Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

vrolijkeklopzak

VrolijkeKlopzak's Eerste kweek verslag

Recommended Posts

update, dag 24:

 

plantje gaat goed, wordt steeds breder, dat is een goed iets B)

 

Ik heb alle ramen flink open en de ventilator erop om te zorgen voor genoeg frisse lucht en verkoeling.

 

De stam begint echt lekker dik te worden en een stuk minder fragiel

 

gallery_26904_10358_44215.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er best goed uit vrolijkeklopzak

ik ga je volgen! khoop da mijn plantje ook groot gaat worden en vooral breed en dik

 

succes nog!!

 

grtz jantje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi VKZ,

 

Nu is me duidelijk waarom je ze niet buiten zet.

Succes.

Ik volg jouw kweek.

Groet.

PF

Share this post


Link to post
Share on other sites

update, dag 30 van de groei :rolleyes:

 

plantje groeit lijkt het wel alleen in de breedte, ik meende dat dit goed was, maar hij is nu al zeker 4 dagen alleen breder aan het worden en de lengte is nog precies hetzelfde... begin met zorgen te maken of hij stilstaat (of groeien de bladen dan ook niet?)

 

Ook heb ik geprobeerd de internodes te tellen, hierbij een afbeelding, hopelijk klopt het, moet nog een internode bij en dan toppen

 

gallery_26904_10358_35263.jpg

 

En hier het steeds breder wordende bladerdek

 

gallery_26904_10358_7164.jpg

 

groeten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey , ik zou niet zo op die gloeilamp watt waardes letten 18 watt is gewoon 18 watt , het plantje ziet er mooi uit

bij de bloei zou ik er nog wat verlichting bij hangen

Share this post


Link to post
Share on other sites

inderdaad, daar mag nog wel wat licht bij. En ik reken stukje 1 nooit als internode. Of daar een officiële regel voor is weet ik eigenlijk niet eens.

 

Gaat best goed zo. Ga dooorrrrrr

 

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

gaat lekker , , wel jammer dat je em niet in de zon kan zetten..

Groeit die veel sneller nu met dit weer :icecream:

 

 

verder ga zo door :wacko:

 

grtz Elmo2007

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe eindelijk een updateje, ben druk geweest en de plant gaat goed dus weinig nood om te updaten maar bij deze:

 

De plant is nu een paar dagen overgegaan op 12/12 en is getopt, een foto zegt meer als 1000 woorden dus bij deze

 

foto van 3 dagen geleden, is inmiddels weer wat gegroeid

gallery_26904_10358_40354.jpg

 

Nu dus wachten of we binnen een paar weekjes geslacht kunnen zien en dan hopelijk bloei :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plantje ziet er gezond uit, mooi groen blad.

 

Veel succes in de bloei!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is heel normaal dat je kiemblaadjes verkleuren, die sterven toch af. Dat zijn puur de kiemblaadjes, meer niet dus niks om je druk om je druk te maken. Je bladkleur van de rest ziet er prima groen uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prima groen wel, maar volgens mij toont ze tekenen van teveel water te geven.

 

Beter te weinig als teveel moet je maar denken. Of gewoon via onderen water geven, dan kun j eniet teveel geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat zijn die tekenen precies van teveel water? ik las in de growguide dat de plant dan gaat hangen, maar dat doet hij niet echt. Wel de uiterste puntjes van de blaadjes krommen om, bedoel je dit? Ik heb voor de zekerheid nu een dag water overgeslagen, iets te droog een dag kan weinig kwaad volgens mij.

 

Ze is vandaag 48 dagen oud, en 45 cm hoog en ook 45 cm breed. staat nu 6 dagen op 12/12 regime.

Hoelang zal deze 12/12 fase ongeveer duren? Ik lees vanalles, van 5tot6 weken tot zelfs 10tot12 weken.

 

De laatste paar dagen weinig zon helaas, dus volledige onder de lamp, heb wel de "kap" vergroot voor betere reflectie.

 

Zal binnenkort weer foto's plaatsen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij deze de foto update:

 

48 dagen oud, 6 dagen onder 12/12

gallery_26904_10358_95326.jpg

 

48 dagen oud, om de hoogte in te schatten (45cm ongeveer vanaf stam, exclusief pot)

gallery_26904_10358_26965.jpg

 

is dit een teken van aankomende bloei/geslacht? kan ik hier iets uit opmaken man/vrouw, ik las dat mannen bolletjes vertonen maar dat de haartjes van vrouwen ook uit bolletje groeien ... verwarrend allemaal, ik hoop echt op een vrouw, ik had wel feminised zaad maar is dat een garantie?

gallery_26904_10358_48960.jpg

 

+ de openstaande vragen:

 

wat zijn die tekenen precies van teveel water? ik las in de growguide dat de plant dan gaat hangen, maar dat doet hij niet echt. Wel de uiterste puntjes van de blaadjes krommen om, bedoel je dit? Ik heb voor de zekerheid nu een dag water overgeslagen, iets te droog een dag kan weinig kwaad volgens mij.

 

Ze is vandaag 48 dagen oud, en 45 cm hoog en ook 45 cm breed. staat nu 6 dagen op 12/12 regime.

Hoelang zal deze 12/12 fase ongeveer duren? Ik lees vanalles, van 5tot6 weken tot zelfs 10tot12 weken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

en meteen nog een vraag, ik zag dit bij het onderste blad (3-vingerig), het is een soort verkleuring of vlek... iemand een idee waardoor dit komt of wat ik ertegen kan doen?

 

gallery_26904_10358_16314.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga straks nieuws grond met voeding erin halen en de plant ompotten om de verkleuring hopelijk tegen te gaan...

 

bedankt voor de vele reacties op mijn vragen en foto's... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van dat vlekje weet ik niet, maar water geven is inderdaad dat de planten slap hangen.

Beter te weinig water dan teveel water ;).

Daarnaast lijkt me dat wel een mannetjesbolletje ja, maar gewoon afwachten, vooral als het feminised is kan je beter afwachten of het eenmalig is of dat het toch nog een calyx is, in plaats van je helemaal druk te maken ;).

 

Daarnaast jammer dat er niemand reageert, maar 1 plantje onder zo weinig licht, tjah, dan kan ik begrijpen dat de andere wat grotere micro-kweekjes wat interessanter zijn B).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Vrolijkeklopzak,

het rare plekje op het blad lijkt in ieder geval niet op meeldauw.

Heb je misschien ooit met voeding (wortel-stimulator e.d.) gemorst?

Kan je het vlekje niet gewoon weg wrijven?

Volgens mij mag je nu ook beginnen met voeden, de bladeren worden al lichter van kleur.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb vanmiddag de potgrond vernieuwd zover mogelijk, want de wortels zaten echt overal door de pot heen ;). Dat kan alleen maar goed zijn, 10 liter pot vol wortels.

 

De nieuwe grond is een potgrond met voeding, maar ik heb ook bloeivoeding gehaald maar ik wil even deze aarde een tijdje laten begaan.

 

Het vlekje is niet iets op het blad gevallen wat ik kan wegwrijven, het zit echt in het blad, het is nu ook groter dan vanmorgen en voelt een beetje dor aan. Ik heb voor de nieuwe aarde niet aan voeding gedaan, dus overvoeding kan het probleem niet zijn. Bij het overpotten voelde de aarde goed aan, niet te nat en ook niet heel droog, meer zoals ie ook voelde toen hij net uit de verpakking kwam.

 

Ik hoop wel echt op een vrouw, een man zou ik echt desastreus vinden aangezien ik maar een plant heb. Ik meende wel miniscule haartje te zien in de bovenste 2 internodes, maar morgen maar eens foto maken met de tele-macro lens, zal hem dan ook posten.

 

Bedankt voor beide jullie reacties, ik werd beetje nors omdat ik al 4 dagen updates deed zonder een enkele reactie, soms vraag je je af waarom je dan z'n verslag bijhoudt. maar reacties zijn altijd welkom, vooral met advies of kritiek, ik merk dat ik nu al heel veel leer, een volgende kweek kan alleen maar beter gaan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Vrolijkeklopzak,

zou je misschien een scherp en duidelijk foto van het vlekje kunnen maken?

Geef de plant niet teveel grond, dan blijft ze langer doorgroeien.

Ik kweek zelf in 3-liter potten en dat is voldoende.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoals gevraagd de foto van de vlek (is het onderste blaadje, drievingerig, op het andere onderste blaadje aan de andere kant zit ook ongeveer zo'n verkleuring/vlek.

 

het blad totaal:

gallery_26904_10358_55194.jpg

 

marco v.d. vlek:

gallery_26904_10358_81928.jpg

 

Je ziet ook dat rondom de vlek een verkleuring plaatsvindt die zich blijft uitbreiden. Enig idee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog een foto, wel slechte kwaliteit maar uit de hand genomen met ubermacro stand dus de trillingen waren niet te verkomen, maar zijn dit nou de haartje waaruit kan blijken of het een dame is? ze zijn nog miniscule en ongeveer 0,3e mm lang... of ben ik nou gek aan het worden?

 

gallery_26904_10358_57757.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jep dat zijn ze ;)

veel plezier ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raar plekkie heb je daar. Is het ook dikker dan de rest van het blad? Ik zou niet weten wat het is.

Heb je al een topic in de ziektes etc forum geopend? Daar komen weer andere mensen langs dan in de micro hoek en dus meer kans op een antwoord.

 

Succes, niksaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Vrolijkeklopzak,

het lijkt mij echt niet op een van de bekende schimmels.

Maar gelukkig zijn het de onderste bladeren, deze vangen toch bijna geen licht meer en zijn de eerste bladeren, welke

van de plant leeg getrokken worden en afgestoten worden.

Dus als je het niet vertrouwd, kan je deze twee bladeren gewoon afknippen en vernietigen, zonder de plant teveel

schade toe te voegen.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...