Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Weedjewel

Groeiproces

Recommended Posts

Hoi Allemaal,

 

IK heb 3 zaadjes laten ontkiemen en na een week (de worteltjes kwamen eruit) in de pot geplaatst.

5 dagen later kocht ik nog 2 zaadjes en heb die direct in de pot met aarde gezet.

De verkoper vertelde mij dat ik 1,5 liter gewoon kraanwater bij mijn al direct 11 liter potten kon gooien en er cellofaan folie overheen te spannen. En dan kon ik het gewoon 2 weken laten staan.

Nu is mijn vraag, als ik het nu gewoon 2 weken laat staan, sla ik mijn groei-periode voeding over in het in het schema. Want daarna kwam de negen weken bloei.

Wat doe ik nu fout, naast het niet overpotten, wat veranderd er nu in het proces?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

1,5 liter is wel erg veel voor jonge zaailingen, cellofaan folie d'r overheen spannen lijkt mij ook onnodig, gaat allemaal prima zonder.. zorg alleen voor een LV van rond de 50-60%

een een hoge LV is trouwens niet eens zo noodzakelijk voor planten uit zaad, dis meer voor stekken.

Ik zou ook nog even wachten met voeding geven.

en 2 weken folie d'r overheen zou ik niet doen :wub:

zorg dat de potten waar je zaadjes instaan goed vochtig zijn, niet zeiknat.

 

Greetz Roffa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan zie ik dat mijn bericht al weer onvolledig is, de plantjes staan allen in 18/6.

Tempratuur tussen 27 en 20 graden, licht aan/uit.

Lv is wel laag tussen 30 en 50 , maar dat is tussen de potten gemeten in de schaduw.

Ik mag aannemen dat de lv in de potten hoger zal zijn dankzij cellofaan-overspanning, druppels hangen eraan.!

Share this post


Link to post
Share on other sites

sorry maar ik snap niks van je verhaal en ook niet wat je nu precies wilt weten.

 

en welke "verkoper"?? Ik hoop dat je de growshop bedoelt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Pepijn, hier op het forum kun je de beste methodes wel vinden in ded growguide, ik zou die verkoper maar niet al te serieus meer nemen. suc6!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Babylonboy,

 

Ik heb dus 5 zaden 3 ervan ontkiemt en 2 direct in de grond

 

Mijn vraag is dus eigenlijk:

Ik zet mijn zaadjes direct in 11 liter potten, pot dus niet over, wat is hier mis mee?

 

en vraag 2:

de verkoper van de zaadjes vertelde mij na ontkiemen tussen vochtige keukenpapiertjes, ze gewoon in de 11 liter pot te stoppen en dan anderhalve liter water (gewoon kraanwater) cellofaan eroverheen en 2 weken laten groeien bij 18/6.

Maar ik heb dus een schema waar ook 2 weken groei voeding bij staat, sla ik dat dan over is de vraag? (of begin ik daar dan na die 2 weken nog eens mee, (ik heb der geen kaas van gegeten zie je))

 

 

 

Ik hoop dat de vraagstelling nu overkomt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ohw sow,

 

antwoord op vraag 1 : dat maakt niks uit, je kan direct na ontkiemen in je definitieve pot overpotten, geen enkel probleem hoor.

 

Antwoord op je 2e vraag is iets minder simpel : Persoonlijk zou ik dan eerst de pot inwateren, en niet meer dan een liter anders wordt het een modderbad. Ook is het beter om af te zuren naar een pH van maximaal 6.0

Dan je gekiemde zaadje erin, Cellofaanfolie moet je gewoon achterwege laten ik weet niet wat je daarover vertelt is maar het was een lulverhaal.

 

Voeding is afhankelijk van het type medium welke je gebruikt, zwaar bemeste aarde kan je dik 5-6 weken zonder bijvoeden op lichte grond alsnog 2-3 weken.

 

Groeivoeding is voor in de groei en die gebruik je dus eigenlijk pas na een week of 2-4 als je dan nog in de groei zit tenminste, ga je over in de bloei tel je alsnog 2-4 weken (afhankelijk van je medium) vanaf overpotten en dan gebruik je bloei voeding.

 

Nu is dit redelijk kort door de bocht en erg afhankelijk van meerdere dingen, mijn tip het hele forum doorspitten van voor naar achter en weer terug.

 

Begin maar eens HIER

en HIER

 

succes! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...