Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

tjapado

zwaar blad probleem

Recommended Posts

Hallo luitjes,

 

Helaas moet ik jullie mededelen dat ik een blad probleem heb. Het vervelende is dat het bij bijna alle planten voor komt in verschillende sterktes. Heb zelf uiteraard al even het forum rond gezocht en kwam zelf uit bij Calcium tekort. Omdat de plaatjes van deze blaaden het meest lijken op mijn bladeren.

 

foto's :

 

fase 1 :

 

gallery_24861_10687_506724.jpg

 

fase 2 :

 

gallery_24861_10687_880057.jpg

 

fase 3 : is een verrot blad dat op mijn toppen valt waardoor deze ook beginnen te rotten, wat een feest.

 

Ik heb zo wel planten in de volle grond staan als in specie kuipen. Mits het niet te veel regent geef ik de planten 3 keer in de week canna bloei voeding. PH waarde van mijn kraan water zit op 8 of hoger dit zuur ik niet af.

 

Wat is het probleem ??? Het is het makkelijkst om het op de ph te schuiven maar dit vermoedt ik zelf niet omdat ik nog nooit eerder deze blad problemen heb gehad. En dit kraan water al 5 jaar gebruik.

 

mssl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou ben benieuwt wat het is want heb er zelf ook last van.

Alleen is het ook een deel door een ijzerdraatje gekomen waarschijnlijk bij mij.

Die kwam ik net tegen had hem over het hoofd gezien toen ik haar van de bamboe stok had bevrijd.

En er was vanochtent redelijk wat mist in de tuin :lol:

Ben ook wel benieuwt dus wat het zou zijn.

 

Grtz :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ purplehaze, Heb jij er bij meerdere planten last van of is het slechts 1 plant?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ panjaabie, Heb ik al gedaan en kwam zelf uit bij een Calcium tekort. Had hier graag met mensen over gesproken die hier ervaring mee hebben en of kunnen bevestigen dat het inderdaad calcium te kort is. En hoe ik dit het best kan op lossen.

 

mssl

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee, ik vind dit niet echt op calcium lijken, maar eerder op lange tijd veels te nat.

 

Calciumgebrek geeft harde randjes om de vlekken heen.

 

Vul je topic nog even aan met wat extra info, en met name een totale foto van je plant. Dat beoordeelt beter dan alleen een paar bladeren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke hier nog een aantal aanvullende foto's

 

deze 3 foto's zijn van een afgaan:

 

gallery_24861_10687_681671.jpg

 

gallery_24861_10687_1448659.jpg

 

gallery_24861_10687_242807.jpg

 

plus nog 3 foto's van een NDB met paarse stam:

 

gallery_24861_10687_184180.jpg

 

gallery_24861_10687_1224528.jpg

 

gallery_24861_10687_1904344.jpg

 

 

Wat is hier het probleem. Zou graag nog een oplossing vinden voor dat de planten klaar zijn met bloeien.

 

mssl

Share this post


Link to post
Share on other sites

ondervoeding van verschillende dingen door te veel water, mg en calsiumbalans zijn weg, je wortels nemen niets meer op.

Nu staat je plant stil en gaat dood door verdrinking.

 

probeer voeding te geven dmv bladvoeding

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ polletje, klinkt allemaal wel logies. Zal vismix van biobizz bestellen om als blad voeding te geven. lijkt mij zelf wel goed plan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

huy tjapado jongen,jammer van je troubles.

Ik zou wat kippenmestkorrels erbij mikken,genoeg stikstof en kalk voor iedereen!

Dan trekt het wel bij als het vocht weg is,duidelijk een kalk probleempje.

Peace,

Collie Weed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Collie Weed, Kippen mest korrels zitten er helaas niet meer in. Heb net van mijn laatste geld 5 liter biobizz vismix besteld, plus vandaag weer buffer tabs van sannie in grond gepropt hopen dat dit samen het probleem enig zins of helemaal kan op lossen.

 

mssl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...