Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Hoe/wie/wat?

 

Materiaal:

Secret Jardin (DR120).

Met een 600w Philips HPS lamp + VSA, spiegelkap en "easy"rollers. <== dus niet!

Verder heb ik hier een buisventilator (RK 125) met Fancontroller en een koolstoffilter.. 2x clipfan, thermo- hygrometer..Relaiskast 4x600w

 

Ventilatie:

Actieve inlaat (kleine buisventilator 185m3), en 2x aanzuig via een slang 125mm

Aangezien ik met die flappen omhoog nog de hele kamer verlicht, heb ik toch maar gekozen voor een acieve inlaat..Klein buisventilatortje gehaald en nog 2 slangen los (boven en onder)..

Kamerdeur staat de hele dag open tegenover een openraam, dus verse lucht genoeg!

Afblaas gebeurd dus gewoon in de kamer, trekt meteen weg..Ruimtetemp zelf is 25 max..

 

Medium:

Plagron Royalty-mix..

 

Voeding:

Plagron Grow/Bloom..(weet niet of ik het nodig heb gezien het medium

Huismerk Roots..

 

Overige:

Heb verder nog een PH-test setje, Ec ontbreekt nog, maar vanwege medium eerste maand toch niet echt nodig..ook heb ik nog een cooltube liggen, maar we gaan het eerst zo eens proberen..

 

Start 19-06:

 

De potten goed gevuld en stekken geplaatst, welk soort het is weet ik helaas (nog) niet..

Stekken zagen er verder wel goed uit, toch nog even met een vergrootglas gekeken en niks van ongedierte kunnen vinden..heb een badje met die roots aangemaakt en ze daar even ingezet voordat ik ze in de grond gezet heb..

 

gallery_26426_10432_271376.jpg

Vers gezet..

gallery_26426_10432_618919.jpg

Close upje van de stek..

 

25-06-10

Klok omgezet naar 12/12..

 

Gezien de buitentemperaturen was het meteen heftig beginnen

Kreeg de temp. in de tent maar niet omlaag max is 41 geweest..

Kon de afzuiging wel aanzetten maar dan was mijn Lv weer te laag, en goed voor je filter is die LV ook niet..Zoedoende het idee gekregen van die actieve inlaat! die emmer water met theedoeken erin was ook een gouden tip!

Zo stonden ze erbij:

 

gallery_26426_10432_1460063.jpg

Overzichtje..

 

gallery_26426_10432_161023.jpg

Zie toch dat ik last heb gehad van het strekken van de plant

Maar goed, beginnersfout..sneller die lamp naar onder!

 

gallery_26426_10432_633289.jpg

Ook heb ik het en der een invalideblaadje?

Iemand die weet wat het is/kan zijn?

Zelf denk ik te warm, maar heb ook iets van een ziekte gelezen..

 

30-06-10

Net weer even gaan kijken en ze beginnen langzaam hun geurtje af te geven!

Dus ook meteen even wat fotos geschoten:

 

gallery_26426_10432_665529.jpg

Hier moest de lamp elk moment aanspringen..

 

gallery_26426_10432_504194.jpg

Ennnn, Pats, bloeien jullie B) temp. is ook onder controle zo te zien..

 

Dit was het dan voor nu..

tips, op- of aanmerkingen zijn welkom!!

Op naar een goed resultaat..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm, had wel een berichtje verwacht..

Maar goed, geen nieuws is goed nieuws toch?! B)

 

Gekke bladeren komen waarschijnlijk door TMV, hopen dat dit niet te erg gaat worden..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hmmm, had wel een berichtje verwacht..

Maar goed, geen nieuws is goed nieuws toch?! B)

 

Gekke bladeren komen waarschijnlijk door TMV, hopen dat dit niet te erg gaat worden..

 

dat invalide blaadje van je is wel TMV ja.. heb je heel vaak bij stekken, niks aan te doen..

 

maar ziet er goed uit verder ;) ik ga je ff volgen

 

gr richard

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat idd wel erg lekker Sir, kun je eens een foto maken van die luchtverdeler die je in het midden had liggen? Zag op een latere foto dat die al weg was? Had je hier problemen mee?

 

De voorste 4 dames leken ook erg weinig licht te krijgen, of lijkt dat op de foto's zo!?

 

p.s. dacht dat ik gelezen had dat jij 9 stekken had staan in 11L. Nu kan ik af en toe wat minder fijn tellen, maar na het met z'n 2 nog een keer te heben nageteld, zie ik er toch echt 16!!!! :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

vind het er wel goed uitzien, zie wel wat paarse steeltjes, dat is waarschijnlijk stress.

persoonlijk had ik ze nog niet op 12/12 gezet, maargoed dat is achteraf he..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gaat idd wel erg lekker Sir, kun je eens een foto maken van die luchtverdeler die je in het midden had liggen? Zag op een latere foto dat die al weg was? Had je hier problemen mee?

 

De voorste 4 dames leken ook erg weinig licht te krijgen, of lijkt dat op de foto's zo!?

 

p.s. dacht dat ik gelezen had dat jij 9 stekken had staan in 11L. Nu kan ik af en toe wat minder fijn tellen, maar na het met z'n 2 nog een keer te heben nageteld, zie ik er toch echt 16!!!! :rolleyes:

 

Hee Trickystyle, leuk dat je even voorbij komt ;)

Even de antwoorden op je vragen..

 

* Was niet echt een luchtverdeler, had hem alleen in de stekkenperiode daar liggen..

De rede is als volgt..Had die slang precies onder de lamp gezet met de actieve inlaat erop. zo blies die koude lucht tegen de lamp en kom hem zodoende iets lager hangen!

Nu de wortels en de stekken goed zijn aangeslagen heb ik hem weer naar de zijkant verplaats..

 

* Dit lijkt zo op de foto, de dames zijn dus voorzien van voldoende licht..

 

* Die 9 stekken wat ik had staan waren meer een leerproces..die is dus ook helemaal in de soep gelopen!

Zodoende alles de vuilnisbak in, weer goed gaan lezen en toen ook maar meteen voor een volle tent gekozen :D

 

 

vind het er wel goed uitzien, zie wel wat paarse steeltjes, dat is waarschijnlijk stress.

persoonlijk had ik ze nog niet op 12/12 gezet, maargoed dat is achteraf he..

 

Die paarse steeltjes waren mij ook al opgevallen ja, Gelukkig is het wel sporadisch..

Denk zelf dat het wat stress is i.v.m de temperatuurwisselingen..

De min temp is nu 23 en max 32..Ook heb ik 1 van de 2 clipfans eens uitgezet om te kijken wat gebeurd.

 

Wilde gisteren nog wat foto's schieten maar camera was leeg!

Meteen in de lader geprikt en vanavond dus weer een foto-update :P

 

-------------------------------------

 

even een losse vraag omtrent het preventief behandelen tegen ongedierte?!

 

Zoals jullie gelezen hebben werk ik met stekken..

Uit de vele topics hier blijkt dat het schijnbaar "normaal" is dat je wat extra spinten meekrijgt bij je stekken.

Had bij ontvangst selectief eens onder de bladeren gekeken maar niks kunnen ontdekken!

 

Afijn,

 

Nu wil ik dus wat spul op voorhand in huis hebben, mochten deze kleine fuckers zich toch ontwikkelen!

Lezen lezen en nog eens gelezen maar kom er even niet uit:

 

De een zweert het bij de producten van ECOstyle terwijl de ander het meer zoekt in de producten van Bayer!

Zelf wilde ik voor de spullen van ECOstyle gaan..Maar net weer ergens gelezen dat deze producten niet zo biologisch zijn als aangegeven!

Dus dan toch maar voor Bayer gaan??! Help..

 

Ook kon ik nergens vinden tot wanneer je over het gewas mag spuiten!

Zit nu 2de week bloei, dus is spuiten nu nog toegestaan??

 

Hoop dat jullie me kunnen helpen met het maken van een (goede) beslissing :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja ik zeg koop verschillende producten, dan zit er altijd iets tussen wat werkt.. kost je wel een paar tientjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor biologische bestrijding moet je in de hoek van roofmijt,lieveheersbeestjes enz gaan kijken.

om te spuiten zou ik bayer pakken, heefd bij mij altijd goed z`n werk gedaan.

spuiten kun je doen tot de topvorming begint.

met goede ventilatie/afzuiging zelfs nog wel een weekje of 2 daarna!

 

hopen dat deze ronde beter voor je uitpakt !

 

Greetz,

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Amnees.

 

Beter hier een tientje teveel aan uitgeven dan straks een oogst mis lopen!

Zal bij deze dus ook wat van de 2 merken in huis halen..

 

@ SebasjJ

 

Zoals aangegeven ga ik dus wat van beide halen, toch bedankt voor het antwoord tot wanneer ik het kan gebruiken! Gezien ik vandaag pas de 2de week bloei ben ingegaan en de topvorming nog nihil is, ga ik het proberen

Zal ze vanavond eens een douche geven met de spullen die ik dan in huis heb..

 

Thanx for all :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

:rolleyes: succes ermee!!!!!!!!!!!!!

 

ziet er leuk uit!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals gezegd even wat nieuwe foto's..

Leuk om het zo allemaal vast te leggen :rolleyes:

 

Eigenlijk niet veel nieuws te melden, alles gaat zn gangetje..

Al vind ik ze wel mager uitzien, maar zal wel door het strekken zijn gekomen (helaas, volgende keer beter)

Verder nog steeds geen ongedierte of iets kunnen ontdekken dus me toch maar bedacht en nog niet preventief gespoten!

 

Heb wel wat middelen in huis gehaald, Dus laat ze maar komen ;)

 

Heb de producten van Bayer (Masai en Exact) B.A.C Plant Vitality Plus (deze ga ik wel al gebruiken, schijnt goed te zijn voor stress..gezien de paarse steeltjes ze toch eens een douche geven)

 

 

Oja de foto's:

 

gallery_26426_10432_826358.jpg

 

gallery_26426_10432_170074.jpg

 

gallery_26426_10432_798566.jpg

 

Uiteraard zijn alle tips/hints welkom..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update 13-07-10

 

Volgens mij verloopt alles vlekkeloos in mijn tentje.. :icecream: Op het strekken na nog geen problemen gehad!

Planten staan nu bijna 3 weken in de bloei en foto's zeggen meer dan woorden..

 

gallery_26426_10432_531881.jpg

 

gallery_26426_10432_532492.jpg

 

gallery_26426_10432_1495954.jpg

 

gallery_26426_10432_1306870.jpg

 

gallery_26426_10432_824428.jpg

 

Denk toch dat ik de volgende ronde ga dieven, dit is echt gaos :wacko:

Geef nu nog steeds de helft van de voeding mee gezien de grond..

Temp max = 29.7 / min = 23.3..Lv is rond de 40%

 

Op- of aanmerkingen zijn natuurlijk welkom..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee Tricky,

 

Leuk dat je hem volgt..

Hierbij dan ook meteen even een update:

 

Zoals gezegd gaat alles naar wens, alleen jammer dat de TMV goed te zien is bij sommige planten..

Verder kan ik niks schokkends ontdekken..

 

Over op de vraag:

 

Wie kan al wat herkennen, om welke soort het gaat of kan gaan?!

Ben eens benieuwd, hier wat foto's..

 

gallery_26426_10432_469471.jpg

 

gallery_26426_10432_693521.jpg

 

gallery_26426_10432_139397.jpg

 

gallery_26426_10432_923730.jpg

 

gallery_26426_10432_263030.jpg

 

Geef ze verder nog steeds niet de volledige voeding mee!

Ben wel van plan een deze dagen een flesje 'Green Sensation' te halen..

 

Commentaar altijd welkom..

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Sr. Smoke-A-lot,

 

ze staan er lekker bij en het tentje is goed ingericht !

 

Ik ga deze kweek zeker stalken !

 

Vraagje : Die clip-on fans, draaien die ook naar links en naar rechts ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Sir, hoe is het gegaan met die ***fuckers!?!?!? Wij hebben ze ook weer rondkruipen, volgende ronde gaat er vanaf dag 1 gewoon preventief tegen gespoten worden, scheelt me een hoop werk zo aan het eind!!

 

Soortjes heb ik nog geen verstand van helaas!

 

Die slang die je in het begin in het midden had liggen, dat was dus gewoon de binnenkant die ik zag op de foto (witte gedeelte) Ik dacht dat daar een dop ofzo inzat, die de lucht naar de zijkanten stuurde!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@t SjonDoo,

 

Thanx voor het complimentje

Over die Clip-fans..Yep, deze zijn 360 graden draaibaar.

 

@t Trickystyle,

 

Gelukkig (nog) geen last van die ratten!

Veel mensen hoor ik hier roepen dat spintvrije stekken niet bestaan, maar volgens mij heb ik ze.. :blink:

Had wel alle middelen in huis gehaald, dus mocht er nu iets verschijnen ben ik er als eerste bij!

 

Wel jammer dat ze bij jou wel weer rond kruipen, ga je sproeien of roofmijten uitzetten?

Ach, kom wel even spieken :smoke

 

Die slang was dan gewoon de binnenkant wat je zag, je komt wel weer met een idee voor de volgende keer!

maar die kast van jou is ook wel boeiend, dus we wachten nog even af :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Net toch nog eens wezen kijken voor spint, gelukkig niks kunnen vinden..maar zag dit op de blaadjes verschijnen..

Heb eens gezocht hier op het fora maar is dit nu normaal of beginnende meeldauw? (foto 2 en dan op het blad)

En meteen de lamp even wat hoger gehangen gezien de blaadjes (lijken wel uitgedroogd)

 

 

gallery_26426_10432_1068943.jpg

gallery_26426_10432_558074.jpg

gallery_26426_10432_984703.jpg

 

En meteen nog een overzichtje :blink:

 

gallery_26426_10432_1683680.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
.... maar zag dit op de blaadjes verschijnen..

Heb eens gezocht hier op het fora maar is dit nu normaal of beginnende meeldauw? (foto 2 en dan op het blad)...

 

Ik denk niet dat je je al teveel zorgen moet maken, dit is normaal bij in de bloei tijdens de topvorming voor zover ik weet althans. Ze zien er toch lekker uit zo ? Niks mis mee hoor ! Gewoon doorgaan zoals je bezig bent.

 

Had vroeger en heb nu hetzelfde, zie het als verdwaalde kristallen, uiteindelijk groeit de top erover heen moet je maar denken ! :smoke

 

Zwenken die fans van je ze ook of kan je ze alleen verstellen ? Ik zoek ook zoiets namelijk, maar het moet wel zwenken..

:blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@t SjonDoo..

 

Deze clipfans zwenken niet, mocht je er een tegenkomen die wel zwenkt, hoor ik dat natuurlijk graag :blink:

 

OT..

 

Bij deze wil ik mijn accessoires pakket uitbreiden met een PH/EC meter..

Nu heb ik er een op het oog (Zie onderstaande)

Hij is van het merk HANNA en type HI 98130

 

HI98130.jpg

 

Kan iemand mij meer vertellen over deze meter?

Is die betrouwbaar, makkelijk in onderhoud enz..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar kan ik je helaas niet mee helpen Sir, ik kan je alleen wel vertellen, bestel er meteen buffervloeistoffen bij mee, dus pH 4 & 7 of 7 & 9, geen idee waar deze electrode mee afgeijkt dient te worden en een buffervloeistof EC. Volgens mij noemen ze het bij de GS ijkvloeistof, wij noemen het in de zwembaden dus buffervloeistof.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb geen ervaring met dit model ; weet wel dat Hanna goed aangeschreven staat dus daar zal het niet aan liggen..

 

Persoonlijk ben ik meer van de losse meters met een losse kabel en elektrode (kan je ook op meerder plaatsen meten in een vat/emmer).

 

Voor 150 euris heb je als je ff zoekt bijv. een setje van Milwaukee bestaande uit een Ph meter (SM100) en een Ec meter (SM302) geleverd in een strak koffertje. Ik weet niet wat je hiervoor kwijt bent ?

 

4976_1.jpg

 

En inderdaad meteen ijk vloeistoffen inslaan en zeker maandelijks ijken voor die paar cent..

 

Meten=weten maar dan moet je meter wel kloppen ! :smoke

 

Good luck !

:blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien een tip voor allen hier, wij make de electrodes schoon met een papiertje, sommige leveranciers van electrodes geven echter aan dat dit slecht is voor de electrode ivm statische electriciteit de je opwekt. Zij adviseren daarom de eletrode in de demiwater te steken, en af te schudden, voordat je in een andere vloeistof gaat, om zo dus niet je vloeistof te verontreinigen, dus bijv. pH4 in je pH7

Share this post


Link to post
Share on other sites

@t Tricky

 

Thanx voor het advies..

Heb eens gekeken en heeft een 1 & 2 puntscalibratie..

Dus zal beide nodig hebben (PH 4.01 & 7.01) voor een accurate meting!

 

Maar snap je laatste post niet echt, gebruik je nu wel of geen demiwater? :blink:

 

@t SjonDoo,

 

Vanwege het merk dacht ik ook goed te zitten!

Reviews zien er iig wel goed uit op i-net, zodoende ook bij dit model uitgekomen..

 

Hanna Combo Unit:

 

The only tester in the World that measures pH, conductivity, TDS and Temperature! The HI 98129 and HI 98130 Combo waterproof testers are designed for high accuracy pH, EC/TDS and temperature measurements. No more switching between meters, the Hanna Instruments Combo does it all!

 

Metertje kost nieuw 199,50 (eerste hit google) en kan hem overnemen voor 90 euro!

Dat setje met die koffer zag er ook wel intressant uit, aleen kwam de tip iets te laat en is deze meter al onderweg..

 

We keep you in touch :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn we weer..

 

Vandaag de PH en EC meter binnen gekregen! Ook maar meteen even naar de GS gereden voor Calibratievloeistof..en werkt perfect!

Tja..en dan zie je die 'green sensation'..Een probleem, had alleen liter flessen staan :blink:

 

Iets teveel voor mijn plantjes en beurs, dus toen maar een liter Canna Boost gepakt..

Helft van het geld en geen klachten tot nu toe bij hem..We gaan het proberen!

 

Net weer water moeten geven, maar krijg er echt genoeg van!

Tent staat al wat ongelukkig (vooraf niet nagedacht over het water geven) en vind het maar een gedoe!

Na het lezen van een topic, ben ik de planten gaan 'wegen' en kwam tot de ontdekking dat sommige dus degelijk meer gebruiken dan andere..

En om dit nu iedere dag te gaan controleren is me teveel dus volgende ronde een blumat drop systeem en voedingsvat aanschaffen..

Alweer een zorg minder..

 

Zo staan ze er nu bij, gaat de goede kant op vind ikzelf..

 

 

gallery_26426_10432_308904.jpg

 

gallery_26426_10432_500793.jpg

 

gallery_26426_10432_69400.jpg

 

gallery_26426_10432_431023.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...