Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

TheGanjaMan

kweekje zaad, onder 400watt, op grond

Recommended Posts

Voor de liefhebbers, nog een paar foto's vandaag weer 2 planten (zie fot's) geoogst.

 

De planten werden hard minder, en de toppen waren niet meer wit, maar oranje/bruin van kleur... (voor meer dan 75%)

 

Met de 4 die ik al had geoogst, hangen er nu dus 6 te drogen. En de volgers weten dan dat er nu nog 3 planten over zijn... 2 El monstre's en nog een indica mix.. (don't ask me welke...) maar deze moeten nog wel tot zeker na hetr weekend..

 

gallery_27470_10723_61796.jpg

 

gallery_27470_10723_380815.jpg

 

gallery_27470_10723_13645.jpg

 

gallery_27470_10723_754935.jpg

 

De ene plant...

 

gallery_27470_10723_609032.jpg

 

de andere plant, de andere foto's waren niet mooi.. dus die bespaar ik jullie.

 

prettige avond nog

 

TheganjaMan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is op zich prima, bladeren zijn meer dan de helft leeg gehaald door de plant. Komt de smaak ten goede.

Nu kun je gebruik maken van die lage temperatuur. Beste smaak krijg je bij maximaal 15C drogen, voor 2 - 3 weken.

 

De temperatuur, ik weet niet hoe lang die laag is geweest, onder de 20C. Overdag moet de temperatuur voor de planten toch wel +24C zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

weet het niet zeker, maar de 1ste foto lijkt wat rot te zitten, zou deze top toch eens nakijken.

hoop voor je dat ik het mis heb, en dit gewoon door de foto komt :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

zonde van de rot is al best ver ook in die top (links)...

Succes en hoop dat de rest ongemoeit blijft..!!

Mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had het gezien, en heb het gecontroleerd... Het is nog niet doorgeslagen, dus ik heb het eerst zo gelaten... De planten hangen nu bij zo'n 20 graden te drogen, (beetje te warm.. maar de andere optie is te koud en vochtig.. en te laag)

 

Die toprot viel me op toen ik het grote blad er zoveel mogelijk uithaalde. Gister was er nog nietste zien, en vanavod was er 1 blaadje waaraan ik zag dat het binnenin de top niet goed zat. Ook bij de andere plant zat een bruine top...

 

Gaat het rotten nog verder bij deze warme (20 graden) temperatuur? Of moet ik het toch radicaal aanpakken, en de rotte delen wegknippen?

 

bedankt voor de oplettendheid... goed dat mijn vermoeden hier werd bevestigd.. Maar zoals ik schrijf het is nog niet heel erg veel rot...

 

Bedankt,

 

theGanjaMan

Share this post


Link to post
Share on other sites

rot altijd verwijderen, je planten zitten nu nog vol met vocht wat langzaam aan verdampt.

alleen de rot verspreid zich ook tijdens drogen. :verrygood

dacht al dat het rot was toch jammer voor je ook al is het zo weinig :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites
rot altijd verwijderen, je planten zitten nu nog vol met vocht wat langzaam aan verdampt.

alleen de rot verspreid zich ook tijdens drogen. :verrygood

dacht al dat het rot was toch jammer voor je ook al is het zo weinig :smoke

 

Als ik straks thuiskom, van m'n werk (waar ik nu dus ben) zal ik de beide hoofdtoppen van de gister geoogste planten beter onder de "loup" nemen. In het verledenook wel last gehad van bud-molt, (toprot) maar toen koen ik zonder moeite de desbetreffende topje eruit trekken, samen met het dode blaadje,

Deze keer zat wel hetr blad al los, maar de top niet.

 

Zoals geschreven, ik zal straks om 12 uur kijken hoe ernstig het is, en zoveel mogelijk weghalen.;.. (erg jammer, idd)

 

grtz,

 

TheGanjaMan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gelukkig viel het mee met de rot in de toppen. 1 hoofdtop, van een plant gedeeltelijk weggeknipt.. (de planten waren al geoogst...) En bij de andere plant, zat halverwege een wollig topje... Ook verrot. Verder niets meer tegengekomen. Nog 3 planten staan er nu in mijn hokkie. Ik zal ze vanaf nu extra in de gaten houden, (beter nog dan ik al deed)

 

Het nadeel van toprot is, dat je het pas ziet als het eigenlijk al te laat is....

 

tot later...

 

TheGanjaMan

Share this post


Link to post
Share on other sites

vanavond nog maar een paar laatste foto's gemaakt... Ik denk na deze ker nog 1 keer, en dan is 't afgelopen...

 

Er staan nog 3 planten, 2x de El Monstre F2, en een Indica mix... (weet niet precies welke... ) Ze staan vandaag 9 weken in bloei... En ik denk dat ik ze er van de week maar afhaal. Heb niet het idee dat er nog meer eer aan te behalen valt. De toppen zien er goed uit, 1 van deEl Monstre's is wat "doorgeschoten" dat vind ik persoonlijk maar niks. Ook heb ik het idee dat deze El Monstre als enige in het begin niet hermafrodiet, nu dus ook manneliijke bloemen begint te produceren. Dan nu de foto's

 

gallery_27470_10723_1601773.jpg

 

gallery_27470_10723_607724.jpg

 

gallery_27470_10723_223078.jpg

 

gallery_27470_10723_1968550.jpg

 

gallery_27470_10723_342259.jpg

 

gallery_27470_10723_317952.jpg

 

gallery_27470_10723_1356163.jpg

 

gallery_27470_10723_629457.jpg

 

gallery_27470_10723_309618.jpg

 

gallery_27470_10723_1815592.jpg

 

gallery_27470_10723_526726.jpg

 

gallery_27470_10723_1038946.jpg

 

 

 

Wat denken jullie ervan? Hoe lang nog? Ik dacht zelf nog 3 a 4 dagen laten staan op 12/12...

 

Alvast bedankt voor de reacties...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat ik vanavond de laatste foto's ga maken. De laatste 3 planten (2x de El Monstre en nog een Indica Mix) gaan er vanavond af. Nog langer laten staan zal volgens mij weinig meer toevoegen.

 

Dus vanavond voor de liefhebbers nog wat foto's en dan is het afgelopen. Ik heb van de vorige week geoogste planten inmiddels al wat kunnen roken... 't proeft veelbelovend. Een lekker weedje. Ik ga me nu voorbereiden op mijn nieuwe teelt. Wat dit precies gaat worden laat ik jullie nog weten, ook hiervan ga ik een verslag bijhouden. Ik hoop dat er ook dan weer veel volgers zullen zijn.

 

Iedereen alvast bedankt voor de reachties de afgelopen tijd.

 

groeten,

 

TheGanjaMan

Share this post


Link to post
Share on other sites

ganjaman

die panten zien er top uit, mooie toppen eraan

hopen voor je dat er ook gewicht aan zit

ik zelf denk dat je ze de deze week zou moeten oogsten

 

veel suc6

 

mvg weedplant

Share this post


Link to post
Share on other sites

@weedplant, bedankt voor je bericht... Goed gezien. Vandaag gaan ze plat... en hang ik ze bij hun zusjes aam het touw.

 

'k Laat het vanavond zien, ook zal ik dan een foto maken van hetgeejn al hangt te drogen

 

TheGanjaMan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanavond ook de 3 laatste planten maar geoogst. 't ziet er goed uit, leuke inkomer was het deze eerste oogst in jaren... Ik heb het leuk gevonden, en wil z.s.m. weer aan de slag. Ik heb al wat zaad gekregen, van een vriend. En heb hem toegezegd van de volgende oogst ook weer een verslag bij te gaan houden.

 

Begin december, op zijn laatst, wil ik weer beginnen. Ik heb de zaden dus al in huis, en zal een dezer dagen gaan kijken welke soortjes er deze keer in komen. Eerst heb ik nog de laatste foto's.

 

Iedereen bedankt voor het volgen, en de tips + hulp die ik ook heb gekregen.

 

gallery_27470_10723_1336459.jpg

gallery_27470_10723_2043524.jpg

gallery_27470_10723_820393.jpg

gallery_27470_10723_916932.jpg

gallery_27470_10723_2041645.jpg

gallery_27470_10723_348115.jpg

gallery_27470_10723_1362372.jpg

gallery_27470_10723_1336877.jpg

gallery_27470_10723_80035.jpg

gallery_27470_10723_305294.jpg

gallery_27470_10723_2108239.jpg

gallery_27470_10723_1325749.jpg

gallery_27470_10723_1998568.jpg

gallery_27470_10723_1671093.jpg

 

de planten in mijn droogruimte, hangen nu al 1 dikke week, en drogen lekker gelijkmatig. Nu maar afwachtten op het eindresultaat.

 

Groeten, TheGanjaMan

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey ganja,

 

lekker toch hiero ook,

 

ik zal wel die bladeren gewoon weghalen , je hoort wel over de suikers enzo , nou die zijn er volgens mij wel in getrokken nu , ik heb die er meteen af gehaald , in de stelen zitten genoeg suikers die nog naar de toppen kunnen...

 

vraagje,

 

als je aan je wiet ruikt ruikt het dan naar wiet of niet? of naar blad? en als je dan in de toppen knijpt en je vingers ruikt wel sappige wiet lucht?? bij mij wel in iedergeval...

 

 

check bij mij ook ff ik heb ze zondag geoogst;)

 

Gr tot snel he;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
hey ganja,

 

lekker toch hiero ook,

 

ik zal wel die bladeren gewoon weghalen , je hoort wel over de suikers enzo , nou die zijn er volgens mij wel in getrokken nu , ik heb die er meteen af gehaald , in de stelen zitten genoeg suikers die nog naar de toppen kunnen...

 

vraagje,

 

als je aan je wiet ruikt ruikt het dan naar wiet of niet? of naar blad? en als je dan in de toppen knijpt en je vingers ruikt wel sappige wiet lucht?? bij mij wel in iedergeval...

 

 

check bij mij ook ff ik heb ze zondag geoogst;)

 

Gr tot snel he;)

 

Hé Mr.Stuc, ik heb ze gezien, die van jou... Mooie dikke toppen, ziet er goed uit... (ik zal je zo nog wel even prijzen op je eigen topic)

Mijn planten ruiken nu natuurlijk ook naar blad, echter de ruimte zelf DAAR ruikt het wel naar weed.... Als ik in de toppen zelf knijp, dan ruikt het echt wel naar goede weed. Ik heb inmiddels de eeste joint al gedraaid, ik was een week eerder al begonnen met oogsten. De laatsten heb ik dus gister geoogst. Mijn drooghok, is om en nabij de 20°, en de RV weet ik zo niet... Maar in 1 week was het grote blad droog. Onderin waren ook wat kleine topjes droog. deze heb ik gerookt... (nog niet echt geweldig van smaak, maar dat komt omdat het nog wat te vers is) Maar de uitwerking is geweldig. Ik hoef de eerste tijd niet meer naar de shop, scheelt me mooi wat centjes, en reitijd... (toch gauw 60 km. heen en terug voor wat weed) Ik heb nog geen idee wat mijn totaal gewicht zal worden, ik heb het op een dikke 100 gram..

 

Maar ben zo ie zo al tevreden, de kwaliteit is toppie... Ik meld over een paar weekjes wel wat ik totaal heb geoogst...

 

Grtz,

TheGanjaMan

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi gedaan Ganjaman :wub:

je kan er weer even tegen

 

 

BB

Share this post


Link to post
Share on other sites
mooi gedaan Ganjaman ;)

je kan er weer even tegen

 

 

BB

 

@BB, ge wordt bedankt, en natuurlij ook voor alle tips/tricks en hints. En de rest... :wub:

 

Ik houd je op de hoogte van mijn volgend avontuur....

 

Grtz,

 

TheGanjaMan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit zijn smakelijke freebees hoor :wub:

Hier ga je volop van genieten, veel succes met oproken

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dit zijn smakelijke freebees hoor :wub:

Hier ga je volop van genieten, veel succes met oproken

 

greetz sannie

 

De El Monstre's ze zien er goed uit.. Zijn een beetje boven de lamp uitgegroeid, eigenlijk alleen de laatste weken goed in het licht gestaan. De toppen (onder de hoofdtop) zijn heel mooi, en zien er idd zeer smakelijk uit. Ze ruiken ook goed. Ik ben heel erg benieuwd hoe ze sttraks zullen smaken als ze goed droog en geknipt zijn..

 

Bedankt voor je reactie

grtz, TheGanjaMan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...