Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

roker

Gaat het hier fout

Recommended Posts

Hallo beste mensen,

 

Volgens mij gaat het niet zo goed met deze plantjes, dit zijn 2 stekjes en deze zijn eind april in de volle grond gegaan. Ze groeien niet zoals ze horen zijn deze nog te redden of is het afgelopen met ze.

Het lijkt alsof ze niet groter worden en de bladeren niet volgroeien.Ook krullen de bladeren.

 

De dames staan in gewone grond naast de tomaten planten deze groeien wel.

 

Zou iemand mij raad en of tips kunnen geven wat ik hiermee moet doen.

 

 

Dame 1

gallery_22677_10417_1015316.jpg

gallery_22677_10417_500187.jpg

 

Dame 2

gallery_22677_10417_486171.jpg

gallery_22677_10417_697788.jpg

 

 

Alvast bedankt

 

Grtzz Roker

Share this post


Link to post
Share on other sites

is 't wel een wietplant B)

 

nee trek hem maar uit de grond, word niks meer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou die ene is een aardbij, daar heb je niets aan (BAH, vitamines B) )

 

Verder lijkt het erop dat de dames begonnen zijn aan de bloei en toen weer de groei zijn ingeschoten. (zie ik ook al witte haren?) Reveggen van de bovenste plank dus. Enkele bladeren, met 3 vingers, is allemaal niet best. Gauw nog even wat stekken scoren of zaden ploppen en de aarde in. Kan nog best. Haal je in ieder geval meer vanaf dan van dit hoopje ellende. Sorry

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

en wat grond doet ook wonderen , die modder waar ze nu in staan is ook niet alles B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Roker,

 

Ben het met Nederweed eens. Als ik de foto's van de grond zie ... dan zie ik geen luchtig iets ... niet iets wat lijkt op potgrond van de growshop .. zelfs niet op potgrond van de Gamma.

Het lijkt precies op de specie die mijn buurman zojuist heeft klaar gemaakt voor het metselen.

Het lijkt me dat het op deze bodem niet goed gaat komen.

Succes met wat je gaat doen!

PF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij zaf ik een aardbei plantje erachter staan , Het is al 250 jaar bekend dat een aardbei plant nooit samen gaat met een ander bloeiende soort plant dus met een plant met bloem !

Share this post


Link to post
Share on other sites

he kaaskop verklaar je nader, ik heb hier aardbeien en ander bloeigoed in 1 balkonbak staan en beide bloeien dus ben het niet met je eens.

 

maar hier is zeker reveggen aan de orde, en of het wat gaat worden? uiteindelijk zal de plant wel weer gaan groeien maar wanneer en hoe groot ze dan wordt?

 

in elk geval is de grond veel te nat. je kunt niet echt meer zien wat voor grond het is.

 

succes met de planten.

 

Grtz,

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

 

en wat grond doet ook wonderen , die modder waar ze nu in staan is ook niet alles B)

 

 

Roker,

 

Ben het met Nederweed eens. Als ik de foto's van de grond zie ... dan zie ik geen luchtig iets ... niet iets wat lijkt op potgrond van de growshop .. zelfs niet op potgrond van de Gamma.

Het lijkt precies op de specie die mijn buurman zojuist heeft klaar gemaakt voor het metselen.

Het lijkt me dat het op deze bodem niet goed gaat komen.

Succes met wat je gaat doen!

PF

,

 

Jullie hebben gelijk aan de grond is helemaal geen aandacht besteed, dit is gewoon grond wat in de tuin lag. Niet zo goed dus.

 

Verder heb ik een vraag "wat is reveggen?"

 

thnks alvast voor jullie snelle reactie

Share this post


Link to post
Share on other sites

reveggen is het terugschieten in de groei terwijl de bloei al begonnen is.

dit levert vaak een hoop stres, maar moet te doen zijn.

 

persoonlijk zou ik nieuwe grond klaar maken voor de plant, en er wat naast zetten om het in 1 keer goed te doen.

zie je direct wat het gevolg is van een iets ondoordachte keuze.

 

kan leuk leermoment zijn.

 

succes ermee,

groeten munsterman

Share this post


Link to post
Share on other sites

raar, maar waar ik heb ook een paar planten in volle grond, niets opgewaardeerd, niets potgrond, en die doen het goed. ik geef ze wel wat voeding als ze er om vragen. Volgens mij ligt het probleem gewoon dat je plant is beginnen reveggen. daardoor heeft de plant veel tijd nodig om terug goed in groei te schieten. (heel veel tijd)

 

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Volgens mij zaf ik een aardbei plantje erachter staan , Het is al 250 jaar bekend dat een aardbei plant nooit samen gaat met een ander bloeiende soort plant dus met een plant met bloem !

 

 

als je naar die aardbei plant kijkt zie je dat die ook niet groeit zoals het moet, zitten verder ook niet echt aardbeien in ofzo..

 

maargoed het is niet alleen dat de plant revegt, als dit een stek is die in april al in de grond is gezet, dan heeft deze zich zoiezo niet echt kunnen ontwikkelen.. hij kon gerust al een meter hoog zijn, en alsnog aan het reveggen zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plantje is een duidelijk geval van reveggen.Je heb hem te vroeg buiten gezet.Toen waren de dagen nog kort en ging je plant bloeihormonen aanmaken.Nu de dagen lang zijn word de plant gefuckt en wil die terug de groei in.Dit geeft dus die misvormde en enkel vingerige bladeren als effect.Normaal zou die na enige inspanning weer terug de groei in komen maar of je die tijd heb is de vraag.

 

Dan de betonfundering waar die instaat.Daar kunnen de wortels moeilijk in vormen omdat het veel te nat is.Volle grond zou op zich niet het grootste probleem zijn maar die natte drap wel.Als je door wil met deze planten zou ik het even laten drogen en dan rondom het plantje een beetje lossteken.Pas wel op dat je dan weer niet teveel wortels beschadigd maar het is kiezen tussen 2 kwaden vermoed ik.

 

Succes

 

Grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik ben al stuk duidelijker, volgende keer moet ik beter erover nadenken, wanneer ik ze in de grond zet.

 

Ik weet nu wel wat reveggen is B) weer iets geleerd.

 

Ik ga de grond zowiezo laten drogen nu en erom heen lossteken.

 

Verder ga ik vandaag een paar nieuwe erin zetten, ik ga zo de grond verbeteren en vanavond de nieuwe erbij zetten.

 

Nou ik hou jullie verder op de hoogte hoe het met de twee dames gaat.

 

Als jullie verder nog wat tips hebben laat je gaan.

 

grtzz Roker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, dikke reveg. Maar wat duurt dat lang bij jou zeg.

Je kan ook grond rondom je plant weg graven. Zodat je plantje op een eilandje staat. En dan aanvullen met degelijke aarde. Je plant worteld over het algemeen toch niet veel verder dan dat die boven de grond breed is. Dus weet je tot hoe ver je de grond weg kan halen. Bovendien zijn een paar haar wortels beschadigen niks mis mee. Zeker niet als deze contact maken met de nieuwe aarde..

Share this post


Link to post
Share on other sites

doe mij een plezier en haal voor 3 euro een 10L zak universele potgrond en gooi die erbij

 

(grond om plant dus beetje weggraven en lossteken, en dan mengen met de potgrond)

 

Water is goed, maar het moet nooit "drappig" worden, dan is het gewoon teveel water, dat is weer niet goed.

 

Een plantje van die grootte heeft echt geen liters per dag nodig, dus gewoon even op gevoel geven en goed op de saturatie van de grond letten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
doe mij een plezier en haal voor 3 euro een 10L zak universele potgrond en gooi die erbij

 

 

nee daar kom je ver mee . . . B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja joh? wat wil je ermee bereiken dan ? meer voeding in de grond? bodemstructuur verbeteren?

voeding zit er nauwlijks in bij universele potgrond, en al helemaal niet bij een zakkie van 10L, en met die 10L kom je echt niet ver als et gaat om bocemstructuur verbeteren, neem dan een zak cocos.

 

je kan beter een zak lightmix halen of iets dergelijks, of als je je plant eerst even voorgroeid de allmix.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja denk dat ik dat maar ga doen, is het maby mogelijk om de plantjes uit te graven mooi stukje grond maken en dan terug zetten?

 

Ik heb nog een zak canna Terra Professional Plus liggen daar ga ik dat dan mee doen,ik heb deze ook in de potten buiten zitten dacht dat dit niet nodig was in de volle grond zou dit een mooie oplossing zijn ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja denk dat ik dat maar ga doen, is het mogelijk om de plantjes uit te graven mooi stukje grond maken en dan terug zetten?

 

Ik heb nog een zak canna Terra Professional Plus liggen daar ga ik dat dan mee doen,ik heb deze ook in de potten buiten zitten dacht dat dit niet nodig was in de volle grond zou dit een mooie oplossing zijn ?

 

" is het mogelijk om de plantjes uit te graven mooi stukje grond maken en dan terug zetten? "

 

Iemand? B)

 

thnkss

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gauw nog even wat stekken scoren of zaden ploppen en de aarde in. Kan nog best. Haal je in ieder geval meer vanaf dan van dit hoopje ellende. Sorry

 

EmTee

 

 

eerlijk gezegd is dit wel een goed advies, B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

alles is mogelijk, maar begin liever overnieuw zoal hierboven als dubbel advies gegeven word.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik was er net even mee bezig, ik maak het stukje grond in orde vanavond en begin lekker opnieuw. Ik laat deze staan en kijk wel wat het word.

 

mochten het echte knallers worden dan laat ik dit nog wel even weten B).

 

thnks

Share this post


Link to post
Share on other sites

kun je niet gewoon wat 30Liter potten scoren? dan hoef je je tuintje niet te bewerken..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaja dat kan zeker, maar komt er dan hetzelfde resultaat uit, of maakt dat niet meer uit gezien de tijd waar ze in gepland worden. Echt groot zullen ze niet meer worden toch?

 

Maarjah een beetje in de tuin dabbelen is ook leuk om te doen, zal me er eens over gaan bedenken deze avond B) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...