Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Kalimero

What's wrong?

Recommended Posts

Hey jongens!

 

Ik heb een probleem met een plantje.

3,5 week geleden heb ik m'n zaadje ontkiemt en binnen in een potje zand gestoken.

na 3,5 week vond ik het tijd dat hij buiten ging staan en heb hem dus verpot naar de volle grond.

 

Nu sinds ik hem verpot heb heeft hij een geel hart bij z'n nieuwe blaadjes.

Wat kan hier de oorzaak van zijn?

 

-Heb ik misschien bij het overpotten enkele worteltjes stuk gemaakt waardoor hij nu tijdelijk te weinig voedingsstoffen binnen krijgt?

-Staat de ph waarde te hoog/laag? (Dit kan ik niet testen omdat m'n metertje stuk is). Ik heb hem alvast een uurtje gelede kalk gegeven.

 

Iemand tips?

 

3,5 week oud.

s00161.jpg

 

 

groetjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat komt omdat het licht van een lamp anders is dan van de zon al doe je hem in een keer naar buiten krijg je dat als ik me niet vergis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vage shit man misschien een of andere waarde te hoog

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kon better naar het topic ''outdoor vragen'' gaan ipv outdoor kweekverslagen, of je moet er natuurlijk nog een verslag van maken:P

 

maargoed, ik heb zelf ook 5 buitenplanten en zover ik het weet is het normaal dat het binnenblad meestal wat lichter is dan de buitenkant zolang het maar weg trekt en hij donker groen blijft is het geen probleem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
dat komt omdat het licht van een lamp anders is dan van de zon al doe je hem in een keer naar buiten krijg je dat als ik me niet vergis.

 

Hij heeft nooit onder een lamp gestaan, altijd mooi in de zon achter het glas..

 

vage shit man misschien een of andere waarde te hoog

 

Mja ik heb er nu kalk bij gedaan maar ik vind het raar dat enkel de "kern" geel word en niet al de bladeren..

Daarom dat ik misschien dacht aan gekwetste wortelts ofzo?

 

je kon better naar het topic ''outdoor vragen'' gaan ipv outdoor kweekverslagen, of je moet er natuurlijk nog een verslag van maken:P

 

maargoed, ik heb zelf ook 5 buitenplanten en zover ik het weet is het normaal dat het binnenblad meestal wat lichter is dan de buitenkant zolang het maar weg trekt en hij donker groen blijft is het geen probleem.

 

Oei :P Kan een van de admins dan misschien verplaatsen? ^^

 

Hmm dan maak ik me misschien zorgen om niets, dit heeft hij ook nog maar 3 dagen dus nog wat afwachten dan :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites
-Staat de ph waarde te hoog/laag? (Dit kan ik niet testen omdat m'n metertje stuk is). Ik heb hem alvast een uurtje gelede kalk gegeven.

Waarom doe je dat dan weer? :P Je weet niet wat de ph is, voor hetzelfde geld is die te hoog en dan gooi je er nog wat kalk bij. Niej slimmm.

 

Je hebt een beginnend ijzertekort, zou aan de ph kunnen liggen, bij een wat hoegre ph kan je daar last van krijgen. Het kan ook aan de afwatering liggen van de grond of de bodemteperatuur. Stress van het warme binnen naar het wat koudere buiten zou dus ook een oorzaak kunnen zijn, als dat zo is groeit ze er wel weer doorheen. Ligt het aan de ph of afwatering, dan moet je wat aan de grond gaan doen, of gewoon wat minder water geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gun het wat tijd, je zal merken dat het wegtrekt en geele bladeren is geloof ik een teken dat hij teveel water krijgt (wat je dus altijd zult zien met buitenplanten)

weet het ook niet zekker maar erg is het niet

Share this post


Link to post
Share on other sites
Waarom doe je dat dan weer? :P Je weet niet wat de ph is, voor hetzelfde geld is die te hoog en dan gooi je er nog wat kalk bij. Niej slimmm.

 

Je hebt een beginnend ijzertekort, zou aan de ph kunnen liggen, bij een wat hoegre ph kan je daar last van krijgen. Het kan ook aan de afwatering liggen van de grond of de bodemteperatuur. Stress van het warme binnen naar het wat koudere buiten zou dus ook een oorzaak kunnen zijn, als dat zo is groeit ze er wel weer doorheen. Ligt het aan de ph of afwatering, dan moet je wat aan de grond gaan doen, of wat minder water geven.

Nog even afwachten dan, en als het blijft aanhouden ga ik misschien een nieuwe put maken en deze dan vullen met potgrond waar hij het wél goed in deed.

 

gun het wat tijd, je zal merken dat het wegtrekt en geele bladeren is geloof ik een teken dat hij teveel water krijgt (wat je dus altijd zult zien met buitenplanten)

weet het ook niet zekker maar erg is het niet

 

Teveel water krijgt hij niet denk ik, toch niet van mij.. sinds hij buiten staat heb ik hem nog maar 1x een heel klein beetje water gegeven : )

Share this post


Link to post
Share on other sites

lekker ff afwachten,,,trekt wel bij als het goed is joh.................maatregelen kan je altijd nemen,,,,,,foute beslissingen neem je vaak te snel :P

 

greets,

hup

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okay guys :whistling

Thanks!

 

En denken jullie dat deze plant al sterk genoeg is om een stekje van te nemen, of beter eerst dit probleem laten bijtrekken? :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej kalimero

 

Heeft je plantje ondertussen al wat zijtakken dan?

Anders is dat nog niet mogelijk, dan moet je wachten tot het groter wordt.

Heb je ook nog wat gedaan aan de grond waar het plantje nu staat?

Nee, dan is het waarschijnlijk een voedingstekort.

 

Groeten BoboJonko :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga inderdaad nog wachten met stekken, gewoon tot ik een teken van vrouwelijkheid zie, dan is het ineens de moeite :P

 

Het lichter groene/geelachtig hart is heel goed aan het wegtrekken nadat ik hem kalk heb gegeven, dus dat is in orde aan het komen!

 

Maar nu heb ik weer een ander probleem, de onderste 2 bladeren beginnen nu wat geel te worden (niet de lobbladjes) maar de 2 onderste bladeren, (zeg maar de 1ste twee blaadjes die ooit aan de plant zijn gekomen). Ze zijn presies aan het afsterven maar de rest blijft wel heel mooi donkergroen zien.

Licht krijgen ze genoeg daar kan het zeker niet aan liggen, en een water tekort zou ik ook niet meteen denken.

 

Is hier een oplossing voor, of zal ik deze 2 bladeren er gewoon netjes afsnijden zodat de plant daar niet teveel voedingsstoffen naartoe stuurt om te herstellen ofzo?

 

mvg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon afknijpen met nagel van je duim tss duim en wijsvinger

vallen er normaal anders ook wel zo af maar een beetje hulp kan geen kwaad

 

 

is normaal,zult er nog veel mogen afdoen tegen einde bloei

 

grtzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die blaadjes hoef je echt niet af te knippen. Ik snij bij jou toch ook geen vinger eraf? :D

Het is vrij normaal dat de blaadjes geel worden. Een plant duwt zijn afvalstoffen hier in. Haal je deze blaadjes weg, dan kiest de plant vanzelf een nieuw blad voor deze stoffen, deze zal dan ook weer geel worden.

Beste laat je gewoon de plant zoals ze is, bij elk blad wat je er af haalt krijgt de plant een wond als je het niet correct doet en moet deze eerst weer lichtelijk herstellen voor ze verder groeit.

Wat betreft de geligheid van de groeipunten, dit is vrij normaal bij een omschakeling naar buiten, trekt vanzelf weer weg.

Ik zou ook niet teveel met kalk en rommel gaan kloten, zet de plant in een grote kuip met goede grond van de growshop en je bent al een heel eind.

Niet te moeilijk doen, goed naar de plant kijken deze geeft zelf aan wat voor gebreken er zijn. En anders is er altijd nog het Wietforum ;)

 

Good Luck B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Die blaadjes hoef je echt niet af te knippen. Ik snij bij jou toch ook geen vinger eraf? :P

Het is vrij normaal dat de blaadjes geel worden. Een plant duwt zijn afvalstoffen hier in. Haal je deze blaadjes weg, dan kiest de plant vanzelf een nieuw blad voor deze stoffen, deze zal dan ook weer geel worden.

Dat zie ik :D Ik heb ze enkele dagen geleden weg gehaald en nu zijn de blaadjes van de daaropvolgende internode geel : )

deze zal ik dus maar mooi laten staan = )

 

Beste laat je gewoon de plant zoals ze is, bij elk blad wat je er af haalt krijgt de plant een wond als je het niet correct doet en moet deze eerst weer lichtelijk herstellen voor ze verder groeit.

Wat betreft de geligheid van de groeipunten, dit is vrij normaal bij een omschakeling naar buiten, trekt vanzelf weer weg.

Ik zou ook niet teveel met kalk en rommel gaan kloten, zet de plant in een grote kuip met goede grond van de growshop en je bent al een heel eind.

Niet te moeilijk doen, goed naar de plant kijken deze geeft zelf aan wat voor gebreken er zijn. En anders is er altijd nog het Wietforum :P

 

Good Luck B)

Verder is hij nagenoeg volledig bijgetrokken, heb hem terug overgepot naar een grote bak met potgrond en nu doet hij het weer heel goed :)

M'n volgende plantjes zullen dus ook in een pot gaan en niet meer in de volle grond ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

"M'n volgende plantjes zullen dus ook in een pot gaan en niet meer in de volle grond "

 

Jammer dat je zulke overhaaste conclusies trekt... denk eraan dat kweken in potten moeilijker is dan kweken in volle grond!

Schaf alvast maar een PH- en EC metertje aan want met een pottenkweek kan je moeilijk zonder!

 

In volle grond daarentegen lukt het best wel zonder meters!

 

Ben benieuwd... B)

 

Groeten...

 

van de Leeuw!! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Graag foto's in wietforumalbums, zodat de topics ook na verloop van tijd van foto's blijven voorzien en er geen lege en nutteloze topics ontstaan. Ook de laadtijd van vele sites zijn verschrikkelijk, zodat een pagina laden op wf hierdoor ook de nodig tijd gaat vergen dan.

 

Hier kan je lezen hoe je foto's in een wietforum album te plaatsen en te posten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Graag foto's in wietforumalbums, zodat de topics ook na verloop van tijd van foto's blijven voorzien en er geen lege en nutteloze topics ontstaan. Ook de laadtijd van vele sites zijn verschrikkelijk, zodat een pagina laden op wf hierdoor ook de nodig tijd gaat vergen dan.

 

Hier kan je lezen hoe je foto's in een wietforum album te plaatsen en te posten.

 

Ik zou graag dit topic verwijderd zien.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik zou graag dit topic verwijderd zien.

 

Waarom begin je dan een??

 

De waarheid is soms hard... maar altijd beter dan rond de pot gedraai!!

 

Wees effe een heer, en volhard... is veel respectabeler!

Zelfkennis is begin van alle wijsheid!!!

No offense!! B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even goed lezen in de huisregels waar je akkoord mee gegaan bent bij het aanmelden. Het stukje bold is voor jouw van toepassing. Ik kan je topic sluiten, maar het zou jammer zijn. Hoor het wel in PM of de chat :rolleyes:

 

De regels waar je mee akkoord bent gegaan tijdens de registratie zijn:

 

Let op! Als je je niet aan deze regels houdt kun je tijdelijk of permanent verwijderd worden van het forum!

 

* De minimum leeftijd voor nieuwe leden is met ingang van 1 November 2008 18 jaar.

* Spammen (met commercieel oogmerk reclame maken voor een site, product of dienst) is niet toegestaan.

* Het gebruik van discriminerende, kwetsende, obscene, vulgaire, lasterlijke, haatdragende, bedreigende of seksueel georiënteerde taal is niet toegestaan.

* Het aanbieden van en/of vragen naar illegale handel is niet toegestaan, ook niet via de pm/email van het forum. Onder illegale handel verstaan we ook (het verkopen, aanbieden of ruilen van) planten of delen van planten zoals stekken.

* Blijf zoveel mogelijk 'On-topic'. Heb je zelf vragen, open dan een eigen topic.

* Plaats geen onzinnige berichten, enkel om topics open te houden. Reageer ook niet meer op "dode" topics waar al maanden geen activiteit meer in is.

* Als je een nieuwe topic opent, gebruik dan een duidelijke titel die gelijk het probleem aangeeft.

* Plaats je nieuwe topic in het juiste forum.

* Geen 'BrEzAaH'-taal of rare MSN afkortingen gebruiken. Praat gewoon Nederlands. Dit leest veel prettiger en daardoor kunnen we je beter helpen.

* Houdt het gewoon gezellig op het forum, zodat wij niet hoeven in te grijpen.

* Accounts, geplaatste berichten en profielen worden achteraf niet verwijderd (tenzij ze in strijd zijn met onze regels).

 

* Respect en fatsoen onderling is erg belangrijk. Lijkt een open deur, maar realiseer je dat geschreven teksten soms harder aankomen en soms anders opgevat worden dan de bedoeling was!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Waarom begin je dan een??

 

De waarheid is soms hard... maar altijd beter dan rond de pot gedraai!!

 

Wees effe een heer, en volhard... is veel respectabeler!

Zelfkennis is begin van alle wijsheid!!!

No offense!! :rolleyes:

Je weet niet eens waarom ik dit wil.

 

Even goed lezen in de huisregels waar je akkoord mee gegaan bent bij het aanmelden. Het stukje bold is voor jouw van toepassing. Ik kan je topic sluiten, maar het zou jammer zijn. Hoor het wel in PM of de chat ;)

 

En waarom zou dit niet verwijderd mogen worden? buiten het feit dat het niet volgens de regeltjes is.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...