Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Greengold

Geisoleerde box? softbox? of metalen Box

Recommended Posts

dag allemaal.

Ik zit zelf met een herrie probleem van een 3250 m3

nu heb ik aarig wat topics doorgelezen of afzuiging luchtsnelheid etc, ben er ook veel wijzer van geworden

mijn vraag is alleen

ik heb nergens concrete cijfers kunnen vinden over decibels is verder ook niet echt van belang maar ik zou graag willen weten welke is nou echt superieur uit deze 3 varianten.

ik weet bijna wel 100% zeker dat de geisoleerde box waarschijnlijk het slechtst uit de test komt. maar hoe zit het met de andere 2????

ben ik wel benieuwd naar

 

Vriendelijke groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb geen ervaring met een stalen box maar in zo'n geïsoleerde box hangt de motor meestal niet los en is tegen de box zelf aan gemonteerd. Een box met een loshangende motor in rubbers is een stuk stiller. Het ligt er ook aan wat voor motor je gebruikt, Torin is een goed merk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In de boxen die k heb hangt alles aan een rubber. Het ligt eraan waar je deze hebt gekocht, En watvoor fancontroller... min-max etc hoeveel stappen, thermostaat direct in licht en of verkeerde plek, heb m ooit bij iemand op de adjustwing zien hangen direct naast t lampje waardoor deze tewarm word en je box te hard gaat... sonodeck, een nog bredere diameterslang van 250 naar 315... Luchtstroom sneller dus afzuiger draait zachter... En natuurlijk de box al dan niet een stalen versie ;in te bouwen in een kastje met drie dubbele isolatie...

 

 

Zomaar een paar gedachtes

 

 

groetjes junk

Share this post


Link to post
Share on other sites

@1e klas wiet junk

het gaat er niet over waar die gekocht is etc fancontroller is ook niet van belang. ik gebruik variacs die brommen niet en stel ik zelf in.relais geschakeld voor dag/nacht stand.

het gaat ook niet om temperatuur of what so ever.

het gaat erom als je deze 3 varianten naast elkaar zou laten draaien op 100% of 50% maakt niet uit .. hoe hard zijn ze en hoeveel db verschil zit erin..

nou is dat cijfertje niet echt zo van belang gaat meer om welke is het meest prettig voor het oor,, dan wel de buren in dit geval.

is het een inmens verschil tussen hout en metaal?..

Of is die houten in rubbers silent air toch echt het meest aangenaam/stil

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze goede man maakt de beste/stilste boxen die ik ooit heb gebruikt, ook op maat. klik

 

Er staan ook handige tabellen bij.

 

GrR

 

edit...vooral dit stukje is misschien intresant voor jou.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Deze goede man maakt de beste/stilste boxen die ik ooit heb gebruikt, ook op maat. klik

 

Er staan ook handige tabellen bij.

 

GrR

 

edit...vooral dit stukje is misschien intresant voor jou.

 

was toevallig bij een shopje vandaag had ook een afzuiger staan van metaal ook met EMC motor?

zat er toch aan te denken om hem te nemen was wel dubbel zo duur als een normale maargoed,, je wil wat.

Hoe dim ik die EMC motor.? toch ook gewoon variac? of moet ik daar weer wat anders voor hebben

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...