Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Forambik

toppende zijtak afsnijden?

Recommended Posts

Binnenkort gaan we terug enkele vochtige dagen hebben met mogelijk schimmelgevaar.

M'n plant moet nog even afbloeien , ik schat eind september klaar (purple power 2m 8) ).

 

:?: stel nu dat ik 1 vd de zijtakken afsnijd ( niet te dicht bij de hoofdstam +- 2a3 cm ) zorgt dit voor noemenswaardige stress of is die verwaarloosbaar :?:

 

kwestie van misschien over een dikke week een voorproefje te hebben en misschien de budrot voor te zijn ( ik zou dus willen 1 vd minder ontwikkelde zijtakken snijden )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kun je hem ook ergens anders zetten, denk niet dat er veel zijn die zich weer ergens willen aanmelden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zal als ik jou was helemaal niks afsnijden als je je plant goed wil laten stressen sla dan een roestige spijer in de hooftstam heb ik ook vaak gedaan maar ga het dit jaar zekker niet doen want zo als ze nu bloeien komt het wel goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

oei

ik wist niet dat je om de foto's te zien moet aanmelden op die site

 

dan maar ergens anders

 

dit is dus het zielige takje waar de threadtopic over gaat, ongeveer 1 week gedroogd :

scan1.jpg

topje

scan2.jpg

 

nu

toen ik gisterenavond m'n planten bezocht merkte ik 1 vd onderste takken langs oostelijke kant op die van het gewicht lager dan horizontaal kwam waardoor de zijtoppen in het natte gras kwamen te liggen.

Ik vermoed dat de tak aan de kant van de hoofdstam iets zwakker was waardoor deze het buigen niet meer aan kon?

De tak was in totaal +- 1 m lang

hier enkele plaatjes van de hoofdtop :

7-2.jpg

5.jpg

6.jpg

 

feel free to comment

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey sharky dat waren maar voorproefjes,

binnenkort zal ik wat scans maken van het finale resultaat (had geen zin m'n vetste toppen nat onder die scanner te leggen en plat te drukken.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...