Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

zookaba

sativa tegen scheel kijken

Recommended Posts

even kijken of er hier mensen zijn met vergelijkbare ervaringen, eerst dacht ik dat het toeval ofzo was, of persoonlijk maar op een ander forum bleek iemand iets vergelijkbaars te hebben

 

hier mijn situatie:

ik ben scheel, geen lui oog(schakel onbewust tussen m'n ogen)

tot m'n 3e normaal, toen telkens een extreem dawlend oog, later eraan geopereerd, hiep niet heel veel

werd me gezegd dat als ik voor m'n 12e niet met beide ogen kon kijken ik het nooit zou kunnen

over tijd ging m'n inactieve oog minder dwalen, en vlak voor m'n 12e ontdekte ik dat ik soms als ik me er erg op concentraarde wel met beide ogen kon kijken

en zo is de situatie ook gebleven, ik kan ook bewust wisselen trouwens

 

dat slibde dus verder wat weg, en laatst was ik stoned en zat ik wat met een flessendop te spelen, en hield het onder andere voor m'n opog... en verrek, ik kon er doorheen kijken(ik keek dus met beide ogen en ontving 2 beelden ipv 1)

daarna ben ik er eens op gaan letten, en ik had het elke keer, behalve laatst toen ik eens een indicadominant soortje had van de shop(normaal eigen sativakweek of op z'n minst iets met nog een merkbare sativainvloed erin)

met die indica had ik trouwens ook wel vaag het idee 2 beelden te zien, maar niet zo'n wonderbaarlijk verschil als met sativa

 

maar googelen werkt niet echt, alleen maar dingen over rooie ogen, 'cannabis impairs depth perception'(nee, het geeft me het juist) en een enkel linkje over glaucoma

 

dus ik ben erg benieuwd of er nog meer zijn met vergelijkbare ervaringen, artikels aangaande dit zijn ook welkom

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja, dit is nu zo;n bevinding die zich op de rand van de wetenschap begeeft :D

Er zal hier meer over bekend zijn, maar dat is (bij Mijn weten) nog niet in het openbaar.

 

Wij hebben onze focus bij canna gelegd op het benevelende effect,

en zijn vaak minder bewust van de versterkende effecten van sommige cannabinoiden.

 

In sativa's zitten componenten die in indica's nagenoeg niet zitten.

thcv, maar ook een aantal cryptics(nog onbekende stoffen)

 

Het snel naar je hoofd schieten,

en actieve headhigh

een licht gevoel,zweverig

maar ook een versterkte waarneming!!

De signalen van geluid,smaak en zicht kunnen versterkt worden.

Een oranje of rood die opeens lichter en voller van kleur wordt,

kleine details die je haarscherp ziet of ruikt.

 

Wat doe deze stoffen?

Zij werken als agonist of antagonist op een zenuwsignaal,

bron wiki:

Agonist-Signaalstof die een biologische receptor activeert en daarmee een reactie of activiteit in gang zet.

De antagonistische stof activeert de receptor die de tegenovergestelde respons stimuleert.

Een stof die de activatie van de receptor verhindert, wordt daarentegen een 'blokker' genoemd.

 

Dus als ik deze hypothese vervolg heb:

jij maakt teveel of te weinig van een stof aan, waardoor het neuro signaal oog-hersen niet goed functioneert.

bij blowen breng je een cannabinoiden naar binnen die deze onbalans vermindert waardoor de communicatie tussen oog-hersen beter verloopt.

 

Dit alles is vanuit fantasie en kennis geschreven,

en is dus geen diagnose of stelling!!!!

 

 

maar ik zit wel in de goede hoek, for sure!!!!!

 

 

Ik raad je aan om zoveel mogelijk verschillende sativa's te gaan gebruiken,

zoek ook naar landrassen en de betere inportwiet.

Een ruilbeurs zou hiervoor ideaal zijn :verrygood

 

 

grtz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

landrassen komt mooi uit want daar ben ik toch al in geintresseerd :verrygood

ik weet trouwens niet precies hoe het met die cryptics en verdamping zit, maar ook bij chocolademelk gemaakt met vaporizerrestanten(van sativa) merkte ik dat het hielp(terwijl het effect daarvan wel meer stoned is), terwijl het verdampen van een duidelijk indicadominant soortje(eiffel, maar zal wel coffeeshopnaam zijn, top was in elk geval al heel duidelijk indica en het effect ook, bijna gelijk dat hangende ogen gevoel)

 

en het mooie is ook dat ik sativa's toch al liever had

 

die scheelheid van mij zit trouwens ook in de familie, 1 familielid met hetzelfde als mij en nog een paar met de meer 'normale' scheelheid oftewel 1 nauwelijks functionerend oog

 

het zou trouwens nog wel wat met het opwekkende effect te maken kunnen hebben in de zin dat het erger word als ik echt moe ben(en toen ik me ooit eens niet zo lekker voelde na wat teveel biertjes achter een paar joints aan zeiden vrienden dat ik groen keek en m'n ene oog helemaal dichtzat)

als ik gewoon uitgerust ben is het nu ook amper meer te zien, veel mensen weten ook niet dat ik scheel ben totdat ik het ze vertel

 

dit is btw een stukje van een artikel wat ik op een ander forum als antwoord kreeg:

 

Working with colleagues at the Neurosciences Institute in San Diego and the University of Washington in Seattle, Straiker found cannabinoid receptors known as CB1 receptors in the retinal cells of rhesus monkeys, chicks, salamanders, goldfish, mice and rats.

 

They also occurred in both the rods and cones, which are the eye structures that respond to light, the researchers wrote in a report in the Proceedings of the National Academy of Sciences.

New piece to puzzle of eye function

 

"We understand very little about how the retina works. By demonstrating that this receptor system is present, we add another piece to the puzzle, opening one more window into how the eye works," Straiker said.

 

"It also suggests that marijuana affects vision, because it plugs into an existing signaling system that is abundant in the retina."

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Sativa's werken idd meer op de ogen.Vooral Thai (highland) zou een goeie zijn, maar Laughing Buddha van Barney's Farm is ook aan te raden weet ik uit eigen ervaring.

Bij de behandeling van glaucoma zijn sativa's ook veel beter dan indica's, maar een perfect sativa soortje hier te vinden in de shop is moeilijk.Alle sativa dominanten zoals bij de zogenaamde Haze's hybrides merk je nog steeds de invloeden van de indica.

 

Landrassen zoals Jamaican Lambsbread, Highland Thai, Mexicaanse soorten zoals Oaxacan, Michoacan, Sinaloa etc zouden hiervoor in aanmerking komen.Het zijn oude soortjes maar bij goed zoeken nog steeds te vinden.

 

Namaste :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

komt mooi uit, ik heb al thaizaden voor volgend jaar(al vermoed ik na wat googelen dat het wel een kruising met indica zal zijn, aangezien het dikke zaden met strepen zijn, en rond oktober klaar zou moeten zijn)

heb nu NDB en m'n eigen kruising UK08xTyphoon staan(en de typhoon die ik afgelopen jaar had wrerkte dus hiervoor)

 

alles met een merkbaar sativa-effect erin werkt trouwens dus van de shop werkt ook gewoon(nu bijv. citroen haze, tenminste dat is de naam in de coffeeshop, die duidelijk sativa-effect heeft, maar gewoon mix van de coffeeshop werkt ook al zolang er maar wat sativa merkbaar inzit)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...