veel van de islam, maar ik weet wel dat het in beginsel idd een behoorlijk vredelievende religie is. Neem alleen al het gegeven dat elke goede moslim een behoorlijk deel van zijn inkomen behoort te delen met de armen. Of de ramadan, waar altijd een beetje lacherig over wordt gedaan, maar wat ik wel een mooi iets vind. De ramadan is in eerste plaats bedoeld om begrip en saamhorigheid voor/met minder bedeelden te bevorderen. kom daar nog maar eens om in one westerse ikke-ikke maatschappij.

 

Het jammere met geloven is alleen dat er altijd het idee heerst dat het ene geloof beter is dan het andere en dat de ongelovigen koste wat kost overtuigd moeten worden van de goedheid van het geloof, net als Kenny hier wil bewijzen.

 

Ik zelf geloof om diverse redenen nergens in maar ik vind het wel mooi om te zien als mensen echt wat hebben aan hun geloof en daar kracht en troost enzo uit weten te halen. Ik ben ook soms wel jaloers dat ik zoiets dan niet heb, het moet fijn zijn om iets te hebben waarin je zo rotsvast gelooft, dat je weet dat alles wel goedkomt. Maar val mij er niet mee lastig.

 

Al wil iemand in de smurfen geloven, prima! En als je daarom vind dat je vrouw dus in een smurfenpak moet lopen, prima, zolang zij dat zelf ook wil omdat ze dat zo gelooft en het geen man-vrouw machtskwestie is. En belangrijkste, zolang je kan zeggen: Ik geloof in de smurfen, voor mij is dat het enige ware geloof, maar als je het er niet mee eens bent dan vind ik dat jammer, maar dat is nu eenmaal jouw goed recht. En ondanks het feit dat je niet in smurfen gelooft kunnen we toch samen leven, werken, wonen want ik respecteer je als mens ongeacht je geloof.

 

En ff wat anders, ik zie trouwens vaak meisjes lopen (turks of marrokaans) die ik er, juist omdat ze een hoofddoekje op hebben, zo ontzettend mooi uitzien. Zo'n meisje ziet er nog wel eens veel spannender uit dan een of ander nederlands (of vlaams) meisje in een kort rokje en topje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pffff, no offence Kenny, het is lang geleden dat ik op een stukje van je gereageerd heb (ook deels omdat het steeds een eindeloze discussie wordt) en het duurt me te lang om op al je stukjes tekst apart te reageren maar wat kraam je me nu toch weer een 'load of bullshit' uit man!

Het is door fanatieke bullshit uit te kramen zoals jij doet, dat het hier tss de Moslims en de Westerlingen misgaat.

wat is er nou fanatiek aan een topic openen over het idee dat de sharia een goede oplossing is?

Je doet me feitelijk een beetje denken aan Abou Jajah, die komt ook steeds melken (zagen) over hoe slecht ze het hier hebben en trekt op die manier vele jongeren (die blijkbaar niks anders te doen hebben maar dat zal dan wel weer zijn omdat ze geen kansen krijgen in onze maatschappij nietwaar :wink: ) mee in een negatieve spiraal die de kloof tss autochtonen en allochtonen vergroot ipv verkleint.

de reacties van enkelen hier zijn ook wel debet aan die negatieve spiraal die de kloof vergroot.

Je begint daar weer over het geloof in Allah, geloof Kenny, is iets wat oorlog, haat en onverdraagzaamheid uitlokt (de Boedhisten buiten beschouwing gelaten), dus als het van mij afhangt mogen ze gerust alle Godsdiensten afschaffen.

tolerant land zeiden we toch. dat zou ook erg veel haat opelveren godsdienst afschaffen. en ik kan niet beginnen met alle negatieve dingen van de westerse denkwijze opnoemen,(geldzoekende persoonljkheid, gierigheid,lui voor de tv hangen etc) of de positieve dingen aan geloof (steun, familieband, geen depressie volksziekte nr 1) dus dat kan je van alles wel zeggen voor mij is de weegschaal in dit geval groter aan de voordelen kant.

Godsdienst is een achterhaalt besturingssysteem dat als het ooit al enig nut heeft gehad (en ik bedoel dan in het voordeel van alle mensen, niet voor die kleine groep op machtsbeluste enkelingen die het steeds weer gebruiken om de rest naar hun pijpen te laten dansen) dit nu iig allang niet meer heeft...

en volgens mij is dat een slechte zaak daar gaat dit topic over :D

Vind voor de rest dat Seraphyn Damon een mooi toch wel vrij waarheidsgetrouw beeld heeft geschetst van hoe het er in de realiteit aan toegaat. Spijtig genoeg wordt je nogal dikwijls direct de mond gesnoerd met 'racist' als je zoiets zegt, de gemakkelijkste verdediging tegen kritiek natuurlijk...

Mijn moto is, leven en laten leven zolang ze mij maar niet iets proberen opdringen en volgens mij ben jij zo iemand...

Dank u voor het compliment :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kenny, ik ben het met pizzaboy etc... eens,

what a piece of CRAP...

okay, wij moeten jullie toelaten om hier met hoofddoeken over straat te lopen, daar kan ik mee leven,

maar dan zou het niet meer dan normaal zijn dat wij in saudi arabie ook in bikini en zwembroek mogen rondflaneren. waarom niet?

ik weet niet, ik krijg altijd 't idee dat 'r ergens 'n masterplan is, waar je 't etiket "islamitisch imperialisme" op kan plakken, en ik denk eigenlijk dat wij westerlingen over tolerant zijn geworden ten aanzien van jullie.

als jullie naar hier komen respecteren wij jullie regels, waarom jullie de onze niet als wij naar daar komen? ik wil best wel eens 'n lekkere scotch achter me kiezen slaan als ik eens in saudi arabie kom, maar ze strepen daar zelfs de letters wijn op etiketten van verpakkingen wijnazijn door? nou ja.

kijk als je eens bekijkt welke regimes er al zijn geweest in de islamitische wereld:

de meeste worden bestuurd door incompetente minkukels ( saddam haha, hij heeft meer schilderijen en beelden van zichzelf laten maken dan dat ie iets voor z'n land gedaan heeft, nou hij heeft 't regelrecht aan de bedelstaf geholpen, over afghanistan beginnen we niet eens dan, oh ja pakistan? die ontwikkelen nu geleide raketten om de indiers mee te bestoken, nou, als je dat al van plan bent okay maar zij ontwikkelen doodgewone zelfmoord wapens, rakketten die maar enkele honderden kilometers verder vliegen...

dat getuigt mijns inziens eigenlijk van niet veel intellect. als je gewoon eens bekijkt wat al die machthebbers uitvogelen, dan zul je je ooit wel schamen voor wat jij hier post.

de doorsnee islamiet gaat zulke discussies meestal uit de weg, (ik heb er al eens horen zeggen dat saddam een eerbaar en goesd man is..... kom nou stelltje minkukels

 

Dit geld ook voor pizzaboy, de reden voor die kleding is simpel:omdat vrouwen niet in het openbaar alles hoeven te laten zien je mag hier ook niet bloot op straat lopen.

we gaan heus niet bepalen welke broek je op maandag en dinsdag aandoet maar een beetje kuisheid in de openbare orde is dat teveel gevraagt :?

 

Overtolerant? Ik kan vele reacties hier nou niet bepaald tolerant noemen :?

 

Sharia houd niet meteen culturele wetten van saudi in. veel mensen maken geen onderscheid tussen sharia en cultuur. helaas. want zo krijg je een vervrongen beeld.

zo ook hier dus, want sharia en pakistaanse of welk land dan ose wetten en ruzies hebben an sich niks met sharia te maken.

 

en ach kom nou kenny, dat van die bom? wat 'n gezeik is dat nou!

de 2de wereld oorlog was er eentje waarin 't niet eens ging om godsdienst! 't was nou niet zo dat 't de chrisztenen tegen de islam was ofzo hoor,

Hitler wou europa inpalmen en de rest heeft 'm gestopt, japanners wilden 'n graantje meepikken, maar hun mentaliteit maakte het gebruik van dergelijk wapen noodzakelijk,

ze smeten die bom niet omdat de anderen taoisten waren, maar omdat ze jappen waren en de oorlog moest nou maar eens gedaan zijn.

 

dat is ook zoiets waar jullie enorm goed in zijn het er bij de haren bijsleuren van niet ter zake doende dingen is dat nou omdat de gemiddelde islam dom gehouden word door z'n regime? of kunnen jullie gewoon je gelijk niet halen

okay de kruistochten dat was een godsdienst oorlog. snap je 't?

getver man

 

p

Ik heb begod geen idee over welke bom je het ineens hebt en wat dat hiermee te maken heeft en jullie zijn zoals ik al heb gezegd nu dus degenen die er niet ter zake doende dingen zoals saddam bijhalen, of kruistochten van 1200 jaar na christus. die overigens vaak uit de christelijke kant kwam.

 

 

en dit is echt 't laatste wat ik er aan toevoeg:

wat jij zegt: de sharia is de perfecte wet, ALS iedereen volgens de regels speelt, nou Kenny, als iedereen volgens de regels speelt in ons systeem dan is 't even goed of beter dan dat van jullie.

+ ik kan me nou tot de islam bekeren, maar ik heb altijd al me reet geveegd met god of allah hoe je 'm dan ook wil noemen, ik geloof d'r geen reet van, mijns inziens is er één systeem dat 't bij 't rechte eind had:

de hippies! Let Love Rule!

Let love rule inderdaad dat probeer ik met sharia te bereiken. en Love houd van kinderen en laat ze niet aborteren noch geeft het zich over aan een hele hoop begeerte.

 

+ nou kenny jij lijkt me echt 'n expert, nou stel nou ff dat we de heeele planeet

Muschlem maken ( zoals Ghandi 't in de gelijknamige film zo schattig kon zeggen)

waar moet 't dan naartoe met de homo's? lesbiennes etc? de alcoholici? laat staan de naturisten exhibitionisten enzovoort?

 

en het hele glorieuze moslimrijk is een groot land van melk en honing jaaah hoor

al die onderstammetjes dan sjiieten en soennieten maakten elkaar nog af een tijdje geleden, bij de jemenieten zit 't ook al redelijk scheef ( de regering regeert in se over de hoofdstad, voor de rest hebben allerlei bendes 't er gewoon aan 't zeggen...?)

dan zwijgen we nog even (maar weer) over afghanistan

 

en als we dan in de sfeer van perfecte samenleving zitten, dan had marx 't voor 't rechte eind, het volk regeert zichzelf, rijkdom min of meer gelijk verdeeld, nou, tough break voor je, de wereld is niet perfect, en uit 'n aantal slechte systemen hebben wij nog altijd 't beste gekozen danku verwijder uzelf nu van dit forum

 

shokran sukkel

Homos en lesbiennes krijgen slechts wat minder rechten om kids te adopteren en het gezins en familiebanden onderuit te halen in de samenleving.

Alcoholici worden genezen.

Naturisten krijgen gewoon een strand zoals nu en oveirgens heb ik ook gewoon om 1 uur s nachts in me blote reet gebeden leve de nederigheid :D .

 

En wederom worden er weer dingen bijgehaald die er geen fuck mee te maken heb pot verwijt de ketel.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hmm.. volgens mij vind je in élk geloof de volgende dingen terug:

 

- Respecteer elkaar, wees eerlijk tegen iedereen, bega geen misdaden en laat nadere gelovigen in hun waarde (maar probeer ze liefst toch over te halen).

helemaal mee eens, alleen liegen we elkaar kapot in dit land en respect moet van 2 kanten komen, dat is in dit topic helaas niet zo te merken 8O

Ik ben katholiek opgevoed en ik ben blij met een aantal katholieke waarden en normen die ik van daar uit mee heb gekregen maar ik hoef daar geen godbeeld aan te verbinden.

 

Elke godsdienst gaat uit van een soort Disney-wereld waarin iedereen blij is, te eten heeft en niet bang hoeft te zijn voor onrecht en pijn. Maar toch is er weer binnen elke godsdienst een machtsstructuur die er voor zorgt dat het niet werkt, en puur uit dierlijk instinct wil iedereen toch nét ff beter zijn dan de ander en dus ook waar het geloof betreft.

Dat is niet godsdienstgebonden integendeel zelfs.

Neem de tien geboden, er zal geen enkele godsdienst zijn die het daar niet mee eens is (ja, satanisme, maar da's geloof ik geen geloof.. dat zou je in tarja moeten vragen die weet daar meer van dan ik). Wanneer iedereen volgens die basisregels zou leven zou het een heel andere wereld zijn.

Juist dat wil ik met de sharia bereiken.

Ik weet niet veel van de islam, maar ik weet wel dat het in beginsel idd een behoorlijk vredelievende religie is. Neem alleen al het gegeven dat elke goede moslim een behoorlijk deel van zijn inkomen behoort te delen met de armen. Of de ramadan, waar altijd een beetje lacherig over wordt gedaan, maar wat ik wel een mooi iets vind. De ramadan is in eerste plaats bedoeld om begrip en saamhorigheid voor/met minder bedeelden te bevorderen. kom daar nog maar eens om in one westerse ikke-ikke maatschappij.

eindelijk begrip :D

Het jammere met geloven is alleen dat er altijd het idee heerst dat het ene geloof beter is dan het andere en dat de ongelovigen koste wat kost overtuigd moeten worden van de goedheid van het geloof, net als Kenny hier wil bewijzen.

beter? neuh, ik denk slechts daar gaat dit topic over dat onze wetten de problemen beter oplossen.

was ieder land nou maar vanaf het begin de sharia als wet aangenomen met de 10 geboden als grondwet voor iedereen, dan zou je tenminste geen extremen zoals afghanistan hebben gekregen,

Ik zelf geloof om diverse redenen nergens in maar ik vind het wel mooi om te zien als mensen echt wat hebben aan hun geloof en daar kracht en troost enzo uit weten te halen. Ik ben ook soms wel jaloers dat ik zoiets dan niet heb, het moet fijn zijn om iets te hebben waarin je zo rotsvast gelooft, dat je weet dat alles wel goedkomt. Maar val mij er niet mee lastig.

ik moet zelf behoorlijk wat doen om het te verdienen hoor. islam houd je niet lui.

Al wil iemand in de smurfen geloven, prima! En als je daarom vind dat je vrouw dus in een smurfenpak moet lopen, prima, zolang zij dat zelf ook wil omdat ze dat zo gelooft en het geen man-vrouw machtskwestie is. En belangrijkste, zolang je kan zeggen: Ik geloof in de smurfen, voor mij is dat het enige ware geloof, maar als je het er niet mee eens bent dan vind ik dat jammer, maar dat is nu eenmaal jouw goed recht. En ondanks het feit dat je niet in smurfen gelooft kunnen we toch samen leven, werken, wonen want ik respecteer je als mens ongeacht je geloof.

 

En ff wat anders, ik zie trouwens vaak meisjes lopen (turks of marrokaans) die ik er, juist omdat ze een hoofddoekje op hebben, zo ontzettend mooi uitzien. Zo'n meisje ziet er nog wel eens veel spannender uit dan een of ander nederlands (of vlaams) meisje in een kort rokje en topje.

spannender of seksueel aantrekkelijk zijn 2 vershcillende. ik vind ze mooi, veel mooier dan nl, maar dat is niet hetzelfde gevoel als een minirok die je pik in lichterlaaie kan zetten gelukkig heeft het dat bij mij nooit gedaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
wat is er nou fanatiek aan een topic openen over het idee dat de sharia een goede oplossing is?

aan een topic openen is er niks fanatiek, het ijveren voor het beknotten van moeizaam verworven rechten is dat wel, je verwijt ons dat we niet open-minded bent maar ik kan van jou hetzelfde zeggen.

 

de reacties van enkelen hier zijn ook wel debet aan die negatieve spiraal die de kloof vergroot.

Die reacties hebben ook een oorzaak hé Kenny, namelijk dat de meesten van ons geen goede ervaring hebben met het bestuur en de waarden en normen uit Moslimlanden (de Koran volgend of niet)

tolerant land zeiden we toch. dat zou ook erg veel haat opelveren godsdienst afschaffen. en ik kan niet beginnen met alle negatieve dingen van de westerse denkwijze opnoemen,(geldzoekende persoonljkheid, gierigheid,lui voor de tv hangen etc) of de positieve dingen aan geloof (steun, familieband, geen depressie volksziekte nr 1) dus dat kan je van alles wel zeggen voor mij is de weegschaal in dit geval groter aan de voordelen kant.

tolerant zijn is één ding, tolerant zijn tegenover iets dat slechter is dan datgene waar we nu in leven is onlogisch (het begrip 'tolerant zijn' mogen de meeste Moslimlanden anders wel eens opzoeken in de woordenboek, zoals SD al zei, ga in de moslimlanden maar eens iets verkondigen dat tegen hun eigen systeem in gaat en laat me weten hoe het geweest is als je in 1 stuk terug geraakt dan...)

Dank u voor het compliment :D

Welk compliment?

Share this post


Link to post
Share on other sites
aan een topic openen is er niks fanatiek, het ijveren voor het beknotten van moeizaam verworven rechten is dat wel, je verwijt ons dat we niet open-minded bent maar ik kan van jou hetzelfde zeggen.

om slechts een openbare orde rustig te houden en gezinswaarden terug te brengen heeft daar nix mee te maken. zo kom je weer uit op het je mag alles zijn behalve moslim.

of eigenlijk je mag alles zijn als het maar niet van westers afwijkt.

 

Die reacties hebben ook een oorzaak hé Kenny, namelijk dat de meesten van ons geen goede ervaring hebben met het bestuur en de waarden en normen uit Moslimlanden (de Koran volgend of niet)

geen goede? ze hebben HELEMAAL GEEN ervaring ermee en toch oordelen ze erover.

tolerant zijn is één ding, tolerant zijn tegenover iets dat slechter is dan datgene waar we nu in leven is onlogisch (het begrip 'tolerant zijn' mogen de meeste Moslimlanden anders wel eens opzoeken in de woordenboek, zoals SD al zei, ga in de moslimlanden maar eens iets verkondigen dat tegen hun eigen systeem in gaat en laat me weten hoe het geweest is als je in 1 stuk terug geraakt dan...)

moslimlanden gaan dan ook niet zoals wij valselijk prat op tolerantie dus waarvan moet ik ze beschuldigen? zij liegen tenminste niet.

tolerant zijn tegenover iets wat slechter is? wat is er slecht aan die wereld, die die moslima die ik citeerde beschreef? is het zo slecht als jij en iedereen sterke familiebanden heeft of

misschien wel eens geen minirokje meer kan zien ofzow? :roll:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ken ook zat meisjes die er in minirok erg aantrekkelijk uitzien :-) Ik begrijp wel waarom jij de sharia als oplossing ziet. Nou ja, ik begrijp DAT jij de sharia als oplossing ziet, niet WAAROM.

 

Wat ik juist bedoelde met die 10 geboden, is dat ik dat gewone goede waarden vind om naar te leven, maar dat die los moeten staan van een geloof. Juist omdat gelovigen toch altijd weer anderen van hun geloof willen overtuigen (ja, misschien boedhisten niet..) Dit is inderaad niet geloofsgebonden, maar komt voort uit individuele en groepen gelovigen. Zo zal jij moeten erkennen dat er grote groepen moslims zijn die de islam gebruiken of beleven op een wijze waar de islam helemaal nooit voor bedoeld is.

 

De sharia is alweer gekoppeld aan een geloofsbeeld en aan een boek dat stamt uit een totaal andere tijd en een totaal andere cultuur dan waarin we nu leven (ik ga gemakshalve maar uit van het westen). Dat is wat me er aan stoort. In vroegere tijden was het leven nu eenmaal anders...

 

En nog ene reden warom de sharia (of welk ander rechtssysteem gebaseerd op een geloof of niet) niet zal werken: Als jij aan iedereen op aarde vraagt: 'Wat heb je liever, vrede of oorlog' zal iedereen antwoorden: Vrede (hooguit de voorzitter van de NRA en CEO'S van Martin Lockheed niet) En toch is er overal op aarde altijd wel ergens oorlog.

 

Veel meer wil ik er eingelijk niet over kwijt... Ik weet inmiddels dat Kenny redelijk standpunt-vast is en ik ken mijn eigen mening, die ik ook niet snel zal wijzigen.. niet eens zo zeer omdat ik het niet ens zou zijn met de inhoud van de sharia (daarvoor weet ik er simpelweg te weinig van af en ik zeg leiver niet al te veel over dingen waar ik niet veel van weet) maar omdat ik per definitie niet geloof in zaken die voortkomen uit religie of anderszins van bovenaf (als in organisatiestructuur, bedoel er geen god mee) aan anderen worden opgelegd.

 

Oh, ik vind het trouwens jammer voor je dat een meisje in minirok nog nooit je pik in lichterlaaie heeft gezet (tenminste, ik neem aan dat je een stijve bedoeld, en niet dat je naar de dokter moet vanwege een brandend gevoel bij het plassen :wink: ). Maar, de zomer is nog niet voorbij, dus je hebt nog even tijd..

Share this post


Link to post
Share on other sites
[Homos en lesbiennes krijgen slechts wat minder rechten om kids te adopteren en het gezins en familiebanden onderuit te halen in de samenleving.

Alcoholici worden genezen.

Naturisten krijgen gewoon een strand zoals nu en oveirgens heb ik ook gewoon om 1 uur s nachts in me blote reet gebeden leve de nederigheid :D .

 

En wederom worden er weer dingen bijgehaald die er geen fuck mee te maken heb pot verwijt de ketel.

 

uuhhm ben je gek in je bol slechts wat minder recht weet je wel waar je over praat :? minachting tegen over mensne met andere geslchatsvoorkeur..

 

niemand neemt zoiest in zn mond..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kenny, omdat je bezig blijft en het al langs om hoe onzinniger wordt wat je verteld, het volgende :

 

je schrijft :

moslimlanden gaan dan ook niet zoals wij valselijk prat op tolerantie dus waarvan moet ik ze beschuldigen? zij liegen tenminste niet.

tolerant zijn tegenover iets wat slechter is? wat is er slecht aan die wereld, die die moslima die ik citeerde beschreef? is het zo slecht als jij en iedereen sterke familiebanden heeft of

misschien wel eens geen minirokje meer kan zien ofzow

 

Met andere woorden, je zegt letterlijk dat moslimlanden met een moslimregime niet prat gaan op tolerantie - dus ook geen tolerantie moeten opbrengen MAAR vind dat wij - als democratisch regime WEL tolerantie moeten opbrengen voor jou en moslims die hier komen verkondigen dat zij hier ter plekke een nultolerantie (de Shari'ah) willen invoeren voor homo's, lesbiennes, bisexuelen, travesties, transsexuelen, punks, skinheads, new-agers, hippies, ravers, skaters, hiphoppers, metalfreaks, bikers, gothics, meisjes in minirokken , enzovoorts - kortom : iedereen die niet in een tent of een tulband wil rondlopen.....!

Je bent niet tolerant maar verlangt zelf wel tolerantie van jouw non-tolerantie.....

 

Vervolgens val je uit de lucht als de mensen hier je ideeën niet zien zitten - je antwoord zelden of nooit op een serieus argument en klasseert iedere reactie onder de noemer "onheus vijandig gedrag voortkomende uit xenofobie en Westers elitarisme".....

Je vind het heel normaal om te eisen dat X aantal miljoen Nederlanders en Belgen - mee of tegen de goesting - gaan dansen naar de pijpen van een kleine minderheid islamitische allochtonen en hún idee van recht en religie en beroept je daartoe op de decadente westerse waarden van de democratie waarvan je tussendoor eventjes de opheffing bepleit.....

 

Je hebt 't steeds maar over de idealen van de moslimwereld - maar wijst iedere kritiek op ALLE bestaande moslimregimes als "niet ter zake doend" van de hand.... m.a.w. de landen waar de door jou zo geliefde Shari'ah wordt toegepast en waar moslimwetten en normen gelden, dienen volgens jou dus géén voorbeeld te zijn van "hoe 't moet".

De economische realiteit van de islamlanden (alle islamlanden....) en het sociale wanbeheer doet voor jou niet ter zake (je ontkent gewoon), alle genoemde systematische schendingen van de mensenrechten vind je maar trivialiteiten en je "lacht" ze weg via opmerkingen over verbod op "strings" en "minirokjes" (!!!)

Afghanistan, Iran, Irak, Pakistan, Indonesië, Palestina, Algerije, enzovoort, het speelt allemaal geen rol. Al Qaida, Hamas, enzovoorts, zijn allemaal van geen belang in connectie tot de sfeerschepping rond de islam.....en het feit dat jouw islamitische utopia in de praktijk nergens bestaat is voor jou volkomen onbelangrijk.......

 

Jahjah in België, zit ongeneerd te zeggen dat hij en zijn minderheid van de bevolking vinden dat België en Nederland maar best zo snel mogelijk de Shari'ah moeten invoeren - net als jij.

Dat de overgrote meerderheid van de bevolking daar hélemaal geen zin in heeft vindt hij "culturele discriminatie" en "Westers elitarisme" - net als jij.

Volgens Jahjah en jou, moet de Nederlandse en Belgische bevolking gewoon accepteren dat hen door een minderheid een geïmporteerd regime wordt opgelegd waar ze niet in geloven en geen affiniteit mee hebben en voor de rest gewoon maar haar mond houden in de naam van Allah.

 

Hoe denken jullie eigenlijk dat jullie idee in de praktijk uitvoerbaar is ?

Via het democratisch bestel dat jullie wensen af te schaffen ? - Via de tolerantie die jullie wensen af te schaffen ?

Deze contreien kenden eeuwen van harde sociale strijd - talloze mannen en vrouwen hebben moedig gevochten tegen sociale knechting en economische en religieuze repressie - de democratie is een duur en kostbaar goed.

 

Denken jullie nu werkelijk dat wij dat zomaar zullen inruilen voor een ideologie die momenteel aan de basis ligt van x aantal bloedige conflicthaarden, terreuraanslagen en schendingen van mensenrechten ?

Dat wij morgen op jullie "vriendelijk aandringen" vrolijk en welgezind ons gewone kloffie gaan inruilen voor tulband en pofbroek of eenpersoonstent omdat jullie dat beter vinden voor ons ?

 

Oh ja, dat is waar : die oorlogen, terreur en ander moois waar "de ware gelovigen" in betrokken zijn, zijn allemaal "gerechtvaardigd" - want jullie zijn islamieten en handelen in de naam van Allah en zijn profeet !

Degene met wie jullie strijden zijn "de overtreders" - en uiteindelijk :

 

Voorzeker, in de ogen van Allah zijn zij die de waarheid verwerpen erger dan beesten, want zij willen niet geloven"

 

Koran. Hoofdstuk 8 (Al - An'faal) vers 56 - pagina 170.

 

Nietwaar ?

 

En :

 

"O, gij die gelooft, neemt de Joden en de Christenen niet tot vrienden.Zij zijn elkanders vrienden.En wie uwer hun tot vrienden neemt , is inderdaad één hunner.

Voorwaar, Allah leidt 't overtredende volk niet..."

 

Koran. Hoofdstuk 5 (Al - Maidah) vers 52 - pagina 107.

 

en nog meer van dat moois.... :

 

"Zij die geloven, strijden voor de zaak van Allah, maar de ongelovigen strijden voor de zaak van de boze.

Strijdt daarom tegen de vrienden van Satan; voorzeker, Satan's plan is zwak."

 

Koran. Hoofdstuk 4 ( An-nisa) - Vers 77 - pagina 84.

 

Aangezien ik hier niemand wil doodvervelen bespaar ik mijn medeleden verdere citaten,

maar het ziet er naar uit dat in de praktijk in jouw samenleving enkel plaats is voor mensen die accepteren dat het "Woord van Allah" (De Koran) en de "Wet van Allah" (De Shari'ah ,de van de Koran afgeleide wetten) hun leven, gedrag en cultuur bepalen.

 

En, helaas voor jou, Allah en Jahjah, zullen er dat in de Lage Landen niet veel zijn....

 

Het stond je inderdaad vrij om hier over Shari'ah een topic te openen en je mening te zeggen, maar "je verbazing" over de afkeer die ze oproept is op z'n minst intellectueel oneerlijk en hypocriet te noemen.

Je kunt de mensen hier nauwelijks kwalijk nemen dat ze geen brood zien in de door jou aangebrachte ideologie + redenering en ik wil er bij deze overigens op wijzen dat jijzelf, via je vaak schandalig vrouwonvriendelijke en mensonvriendelijke uitspraken, je zaak (en die van de islam) aanzienlijk meer schade toegebracht hebt dan ik ooit zou kunnen. :wink:

 

Ik stel voor dat het spelletje hier stopt - jij zult ons en 95 % van het land nooit overtuigen en daar zul jij moeten mee leren leven - niet ik.

Niemand hier stond echt positief t.o.v. de Shari'ah - dus je hebt je antwoord.

Ik veronderstel dat onze mentale impact op jou ook te verwaarlozen is, maar vooraleer ik je in vrede laat nog even dit, voor alle veiligheid :

 

O, gij die gelooft, gebruikt elkanders eigendom niet met leugen en bedrog, maar handelt bij onderlinge overeenkomst.

En pleeg GEEN ZELFMOORD. Voorzeker, Allah is u Genadevol.

Koran. Hoofdstuk 4 (An-Nisa) Vers 30 - pagina 78.

 

Vooral dus dat laatste, voor het geval dat ons gebrek aan bereidheid om onze zelfbeschikking te laten vallen en jouw ideologie aan te nemen je begint te frustreren, want d'r zijn er tegenwoordig nogal wat geloofsgenoten van jou die dit duidelijke bevel van Allah durven negeren en met een knal naar hun Schepper vertrekken.....

 

Overigens, alle door mij in mijn postings aangehaalde feiten zijn gebaseerd op gegevens van de Wereldhandelsbank, Amnestie International, talloze door ISLAMIETEN gemaakte docu's over islam (o.a. de 4 +1 huwelijken !), de dagdagelijkse nieuwsberichten over islamgerelateerde feiten, mijn eigen ISLAMITISCHE buurt en of course : de Koran.....

 

Kenny, 't is jouw leven - voor mijn part kleed je je zoals je wil en bid je zoals je wil - maar laat het eindelijk 'ns tot je doordringen dat jouw ideologie bij het gros van deze bevolking nooit zal aanslaan.Punt uit.

 

En gebruik je jonge energie om je te informeren - preferabel bij meer dan 1 filosofische strekking - in plaats van te proberen provoceren zonder de nodige zinnige argumenten.

 

Zit er voor de rest maar niet mee in - in jouw boek ga ik toch naar de hel....

Kom ik er wellicht Tarja tegen.... :D Gezellig en altijd een vuurtje in de buurt ! :wink:

 

 

Vriendelijke groeten en moge je gras altijd goed groeien :wink:

 

 

Seraph. (Overigens ooit buurtwerker in een integratiecentrum voor migranten.... :lol: ).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik ken ook zat meisjes die er in minirok erg aantrekkelijk uitzien :-) Ik begrijp wel waarom jij de sharia als oplossing ziet. Nou ja, ik begrijp DAT jij de sharia als oplossing ziet, niet WAAROM.

 

Wat ik juist bedoelde met die 10 geboden, is dat ik dat gewone goede waarden vind om naar te leven, maar dat die los moeten staan van een geloof. Juist omdat gelovigen toch altijd weer anderen van hun geloof willen overtuigen (ja, misschien boedhisten niet..) Dit is inderaad niet geloofsgebonden, maar komt voort uit individuele en groepen gelovigen. Zo zal jij moeten erkennen dat er grote groepen moslims zijn die de islam gebruiken of beleven op een wijze waar de islam helemaal nooit voor bedoeld is.

een geloof kan die 10 geboden wel bekrachtigen, liegen word minder handig gedaan als je weet dat er een God 24/7 naar je kijkt.

oveirgens zie ik niet in hoe 1:Gij zult alleen God aanbidden en 3 :Gij zult gods naam niet ijdel gebruiken los staan van een geloof.

dat erken ik ook, maar dat moet je niet op de sharia zoals hij wel bedoelt is schuiven.

De sharia is alweer gekoppeld aan een geloofsbeeld en aan een boek dat stamt uit een totaal andere tijd en een totaal andere cultuur dan waarin we nu leven (ik ga gemakshalve maar uit van het westen). Dat is wat me er aan stoort. In vroegere tijden was het leven nu eenmaal anders...

het leuke is dat de sharia toepasbaar is op alle tijden.

En nog ene reden warom de sharia (of welk ander rechtssysteem gebaseerd op een geloof of niet) niet zal werken: Als jij aan iedereen op aarde vraagt: 'Wat heb je liever, vrede of oorlog' zal iedereen antwoorden: Vrede (hooguit de voorzitter van de NRA en CEO'S van Martin Lockheed niet) En toch is er overal op aarde altijd wel ergens oorlog.

ik zie de link niet

Veel meer wil ik er eingelijk niet over kwijt... Ik weet inmiddels dat Kenny redelijk standpunt-vast is en ik ken mijn eigen mening, die ik ook niet snel zal wijzigen.. niet eens zo zeer omdat ik het niet ens zou zijn met de inhoud van de sharia (daarvoor weet ik er simpelweg te weinig van af en ik zeg leiver niet al te veel over dingen waar ik niet veel van weet) maar omdat ik per definitie niet geloof in zaken die voortkomen uit religie of anderszins van bovenaf (als in organisatiestructuur, bedoel er geen god mee) aan anderen worden opgelegd.

ook zonder geloof is de sharia een oplossing voor alle problemen

Oh, ik vind het trouwens jammer voor je dat een meisje in minirok nog nooit je pik in lichterlaaie heeft gezet (tenminste, ik neem aan dat je een stijve bedoeld, en niet dat je naar de dokter moet vanwege een brandend gevoel bij het plassen :wink: ). Maar, de zomer is nog niet voorbij, dus je hebt nog even tijd..

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kenny, omdat je bezig blijft en het al langs om hoe onzinniger wordt wat je verteld, het volgende :

 

Met andere woorden, je zegt letterlijk dat moslimlanden met een moslimregime niet prat gaan op tolerantie - dus ook geen tolerantie moeten opbrengen MAAR vind dat wij - als democratisch regime WEL tolerantie moeten opbrengen voor jou en moslims die hier komen verkondigen dat zij hier ter plekke een nultolerantie (de Shari'ah) willen invoeren voor homo's, lesbiennes, bisexuelen, travesties, transsexuelen, punks, skinheads, new-agers, hippies, ravers, skaters, hiphoppers, metalfreaks, bikers, gothics, meisjes in minirokken , enzovoorts - kortom : iedereen die niet in een tent of een tulband wil rondlopen.....!

Je bent niet tolerant maar verlangt zelf wel tolerantie van jouw non-tolerantie.....

 

nee ik vind dat jullie er altijd zo prat op gaan op ons tolerante land... altijd zeggen ze nederland tolereert het meest hieruit blijkt dat jullie dis eigenlijk niks tolereren behalve julliezelf. anders gezegd ik verlang dat jullie (of nl) niet zo liegt over zichzelf.

Vervolgens val je uit de lucht als de mensen hier je ideeën niet zien zitten - je antwoord zelden of nooit op een serieus argument en klasseert iedere reactie onder de noemer "onheus vijandig gedrag voortkomende uit xenofobie en Westers elitarisme".....

Je vind het heel normaal om te eisen dat X aantal miljoen Nederlanders en Belgen - mee of tegen de goesting - gaan dansen naar de pijpen van een kleine minderheid islamitische allochtonen en hún idee van recht en religie en beroept je daartoe op de decadente westerse waarden van de democratie waarvan je tussendoor eventjes de opheffing bepleit.....

dat vind iedere regering. ik zie dit gewoon als oplossing van problemen.

 

Je hebt 't steeds maar over de idealen van de moslimwereld - maar wijst iedere kritiek op ALLE bestaande moslimregimes als "niet ter zake doend" van de hand.... m.a.w. de landen waar de door jou zo geliefde Shari'ah wordt toegepast en waar moslimwetten en normen gelden, dienen volgens jou dus géén voorbeeld te zijn van "hoe 't moet".

veel daar is wel een voorbeeld hoe het moet maar er is ook veel dat niet sharia is en dus niet ter zake doet.

De economische realiteit van de islamlanden (alle islamlanden....) en het sociale wanbeheer doet voor jou niet ter zake (je ontkent gewoon), alle genoemde systematische schendingen van de mensenrechten vind je maar trivialiteiten en je "lacht" ze weg via opmerkingen over verbod op "strings" en "minirokjes" (!!!)

vind jij een minirok een mensenrecht dan?

in de sharia kwamen er oorspronkelijk mensenrechten bij, er werd niks geschonden.

Afghanistan, Iran, Irak, Pakistan, Indonesië, Palestina, Algerije, enzovoort, het speelt allemaal geen rol. Al Qaida, Hamas, enzovoorts, zijn allemaal van geen belang in connectie tot de sfeerschepping rond de islam.....en het feit dat jouw islamitische utopia in de praktijk nergens bestaat is voor jou volkomen onbelangrijk.......

die bestaat wel degelijk. alleen niet gelokaliseerd op 1 land en niet 100%. het is een weegschaal van kwaad en goed maar veelal vind ik de islamitische landen goed vanwege hun ideeen over familie, daar is depressie niet volksziekte nummer 1

Jahjah in België, zit ongeneerd te zeggen dat hij en zijn minderheid van de bevolking vinden dat België en Nederland maar best zo snel mogelijk de Shari'ah moeten invoeren - net als jij.

Dat de overgrote meerderheid van de bevolking daar hélemaal geen zin in heeft vindt hij "culturele discriminatie" en "Westers elitarisme" - net als jij.

jullie reacties zijn meer dan slechts zeggen ik heb geen zin.

Volgens Jahjah en jou, moet de Nederlandse en Belgische bevolking gewoon accepteren dat hen door een minderheid een geïmporteerd regime wordt opgelegd waar ze niet in geloven en geen affiniteit mee hebben en voor de rest gewoon maar haar mond houden in de naam van Allah.

het is een gewone democratische partij die net als alle andere stemmen probeert te trekken iedere partij vind dit eigenlijk.

Hoe denken jullie eigenlijk dat jullie idee in de praktijk uitvoerbaar is ?

Via het democratisch bestel dat jullie wensen af te schaffen ? - Via de tolerantie die jullie wensen af te schaffen ?

Deze contreien kenden eeuwen van harde sociale strijd - talloze mannen en vrouwen hebben moedig gevochten tegen sociale knechting en economische en religieuze repressie - de democratie is een duur en kostbaar goed.

de democratie is niet ideaal. niet ieder mens is verstandig en altruistisch genoeg om te kunnen beslissen over de regering van het land.

Denken jullie nu werkelijk dat wij dat zomaar zullen inruilen voor een ideologie die momenteel aan de basis ligt van x aantal bloedige conflicthaarden, terreuraanslagen en schendingen van mensenrechten ?

je haalt er weer zaken bij net als de rest die er op zichzelf weinig mee te maken hebben.

dat is niet mijn sharia.

Dat wij morgen op jullie "vriendelijk aandringen" vrolijk en welgezind ons gewone kloffie gaan inruilen voor tulband en pofbroek of eenpersoonstent omdat jullie dat beter vinden voor ons ?

gewoon bedekt kleden in het openbaar is dat teveel gevraagd

Oh ja, dat is waar : die oorlogen, terreur en ander moois waar "de ware gelovigen" in betrokken zijn, zijn allemaal "gerechtvaardigd" - want jullie zijn islamieten en handelen in de naam van Allah en zijn profeet !

Degene met wie jullie strijden zijn "de overtreders" - en uiteindelijk :

 

Voorzeker, in de ogen van Allah zijn zij die de waarheid verwerpen erger dan beesten, want zij willen niet geloven"

 

Koran. Hoofdstuk 8 (Al - An'faal) vers 56 - pagina 170.

Nietwaar ?

dit vers zegt niks over de behandleing van beesten. ik ben voor dierenrechten hoor :)

 

En :

 

"O, gij die gelooft, neemt de Joden en de Christenen niet tot vrienden.Zij zijn elkanders vrienden.En wie uwer hun tot vrienden neemt , is inderdaad één hunner.

Voorwaar, Allah leidt 't overtredende volk niet..."

 

Koran. Hoofdstuk 5 (Al - Maidah) vers 52 - pagina 107.

 

 

als alle christenen zijn zoals jullie dan lmd waarom dat niet moet.

en nog meer van dat moois.... :

 

"Zij die geloven, strijden voor de zaak van Allah, maar de ongelovigen strijden voor de zaak van de boze.

Strijdt daarom tegen de vrienden van Satan; voorzeker, Satan's plan is zwak."

 

Koran. Hoofdstuk 4 ( An-nisa) - Vers 77 - pagina 84.

logisch vers toch

Aangezien ik hier niemand wil doodvervelen bespaar ik mijn medeleden verdere citaten,

maar het ziet er naar uit dat in de praktijk in jouw samenleving enkel plaats is voor mensen die accepteren dat het "Woord van Allah" (De Koran) en de "Wet van Allah" (De Shari'ah ,de van de Koran afgeleide wetten) hun leven, gedrag en cultuur bepalen.

nee in de sharia krijg je slechts extra belasting als je christen bent. ik ben voor een wereld voor iedereen onder islamitisch bestuur, hopelijk krijgen we iedereen langzamerhand zover dan iedereen snapt dat islam helpt zodat verder de christenen zichzelf zullen uitroeien door bekering.

En, helaas voor jou, Allah en Jahjah, zullen er dat in de Lage Landen niet veel zijn....

 

Het stond je inderdaad vrij om hier over Shari'ah een topic te openen en je mening te zeggen, maar "je verbazing" over de afkeer die ze oproept is op z'n minst intellectueel oneerlijk en hypocriet te noemen.

 

helemaal niet.

waarom zou ik niet gewoon een topic hierover mogen openen?

waarom moeten mensen meteen een hekel aan mij krijgen

Je kunt de mensen hier nauwelijks kwalijk nemen dat ze geen brood zien in de door jou aangebrachte ideologie + redenering en ik wil er bij deze overigens op wijzen dat jijzelf, via je vaak schandalig vrouwonvriendelijke en mensonvriendelijke uitspraken, je zaak (en die van de islam) aanzienlijk meer schade toegebracht hebt dan ik ooit zou kunnen. :wink:

Zeggen dat vrouwen EN mannen bedekt gekleed moeten in public en erop wijzen dat dde sharia juist vrouwenrechten bracht in een patriarchale wereld is niet echt vrouwonvriendelijk te noemen.

Ik stel voor dat het spelletje hier stopt - jij zult ons en 95 % van het land nooit overtuigen en daar zul jij moeten mee leren leven - niet ik.

Niemand hier stond echt positief t.o.v. de Shari'ah - dus je hebt je antwoord.

Ik veronderstel dat onze mentale impact op jou ook te verwaarlozen is, maar vooraleer ik je in vrede laat nog even dit, voor alle veiligheid :

we zullen zien hoe het doorloopt ik reageer als er te reageren valt. :D

Vooral dus dat laatste, voor het geval dat ons gebrek aan bereidheid om onze zelfbeschikking te laten vallen en jouw ideologie aan te nemen je begint te frustreren, want d'r zijn er tegenwoordig nogal wat geloofsgenoten van jou die dit duidelijke bevel van Allah durven negeren en met een knal naar hun Schepper vertrekken.....

zullen we het aan allah overlaten of ze geloofsgenoten zijn?

Overigens, alle door mij in mijn postings aangehaalde feiten zijn gebaseerd op gegevens van de Wereldhandelsbank, Amnestie International, talloze door ISLAMIETEN gemaakte docu's over islam (o.a. de 4 +1 huwelijken !), de dagdagelijkse nieuwsberichten over islamgerelateerde feiten, mijn eigen ISLAMITISCHE buurt en of course : de Koran.....

4+1 geld slechts voor sji ieten die door velen niet als moslims beschouwd worden... ja zo weet ik nu want toevallig opende iemand op marokko nl daar een topic over.

nieuwsbericht is zo partijdig als wat en laat alleen de slechte kant zien dat snap jij ook wel.

alle goede daden opschrijven in de kranten ,.. neuh niet sensationeel genoeg.

Kenny, 't is jouw leven - voor mijn part kleed je je zoals je wil en bid je zoals je wil - maar laat het eindelijk 'ns tot je doordringen dat jouw ideologie bij het gros van deze bevolking nooit zal aanslaan.Punt uit.

we zullen zien

En gebruik je jonge energie om je te informeren - preferabel bij meer dan 1 filosofische strekking - in plaats van te proberen provoceren zonder de nodige zinnige argumenten.

ik provoceer helemaal niet ik zeg niks kwetsends als je een geenminrokopstraat mening echt kwetsend vind dan is dat jouw probleem

Zit er voor de rest maar niet mee in - in jouw boek ga ik toch naar de hel....

Kom ik er wellicht Tarja tegen.... :lol: Gezellig en altijd een vuurtje in de buurt ! :wink:

dat laat ik aan God over.

 

Vriendelijke groeten en moge je gras altijd goed groeien :wink:

 

 

Seraph. (Overigens ooit buurtwerker in een integratiecentrum voor migranten.... ;) ).

Vriendelijke groeten en moge dat laatste je helpen als je beoordeelt word.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Over het liegen en de link tussen oorlog/vrede en de sharia:

 

Liegen moet je niet doen, niet omdat je het idee hebt je tegenover God te moeten verantwoorden maar tegenover jezelf, en degene tegen wie je liegt. Ik probeer ook niet te liegen, maar dat doe ik omdat ik graag eerlijk leef, en niet omdat er misschien een God ergens is die zich daar aan zou storen.

 

Wat ik bedoelde te zeggen: wat voor wetgeving je ook hebt, al dan niet op religie gebaseerd, de mens zit helaas zo in elkaar dat ze altijd wel ergens om ruzieën of oorlog voeren. Dat gaat altijd door, terwijl iedereen altijd maar zegt vrede te willen. Of er wordt ruzie gemaakt omdat er ergens een paar mensen zeggen: ik geloof niet in die Sharia, ik wil mij daar niet aan odnerwerpen en al helemaal niet omdat hij me opgelegd wordt door een niet democratisch gekozen bewind.

 

Ik ken bijv. iranzen die hun land ontvlucht zijn omdat ze geen baard en snor wilden dragen en daarom regelmatig bedreigd werden. Die nu nog geen of slechts zeer omslachtig contact kunnen leggen met hun familie daar.. Vind ik dan toch weer een minpuntje. En da's een eufemisme :wink:

 

In iedere wetssysteem zitten goede en slechte dingen, in iedere religie zitten goede en slechte dingen.. het gevaar schuilt in de mensen die zich achter zo'n systeem of religie stellen en zich vervolgens afsluiten voor elke andere invloed onder het motto: dit is de enige goede manier. Net zoals jij nu vrij halsstarrig aan de sharia vast blijft houden. Ik zeg dus niet dat er géén gode dingen in zitten, dat wikl ik best erkennen, maar erken jiij dan ook dat er ook slechte kanten aan zitten. Vooral omdat er in de meeste landen waar de sharia gehanteerd wordt, erg veel sociale misstanden zijn.

 

Of vind jij het normaal dat een vrouw verkracht wordt, de man (die zonder twijfel schuldig was) zegt: 'Da was ik niet..' en dat die vrouw dan GESTENIGD wordt omdat ze a. Een slet is die buitenechtelijke sex heeft gehad en B. Ook nog eens gelogen heeft. Als jij dat vindt, stel ik voor dat je een enkeltje Nigeria koopt.

 

Over de tien geboden.. die noem ik steeds als ik gewone waarden bedoel als 'hebt uw naasten lief gelijk uzelf' 'respecteer uw ouders' 'gij zult niet doden' Geloof me, alles waarin er over God gesproken wordt mag van mij door de plee, ik heb het afgelopen jaar zoveel narigheid meegemaakt dat God voor mij een behoorlijk lachwekkend iets is geworden, met al zijn zogenaamde goedheid en pracht. Al zal dat misschien volgens jou dan wel een straf zijn geweest voor het verkeerd leven hier op aarde?

 

En over die minirokjes? Een geintje mag toch wel van de Sharia? Kom zeg.... Juist door tpyes als jij met een bekrompen en gesloten visie zal de Sharia nooit werken.

 

Ayatollah Kennie, de mazzel!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jezus Kenny, waarom mensen een hekel aan je krijgen? Vraag je je dat nu werkelijk nog af? Misschien omdat jou idee van een discussie is: constant herhalen wat mijn standpunt is, en iedereen die het niet met eens is, heeft gewoon ongelijk en is dom.

 

Er is voor mij maar een oplossing vor alle problemen, maar ook die werkt niet. En het is trouwens weer een christelijke hoor..:

 

Wat gij niet wilt dat ugescheidt, doe dat ook bij een ander niet.

 

En klaar is Kees, of Mehmet, of Ariel (nee nee, niet die in die rode jurk, die dikke uit Israel), of Rael (vind je die nu niet meer cool trouwens?)

 

Maar ook die oplossing werkt niet. Mensen willen niet bestolen worden, maar bestelen toch wel anderen. mensen willen geen honger lijden, maar helpen iemand met honger niet als ze er dan zelf ook maar ietjse op achteruit gaan.

 

Je bent een behoorlijk kortzichtig mannetje, en volgens mij nog redelijk onzeker ook, je hebt hier op het forum al vaker ideeën gepost waar je vervolgens rotsvast en onwrikbaar vast stond. Elke keer plaats jij jezelf achter een ideologie of stroming, maar bepaal nu eens je eigen mening. Maar je gaat hier vast op replyen dat ik neit weet waar ik het over heb, en dat jij heus een eingen mening hebt, en dat die toevallig overeenkomt met die van starre fundamentalisten die momenteel overal in de wereld herrie schoppen (van allerlei geloven, niet alleen moslims). En waarom schoppen ze herrie, om de 'ongelovigen' te overtuigen van hun gelijk..

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee ik vind dat jullie er altijd zo prat op gaan op ons tolerante land... altijd zeggen ze nederland tolereert het meest hieruit blijkt dat jullie dis eigenlijk niks tolereren behalve julliezelf. anders gezegd ik verlang dat jullie (of nl) niet zo liegt over zichzelf.

Het feit dat je nu nog niet binnenste buiten gekeerd aan een schandpaal hangt te verrotten voor de misdadige onzin die je hier ongestraft mag verkopen is denk ik het beste bewijs dat wij best wel tolerant zijn.

Ken je het Engelse spreekwoord:"sticks and stones may break your bones but words will never hurt"?

Hier zijn het woorden tegen jou Kenny, ik denk wel dat je weet wat het ginder zou zijn, dus hou nu maar eens op met die bullshit als zouden wij niet tolerant zijn...

vind jij een minirok een mensenrecht dan?

volmondig JA, het is een onderdeel van de vrije expressie en meningsuiting, iets wat jij wel duidelijk snel zou veranderen

die bestaat wel degelijk. alleen niet gelokaliseerd op 1 land en niet 100%. het is een weegschaal van kwaad en goed maar veelal vind ik de islamitische landen goed vanwege hun ideeen over familie, daar is depressie niet volksziekte nummer 1

idd, het schenden van de mensenrechten is ginder volksziekte nr1

jullie reacties zijn meer dan slechts zeggen ik heb geen zin.

Ga dan ginder eens de reactie testen op: vanaf nu zal iedereen verplicht worden om de Christelijke leer te volgen en laat ons weten of de reactie vriendelijker was :wink:

het is een gewone democratische partij die net als alle andere stemmen probeert te trekken iedere partij vind dit eigenlijk.

Ahahahahahahaha (pinkt traantje weg), moest het niet zo intriest zijn wat je verteld ik zou er nog harder kunnen mee lachen!

De partij van Jahjah is een partij die GEBRUIK maakt van ons democratisch stelsel om een niet democratische partij aan de macht te krijgen! Wat is het antwoord van de Sharia op het absoluut niet willen weten van de waarheid, vertel ons dat eens?

de democratie is niet ideaal. niet ieder mens is verstandig en altruistisch genoeg om te kunnen beslissen over de regering van het land.

lol (ik kan hier echt niets anders op bedenken, het is te gek voor woorden, iemand anders mss?)

gewoon bedekt kleden in het openbaar is dat teveel gevraagd

Weet je eigenlijk nog wel wat je verteld? Ik denk dat het wel over iets meer gaat dan dat.

dit vers zegt niks over de behandleing van beesten. ik ben voor dierenrechten hoor :D

Duidelijk alweer een zeer zinnige uitleg :roll: (tsss, jonges toch)

waarom zou ik niet gewoon een topic hierover mogen openen?waarom moeten mensen meteen een hekel aan mij krijgen

Je hebt gelijk, waarom ook, het enigste wat je vraagt is dat we alles waarvoor onze voorouders zoveel bloed en tranen hebben gelaten opgeven voor een systeem waar we helemaal niets moeten van weten en dat al lang geleden is achterhaalt :roll: :wink:

zullen we het aan allah overlaten of ze geloofsgenoten zijn?

Héhéhé, op alles een (nietszeggend en waarheidsontduikend) antwoord nietwaar?

alle goede daden opschrijven in de kranten ,.. neuh niet sensationeel genoeg.

Net zoals jij alleen maar de slechte kanten van onze maatschappij benadrukt, is het dat wat je wil zeggen?

we zullen zien

En dit begrijp ik nu even niet. Als het ginder toch het land van honing en melk is (en ik zeg gewoon land voor de duidelijkheid) waarom ga je gvd daar dan niet wonen!?

Wat denk je dat ik bedoel met fanatiek zijn Kenny, het is niet genoeg voor jouw soort (en ja ik zeg duidelijk soort) dat het ginder zo is, nee, jij wil maar eventjes alle mensen op deze planeet onder jouw 'favoriete stelsel' brengen, ongeacht of die mensen dat nu wel zien zitten of niet!

ik provoceer helemaal niet ik zeg niks kwetsends als je een geen minrokopstraat mening echt kwetsend vind dan is dat jouw probleem

Als jij onze reacties op jouw tekst beledigend vindt dan is dat volgens je eigen redenering OOK jouw probleem :wink:

 

Nog een klein detail, is volgens jouw geloof het gebruik van genotsmiddelen niet totaal verboden?

WTF doe je dan op een wietforum, blijkbaar ben je toch zo geen fervente aanhanger of is het ook enkel als het je uitkomt?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Over het liegen en de link tussen oorlog/vrede en de sharia:

 

Liegen moet je niet doen, niet omdat je het idee hebt je tegenover God te moeten verantwoorden maar tegenover jezelf, en degene tegen wie je liegt. Ik probeer ook niet te liegen, maar dat doe ik omdat ik graag eerlijk leef, en niet omdat er misschien een God ergens is die zich daar aan zou storen.

tuurlijk maar een god die meekijkt stimuleert de eerlijkheid nog meer.

Wat ik bedoelde te zeggen: wat voor wetgeving je ook hebt, al dan niet op religie gebaseerd, de mens zit helaas zo in elkaar dat ze altijd wel ergens om ruzieën of oorlog voeren. Dat gaat altijd door, terwijl iedereen altijd maar zegt vrede te willen. Of er wordt ruzie gemaakt omdat er ergens een paar mensen zeggen: ik geloof niet in die Sharia, ik wil mij daar niet aan odnerwerpen en al helemaal niet omdat hij me opgelegd wordt door een niet democratisch gekozen bewind.

tijd om ervoor te zorgen dat every trace of capitalism uit de menselijke geest gewist word :D

Ik ken bijv. iranzen die hun land ontvlucht zijn omdat ze geen baard en snor wilden dragen en daarom regelmatig bedreigd werden. Die nu nog geen of slechts zeer omslachtig contact kunnen leggen met hun familie daar.. Vind ik dan toch weer een minpuntje. En da's een eufemisme :wink:

vaag in een docu over een iranese hoerendoder zag ik toch echt velen die geen baard droegen

In iedere wetssysteem zitten goede en slechte dingen, in iedere religie zitten goede en slechte dingen.. het gevaar schuilt in de mensen die zich achter zo'n systeem of religie stellen en zich vervolgens afsluiten voor elke andere invloed onder het motto: dit is de enige goede manier. Net zoals jij nu vrij halsstarrig aan de sharia vast blijft houden. Ik zeg dus niet dat er géén gode dingen in zitten, dat wikl ik best erkennen, maar erken jiij dan ook dat er ook slechte kanten aan zitten. Vooral omdat er in de meeste landen waar de sharia gehanteerd wordt, erg veel sociale misstanden zijn.

welke sociale misstanden? (just a question)

Of vind jij het normaal dat een vrouw verkracht wordt, de man (die zonder twijfel schuldig was) zegt: 'Da was ik niet..' en dat die vrouw dan GESTENIGD wordt omdat ze a. Een slet is die buitenechtelijke sex heeft gehad en B. Ook nog eens gelogen heeft. Als jij dat vindt, stel ik voor dat je een enkeltje Nigeria koopt.

nee dat heeft ook niks met de sharia van mohammed van doen.

Over de tien geboden.. die noem ik steeds als ik gewone waarden bedoel als 'hebt uw naasten lief gelijk uzelf' 'respecteer uw ouders' 'gij zult niet doden' Geloof me, alles waarin er over God gesproken wordt mag van mij door de plee, ik heb het afgelopen jaar zoveel narigheid meegemaakt dat God voor mij een behoorlijk lachwekkend iets is geworden, met al zijn zogenaamde goedheid en pracht. Al zal dat misschien volgens jou dan wel een straf zijn geweest voor het verkeerd leven hier op aarde?

 

En over die minirokjes? Een geintje mag toch wel van de Sharia? Kom zeg.... Juist door tpyes als jij met een bekrompen en gesloten visie zal de Sharia nooit werken.

 

Ayatollah Kennie, de mazzel!

tuurlijk mag een geintje joh god houd van humor :lol: en lachen

 

Jezus Kenny, waarom mensen een hekel aan je krijgen? Vraag je je dat nu werkelijk nog af? Misschien omdat jou idee van een discussie is: constant herhalen wat mijn standpunt is, en iedereen die het niet met eens is, heeft gewoon ongelijk en is dom.

zoiets noem ik discussie en verwijt hier niet de pot de ketel dat ie zwrat ziet in beide richtingen?

Er is voor mij maar een oplossing vor alle problemen, maar ook die werkt niet. En het is trouwens weer een christelijke hoor..:

 

Wat gij niet wilt dat ugescheidt, doe dat ook bij een ander niet.

is shariaans ook. de naam SHARE in sharia zegt het zelf al ;)

En klaar is Kees, of Mehmet, of Ariel (nee nee, niet die in die rode jurk, die dikke uit Israel), of Rael (vind je die nu niet meer cool trouwens?)

 

Maar ook die oplossing werkt niet. Mensen willen niet bestolen worden, maar bestelen toch wel anderen. mensen willen geen honger lijden, maar helpen iemand met honger niet als ze er dan zelf ook maar ietjse op achteruit gaan.

daarom richt ik de samenleving liever zo in dat we deugden en niet minirokjes gaan stimuleren.

Je bent een behoorlijk kortzichtig mannetje, en volgens mij nog redelijk onzeker ook,

Ik leid an angsten ja

je hebt hier op het forum al vaker ideeën gepost waar je vervolgens rotsvast en onwrikbaar vast stond. Elke keer plaats jij jezelf achter een ideologie of stroming, maar bepaal nu eens je eigen mening.

wat als die mening overeenkomt met een groep?

Maar je gaat hier vast op replyen dat ik neit weet waar ik het over heb, en dat jij heus een eingen mening hebt, en dat die toevallig overeenkomt met die van starre fundamentalisten die momenteel overal in de wereld herrie schoppen (van allerlei geloven, niet alleen moslims). En waarom schoppen ze herrie, om de 'ongelovigen' te overtuigen van hun gelijk..

 

yup. hadden jullie nou maar 1500 jaar geleden de sharia geaccepteerd, en amerika gesticht met de 10 geboden als grondwet dan zag de wereld er een stuk beter uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het feit dat je nu nog niet binnenste buiten gekeerd aan een schandpaal hangt te verrotten voor de misdadige onzin die je hier ongestraft mag verkopen is denk ik het beste bewijs dat wij best wel tolerant zijn.

Ken je het Engelse spreekwoord:"sticks and stones may break your bones but words will never hurt"?

ha als je dat misdadig noemt terwijl het gewoon de waarheid is... nee ken ik niet.

Hier zijn het woorden tegen jou Kenny, ik denk wel dat je weet wat het ginder zou zijn, dus hou nu maar eens op met die bullshit als zouden wij niet tolerant zijn...

jullie zijn niet tolerant

volmondig JA, het is een onderdeel van de vrije expressie en meningsuiting, iets wat jij wel duidelijk snel zou veranderen

idd, het schenden van de mensenrechten is ginder volksziekte nr1

waar blijft de vrijhied om niet overal met die zooi geconfronteerd te worden.

mensenrechten zijn toch echt slechts onderwijs,voedsel, dak boven je hoofd en medische zorg hoor.

niet een minirok niet mogen dragen waar anderen bij zijn.

Ga dan ginder eens de reactie testen op: vanaf nu zal iedereen verplicht worden om de Christelijke leer te volgen en laat ons weten of de reactie vriendelijker was :wink:

ik verplicht niet islamiet te worden.

vroeger leefden ook in islamitsiche landen christenen onder hun bestuur.

Ahahahahahahaha (pinkt traantje weg), moest het niet zo intriest zijn wat je verteld ik zou er nog harder kunnen mee lachen!

De partij van Jahjah is een partij die GEBRUIK maakt van ons democratisch stelsel om een niet democratische partij aan de macht te krijgen! Wat is het antwoord van de Sharia op het absoluut niet willen weten van de waarheid, vertel ons dat eens?

 

doet in wezen elke partij want iedere partij vind zichzelf het best.

 

Weet je eigenlijk nog wel wat je verteld? Ik denk dat het wel over iets meer gaat dan dat.

 

tuurlijk gaat het om meer dna minirokjes.

Je hebt gelijk, waarom ook, het enigste wat je vraagt is dat we alles waarvoor onze voorouders zoveel bloed en tranen hebben gelaten opgeven voor een systeem waar we helemaal niets moeten van weten en dat al lang geleden is achterhaalt :roll: :wink:

 

sharia is toepasbaar voor alle tijden

 

Héhéhé, op alles een (nietszeggend en waarheidsontduikend) antwoord nietwaar?

 

nee een waarheidsgetrouw antwoord dat is niet aan mij te beoordelen

Net zoals jij alleen maar de slechte kanten van onze maatschappij benadrukt, is het dat wat je wil zeggen?

alleen is het in mijn geval terecht :wink:

En dit begrijp ik nu even niet. Als het ginder toch het land van honing en melk is (en ik zeg gewoon land voor de duidelijkheid) waarom ga je gvd daar dan niet wonen!?

Wat denk je dat ik bedoel met fanatiek zijn Kenny, het is niet genoeg voor jouw soort (en ja ik zeg duidelijk soort) dat het ginder zo is, nee, jij wil maar eventjes alle mensen op deze planeet onder jouw 'favoriete stelsel' brengen, ongeacht of die mensen dat nu wel zien zitten of niet!

ja hallo alsof ik ff snel een vliegticket naar zo'n land kan pakken en dan een leven kan opbouwen ik ken de taal nog niet eens. als mensen het neit zien zitten zijn ze leugenaars dieven en vreemdgangers of ouders-niet-gehoorzamenden die het dus niet waard zijn naar te luisteren want anders hoef je geen probs te hebben met de sharia.

Als jij onze reacties op jouw tekst beledigend vindt dan is dat volgens je eigen redenering OOK jouw probleem :wink:

is het ook

Nog een klein detail, is volgens jouw geloof het gebruik van genotsmiddelen niet totaal verboden?

WTF doe je dan op een wietforum, blijkbaar ben je toch zo geen fervente aanhanger of is het ook enkel als het je uitkomt?

ik ben sinds mijn pa het oit toen ik moe werd van een dagje blowen en eerlijk het aan kiddos in de buurt heb laten zien gestopt, ik heb nooit meer gekocht of de behoefte eraan gevoeld. :lol: maar ik dacht laat ik eens wat oude bekenden opzoeken, wier ware aard nu naar boven komt. :? :D:

Share this post


Link to post
Share on other sites
[vaag in een docu over een iranese hoerendoder zag ik toch echt velen die geen baard droegen

 

welke sociale misstanden? (just a question)

 

 

Niet ei see moor? Een hoerendoder? Lekker sociaal..

 

Mooi antwoord, 'dat heeft niks met de sharia van mohammed te doen' .. Dat is dus wat ik je al vaker duidelijk wil maken.. de sharia (of een geloof of wetssysteem) kan in zijn kern nog zo goed zijn, er zijn altijd mensen die het misbruiken.

 

God als stimulans om eerlijk te zijn? Ik geloof niet in een God. Mijn punt, mensen moeten eerlijk zijn vanuit zichzelf. Ik steel niet uit winkels omdat ik vind dat je dat gewoon niet doet, niet omdat ik misschien opgepakt kan worden (want de politie kijkt mee).

 

De pot die de ketel verwijt dat hij zwart ziet? Mwoh... ik vind het altijd wel leuk als je weer in een discussie bent omdat je totaal anders denkt dan ik. En als je gelijk in dingen hebt laatik me graag met gode argumenten overtuigen. Maar het non-stop herhalen van je standpunt is iets anders beargumenteren.

 

Jij wil de samenleving 'inrichten' om deugden te stimuleren en niet minirokjes. Jammer :wink: nee, geintje. Maar hoe goed je bedoelingen ook zijn, een samenleving richt zichzelf en laat dat niet van hogerhand doen. Juist niet omdat er altijd groepen het wel ermee oneens zijn en dat levert spanningen op.

 

Als er nu een islamitische staat zou worden opgericht waarin 'oprechte' moslims zich kunnen vestigen en zich vrijwillig onderwerpen aan de sharia, dan zal het idd best wel werken. Voor een tijdje, want dan komen er nieuwe generaties die er niet voor gekozen hebben en de druk van de sharia niet zullen willen.

 

Wat gij niet wilt dat ugescheidt, doe dat ook bij een ander niet.

 

is shariaans ook. de naam SHARE in sharia zegt het zelf al icon_biggrin.gif

 

Er staat niks in over delen. En dat share in de naam sharia zit is bullshit want in de tijd van mohammed bestond engels in zijn huidige vorm nog lang niet. Maar dit is geen leefregel of wet, dis is gewoon een besef wat wenselijk zou zijn. En het heeft al in zich dat je het niet gedwongen aan een ander oplegt, omdat je dat zelf niet zou willen.

 

Mijn punt dat jouw mening vaak die is van een bestaande groep.. ik vind het heel raar dat iemands persoonlijke mening zo sterk overeenkomt met die van een bestaand iets. Hoe kan je het nu overal mee eens zijn? Het klakkeloos aannemen van denkbeelden vind ik erg eng (duitsland 40-45 bijv.)

 

Ik ben er van overtuigd dat je in principe het beste voor hebt met mens (en dier) maar de wijze waarop jij meent dat ten uitvoer te moeten brengen is vaak te radicaal en onrealistisch omdat het een wijze is die erg eenzijdig is en geen oog heeft voor kritiek.

 

Nu hou ik er mee op, deze discussie (nou ja..) gaat anders nog jaren door. Tot je volgende geloofsovertuiging Kenny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo'n beetje 100% pakistaans? Ik checkte er 10 en er waren er nul pakistaans... Maar goed. Dit zijn de most wanted van de FBI. Op indonesië zijn er zat christelijke lui die op hun beurt moskeeën opblazen. En vergeet ook de Israeli's niet.. het feit dat Amerika ze zo fijn steunt betekent niet dat dat geen ongezond geloofsfanatisme is... Het betekent alleen dat er binnen het amerikaanse electoraat ene grote invloed vanuit joodse hoek is die niet alles, maar wel veel verklaard.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey die Buikmans :D

 

Hier eventjes een quote uit een eerdere posting van Kenny in april - kwam ik daarstraks per toeval tegen.

Hij verduidelijkt veel.

 

Dan zeg ik:waarom integreren?

Laat ieder geloof en cultuur (dat vaak samengaat met ras) hun eigen gebied hebben. Israel voor Joden, Nederland voor mensen die willen leven zoals ze leefden in Sodom en Gomorra.

Islamieten in hun Arabische wereldje.

En dan natuurlijk een land waarvan ik de onsterfelijke leider ben en vanwaar ik de politieagent speel over de rest van de wereld.

(en waar de regels gelden beschreven in het ideale samenleving topic)

 

Zoals je wellicht met me eens zult zijn , Buikmans, is dit geen zaak meer van ideologie, religie of filosofische overtuiging - een bepaalde grens wordt hier overschreden.....

 

Jammer en tragisch.

 

Vriendelijke groeten, 8)

 

Seraph.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daarom zette ik, met alle respect kenny, ook al vraagtekens bij kenny's persoonlijkheid en vermogen tot relativeren en inleven in andere personen. Hij spreekt altijd in extremen en die zijn vaak ook nog eens erg absoluut.

 

Als ik mij goed herinner ging de discussie die je aanhaalt over over een 'ideale' samenleving.. hierbij werd op een bepaald moment de grens erg vaag tussen 'een ideale samenleving voor iedereen' en 'de ideale samenleving zoals ik die zie'

 

Bij fantaseren mag je natuurlijk de vrijheid hebben om te zeggen: In mijn droomwereldje ben ik de baas. Maar ook hierin is Kenny weleens gevaarlijk onduidelijk wat bij hem fantasie en daadwerkelijk wens is. Jammer, want ik heb altijd de indruk dat hij op zich wel ok is. Maar dat altijd te extreem tot uiting brengt om daarmee elke twijfel die hij zelf heeft uit te kunnen bannen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry dat ik even in jullie boeiende dicusie maar ik kom hier ook even iets verkondigen ivm mijn geloof:

 

Ik geloof dat als ik men planten goed verzorg en op tijd en stond voeding geef, ik heel mooie planten en mooie toppen ga hebben!!

Knap he!

Zo'n discussies eindigen toch nooit jongens!!!

Ik woon in een stad in Belgie waar veel migranten wonen en specifiek moslims (meer specifiek Marrokanen) en het beste wat die gasten gedaan hebben sinds ze in de jaren 70 naar hier zijn gehaald om te werken, is de laatste jaren Marrokaanse thee huisjes opengedaan waar achter ( of onder zoals je zelf wil) de toog Marrokaanse shit (hasj) verkocht wordt!

Wil gewoon zeggen: die gasten zijn goed voor hun shit (hasj) maar voor de rest heb ik er toch nog ni veel goed van gezien :D :lol:

 

Peace out :arrow:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou, bedankt voor je bijdrage, daar hebben we echt wat aan.... laat ik 't daar maar bij houden voor ik alle racisten op dit forum weer op hun teentjes trap.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jammer, want ik heb altijd de indruk dat hij op zich wel ok is. Maar dat altijd te extreem tot uiting brengt om daarmee elke twijfel die hij zelf heeft uit te kunnen bannen.

 

Ben ik het volkomen mee eens, Buikmans ! :D

Uiteindelijk streeft hij met zijn hart naar een "betere samenleving" en dat is op zich heel lovenswaardig en een uiting van positieve intenties.

Ik vermoed dat hijzelf het slachtoffer is van een vaderfiguur met overdreven neiging naar dominantie en overheersing en dit gewoon projecteert op z'n eigen manier om naar de wereld te kijken.Een klassieke manier om met een moeilijke persoonlijke realiteit als "normaal" te kunnen omgaan.

Bepaalde opmerkingen wijzen in die richting ("pedagogisch pak slaag" en "pa versus wiet"). Ik denk dat zijn achtergrond niet op alle vlakken even fijn is geweest en zijn leven op sommige vlakken erg eenzaam....

 

Maar ik draag hem dus ook geen kwaad hart toe - ik wens hem integendeel toe dat hij gelukkig mag worden :!:

 

Let wel : ik ken geen genade voor iemand die mijn rechten wil aantasten, maar ik heb geen behoefte aan mensen molesteren die wellicht gewoon slachtoffers van hun eigen sociale kring zijn - en zo zijn er helaas veel.

 

Vriendelijke groeten, 8)

 

Seraph.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...