Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

kottonmouth king

vastlopend plantje?

Recommended Posts

hallo,

 

heb al een tijdje een plantje en eerst ging het goed maar nu vraag ik me al een tijdje af wat er nu precies met het plantje gebeurd..

 

de bladeren worden onderin beetje geelig ofzo en boven aan zijn de blaadjes donkerder en gaan krom staan boven aan groeien nu ook alleen maar blaadjes met 3 blaadjes eraan(hoop dat dit duidelijk is)

 

hij is ook al heel lang de zelfde lengte.

 

en alle tipjes van de blaadjes gaan dood...:S

 

wat moet ik doen, wat doe ik fout?

 

hij staat sinds vandaag in mijn kast met een lampje erbij(die stond er al langer bij)

is dit een goede plek?

het lampje is gewoon een simpel philips 40w lampje

 

er staat ook een 12v computerfan bij en een gek omhulsel die ik ooit is voor iets gebouwd heb, deze blaast heel zacht.

 

is het beter om de lamp in de nacht of overdag te laten branden?

 

hier wat foto's

 

IMAG0208.jpg IMAG0209.jpg IMAG0211.jpg IMAG0212.jpg IMAG0214.jpg

 

 

 

ik hoop dat iemand me kan helpen.

 

groeten flip

Edited by kottonmouth king

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben je blind?

De plant zit onder de SPINT!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals hierboven al gezegd wodt....je plant stikt van de spint.

Ook zie ik licht langs de deur van je kast komen.hij is dus ook niet licht dicht als de lamp uit is.hier kan wellicht dat 3 vingerige blad vandaan komen...

 

En wat voor een temp haal je in kast met zo,n 40 watt lampje?

Zal wel niet ideaal wezen vrees ik..

 

Gr Zeebodem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry hoor maar... Wat een lelijke plant heb je daar.

Verlos hem maar uit zijn leiden. ;)

Dit gaat namelijk niet meer goed komen, de spint krijg je er misschien nog uit maar dan zit je nog met een iel plantje waar geen harde top aan te vinden is met een extreem voedingstekort, te weinig verlichting en stress.

(en dit zeg ik niet om je lullig te laten voelen maar het is gewoon de realiteit, dit wordt hem echt niet)

 

Ga anders zorgen dat je nu begint met het leren van de basis en ga in de zomer een leuk klein buitenkweekje doen, die 40 watt lamp kan je wel onder voorgroeien in maart/april/mei en ze daarna een mooie zonnige buitenplek geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

luister als je egt wil dat ze er door komt luister eerst niet naar de rest trek haar er door

lukt het niet is het natuurlijk ook zo maar een weed plant is zomaar niet weg te gooien .

aangezien ze tegen een stootje kunnen .

 

ik heb hier ook een super lelijke dame maar deze is na 3maand egt kapot bijna een maand later is ze wel trg goed gekomen onder mijn lampen

en is nu de bloei fase aan het betreden .

 

spray wat anti spint beetje voeden en hang wat aluminium folie over de deur

zodat er geen licht meer in en uit de kast kan

heb het over de spleten van de kast dan he .

 

 

groeten .

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey handige sjonnie, ik weet niet of je naar de fotos heb gekeken maar deze plant staat al een tijdje te bloeien, dat is dus heel wat anders dan wanneer je een nog groeiende plant hebt

planten in de groeifase kan je inderdaad flink verneuken, in de bloeifase is dat een heel ander verhaal.

 

oftewel, het word niet beter!

Share this post


Link to post
Share on other sites

soms heb je van die twijfelgevallen, maar dit is gewoon een kwestie van weggooien, veel lezen (want dit is een ernstig gebrek aan basiskennis/interesse) en dan over een tijdje opnieuw beginnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan het moeilijk zien, maar is dat een gloeilampje? Dan heb je toch een verkeerd spectrum van licht. Beter een spaarlampje dan!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja is een gloeilamp, maar ga een spaar lampje halen. Ik weet dat het een verneukt plantje is maar ik ga hem nog proberen te redden.

Komt door simpelweg te weinig grow ervaring.

Kast is nu ook licht dicht behalve als ik een t-shirt moet pakken:p

En ik moet nog even goed kijken maar ik dacht toppen te zien komen.

Stel ik kan er nog wat gram van af halen, is dat nog te roken?

Ik ga hem ook overpotten met verse potgrond, of moet ik ander soort aarde hebben?

 

En ik wil ook nieuwe planten. En ben het dan van plan goed aan te pakken. Iemand ieder voor leuke zaadjes?

 

Gr. Philip

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja de soortkeuze, dat is het probleem hier ;)

 

zorg er nou maar eerst voor dat je weet waar je mee bezig bent, dit schiet niet op joh :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik weet dat dit plantje niet goed meer te krijgen is, maar ik gooi niet zomaar een wietplantje weg:p

en er komen kleine topjes... misschien dat ik er dan toch nog een jointje van kan draaien ;)

 

 

7150070c463f8753bc971256d04937f0e60540e.jpg

 

71500739c2438fdc702760f65af3134eb7c0e91.jpg

 

7150067797bb67697e06dec860187ff2b39e052.jpg

 

 

http://img4.uploadhouse.com/fileuploads/71...7ff2b39e052.jpg

http://img8.uploadhouse.com/fileuploads/71...37f0e60540e.jpg

http://img1.uploadhouse.com/fileuploads/71...134eb7c0e91.jpg

 

(foto's doen t vaak niet bij mij dus de directe links staan er ook bij)

Edited by kottonmouth king

Share this post


Link to post
Share on other sites

niet weggooien? nee joh! das zonde man! want die plant van jouw is echt in topconditie! die gasten van het wietforum zijn gek geworden volgens mij ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt nog proberen alle spinten er af te spuiten met een harde waterstraal, om de twee dagen of zo (wordt wel een bende).

Zonder gif of predators kom je in ieder geval niet 100% van de spinten af.

Eventueel een of ander biologisch goedje er op spuiten (hou je aan de gebruiksaanwijzing).

Aan allen: het is toch hobby; laat iemand z'n plantje proberen te redden als'ie dat wil.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je kunt nog proberen alle spinten er af te spuiten met een harde waterstraal, om de twee dagen of zo (wordt wel een bende).

Zonder gif of predators kom je in ieder geval niet 100% van de spinten af.

Eventueel een of ander biologisch goedje er op spuiten (hou je aan de gebruiksaanwijzing).

Aan allen: het is toch hobby; laat iemand z'n plantje proberen te redden als'ie dat wil.

 

Houd toch op man hier komt nog geen gram aan

 

wegggooien, aarde halen bij een growshop en draai er een spaarlamp in ipv gloeilamp. Zorg hij licht dicht is

Share this post


Link to post
Share on other sites

jep ik zie topjes, sterker nog, ik zie al bruine haartjes.. veel mensen gaan zelf kweken omdat ze de wiet van een coffeeshop te duur vinden, of omdat ze willen weten wat ze roken... met alle respect maar bespoten bewerkte wiet zal beter smaken dan wat hier staat te groeien/bloeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

;)

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou bedankt voor alle positive reacties jongens!...

 

ik snap niet waarom iedereen zegt dat ik hem moet weg gooien, je gooit toch niet zomaar een wietplantje weg!?.. (tenzij hij echt DOOD is)

 

en het is me eerste plantje dus ik ga er het beste van maken nog.

en wat boeit het als ik er geen of maar 1 gram vanaf haal... alles wat ik er van af kan halen is nog mooi mee genomen( al zal het niet de beste wiet zijn..;))

ik heb er tot nu toe alleen nog maar van geleerd, en nieuwe planten neem ik toch wel, en ja ik pak het dan goed aan en ga eerst nog veel avonden lezen hier:)

 

gr. philip

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als de zon schijnt overdag, buiten zetten, ben je in ieder geval van de spint af en krijgt ie meer licht dan nu. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi kottonmouth king,

deze plant is alleen nog maar bezig met overleven, van gezondheid geen spoor.

Van deze plant haal je misschien een jointje af, maar tot dat de "wiet" droog is, heb je ook overal de spint in zitten.

Helaas! Weggooien was niet de slechtste tip.

Neus effe bij micro/fluo rond, hier zitten vele beginners met hun eerste plantjes.

 

Veel succes de volgende ronde.

 

Groetjes

Torsten

 

@Piet,

vooral krijgt de plant het niet te warm ;) !

Share this post


Link to post
Share on other sites
... (tenzij hij echt DOOD is)...

Nou hij is overduidelijk niet dood.

Het probleem is dat het lijkt alsof hij onder de spint zit. Bij een vet ondergespintte plant is de spintcolonie op een gegeven moment zo groot dat de colonie webben gaat maken en dat de spinten zich ook verplaatsen in het web (een soort spinnenweb).

Bij een vergevorderd stadium wordt de hele top "ingespind" en het is de vraag of je dat nog wil roken.

Dus óf je kankert de plant weg óf je annihileert de spinten.

Een middel is (want je hebt maar één plant) om de beesten handmatig te verwijderen (dooddrukken/wegspuiten met water).

Dat doe je om de drie dagen om de uitgekomen eitjes ook te killen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...