Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Lovehandles

Buigen tak?

Recommended Posts

Hoi people,

 

Ik surf hier regelmatig over het forum en pas geleden kwam ik terecht bij een leuke topic m.b.t. het

buigen van je takken. In dit topic kwam volgens mij ook de juiste manier van knakken aan bod inclusief foto's.

Ik kan het niet meer vinden..... :lol:

Iemand een idee?

Ik zit namelijk met te lange takken. Plantjes zijn 1x getopt maar zijn nu zo'n 1,90 cm lang :) Volgende keer meer toppen dus...

tnx.

Share this post


Link to post
Share on other sites

de pijnbank misschien?

 

heb je de zoekfunctie ook gebruikt?

 

 

grtz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben geen fan van knakken, vooral niet buiten en vooral niet als je zo dicht op de bloei zit. Knakken is leuk als je een lange veg periode hebt met strekkende plantjes, binnen. Buiten geeft het alleen maar problemen, het herstel kost namelijk aardig lang. Wind en regen zorgt ervoor dat die knakplek niet kan herstellen buiten, het blijft heen een weer bewegen op dat ene punt, kan wel langer dan een maand duren voor je een echt stevige verdikking hebt op die plek, maar in die tussentijd zal de tak niet veel progressie hebben geboekt, in tegenstelling tot de gezonde takken op je plant.

 

Buigen is zo veel simpeler en naar mijn mening een stuk effectiever. Als je geleidelijk wat takken naar beneden of opzij buigt/trekt en vastzet, dan krijg je op de duur ook dikke takken, maar dan over de gehele tak heen en niet alleen op die ene plek. Kijk wel uit dat niet te veel spanning zet in 1 keer op de zwaardere takken als je al een wat grotere plant hebt, die breken makkelijk af.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry b m

 

Ik vind dat je in deze geen gelijk hebt.

 

Ik heb het toegepast op al mn buitenplanten, herstelt in een paar dagen.

 

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het risico is velen malen groter met knakken dan met buigen, het heeft allebei nagenoeg hetzelfde effect (ik vind buigen in alle opzichten voordeliger, maargoed, dat is mijn mening), maar als je buiten knakt heb je het niet volledig in de hand. Tuurlijk kan het goed gaan, heb het zelf ook toegepast op een aantal buitenplanten omdat ze wat strekten, bij de meesten was het idd de volgende dag weer volledig hersteld, maar bij bijv m'n BB is toch duidelijk te zien wat ik bedoel. 1 zijtak is er nooit van hersteld, heb het zelf niet te ver doorgeknakt, maar constant wind erop heeft ervoor gezorgd dat het maar door bleef knakken op die ene plek. In plaats van het te versterken heeft het die tak alleen maar verzwakt.

 

Rechter plantje, die zijtak met de vogelpoep erop.

gallery_4607_7504_27972.jpg

 

Zelfde tak 2-3 maanden later:

gallery_4607_7504_523237.jpg

gallery_4607_10116_63791.jpg

 

Waarom nu nog knakken als je kan buigen? Zo veel minder risicovol.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...