Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
ValdiesBar

Led met HPS combie

Recommended Posts

Lang weg geweest nu een combie we zitten op dag 9 en alleen de leds zijn aangeweest

Soort White Widow 15 stuks

Gaan vandaag op 12uur :D

gallery_24130_11118_461706.jpg

Ik laat de HPS steeds wat langer meedraaien bespaart veel stroom !!!

Ik doe steeds een uurtje erbij zodat planten lekker wennen aan mijn tuintje

Ik hoop op leuk commentaar niet zoals de vorige keer.

Ik doe dit uit hobby en om meer mensen te porre voor led combies. goeie opmerkingen en tips zin welkom

 

De planten hebben nog geen voeding gehad alleen bronwater met koolzuur door de led word weinig warmte verdampt.

gallery_24130_11118_150096.jpg

 

Mooi en gezonde start .....de stekken waren van niet al te beste kwaliteit een plug met amper wortels,,, ik vind de kwaliteit van stekken de laatste tijd niet toppie.

Ik laat de hps maar een uurtje aan .bouw dit uit et extra uurtje per week en de HPS gaat pas aan als de leds 6 uur branden de planten ervaren dit als de middag....Hierme crieer je een opbouw van licht dat plant als zeer pretig ervaard.. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

krijg nou wat, precies dezelfde setup als vorig jaar, alleen deze durf je wel toe te geven dat er een hps bijstaat :verrygood

want dit topic kan ik me nog herinneren hoor beste man :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou het zin hebben om IPV 2x600watt, 2 of 3 LED ufo's van 95 watt te gebruiken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ astronomy, als non-led kwekert durf ik daar nog wel antwoord op te geven. je opbrengst zal extreem achteruit lopen als je ipv 1200 watt hps overgaat naar 190 watt of 285 watt led.

Share this post


Link to post
Share on other sites
krijg nou wat, precies dezelfde setup als vorig jaar, alleen deze durf je wel toe te geven dat er een hps bijstaat :verrygood

want dit topic kan ik me nog herinneren hoor beste man :D

Ik denk van niet nu draait hps soms mee 2 haakjes en hij hing brand nu een uurtje mee als led 6 uur branden ... ik blijf gewoon wat experimenteren en doe mijn ding gewoon.. dus veel plezier en lief zijn voor elkaar

Share this post


Link to post
Share on other sites

dus je durft te beweren dat 285 watt aan led verlichting niet onderdoet voor 2x600 watt hps?

 

edit: tekst is aangepast zie ik, van WEL doen naar NIET doen.. apart..

Share this post


Link to post
Share on other sites

waar het een beetje omgaat: led wordt niet warm en water verdampt veel minder je kan hier in begin mooie stekken mee groot brengen. met bronwater werkt goed... stekken vormen grote bladeren blijven vrij compact .Als 10 dagen omzijn dan hps 1 uurtje aan .. ik bespaar veel stroom en planten groeien zeer goed . Ik denk dat eindresultaat zeflde of meer is dan 2 x 600 maar wel 10 dagen langer.. wiet is van betere kwaliteit dan HPS lampen .ik kan schuiven met de potten en kan zo elk plantje wat aandacht geven Minder warmte boven de toppen is beter voor de plant . We zullen zien en zal jullie op de hoogte houden. Voeding ga ik pas deze week toevoeg hier ben ik ook zuinig in overbemesting houd ik niet van rook hem zelf. Geniet momenteel van mijn Buiten wiet

Hier nog een leuke foto van mijn leds buiten gebruikt

gallery_24130_9045_387682.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Komaan Valdiesbar...Laat ons weer genieten van een led topic...Tis weer effe hot zeker.

 

Ik volg je..en laat je niet ontmoedigen door sommigen!

 

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja zeker gaat weer helemaal goed komen we hopen allom weer op een witte kerst want deze zullen ze zeker halen.....ik verwacht zeker 9 a 10 bloei weken dus tot nieuwe jaar gaan we knallen....ik ga wel nog een keer overpotten naar emmers 20 litter

Share this post


Link to post
Share on other sites

jezus wat een boom zeg vet om te zien hoor hoe hoog is die?

Staat wel mooi zo onder dat afdakje heb je geen last van wind

die er onder door waait?

 

 

groet rodney

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon even een update 4 x 90 watt en 1 x 600 hps een uurtje aan ....

Planten nog geen druppel voeding gehad wel grond hergebruikt

gallery_24130_9045_215690.jpg

zie meer leds hier al op forum

Share this post


Link to post
Share on other sites
gallery_24130_9045_387682.jpg

 

Zijn de toppen onderaan de plant nou groter als aan de bovenkant?? :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

De plant staat nog steeds...... lampen voor nieuw winter project gebruikt van deze plant maak ik valdiesicelatersoep ..... van ik zou hem graag binnen willen zetten maar helaas plaats gebrek en de geur in huis misschien wel goed voor de wietgoden hahahahah maar heb ook kids dus gewoon lekker buiten en geen kind wat er om kraait.... wat is dat voor een plant

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi ValdiesBar, aka The Bluntmaster, aka The Ledmaster:

Veel succes met deze ronde!

 

Het is 23.16 en jij schrijft al wartaal?

De laatste post van jouw is helaas niet te begrijpen. :verrygood

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 13 alles mooi blaadjes krijgen mooie wietvorm 7 vingers. Water of voeding niets gegeven temperatuur 27 graden in bloei en 20 graden in rust..

gallery_24130_11118_102755.jpg

gallery_24130_11118_311136.jpg

Wat je niet moet vergeten is deze planten, op deze manier kweken is op letten met voeding omdat er weinig water verdampt uitkijken voor overbemesting... het is relax kweken omdat je niet zo vaak water hoeft te geven dus vaak gewoon maar ff kijken en niets doen ... ziet het er mooi uit dan gewoon ff genieten van roze tuintje

Hps brand maar een uurtje mee

dus 6 uur led ,dan 1 uurtje Hps en led samen dan nog 5 uur alleen led ..... Bespaard veel stroom en haald goed resultaat ....

 

Verder zal ik regelmatig updaten. En heb zelfs nog een buiten plant staan onder afdak deze is wel aan het lijden onder de kouw maar nog steeds groen ,,, :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat je niet moet vergeten is deze planten, op deze manier kweken is op letten met voeding omdat er weinig water verdampt uitkijken voor overbemesting...

 

 

 

kun je dat uitleggen?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat je niet moet vergeten is deze planten, op deze manier kweken is op letten met voeding omdat er weinig water verdampt uitkijken voor overbemesting...

 

 

 

kun je dat uitleggen?

Je hoeft soms maar 1 keer per 2 weken water te geven dus ook je voeding is dit te veel of te weinig heeft plant hier last van. Door weinig warmte van de led lampen blijf de aarde lang nat er verdampt weing water. Planten staan op grond dus naspoelen is lastig ... de grond is zelf bemest met wormenmest koraalkalk beendermeel Dus zit ook al veel voeding in waardoor water al veel kan betekenen voor plant....

Share this post


Link to post
Share on other sites
lachen man, dit word er weer zo een, ik heb er zin in ;)

Ja ik zit er al klaar voor...

 

Zijn de toppen onderaan de plant nou groter als aan de bovenkant?? :smoke

Ja natuurlijk, door dat dak komt geen licht, van de zijkant wel...

 

@valdie, dus het nieuwe mantra van de LED verkoper is, hang het allebij op en bespaar stroom... Nais, had ik nog niet aan gedacht!!! Goeie strategie...

 

Maaaaaar goed... Ik ben natuurlijk heel benieuwd hoeveel kilo per watt je gaat halen op je mooie LED/HPS combinatie, niet dat ik er een snars van geloof, maar goed, dat is weer mijn mening enzo.

 

Groetjes,

 

Kees. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja ik zit er al klaar voor...

 

@valdie, dus het nieuwe mantra van de LED verkoper is,

Nee hoor heb ik het al eens eerder over gehad misschien gewoon een beetje slimmer als de rest en open staan voor de toekomst in growing...En volgens mij ben je zelf nog niet verder gekomen als een buiten plantje Kees....

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar toch is het moeilijk te geloven dat die 600 watter maar 1 uurtje brand, ik bedoel je probeert toch te bewijzen dat led echt echt echt werkt, wie weet hangt die 600 watter gewoon 12 uur te draaien.. blijft een niet-veel-zeggend topic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buitenplantje, hihi... Je bedoeld met LED, tsjah die ledlamp van toen wordt nog steeds gebruikt hoor, niet door mij, maar wordt wel gebruikt. Deze hangt ook bij een HPS, niet dat het echt helpt want de gram per watt wordt er niet gehaald.

 

Anyhows, natuurlijk geld dat in het verleden behaalde resultaten geen voorspelling zijn voor de toekomst, maarrem, jij wilt dus zeggen dat je nu geloofwaardig over komt ?

 

Slimmer lijkt me ook niet perse een punt, zou niet weten waarom het slimmer is om dure lampen te gebruiken en dan nog zo moeilijk te gaan doen...

 

En dan heb ik het nog niet eens over het feit dat het volkomen bullshit is om planten een dik shot met licht te geven voor 1 uur van de dag en de rest van de dag in minder licht te laten staan. Planten doen fotosynthese constant, niet in 1 uurtje van de dag.

 

Tot plofkips,

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo als iedere bakker zijn eigen brood bakt zo zal iedere grower zijn wiet kweken voor alles is een recept .... voor alles staat een prijs ..... wil daarom niemand zeggen dat je op led moet kweken.... ben gewoon zelf bezig en als iedereen rechts gaat kan linksom leuker zijn... probeer zuinig met de energie om te gaan... ledlampen zijn moeilijker te treasen.... ledlampen zijn veiliger.... betere opbrengst wil ik niet zeggen maar behaal leuke resultaten met veel minder dan 1000 watt aangezien ik netje de stroomrekening betaal met 15 plantjes werk zal de wet ook niet veel indruk op me maken ik ben wel comercieel .......de koffieshop prijzen zijn toch erg hoog.. daar kom ik niet waardoor ik ook veel bespaar.... laten we het niet hebben over wat ik per gram ledwiet ontvang...!!!

Dus rekenen kan ik ook.

 

Eindconclussie : met een goed wasmiddel is de was ook op 30 graden schoon waar je vroeger een kookwasje voor moest draaien op 75 graden met de dubbele hoevelheid was poeder :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...