Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
jereuh

Bladprobleem

Recommended Posts

Goedemiddag,

 

Ik kweek nu al 3 jaar op dezelfde bodem en waardeer deze elke jaar weer op.

Maar nu sinds enkele weken geleden begint mijn plant rare tekenen te vertonen. Ik ben op dat moment onmiddellijk gestopt met voeding geven.

Hij vertoont nu nog steeds dezelfde symptomen( Krullend blad, verminderde groei). Het is wel zo dat er een boom nabij staat en dat hierdoor veel vogels hun bemesting op de bladeren nalaten. (naar de zomer toe geminderd). Ik heb enkele foto's ervan getrokken en zou graag weten wat jullie hiervan denken.

Is het TMV of een andere ziekte?.

 

gallery_15048_10355_13905.jpg

gallery_15048_10355_91430.jpg

gallery_15048_10355_298084.jpg

 

Zoals je kan zijn zijn de bladeren wel mooi donkergroen en treed er nergens vergeling op.

 

Alvast bedankt,

Jereuh

Share this post


Link to post
Share on other sites

is het zaailing of stek?

 

is het over geheel de plant of op een bepaalde hoogte/ in een bepaald stadium?

 

t zou door een voedingsfout kunnen komen of overpotten naar nieuw medium

of genetische fout.

 

grtz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik kweek nu al 3 jaar op dezelfde bodem en waardeer deze elke jaar weer op.

Waarmee? Wat voor bodem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

Ik kweek op gewone buitenbodem (klei) en heb deze verhoogd met 100 Liter potgrond en ijzer en magnesiumkorrels, ook heb ik het jaar hiervoor de grond bemest met compost. Er is ook een van de andere zaden van deze soort die een genetische afwijking had, zou het hieraan te wijten zijn? De vervorming treed over de hele plant op maar vooral naar het verder groeiende gedeelte toe. Ook kunnen de nieuwe topjes zich niet meer verder ontwikkelen tot volwaardige takken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo,

ik heb nu een gok gedaan en heb het op de zuurtegraad van de grond gestoken. Dus geef ik de plant nu kraantjeswater(meer kalk). Heeft iemand nog een idee of suggestie? En is het mogelijk dat het aan de pH waarde van de grond ligt?

 

groeten,

jereuh

Share this post


Link to post
Share on other sites

voedingsfout denk ik... Waarom voeg je magnesium en ijzer toe en waarom niet een "complete" organische mest?

 

Ik waardeer de guerilla op met voeding van de welcoop kan even niet op de naam komen maar deze bevat zowaar alle nodige stoffen die er zowat nodig zijn o.a. magnesium, potassium, kalium, fosfor.. daarnaast gooi ik ook compost, wat zakken potgrond van de shop en wat kalk door de grond. En als ik het nog ergens rond heb slingeren wil ik daar ook nog wel eens wormenhumus doorheen gooien... En als ik denk dat het nog wel wat beter kan heb ik nog een aangebroken zak waar nog 15 kilo kippenmest in zit..

 

Je weet de waardes van je grond niet dus je kan nooit weten hoeveel voeding te terug moet stoppen in de grond. Dit moet je dus aan je planten ondervinden, wat ik denk dat je nu dus doet.

 

Ik sluit echter een genetische fout wat al aangegeven is ook niet uit

 

succes!

 

Greetz :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Jereuh,

Ik zit met exact hetzelfde probleem. Het ontstond eigenlijk meteen nadat ik mijn planten had behandeld met Promanal (van Ecostyle, tegen spint). Het lijkt wel alsof alleen de bladeren die nog groeien zo opkrullen. Dus nu vroeg ik mij af of jij ook Promanal hebt gebruikt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo,

 

@cannabussines: Ik voegde deze toe omdat ik ze liggen had, in het ochterhoofd houdende dat ik wel niet mocht overdrijven ermee.

 

@Flebber: Ja, nu je het zegt. Ik heb mijn planten 5 à 8 keer ingespoten met Phyt-Amin, maar bij de andere planten traden geen veranderingen op.

 

Door dat ik de planten nu al een tijd niet meer voed, en geregeld kraantjeswater meegeef zie ik toch al verbetering in de groei ervan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...