Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

master_hugo

Naaktslakken ATTACK!!!

Recommended Posts

eeey,

 

Ik was vannacht ff buiten gaan kijken bij mijn planten, en wat denk je zijn er een stuk of 5 naaktslakken in aantocht naar mijn planten.

Zoveel groene bladeren in de tuin en komen ze uitgerekend op mijn planten af !?!?!?!?

Ik heb ze gepakt en weggegooit, en heb er voor de zekerheid nog een bakje met bier onder mijn planten gezet. Vanochtend zaten er nog twee slakken in. ECHTE KUT BEESTEN!!!!!!! (die slopen je plant echt lelijk)

 

Weet er iemand wat voor harde maatregelen ik kan nemen om ze te laten verdwijnen???

 

de groeten....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moeje ff bij de bekende tuincentra anti slak zooi halen, moet je dan rond je plant strooien ofzo.

 

Of je graaft een diepe gracht rond je planten :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon koper draad rondleggen efficient, eenvoudig en goedkoop en btw niet giftig

Share this post


Link to post
Share on other sites

zout eronder strooien jonge... dan smelt die hele slak weg...

je kan ze ook opeten.... :)

ze zijn wel te vretene hoor :D :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites
gewoon koper draad rondleggen efficient, eenvoudig en goedkoop en btw niet giftig

Dat begrijp ik niet helemaal precies , waarom houdt dat de slakken weg van de plant?

Share this post


Link to post
Share on other sites

als een slak met zout in aanraking komt... smelt hij gewoon helemaal weg en zie je niks van de slak weer...

probeer het maar is, zoek maar een slak op... je kan ze nu wel vinden met dit kutweer

probeer maar... het is nog lachen om te zien ook :D

 

wert perfect maar zorg wel dat het zout niet in de aarde van de plant zelf komt... gewoon in een kring van 50 cm ofzo eromheen... werkt perfect :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zout lijkt mij ook het beste...

 

 

Als ze dat een keer aaangeraakt hebben komen ze nooit meer terug...

 

alleen schiet het niet echt op als het steeds regend...

Share this post


Link to post
Share on other sites

dhehe, mijn moeder heeft hier in de tuin vorig jaar ook naaktslakproblemen gehad :) ...

zout is natuurlijk leuk om die fucks zien weg te smelten :D

maar ik zou gewoon korrelvormig vergif gaan kopen bij het lokale tuincenter...

 

wij hebben van die blauwe bolletjes tussen de planten liggen, eens die kutslakken daarover komen, They Die :whistling

en ze blijven daarna wel weg :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zout trekt vocht aan, en aangezien een slak voor 90% uit vocht bestaat, brand dat spul als de hel voor ze...

 

Kijk idd wel uit dat er geen zout in de aarde van je plant komt. Zowiezo zou ik het niet gebruiken als je plant in de volle grond staat ivm het grondwater.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zout trekt vocht aan, en aangezien een slak voor 90% uit vocht bestaat, brand dat spul als de hel voor ze...

 

Kijk idd wel uit dat er geen zout in de aarde van je plant komt. Zowiezo zou ik het niet gebruiken als je plant in de volle grond staat ivm het grondwater.

Zout trekt vocht aan, en aangezien een slak voor 90% uit vocht bestaat, brand dat spul als de hel voor ze...

 

Kijk idd wel uit dat er geen zout in de aarde van je plant komt. Zowiezo zou ik het niet gebruiken als je plant in de volle grond staat ivm het grondwater.

 

Hoe bedoel je ? je hoeft toch geen kilo's te strooien ?

Wat ook kan is bevoorbeeld een minder schadelijk zout strooien , gewoon een vaste meststof zoals bv Kaliumnitraat ,dat bevat stikstof en Kalium , helemaal niet slecht voor de plant . Keuken zout is natriumchloride ,en van chlorides houden je planten niet .

 

Wat bedoeld Bert nou precies met dat koperdraad ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben ook nog altijd bezig om ergens kaliumnityraat te vinden maar nergens... :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
bokaaltjes bier ingraven, werkt best goed

inderdaad

 

wat je ook kan doen is (gebruikt) koffiepoeder op de bovenste grondlaag rond de plant strooien

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar ls je dan water geeft dan krijgen de planten koude koffie denk niet dat ze dat lekker vinden

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maar ls je dan water geeft dan krijgen de planten koude koffie denk niet dat ze dat lekker vinden

mwa ik had hier eens gelezen @ Gratis voeding ofzoiets dat gebruikte koffiepoeder of koffiezakjes ook wel goed waren

dus kweet niet of het wel Slecht is :unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi hallo allemaal,

 

ik zou gaan voor schaaltjes met bier die ik evt met een grotere kom omgekeerd er bovenop die wel los van de grond is tegen wegregenen. Als je bier hebt vang je slakken! Ook een soort dikke band/ring/weggetje haha.. rond de stam aangelegd met koffiedrab spreekt me wel aan! Ik zou het niet laten, zie je meteen of het effect heeft of niet want mij lijkt dat die slak daar namelijk helemaal niet overheen komt want koffie bevat zuren, en daar houden ze ook niet van. Go for the beer 'n' coffee!! Anti-slakkenspul vertrouw ik niet in mijn leefgebied. Kweek je in potten en heb je zelfs de luxe van een gebakken overpot dan kan je die aan de buitenkant (meerdere keren) insmeren met eiwit van kippeëi(niet de gele dooier!) vermengd met 2 theelepels zout. Breng die "zowat onzichtbare band van zout" evt. meerdere keren op met een kwastje of klein rollertje. Werkt perfect en is goedkoop en vriendelijk voor je milieu.

Om die slakken zou ik me dus niet meer druk maken.

Relax..°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤

 

Respect.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mij lijkt die manier van Bert zijn koperdraadje het handigst....volgens mij is dat een grootmoeders middeltje dat ook gebruikt wordt voor mieren, die beesten hebben een hekel aan koper, je legt een cirkel van (blank) koperdraad rond de plant en ze zouden er dan niet overheen gaan.

 

Groeten Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...