Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Stripe.nl

Moeder Selecteren uit Zaad

Recommended Posts

Goededag Vriendjes en Vriendinnetjes van het WF,

 

Weet niet zeker of ik op de juiste plaats ben, maar ik ga kweken met DuoFluor en Tneon 2x55W, dus leek me Micro

 

M'n Tent draait op volle toeren en ik vond het tijd om te starten met een kweek voor de selectie van een mooie moeder.

Heb een kast omgebouwd tot voorgroei ruimte en wil nu nog een tentje erbij halen 60x60 als ruimte voor de moeders.

maar hier heb ik nog 3 weken de tijd voor :whistling

 

er staan nu 10 White Widows en 10 G13 Haze regulier in Sannie's Spongepots

Deze mogen nu zo'n 3 weken groeien tot er van allemaal een stekje genomen kan worden voor de sexe selectie.

Dan de mannetjes weghalen bij de moeders en ook bij de stekken en de stekken laat ik verder afbloeien onder een Tneon 2x55W

Die in het tentje komt te hangen.

 

Ik heb helemaal geen ervaring met selectie dus ga jullie hulp hard nodig hebben.

 

een paar foto's :

gallery_27868_10829_461221.jpg

gallery_27868_10829_447906.jpg

gallery_27868_10829_202014.jpg

gallery_27868_10829_416705.jpg

 

Zodra er veranderingen zijn laat ik het jullie weten

en als ik hulp nodig heb zien je me ook weer terug :offtopic

 

Greetings Stripe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Stripe,

 

Leuk dit, een mooie moeder selecteren uit zaad. Ik wens je veel succes met de opkweek.

 

Gr,

 

Donnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeker een leuk topic :verrygood ik ga je zeker volgen :D

 

Veel succes met de kleintjes

 

grtz Elmo2007

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Donnie & Elmo2007 - Dank je.

 

De eerste resultaten zijn al zichtbaar :

gallery_27868_10829_195718.jpg

gallery_27868_10829_62543.jpg

 

al 6 van de 10 ww met leven

en ook 6 van de 10 G13 Haze.

 

gisteren een DR60II besteld waar straks de moeders in gaan wonen en dan word de kast een voorgroei / stek kastje.

 

Tot de volgende keer.

Grtz Stripe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Héya Stripe,

 

Leuke hobby, moeders selecteren, maar daar gaat wel wat tijd in zitten.

 

Om dit wat sneller te laten verlopen top ik de zaailingen z.s.m., dan wachten tot je nog een keer kan toppen want dan kan je er 2 stekken van nemen, met de eerste top erbij heb je 3 stekken, zogenaamde reserve cloontjes.

 

Deze stekken zouden moeders kunnen worden want de zaailingen gaan na het toppen meteen de bloei in... :D

Dit scheeld je gauw 2 tot 3 weken, want je stekken moeten eerst aanslaan voordat je ze in bloei kan zetten en in die tijd groeien je zaailingen gewoon door en dan kom je opeens plek te kort. :)

Tegen de tijd dat de zaailingen hun geslacht laten zien zijn de cloontjes geworteld en kan je je focussen op eventuele moeders als je de mannen meteen verwijderd, dan is het alleen opletten welke zaailing het het beste doet en aan de hand daarvan selecteer je de moeders natuurlijk.

 

Op die manier heb je geen zaailingen als moeder maar stekken, of dit wat uitmaakt,.... in mijn ogen niet want ik trek eraf wat ik nodig heb. :verrygood

 

Hoop dat je hier wat mee kan.

 

Grtz.Nooz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

een hoop tekst en uitleg voor een moeder selectie van deze omvang?

 

echte moeders selecteer je echt met meer planten en een grotere ruimte, als je dit niet hebt en kan doe het dan niet, laat het aan mensen over die het wel kunnen.

 

bloei je plantjes gewoon af en rook het op, uiteindelijk weet je er toch niet mee om te gaan.

 

op deze manier word de kwaliteit van wiet alleen maar slechter, ik snap het niet hoor.

tegen iedereen vertellen dat je een moeder aan het maken bent, wow, dit is geen moeder selectie, dit is een stekje nemen van je eigen zaadplant.

 

beetje jammer, had meer verwacht van dit topic :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ polletje:

Kwaliteit van de wiet slechter maken? Dat snap ik niet.

 

Ontopic: Vind het een leuk initiatief maar misschien wat tijdsverlies. Als je eerst al moet gaan kijken tussen een vrouwtje of 5 van elke soort welke de mooiste gaat worden, dan pas stekjes snijdt, en dan nog maar onder 2x55W Tneon stoppen? Hoeveel stekjes wil je dan gaan snijden?

 

Ik denk persoonlijk dat je met 2x 55W tneon maximuum een plantje of 7 kunt zetten op de 12/12 methode dan. En dan zal het nog ENORM of TE vol gaan staan met een haze die 12 weken bloeit eronder...

 

Wat ik wel een leuk idee vindt is de mooiste man van het ene soortje en de mooiste vrouw van het andere soortje samen zetten, en in een 2e hokje alles afbloeien (zonder mannen fcours). Dan heb je een prachtige kruising, en nog eens een mooie opbrengst erbij.

 

Maar doe gewoon wat jij zelf wil doen :verrygood.

 

Gr Vlaanders

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind het weer een TOP initiatief, zelf stekken snijden is erg leerzaam en het selecteren van de juiste plant is ook leerzaam.

Het is inderdaad te kleinschalig voor een echte moeder selectie maar dat is dan alvast les 1 :verrygood

 

Dus ga lekker verder met selecteren, wellicht met de manier die No-zem aangeeft, ik vind dit persoonlijk ook de eenvoudigste manier, dus gebruik deze manier toevallig ook zelf.

Op deze manier heb je voor jezelf in ieder geval een stekkenplant en daarnaast een leuke ervaring.

Je selecteerd in ieder geval uit regulier zaad en niet uit feminized zaden! :D dus ga vooral zo door, dit is hobby en zo hoort het ook op een hobby forum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ No-Zem : ik heb er 8 weken voor ingepland :verrygood maar ik wil nu eens echt de plant uit zaad overhouden als moeder.

 

@ polletje : waarom zo vijandig? heb ik je iets misdaan?

als je dit niet hebt en kan doe het dan niet, laat het aan mensen over die het wel kunnen.
en daar wil ik nu eens vanaf. Ik wil niet meer naar stekken boeren toe moeten, met het risico op spint en nooit zeker weten dat je de zelfde kwaliteit krijgt, en de prijs van stekken vind ik ook niet leuk meer. Dus wil zelf m'n eigen plant hebben waar ik elke 8/12 weken 9 stekken van kan snijden en voor vrienden ook een paar tussendoor.
uiteindelijk weet je er toch niet mee om te gaan.
en waarom niet?

 

@ Vlaanders : had me inderdaad even misrekent met de haze. maar ik verwacht de helft als vrouwtje over te houden. dus max 9 in 6,5L potten

en het kruisen van de ww met de g13 zit ik ook ver te denken maar dan heb ik nog een ruimte extra nodig.

 

@ groengoud :dank je.

dus ga vooral zo door, dit is hobby en zo hoort het ook op een hobby forum.
. het houdt me van de straat :D

 

Greetings Stripe

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja sorry beetje overdreven hoe ik weer reageerde :verrygood

 

voor de hobby is het gewoon prima, had weer te snel alles doorgenomen en dacht weer een nieuwe stekkenboer op zien starten.

 

weet je al waarop je gaat selecteren?

je kan trouwens wanneer ze de bloei in gaan ook nog een stek nemen van je plant, zo heb je geen ruimte nodig voor evt mannen.

 

succes :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ polletje ; Thanx. en inderdaad het is een hobby projectje.

de selectie gaat op smaak en bloeikracht. wil een fijne lekkere plant overhouden, want ik ga het meeste zelf oproken :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Stripe,

veel plezier met de selectie.

Ik zou wel meer licht gebruiken, dan gaat het wat sneller.

 

Veel succes!

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Torsten : waar bedoel je meer licht. voor de moeders tijdens de groei of voor de stekken ? of beide?

en wat is je advies hierin? 4xTNeon? dus 220watt totaal?

Maar aan de andere kant hoeft het niet snel te gaan. heb nu nog 9 weken voor de Haze in de "grote" tent klaar is dus tegen die tijd hoef ik pas stekken te kunnen maken. ( de tent mag desnoods wel 2 weken stilstaan )

Maar jou input als micro master is meer dan welkom :verrygood

 

 

de stand vandaag is : 8x ww boven de grond en 9x G13 Haze

het gaat de goede kant op.

 

Greetings Stripe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een Update :

 

eind stand zaadjes 8xww en 9xG13 zijn uitgekomen.

 

heb ze gisteren overgepot maar ben vergeten foto's te maken :verrygood sorry

de spongpots hebben goed hun werk gedaan want alle plantjes hadden erg veel wortel uit de pot steken.

ze zijn in 50%stekaarde+50%light Mix gegaan met een handje extra perliet.

 

heb ze in 9x9 potjes gezet hier mogen ze een tijdje in staan.

gallery_27868_10829_326637.jpg

heb ze gisteren ook water + bacto (sannie)+ wortel stimu (hesi) gegeven, elk potje 200ml

 

zal bij de volgende verandering wel foto's maken

 

Grtz Stripe

Share this post


Link to post
Share on other sites

ff een update:

 

de damesen heren staan nu onder 4x55 watt duofluor en ze vinden het wel fijn.

 

hebben van de week voeding met bacto gekregen en net Hesi voeding.

 

zo'n 200ml per plant

 

gallery_27868_10829_457435.jpg

gallery_27868_10829_621724.jpg

 

sommige blaadjes zien er niet al te fris uit. TIP : geef je plantjes niet 's nachts water met voeding na roken van een waterpijp. ;) damn te veel water over de blaadjes gegaan :wub:

 

maar verder hebben ze het wel naar hun zin

 

Grt Stripe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allemaal,

 

 

we zijn weer 2 weken verder en vandaag was het stek dag.

 

de dames waren allemaal groot genoeg om een stekje af te staan :

 

8x G13 : gallery_27868_10829_129569.jpg

 

de 16 stekjes :

 

gallery_27868_10829_611805.jpg

 

in de clonex gedipt en in pitpotjes gezet die ik heb laten weken in water met bacto

en dat in een Propagator

en dit geheel staat in een Mammoth NaNo 60x60x50cm ;)

 

met de 2x55 wat duofluor van SJ daarboven

 

Laterz,

Stripe.nl

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb je nu 8 G13 stekken en 8 WW stekken??

 

Ik ben benieuwd hoe je stekjes zullen aanslaan.

 

Veel succes met de selectie. ik volg je ;)

 

Gr Rara

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoop dat al je stekjes goed aanslaan, ik blijf meekijken ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ RaRaRawieowie : yep 8xww & 8xG13 ff kijken wat er aan vrouwtjes over blijft.

wil ze straks in de grote tent gaan zetten als ze geworteld zijn + 2 weken groei en 1 week bloei ongeveer, zodat ik het geslacht kan zien.

dan gaan er 9 in de 100x100 tent.

 

en aan het eind wil je 1x ww en 1x G13 overhouden. selectie op smaak, vorm en groeikracht ( moeten nu te hoog worden )

ik wil dus een ideale plant over houden voor stekken die geschikt zijn voor de tent.

 

@ groengoud : zodra ik iets van wortels zie laat ik het hier weten.

 

Grt Stripe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...