Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
speedweed

ph meter, maar welke

Recommended Posts

hoi

zit er toch over te denken om een ph meter aan te schaffen

maar ja welke?

heb op fleabay gekeken, en ze hebben er heel veel

maar welke is ook echt goed?

 

tevens is een ec meter dan ook nodig?

 

en als je hem de hele winter niet gebruikt? of kan je hem met vloeistof of zoiets bewaren?

 

paar voorbeeldjes wat ik gevonden heb

ph meter PH-8685

ec meter (TDS)-8361

 

HM Digital pH-200 ATC

 

zijn deze wat of niet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

eey ken die je opnoemt niet, maar k heb er een gekocht van agrotools en ben daar erg tevrede over!

 

gallery_25649_9926_70220.jpg

 

gr junkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb zelf al vele meters gehad, maar sinds kort heb ik spullen van bleulab en ben hier goed over te spreken......

en het is maar net wat je wilt uitgeven, gezien je voor een hokje van 1m2 geen meters hoef te kopen van 300 euro ofzo snap je,.

Share this post


Link to post
Share on other sites

BLUELAB & EUTECH zijn de betere meters.

De bluelab "guardian" ph ec en temperatuur in een!

Groeten van tuintjuh!

Share this post


Link to post
Share on other sites

iik zit nu al n tydje op gold label nutrients

en daar heb je ze allebij niet echt nodig

de 1e x even de ec metyen en klaar

Share this post


Link to post
Share on other sites
BLUELAB & EUTECH zijn de betere meters.

 

Als je dan toch met merken gaat gooien noem dan ook even Hanna meters vrind B)

 

Heb mijne (growcheck combi meter 9813) al 6jr inmiddels en nooit geen probleem ermee, hoef niet eens te calibreren (doe het wel vd lol 2x pjr) en bewaar al jaren de elektrode gewoon met wat kraanwater in het doppie vd elektrode. Ook zelfde 9V batterij als in het begin kun je nagaan...

 

Gebruik hem 1/2x id maand voor bladvoedingswater en zaailingen, verders niet eigenlijk want kweek bio.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gebruik dezelfde als lostchild, ding is perfect, heb 'm vandaag in nieuwe eikvloeistof gestoken en was nog gewoon goed, doe hem wel elke keer afspoelen met schoon water en dan de dop er weer op incl sponsje. in principe word ie 365 dagen per jaar gebruikt. ding kost 200 euro, maar dan heb je ook wat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

HANNA HEB IK EXPRES NIET GENOEMD .

 

Ieder zijn voorkeur toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Amnees

mooi he, iedere keer weer als je gaat "ijken" waarom doe ik het toch, toch zelfde readout, vd gein ff flink ad metertjes draaien om te kijken of dat ding misschien niet kapot is of zo B) is er na 2jr wel vanaf.

 

Steek de meter gewoon id maatkan en ph moet dan 7.2 zijn na even staan (7.4 bij aanvang) en ec 0.27 lauw en 0.24 koud water as simple as that en af en toe ff residu ad binnenkant vd probe met een heel zachte tandenborstel met wat warme water schoonmaken, gaat wel een inzitten zelfs als je iedere keer de probe afspoelt na gebruik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...