Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Miller

Laatste week bloei HOLLANDS HOPE!

Recommended Posts

Mijn hollands hope 8 weken bloei.. moet nog een weekje lijkt me...

 

gehele plant

http://www.imagedump.com/index.cgi?pick=get&tp=12732

 

mooie foto van de TOP

http://www.imagedump.com/index.cgi?pick=get&tp=12733

 

stukje lager.. NOG meer TOP!

http://www.imagedump.com/index.cgi?pick=get&tp=12734

 

wat vinden jullie ervan?? ik weet dat de bladeren geel zijn.. dat is al zeer lang maar ik ga ervan uit dat de smaak beter is als ik weinig voeding geef... geef nu al 2 weken niets meer..

 

Gr .. :twisted:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel Miller, als ik effe eerlijk mag zijn zou ik hem in 't vervolg toch uitplanten in je tuin.

Je opbrengst zal nu futiel zijn in vergelijking met wat het had kunnen zijn indien je deze buitensoort bij uitstek (!) had uitgeplant....

Zo'n klein potje minimaliseert niet alleen je groei - maar ook je opbrengst aanzienlijk. :?

Jammer, Hollands Hope is normaal een heel robuuste plant met uitstekende schimmelbestendigheid - buiten kan je daar echt zwaar mee scoren.

 

Voeding onthouden in cruciale stadia is op zich geen goeie zaak - zeker niet als je potje zo klein is.

Wel is het zo, dat in de laatste week bloei voeden inderdaad geen nut schijnt te hebben en er enkel voor zorgt dat niet-verbruikte voedingsstoffen in de gedroogde plant aanwezig blijven.

Niet zo gezond en naar verluidt maakt 't de wiet iets scherper.

 

Plant die Hope dus de volgende keer uit - dan krijg je wellicht een boom !

 

Vriendelijke groetjes, 8)

 

Seraph.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat een klein kutpotje man ! lijkt me niet goed ! volgende keer minstens een 10 liter emmer nemen of een natuurlijk een speciebak !

Share this post


Link to post
Share on other sites

pizza... welk formaat schat jij die pot dan ? :?

 

In grotere potten krijg je natuurlijk wel grotere planten....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een geouwehoer over die pot, gaat helemaal nergens over. Het heeft vaak ook veel meer met de omstandigheden te maken dan met de pot. Nou had een grotere pot idd wel verstandiger geweest in zijn geval.

Ik heb in de kas een wietplant staan van 3,5 meter hoog en die staat maarliefst in een 7 liter pot. : 8O 8O

Nou geloven jullie dat natuurlijk allemaal niet en willen jullie foto's zien, maar het is echt zo die plant krijgt overigens wel co2 toevoer en voeding die bedoelt is voor op steenwol

En foto's zullen vast nog een keer komen.

 

 

ps: nou had ik me zelf beloofd om hier nooit meer wat te posten maar ik moest het gewoon kwijt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is dan ook fijn dat je het toch met ons hebt willen delen :)

(en als het niet te negatief beviel, mag je nog meer gaan posten hoor :wink: )

Share this post


Link to post
Share on other sites

jopieaandedopie ik geloof je niet en wil foto's zien ! en je struikelt zeker al over de wortel van je boom omdat ze al helemaal over grond kruipen...

 

nu weer wat ontopic

 

ik vind het tog wel een mooi plantje voor zo'n klein potje

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor zo'n klein plantje een vette top hoor, hoe heb je hem in de bloei gekregen??

Die van mij lijken niets te doen, jammer maar ik geef ze nog een paar maanden..

 

Mag niet mopperen hoor, ze zijn giga snel gegroeid.

 

gr sparky

Share this post


Link to post
Share on other sites
jopieaandedopie ik geloof je niet en wil foto's zien ! en je struikelt zeker al over de wortel van je boom omdat ze al helemaal over grond kruipen...

 

Ik denk dat je toch niet helemaal weet waar je over praat pizza :arrow:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik moet zegge dikke top maar hoe groot is de plant.. 70 cm....? en wat denk je vna de opbregst... en watvoor grond?

 

 

goe goe slapie.. 5 uur op :S

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goh wat jammer dat je die plant niet wat ruimer hebt gezet. Je weet niet wat je mist bij die Hollands Hoop. Het had een echte boom kunnen zijn waar je de hele winter had van kunnen stoken. Als de smaak je bevalt dan zou ik deze volgend jaar zeker nog eens neerzetten maar dan fiks ruimer om het verschil te zien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu de experts onder ons de toekomst hebben besproken :) :D

wil ik zeggen dat dat die top er goed uitziet zeg :!:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor alle reacrties... ik heb ze dus in 10L potten staan met all-mix en voed voorzichtig bij met plagron ALGA BLOEI.. dit was mijn eerste 'serieuze' kweek en de planten stonden al in de bloei voordat ik ze weer wou verpotten... ca 1,5 maand voordat ze normaal bloeien heb ik ze zo'n 1a2 weken om 8 uur savonds in de garage gezet en toen kon je al duidelijk zien dat ze goed in de bloei zaten.. dus toen heb ik ze gewoon buiten laten staan gaat goed.. nu heb ik in de bloei die enorme hittegolf meegemaakt.. volgende keer ga ik zeker voor de speciekuipen :wink: ik ga nu ff meten hoe hoog hij is.. dit is overigens de kleinste... :)

 

ik heb nu natuurlijk spijt dat ik niet meteen speciekuipen heb gebruikt maarja.. je kunt niet alles hebben ik wil ook binnen een hokje gaan bouwen dus dat komt goed.. vind het vooral ook heel leuk om die planten het hele seizoen door te zien groeien.. 8O

 

de hoogte=1,20m mijn andere is ruim 1,60 maar die mag nog wel zeker ruim 2 weken staan

 

Groeten Miller

Share this post


Link to post
Share on other sites
jopieaandedopie ik geloof je niet en wil foto's zien ! en je struikelt zeker al over de wortel van je boom omdat ze al helemaal over grond kruipen...

 

Ik denk dat je toch niet helemaal weet waar je over praat pizza :arrow:

 

was bij wijze van spreken oni

Share this post


Link to post
Share on other sites
die hollands hoop is wel erg vroeg beginnen bloeien man, was dat een stek of uit zaad?

 

Volgens Nirvana :

 

Hollands Hope is een stabiele mix van Afghaan en Early Skunk.

Een ideale plant voor de buitenkweker die in koele klimaten kweekt waar korte zomers het teelseizoen limiteren.

Plaag- en schimmelresistant, wordt 2 meter hoog met interessante oogst.

Oogstmaand : 8 (!)

8 weken bloei.

Zachte wiet met zoete smaak.

 

Ik vind 't zelf ook een interessante soort en zal mij die in de toekomst zeker 'ns aanschaffen.... :)

Het is een soft wietje - goed voor overdag als je nog vanalles moet doen.... :wink:

 

Groetjes, 8)

 

Seraph.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou choppie ga ik toch weer eens iets posten :wink:

 

Allereerst vind ik dat je een mooie plant hebt miller, jammer alleen van die 2 weken geen voeding geven. Aan het eind van de kweek geen voeding geven vind ik wel een goede zaak, seraphyn heeft al uitgelegd waarom, alleen had je nog wel een extra weekie voeding kunnen geven. Voorderest vind ik dat je het erg goed gedaan hebt zeker voor een eerste kweek, errug dikke hoofdtop ook. Die hollandse hoop klinkt overigens wel als een goed soortjuh, misschien dat ik die volgend jaar es ga kweken

 

Ennne pizzajongen lees en huiver:

wat een klein kutpotje man ! lijkt me niet goed ! volgende keer minstens een 10 liter emmer nemen of een natuurlijk een speciebak !
ik heb ze dus in 10L potten staan met all-mix en voed voorzichtig bij met plagron ALGA BLOEI

Dat die plant nu ook niet zo groot is komt natuurlijk ook omdat hij ze eerder in de bloei heeft gezet.

 

En er kruipen ook geen wortels over de grond heen bij mij of wat dan ook, die zitten lekker in haar 7liter potje. En dat je het niet geloofd begrijp ik heel goed, want ik had zelf ook niet zo snel verwacht dattie nu al zo groot zou zijn. Ennu zoals gezegd zullen de foto's volgen alleen hebbik geen digicam, dus net fotorolletjes gehaald voor me gewone fototoestel nou is me batterijtje weer op :) :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
die hollands hoop is wel erg vroeg beginnen bloeien man, was dat een stek of uit zaad?

 

Dammit zeer goed!!

 

Zaadjes van nirvana.. binnen onder tl met verwarmingsmat uitgekiemd.. daarna nog enkele weken onder natrium totdat het mei was ofzo.. dat ze zo vroeg in de bloei staat komt door de soort en ook grotendeels door de nachten inkorten..

 

Volgens Nirvana :  

 

Hollands Hope is een stabiele mix van Afghaan en Early Skunk.

Een ideale plant voor de buitenkweker die in koele klimaten kweekt waar korte zomers het teelseizoen limiteren.

Plaag- en schimmelresistant, wordt 2 meter hoog met interessante oogst.

Oogstmaand : 8 (!)

8 weken bloei.

Zachte wiet met zoete smaak.

 

Ik vind 't zelf ook een interessante soort en zal mij die in de toekomst zeker 'ns aanschaffen.... :)  

Het is een soft wietje - goed voor overdag als je nog vanalles moet doen....  :wink:  

 

Groetjes,  8)  

 

Seraph.

 

ik heb iets andere gegevens gezien... 3-4 meter in volle grond.. oogst eind augustus.. opbrengst in volle grond.. 600-800+ gram..

Wat ik had gehoord is het geen soft wietje maar een met een knock out stoned...?? :roll:

 

Goeie zaak, beste Miller !

Nog veel sukses !  :wink:  

 

Groetjes,  8)  

 

Seraph.

 

Harstikke bedankt voor de hulp en beste wensen!

volgensmij komt het nog wel goed volgend jaar.. :wink:

 

Groetjes Miller

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik heb iets andere gegevens gezien... 3-4 meter in volle grond.. oogst eind augustus.. opbrengst in volle grond.. 600-800+ gram..  

Wat ik had gehoord is het geen soft wietje maar een met een knock out stoned...??

 

Best mogelijk, hoor Miller ! :D

Ik heb die gegevens gewoon overgenomen van de Nirvana website.

Zelf heb ik dit wietje nog nooit geproefd of gekweekt.....

Wat het effect betreft - ik zou zeggen : laat 't ons eens weten !?

Het interesseert me nogal om 't fijne ervan te weten - ik zou de soort volgend jaar namelijk ook willen kweken en was al min of meer van plan ze te gaan kruisen met een zwaardere soort.

 

Zijn er nog andere mensen op dit forum die ervaring hebben met Hollands Hope en hoe beoordelen jullie 't effect ?

 

volgens mij komt het nog wel goed volgend jaar

 

Ja, dat denk ik ook ! :) :wink:

 

Groetjes 8)

 

Seraph.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi

 

ja is goed seraphyn.. zal er aan denken :wink:

 

ik heb nu alleen een vraag.. wanneer moet ik oogsten??

hij moest geloof ik 8 weken en ik zit nu op ca. 8 1/2 week.. er komt nog steeds meer top aan.. ik plaats nog wat foto's van vandaag..

 

Redelijk scherpe foto van de hoofdtop..

http://www.imagedump.com/index.cgi?pick=get&tp=12824

 

De gehele plant..

http://www.imagedump.com/index.cgi?pick=get&tp=12823

 

weet er iemand misschien of hollands hope normaal paars wordt bij het afbloeien?

dit staat er bij nirvana;

hollandshope.jpg

 

Groeten Miller

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou dies nog niet rijp, das wel duidelijk. Als de haartjes voor ongeveer 80 % bruin zijn, dan is het moment om te oogsten. Die oogsttijden moet je eigenlijk niet naar kijken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie (denk ik) op de close-foto toch nog redelijk wat witte haartjes of vergis ik me ?

Jopieaandedopie heeft gelijk : 80 %van de haren dient bruin te zijn.

 

De twee belangrijkste criteria voor eind bloei zijn :

 

- 80 % haren bruin.

- serieuze afname in de topgroei - dus weinig nieuwe haartjes en een duidelijke vertraging in verdere ontwikkeling.

Die twee punten vallen een beetje samen...als er slechts weinig nieuwe haartjes bijkomen zie je logischerwijs al snel een groot percentage verkleurde stampers....

 

Je zegt Miller :

er komt nog steeds meer top aan

 

Als dat nog met een goed tempo gebeurt zit je plant nog volop in bloei en zou ik ze laten doen....je krijgt pas een begin van algemeen Thc -verval eens de plant slechts traagjes verderbloeit en toch niet geoogst wordt.

Momenteel vergroot je opbrengst kennelijk nog steeds.... :wink:

 

Wat het kleurverschil betreft - zoals gezegd heb ik geen ervaring met deze soort, maar over sommige paarse soorten heb ik al gelezen dat ze hun paarse kleur krijgen door een duidelijke afkoeling van het weer op het einde van het seizoen.....misschien is dat met Hollands Hope ook zo ? :)

 

Vriendelijke groetjes, 8)

 

Seraph.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de duidelijke info seraphyn :!:

 

Je hebt gelijk ja er zitten nog redelijk wat witte haartjes bij en er komen er elke dag weer nieuwe bij.. wel snap ik niet precies wat er met die 80% bedoeld wordt.. 8 op de 10 haartjes bruin, of van elk haartje 80% bruin gekleurd? als je het eerste bedoeld mogen ze denk ik nog wel even staan! ik ben er nu in iedergeval zeker van ze nog een weekje te laten staan..

 

zelf dacht ik ook aan de kou aan het eind van het jaar.. misschien was het dit jaar gewoon niet koud genoeg (dit is ook een soort voor koude natte klimaten). en omdat ik de bloei wat vervroegd heb.. niet dat ik ermee zit.. maar vroeg het me af.. denk dat ik het nu wel zeker weet... misschien word mijn andere plant nog paars.. :wink:

 

Harstikke bedankt seraphyn (alweer :wink: )

 

Groetjes

Miller

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...