Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Thanatos

Buisafzuiger op relais?

Recommended Posts

Hoi,

 

Een simpele vraag voor de kenners :lol:, waar ik echter niet direct het antwoord op vind via de search functie. Moet een buisafzuiger (RUCK 160) achter een relais zitten of mag die (via de 1000 watt dimmer) rechtstreeks het stopcontact in?

 

mvg

 

Thanatos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mag op een relais maar waarom?

Die fan is helemaal geen hoge wattage en ook geen hoge opstartpiek oid dus relais niet nodig.

 

Houdt er wel rekening mee dat je buisfan op een 1000W controller (denk een brons achtige controller?) kan gaan brommen bij dimmen.

De buisfan kan ook zonder controller gewoon rechtsreeks met stekker in het stopcontact.

 

Let wel goed op met montage vd draad aan de buisfan, meeste buisfans zijn van zichzelf geaard en hebben GEEN aarde aansluiting nodig ,

dit moet je dan dus ook niet aansluiten want dan krijg je uitslaande stoppen/ fan kapot of hij doet het niet ed..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dankuwel voor het snelle antwoord!

 

Die brom en het geluid van de ruck vallen overigens erg goed mee, is praktisch niet hoorbaar. Mijn computer maakt méér lawaai:p.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Let wel goed op met montage vd draad aan de buisfan, meeste buisfans zijn van zichzelf geaard en hebben GEEN aarde aansluiting nodig ,

dit moet je dan dus ook niet aansluiten want dan krijg je uitslaande stoppen/ fan kapot of hij doet het niet ed..

 

Lostchild,

 

een buisafzuiger is niet geaard maar dubbel geisoleerd, vandaar dat je geen aarde aansluiting een een buisafzuiger tegen komt :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

afzuiger laten draaien 24/7, dan hou je onderdruk in je hok en veroorzaak je geen ongewenste luchtjes...want de lucht blijft dan door je filter gaan.... :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lostchild,

 

een buisafzuiger is niet geaard maar dubbel geisoleerd, vandaar dat je geen aarde aansluiting een een buisafzuiger tegen komt :huh:

 

Bedoel ik dat dan niet, sry voor verkeerde bewoording hoor :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ruck die niet bromt terwijl je dimt? Dat is nieuw voor mij ik heb ook een ruck gehad en die bromde wel degelijk als ik hem dimde.

Als je pc meer geluid maakt dan zou ik je pc is na gaan kijken :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, hij bromt wel degelijk, maar slechts zeer licht en absoluut niet storend voor mij. Na al de horrorverhalen hier op het forum had ik mij verwacht aan luid lawaai, maar dat is dus niet zo :lol: . Het lawaai van de Ruck zelf valt ook erg goed mee. Er een softbox rond bouwen zal wss zelfs overbodig zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...