Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
m.86

Zijn mijn planten te redden?

Recommended Posts

1081093669_5_iy4S.jpeg

 

1081093857_5_O-23.jpeg

1081094788_5_gRNw.jpeg

1081092724_5_cY0h.jpeg

Beste Marihuana hobbyisten!

 

Ik heb twee planten de hele zomer verzorgd en ze zijn uitgegroeid tot mooie boompjes.

Dit is de eerste keer dat ik het doe dus ik ben geschrokken van hoe snel de status van mijn planten achteruit is gegaan.

Ik haal ze nou sinds een week naar binnen in een zwart vochtig schuurtje om het bloeiproces te laten starten.

Drie dagen geleden begonnen de bladeren om te krullen en de randen werden bruin.. Ik gaf ze ook water met een beetje voeding.

De foto's hieronder zijn vanmiddag gemaakt, zijn ze nog te redden? Zoja, hoe? en zo nee, hoe kan ik dit voorkomen voor een volgende keer?

 

De foto's kon ik niet toevoegen helaas, ik heb foto's op verzoek!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja heb geen id eigenlijk.. zag wel dezelfde symptomen bij overbevoeding maar heb de aarde al flink doorgsepoeld met kraanwater..

ik haal ze gewoon af en toe naar binnen.. met dat noodweer van afgelopen maandag, of had je ze dan gewoon buiten moeten laten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zie diversen problemen, voedings problemen, volgens mij spint ?

zet ze maar bij mij neer dan komt het wel goed :verrygood [geintje]

laat ze staan waar ze staan, koop wat goede voeding en zorg dat ze wat minder stress hebben en veeeeeel zon.

ga niet lopen forceren,dan kan je ze gelijk dumpen

ik heb al heel wat problemen gehad van het jaar maar gedult is een schone zaak met het kweken.

geef ze nog ff wat tijd en liefde dan kan het nog iets worden.

 

Grtz Er@zer

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik weet niet hoe dik uw stammen zijn, maar mijne overleven het perfect in die wind, ze staan er ook nog eens vol in, al sinds ze mini zijn dus heb lekker dikke stammen.

zijn ze trouwens zo gaan hangen na het spoelen of deden ze dat daarvoor ookal?

Beter kun je even wachten op iemand met wat meer ervaring;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

thanks voor de tips, haha ik hoop ooit nog eens ervaren te worden..

maar ze stonden nog in de lucht, half hangend, maar nu zijn ze toch echt gaan hangen, misschien ook door de spoeling.

Ik haal ze morgen gewoon naar buiten, regen of geen regen, geef ze elke dag gewoon kraanwater en hopelijk gaan ze het weer doen. de stammen zijn in ieder geval nog groen ipv bruin!

 

ze hadden ook nog meeldauw opgelopen, maar dat heb ik een week geleden nog kunnen bestrijden met bayer

Share this post


Link to post
Share on other sites

geef ze niet teveel water, vooral niet na het spoelen, dadelijk verzuip je haar nog. voel een beetje aan de grond, deze moet vochtig zijn, niet nat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat was de frequentie van water geven? Hoeveel liter zijn je potten? Welke voeding en hoeveel heb je gebruikt?

Stress van ze te verslepen zal wel niet de oorzaak zijn. Want ik verduister elke kweek en sleur me dus de tering met de dames, die krijgen wel een beetje stress maar niet zodanig dat de plantjes er aan kapot gaan.

Zoals je al aangaf is de LV hoog in jou schuurtje, ideale broeihaard voor toprot, schimmels, meeldauw en allerhande bacterien.

Dus opletten geblazen met die schuur!! Misschien oplossing zoeken om deze droger te houden.

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok ok.. ja ik geef ze om 12 uur een 1,5 liter water en in de avond om 8 uur..

Het zijn potten van 70 liter.. grote gaten in de onderkant en staan op bakstenen..

zo en of we ons een pleuris sleuren.. misschien is het gewoon overbevoeding.. te zuur water..

hopelijk herstellen ze zich.. het is trouwens powerplant gewoon volgens mij..

 

ik heb ze vanochtend doorgespoeld, morgen maak ik wel nieuwe fotos! bedankt voor de snelle reacties

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou echt wel dringend stoppen met dat doorspoelen! Met dit weer hebben ze echt niet veel nodig, best om de twee dagen en altijd zoals goombaaking zegt, even voelen met de vingers. Want met al dat water gaan ze steeds slapper gaan hangen doordat de wortelen geen zuurstof meer krijgen.

Echt verschijselen van overvoeding zie ik niet. De nieuwe blaadjes zouden veel geler moeten zijn en verbruining verdoring vanaf buiten rand blad naar binnen toe!

Het lijkt wel of de plant ijzer tekort heeft door te nat medium.

 

Geef je voeding en welke en hoeveel gebruik je?

Share this post


Link to post
Share on other sites
ja heb geen id eigenlijk.. zag wel dezelfde symptomen bij overbevoeding maar heb de aarde al flink doorgsepoeld met kraanwater..

ik haal ze gewoon af en toe naar binnen.. met dat noodweer van afgelopen maandag, of had je ze dan gewoon buiten moeten laten?

 

volgens mij ook veel te nat ,

op een verhoging zetten (kratje of zo) zodat de pot ook in de wind staat ,dus wel buiten laten staan maar niet in de regen als dat kan , en dan beetje op laten drogen , mijn eigen ervaring is dat het vaak al te laat is , sommige planten trekken een beetje bij maar de schade is er dan al .

hoop voor je dattie bijtrekt .

succes

pog mo thoin

Share this post


Link to post
Share on other sites

zitten er eigenlijks wel gaten in de pot ?

 

maar fearghus en pog mo thoin

hebben zeker gelijk de plant drinkt ook via het blad

ik heb al een week geen water gegeven door de hevigge regen !

 

gr juicyweedy :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
, zijn ze nog te redden?
Lijkt MIJ niet zinvol.

Ik zou me gaan inlezen voor volgend jaar :verrygood

 

en zo nee, hoe kan ik dit voorkomen voor een volgende keer?
Veel lezen op het forum en kijken hoe anderen (die het goed doen :D ) het doen.

 

Lees DIT aub even wat betreft het plaatsen van foto's ?

 

 

Edit; Ohja....en wil je je HIER aub nog even voorstellen zoals gevraagd in het welkomsbericht welke je hebt weg geklikt ?

 

Bedankt

 

Groeten, Richard

Share this post


Link to post
Share on other sites

hepl blub blub we verzuipen.

en die ph vinden we echt te hoog

 

we willen geen water meer

de ph moet omlaag

en we hebben het koud in de nacht.

we willen drinken als we een uur of 2 wakker zijn,

niet als we naar bed toe gaan.

 

Dus stoppen met water,warm in de nacht

en wie weet trekt het nog bij,

maar het moet van ver komen.

 

grtz |Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha,, een leuk versje om de geheugensteuntjes op tekrikken..

zal zo ff nieuwe foto's maken maar het ziet er niet goed uit..

geef ze geen water meer tot de aarde weer droog is..

de planten drinken aanzienlijk minder dan 3 dagen geleden!

een ijzer tekort?

het is overleven of verdrinken nu.. maar dat is aan de planten natuurlijk..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...