Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Knakie blind

Houdbaarheid wiet

Recommended Posts

Hoi medekwekers,

 

Ik heb een rondje in mijn 1.20 bij 1,20 tentje afgerond en gezien de kleine hoeveelheid droog (330 gram) en de grootte van de topjes kan ik dat niet makkelijk inleveren. Heb geen zin om er mee te gaan lopen leuren dus wil ik het bewaren tot mijn volgende ronde klaar is en dit dan alles gezamelijk inleveren.

 

Hoe kan ik dit nu het beste goedhouden?

 

Ik heb de wiet nu in zo'n 500 gram plasticzak met dichtdruk strip opgeborgen daar omheen een plasticzak zodat het geen licht doorlaat en dit weer in een luchtdichte tupperware box opgeborgen.

 

Blijft de wiet op deze manier goed?

 

Graag jullie reactie

 

Knakie

Share this post


Link to post
Share on other sites

op die manier kan je t nog wel véél langer bewaren, volgens mij nog wel langer dan een jaar :P

heb laatst mn topjes die ruim 8 maanden in een tupperware hebben gezetten opgerookt, was erg lekker van smaak. Gr b

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou dat moet goed komen op die manier :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeker geen probleem, een vereiste voor lang bewaren is wel dat het goed gedroogd is want anders kan het wel eens helemaal wegschimmelen...

Maar ik veronderstel dat je dat al wel wist :P

 

Grtz, WaKKi

Share this post


Link to post
Share on other sites

En anders scoor je bij de kringloop weckpotten en doe je het daarin. 1 keer per week ff luchten en de wiet wordt er allemaal maar lekkerder van. Curen is dat. Mijn wiet is nu veeeeel lekkerder dan toen ik het maanden geleden gedroogd had.

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

de beste wiet is gerijpt in een weckpot 4 maanden lang die je elke dag even 1 minuut open doet voor te luchten.

uit mijn eigen ervaring word de wiet dan met de dag zoeter en lekkerder.

helemaal inpakken en niet naar omkijken leverd wel een risico op.

 

dus 2 maanden is helemaal geen probleem maar alleen maar goed als je het in de weckpot laat rijpen dus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1x id week je potten kwartiertje luchten en even goed omhussel (schudden pot) is ook goed hoor :whistling

Dat om kunnen husselen voorkomt meteen dat je je pot te vol propt (lastig schudden met volle pot).

 

120 dgn elke dag potten open, je moet er maar aan denken :P

 

Gemiddelde weckfles gaat 150gr in als je niet propt dus je kan er beter meer dan 1 meenemen als je ervoor op pad gaat ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks guys hier heb ik wat aan, ga gelijk ff wat weckpotten scoren, de blokker zal ze best wel verkopen lijkt me!!

 

:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet oproken is het moeilijkste gedeelte denk ik :P .

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...