Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
silvereyes

Raam camoufleren.

Recommended Posts

Zoals de naam al zegt; wat is de beste optie om je raam te camoufleren om voor de buitenwereld geen argwaan te wekken.

 

Je hebt verschillende optie`s zoals luxaflex ,rolgordijnen , gewone gordijnen en daar een bak achter maken.

Maar wat zou het minste opvallen voor de buiten wereld....? Omdat ik aan een drukke straat woon komen er veel mensen langs gereden en gelopen en ben dus niet gebaat bij ontdekking. Hebben jullie soms foto`s van de buitenkant met voorbeelden?

 

Ik hoef niet uit te blazen via het raam dat doe ik via een gat in het plafond wat uitkomt op zolder misschien wel lucht inlaat met een kleine buisafzuiging. Ook lijkt het mij een goed idee om ergens in de bak waar je het geheel mee afsluit een lampje te plaatsen wat je via een schakelaar af en toe kan aandoen zodat het niet altijd donker is in de kamer van de buitenkant gezien.

 

Dit is wat ik in gedachte heb maar alle ideen en kritiek zijn welkom,

 

 

mvg Silver.........

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je hebt verschillende optie`s zoals luxaflex ,rolgordijnen , gewone gordijnen en daar een bak achter maken.

 

Een bak erachter? wat bedoel je daarmee?

Zelf heb ik gewoon glasfolie over het raam, zo zien de mensen van buiten toch dat er af en toe licht brand..maar niemand die iets kan zien!

 

Als je op een kamer het hele jaar het gordijnen en alles dicht hebt, valt eerder op dan dat ze er soms licht zien branden..

Maar zo heeft iedereen zijn eigen kijk op het verduisteren :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ligt er een beetje aan waar dat raam zat, als die op de begane grond is en mensen lopen er langsaf moet je iets anders fixen als dat het 3 hoog is en niemand direct naar binnen kan kijken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon luxaflex of en dan niet al te strak dichtdraaien zodat ze er niet niet doorheen kunnen kijken, en achter deze raam maak je een muurtje van gips +isolatie en eventueel antidetecie mocht dit nodig zijn. en dan kan je tussen de ruimte van je raam een muur van alles en nog wat neer zetten bv een lampje of een tl met zonnebank kleur of weet ik het

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat je vaak ziet is luxaflex voor het raam. dat monteren en de luxaflex niet helemaal dicht doen. net dicht genoeg dat ze net niet zien wat er aan de achterkant van de luxaflex gebeurt.! :lol:

 

ik zou gewoon luxaflex monteren. dan haal je een houten plaat. dikke multiplex bijvoorbeeld??!! die schroef je tegen de muur aan (even gaatjes boren natuurlijk) daarna pur je rondom af (indien nodig met open naden)

is het niet nodig om te purren kit het dan even goed af. dan ben je zo goed als klaar om je raam dicht te maken.

 

let er wel even op!? zet je raam op een kier!! :lol:

 

je bent dan snel klaar

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik zou gewoon luxaflex demonteren. dan haal je een houten plaat. dikke multiplex bijvoorbeeld??!! die schroef je tegen de muur aan (even gaatjes boren natuurlijk) daarna pur je rondom af (indien nodig met open naden)

is het niet nodig om te purren kit het dan even goed af. dan ben je zo goed als klaar om je raam dicht te maken.

 

let er wel even op!? zet je raam op een kier!! :lol:

 

je bent dan snel klaar

 

zo zou ik het dan weer net niet doen..

je bent wel snel klaar maar denk je dat als je zomaar een dikke plaat tegen je raam schroeft dat het dan niet op eens raar eruit ziet van buiten?

haha van binnen staat het misschien leuk..

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier zie je hoe je een hok perfect kan inrichten, een complete hoe bouw ik mijn hok tuterial

klikerdeklik

 

is dezelfde film als choppa al linkte alleen zie je hier wel hoe je het kan maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja dan zou het een optie kunnen zijn..

maar jij zij ook luxaflex demonteren.. maar je zij nergens iets over het er weer terug opzetten.. alleen die plaat beetje schroeven en afkitten of peuren zij je :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ooohhh haha sorry daarvoor. haha ik dacht al als je gewoon luxaflex erop zet is er geen probleem toch hahaha

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gewoon luxaflex of en dan niet al te strak dichtdraaien zodat ze er niet niet doorheen kunnen kijken, en achter deze raam maak je een muurtje van gips +isolatie en eventueel antidetecie mocht dit nodig zijn. en dan kan je tussen de ruimte van je raam een muur van alles en nog wat neer zetten bv een lampje of een tl met zonnebank kleur of weet ik het

 

 

en i9emand die dan snachts met een nacht camara loopt te filemen ziet dan nog net dat er een plaat achter zit omdat het infrarood licht gelijk reflecteerd

 

precies de camaras die de groote petjes hebben

Share this post


Link to post
Share on other sites

je moet er ook niet vanuit gaan dat je huis met speciale dure camera's word gecheckt.. ofwel?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zowiezo begrijp ik niet wat hij bedoeld... dus doordat je het isoleert zien ze dat het geisoleert is??

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon in een tent kweken,

zodoende kun je gewoon een luxaflexje monteren die op een stand staat dat je er net niet doorheen kan kijken.

 

achter de luxaflex hang je een zwart doek die +_ 40 cm van je raam afhangt !

 

klaar!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mwa lijkt beetje op de wijze die ik zeg.

Ik zelf ben niet een fan van tentjes, maar soms is het makkelijker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

IK WAS NOOIT FAN VAN TENTJES,

 

maar nu wil ik niet meer anders, opbouwen,growen, en weer pleitte :P

 

zonder enige schades etc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt van die velux raamrolgordijnen die behoorlijk lichtdicht, stond er van te kijken bij m'n schoonouders, die hebben dat in de badkamer maar als je die gordijnen sluit komt er echt geen licht in.

 

klikkerdeklik

Share this post


Link to post
Share on other sites

He man

 

 

heb ff naar wat foto´s gespit zodat ik precies kan laten zien hoe of wat

naar mijn meening kan je het best een frame maken van timmer balken

gewoon tussen de muren klem slaan bespaart je gaten maken in je muur ;)

op deze manier

 

gallery_14852_9062_156903.jpg

 

vervolgens kun je er voor kiezen je gipsplaten te bekleden/of een dubbel wandje te zetten

wanneer je voor een dubbele gaat kan je de loze ruimte opvullen met isolatie materiaal

indien nodig kan je er na je gipsplaten inpakken met anti detectie folie:

 

gallery_14852_9062_865231.jpg

 

anders normale kale gipsplaten en hiermee je muur bekleden zoals op deze foto :

 

gallery_14852_9062_764161.jpg

 

gallery_14852_9062_1767615.jpg

 

op de laatste foto is te zien dat t raam zelf nog niet helemaal dicht is

deze zet ik op een kiertje

vervolgens gipsplaat tegen het frame

evt een gat maken waar je je luchtinzuig wil voor frisse lucht

 

de naden netjes afsmeren met gipsplaat voegsel

 

hierna kun je de platen bijv bekleden met zwart wit folie

 

en je muurtje staat als een huis :P

 

hoop dat je der wat aan hebt groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_10428_9781_1555150.jpg

 

Zo heb ik het gedaan, luxaflex met van die staalkabeltjes voor de geleiding. (Dan hangen ze als het raam kiept ook schuin) De klep is om het raam af en toe te wassen en de luxaflex schoon te vegen. De luxaflex is niet helemall dicht maar omhoog gedraait. Je kan er dan alleen van bovenaf inkijken en dan zie je de vensterbank en een paar dooie vliegen enzo.

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik bouw nooit iets om me ramen heen....

 

vaak gewoon een gordijn erachter en klaar...... geen dubbele wand niks, wel een verduisterend gordijn he!!!!!

 

vaak ook nog met een leuk motief, zodat het er kleurijk uitziet, om de aantal weken even paar keer schudden zodat ze iets anders hangen en klaar......

 

oplossing is ook een lichte jaloezie met een fotobehang erachter, zodat het lijkt alsof je de diepte in kan kijken, ik heb een project hiermee afgerond. en het is waanzinnig.........

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, soms kan het leuk zijn in een klein kamertje ofzo of als je geen lawaai kan maken, maar bouwen is toch naar eigen standaard te maken weet je... lekker recirculeren

 

Schade ach....

Share this post


Link to post
Share on other sites

TJA SCHADE,

 

als het een woning is met een katvanger, en na de contractsduur laat je een kweek/LOOK achter dan kun je toch wel gevaar lopen.

dat is nu net niet de bedoeling he :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...