Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
cannabizznis

2 planten aangetroffen na brand,24 jarige bewoner ingesloten voor verder onderzoek

Recommended Posts

Politie houdt man aan in woning na brand

Asten, 12-10-2010 • De politie heeft dinsdagochtend rond 3.15 uur een 24-jarige man uit Asten aangehouden in zijn woning aan het Spicaplein.

 

Agenten verleenden daar assistentie bij een woningbrand. Daar troffen zij een hennepkwekerij aan in de kast van de woning met daarin twee planten en benodigdheden voor een hennepkwekerij. De bewoner is aangehouden en ingesloten voor verder onderzoek. De planten en benodigdheden zijn in beslag genomen

 

bron

Share this post


Link to post
Share on other sites

:popcorn: Gaan ze ook moeilijk doen voor 2 planten???

Echt zielig die agenten.

Alsof ze een grote crimineel van de straat hebben gehaald!

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit heb ik nog nooit meegemaakt, dit is wel + brand als hij zijn zaakjes goed geregelt had, waren ze dus ook niet langs geweest.

ook zal de brand er zeker mee te maken hebben, normaal hadden ze alleen de planten+ benodigheden vernietigt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo, vervelend voor die kweker man. Ik vroeg me af als ik de plantjes in mij slaapkamer heb, en er ontstaat brand in mijn woonkamer zegt dan de politie of verzekeraar ook dat dit strafbaar is, en zal ik dan ook zelf voor de schade moeten opdraaien? Groetjes!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ kiliyo

 

opzeker ben je dan de sjaak

kweken mag nie, mag niet, mag niet, mag niet ,

maar zeker extreem zielig van die `1 strepertjes `

want dat zijn het geweest ..ken nie anders

 

`ik zie een wietplant en die moet ik in de bak gooien `agentjes

ken daar zo boos om worden eh

 

Want ja

 

Kan je niks

 

en heb je geen ambitie

 

Dan ga je werken bij de politie..............

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik dacht dus, hij zal de electra wel niet in orde hebben.. wat blijkt nu...

zijn lamp hing niet goed vast, zie hier het nieuwsbericht van de brandweer zelf

 

Zo'n 1,5 uur na het ongeval op de A67 kwam voor Brandweer Asten een melding binnen van een woningbrand aan het Spicaplein. Onderweg werd doorgegeven dat het om een appartement zou gaan waar veel rookontwikkeling waarneembaar was. De omliggende appartementen werden al ontruimd.

 

Ter plaatse bleek het te gaan om een kleine brand in een bergkast. De brandweer heeft het brandje nageblust en de woning geventileerd. Hierna is de woning overgedragen aan de politie.

 

De oorzaak lag in een lamp, welke naar beneden was gevallen op wat spullen. De lamp brandde nog, waardoor de spullen in brand zijn geraakt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

moet echt niet triester worden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laat dit een les zijn voor de starters met wiet kweken.

Kastjes steeds kleiner, lampen aan touwtjes..het gaat een keer fout, en dan ben je echt niet verzekerd!

 

Ik slaap nog beter sinds m'n MABO aan de muur hangt in m'n hok :popcorn:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze namen de man dus niet mee voor 'bezit van 2 planten', maar voor 'veroorzaken gevaar voor de omgeving'.

Er geldt nog altijd een plicht om geen overlast voor de omgeving te veroorzaken. Niemand heeft dit gewild, maar laten we niet teveel alles door een roze bril kijken.

 

Aangezien het hele apparaat in werking kwam voor hem, is het wel te begrijpen dat ze niet zeggen 'joh, geeft niet, volgende keer beter kerel'.

Ze zullen wel de kosten van het uitrukje van de brandweer op hem willen verhalen. Weet iemand wat zoiets zal kosten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha tuurlijk het is gedoogd en je word niet vervolgd, dat is wel duidelijk nithalm!

dit kan gewoon niet de bedoeling zijn geweest, en was ook niet gebeurd als die zijn lamp goed had bevestigt :popcorn:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo!

 

Ik heb het even gevraagd aan een agent, mijn vraag aan hem was als volgt; "Wanneer ik in mijn slaapkamer 2 plantjes in een kastje heb staan en er breekt een brand uit in mijn woonkamer op een moment waarop ik niet thuis ben, wat zullen dan de consequenties daarvan zijn?" Antwoord; "Wanneer de politie dan ter plekke is en dan in een andere kamer de plantjes vind, zal zij zich hier verder niet mee bemoeien -tenzij er electronica rondom de 2 plantjes zit en de oorzaak is geweest van de brand, in dit geval zal ook de verzekeraar u aansprakelijk stellen-.

Dit is omdat in Nederland gedoogbeleid geldt.

 

Mijn vraag is daarmee beantwoord en ik dacht eraan de info ook nog even met jullie te delen.

 

Groetjes!! :popcorn:

Share this post


Link to post
Share on other sites

neem aan dat je dat niet aan de agent bij jou om de hoek hebt gevraagd? anders zou ik me maar heel erg aan het gedoogbeleid houden als ik jou was.

 

verder, tja, als je lamp valt, doe je iets niet goed.

beetje onverantwoordelijk, stel dat er wat kinderen in de ruimte ernaast lagen te slapen.

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik snap echt niet waarom je bij wiet gerelateerde elektronica die in de brand vliegt WEL aansprakelijk bent ('t gaat hier om 2 plantjes), en bij een door jezelf verkeerd aangesloten peertje in de gang die in de brand vliegt niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hallo!

 

Ik heb het even gevraagd aan een agent, mijn vraag aan hem was als volgt; "Wanneer ik in mijn slaapkamer 2 plantjes in een kastje heb staan en er breekt een brand uit in mijn woonkamer op een moment waarop ik niet thuis ben, wat zullen dan de consequenties daarvan zijn?" Antwoord; "Wanneer de politie dan ter plekke is en dan in een andere kamer de plantjes vind, zal zij zich hier verder niet mee bemoeien -tenzij er electronica rondom de 2 plantjes zit en de oorzaak is geweest van de brand, in dit geval zal ook de verzekeraar u aansprakelijk stellen-.

Dit is omdat in Nederland gedoogbeleid geldt.

 

Mijn vraag is daarmee beantwoord en ik dacht eraan de info ook nog even met jullie te delen.

 

Groetjes!! :wacko:

gedoogd is niet legaal,vergeet dat niet in deze tijd.

ook 5 planten mag je niet bezitten.

gedoogd betekend in beslagname zonder proces verbaal deze tijd.

na herhaling met 5 planten krijg je dus wel een proces verbaal

 

dit is mij 2 x verteld bij mn laatste kweek en ik kan fluiten naar mn eigen rokertje de eerste 12 maanden.

en dat waren er ook 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je heb dus een 'proeftijd' van 12 maanden, als ze je met 5(of minder) plantjes pakken, dat ze je in die 12 maanden niet weer met planten mogen aan treffen?

Die 'registratie' van het bezit van plantjes is dus niet voor niks.

Share this post


Link to post
Share on other sites

van een proeftijd weet ik niks af,

wel dat ik nu wel gerigistreerd sta en bij een volgende keer de rechter me wel kan straffen als hij vind dat ik recedive pleeg met 5 planten.

 

maar ik zal toch wel recevide plegen daar niet van.....

maar leuk is anders

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...