Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
BolleBoff

Ec vraag..?

Recommended Posts

heej forum lezers ik had een vraag

omdat ik als eerste keer met een ec meter ga werken,de ph weet ik onderhand een beetje,maar zit in de knoop met de ec :lol:

mijn kraanwater is ec 0.6 lou water gewoon dus

 

en mij vraag is ..........?

ik zie dat er op mijn voeding schema staat week 1 bloei voedingswater ec 1.6 geven

en mij kraanwater is ec 0.6 hoe werkt dat dan telt mijn ec-kraanwater ook mee

of hoe zit dat.....?? ;)

 

iemand die mij daarmee uit de kluts ken helpen graag

alvast bedankt Boff :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ec van je kraan water moet je inderdaad mee rekenen.

 

 

Gr

 

Jtje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Precies

Eerst water in je vat (voor de helft ofz)

dan voeding van ongeveer wat op je fles staat , roeren ff wachten.

Dan ec meten en kijken of je de gewenste ec hebt. als hij tehoog is water blijven toevoegen totdat hij goed is.

Daarna de ph sturen

Share this post


Link to post
Share on other sites

De aloude vraag. Ff goed op het schema lezen. De totale ec is belangrijk voor je plant. Dus voeding+kraanwater.

Er zijn schema's (bv canna) waar jezelf de kraanwater ec bij de waarde op het schema moet optellen. Jij spreekt van een ec van 1,6 in week 1.

Bij een canna schema zou je dan op 2,2 uitkomen (beetje hoog voor week 1) Bij een schema waar je waardes incl kraanwater is, blijf je op 1,6.

Goed lezen dus.

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je na het instellen van de juiste EC de PH gaat aanpassen, kun je daarna nog eens de EC meten.

Het kan goed zijn, dat de EC nog 2 of 3 puntjes oploopt als je PH +/- toevoegt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@racker je hebt het over canna ik gebruik hypro terra,maar je snapt waar ik heen wil je komt op een hoge ec snap er nix van,

nog een beetje onduidelijk dus...!

 

maar jongens als ik ec-kraanwater+ec voeding meestel dan kom ik op 2.2 tog.????? of zie ik dat verkeerd???

Share this post


Link to post
Share on other sites

iemand die t weet ???? of kweekt iedereen met die metertjes,zonder te weten hoe en wat?

iemand die mij op goeie spoor ken zette graag :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou jij in ieder geval niet na het lezen van alle juiste antwoorden :lol:

 

Bovendien is dit geen chatboox maar een forum dus hou op met onnodig bumpen.

 

LEES en concludeer dat het afhankelijk is van het schema van je voedingsleverancier.

 

De voedingscalculator op de canna site neemt je water EC op in het uiteindelijke ec advies, die ec's zijn dus inclusief je kraanwater ec. j. Ergo: Als de ec van je water hoger is geef je niet minder voeding, je totale ec stijgt alleen maar ten gevolge van de ec van je water. Vandaar dat leveranciers over het algemeen op gedrukte schema's alleen de ec waarde van de voeding vermelden, je kennen immers niet de ec van jouw water.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...