Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Sensei

6 maal 600 watt

Recommended Posts

Binnenkort mijn hokje klaar. Komen 6 lampen van 600 watt in te hangen . Heb uitgerekend dat het mij ongeveer 475 euro per oogst zal gaan kosten aan stroom. Aangezien ik geen ellende wil met het electriciteietsbedrijf wil ik deze dus ook gewoon gaan betalen. Nu mijn vragen zijn: Kan ik deze 6 lampen op de bestaande groepen aansluiten, en zal het electirciteitsbedrijf niet moeillijk gaan doen over het verbruik, wat omhaag zal schieten.

 

Alvast bedankt voor de reacties.

Share this post


Link to post
Share on other sites

he,allereerst welkom op het forum :) :D :D

 

Als je opeens meer stroom gaat gebruiken geeft dit normaal geeft dit geen problemen.

In deze tijd van automatiseering betaalen we onze rekeningen aan computers,als je deze gewwoon blijft betalen is er geen haan die er naar kraait,alleen als je je rekeningen niet betaald gaat deze aan de bel trekken en komen er mensen aan te pas die je stroom verbruik gaan na trekken.

Als ik jou was zou ik al vast je stroom leverancier bellen met bv. de mededeling dat je een electrische kook plaat hebt aan geschaft en aangezien je vriendin nog al wat spacecakies bakt je verwacht dat je verbruik wat omhoog gaat.

Dan zullen ze je maand bedrag alvast wat hoger inschatten,en dan valt het aan het eind van het jaar een beetje mee met wat je bij moet betalen

Wel moet je oppassen dat je meerdere groepen nodig hebt,aangezien je maar 5x 600 watters op een groep kan zetten.

Succ6 :silly:

sander :silly: :silly:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga er niet vanuit maar wanneer je nou gepakt wordt, zullen ze dan de betaalde strommrekening niet gebruiken om aan te tonen dat je al langer aan het kweken bent?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik ga er niet vanuit maar wanneer je nou gepakt wordt, zullen ze dan de betaalde strommrekening niet gebruiken om aan te tonen dat je al langer aan het kweken bent?

 

Ik denk dat ze dam wel enige bewijsvoering tegen je hebben,maar jij wil ook zonodig je stroom rekening betalen :wink:

Maar hoe dan ook is het altijd beter om te betalen,al is het alleen maar de om boete die je gespaart blijft.

Het scheelt gewoon een hoop elende.

Groetjes,

Sander

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zullen het mogelijk mee kunnen nemen;

maar je bent nog steeds onschuldig tot het tegendeel bewezen is....

wie zeg dat je die tijd ervoor niet veelvuldig gebruik hebt gemaakt van een zonnebank

(al is 6x 600W wel erg veel zonnebankuurtjes)

 

Zorgen dat je niet gepakt wordt lijkt me de beste optie;

ben er wel van overtuigd dat als je gepakt zal worden je beter af zal zijn met 3 kweken de rekening gewoon betalen dan met 1 kweek en de rekening niet betalen/aftappen.

De naheffing zal ook om misselijk van te worden zijn.

 

Door het betalen kunnen ze ook zien dat je net bezig bent;

en dus zal je geen naheffing krijgen voor 6 kweken (met boete).

 

Op zich zit het met het kweken heel simpel in elkaar....

ben je voor de fun/eigen gebruik bezig dan zal het niemand opvallen (ook stroomrekening niet), wil je veel wiet (dus veel lampen) dan loop je meer risico. Je weet dat van tevoren (als het goed is) dus dat risico moet je er dan ook maar voor over hebben

(of gewoon minder planten/lampen zetten :wink: )

 

 

"If you cannot do the time, dont do the crime"

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo

 

weet je wat moet zeggen : dat je een zeer groot aquarium hebt staan met tropische vissen erin, dat verbuikt namelijk bakken electriciteit aan verwarming en aan stroming

 

voila, niet dat ik verhaal nodig heb, want heb zelf maar een 600,; maar bij hoog verbruik is dat een van de redenen die de electriciteitscentrale zelf aangeeft

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tip voor degene die het groter aanpakken: (mits je in huis doet)

 

Aanbouw zwembad/sauna/stoomding blabla.

 

 

En dat verbruikt dus echt veel om dat water op temperatuur te houden enzo, en volgens mij hoef je er niet eens voor te bellen zolang je betaald.

 

Zorg gewoon dat niemand last van je heeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik moet hier toch een kanttekening bij zetten al dan wel een beetje laat, maar voor de andere lezers. Betalen van stroom met 6 lampen of meer is vragen om moeilijkheden, er zijn mensen gepakt door het betalen van de rekening. Ook je berekning van de kosten zijn dus alleen lampen en niet afzuigers en verwarming (in de winter) . Betalen van de rekening houd ook in dat je bewijs tegen je zelf vergaard aan de tegenpartij want die treft geen zonnebanken sauna's e.d. aan tijdens de inval dus jou bewijs word dan uitermate zwak. Ook kan de fiscus jou een aanslag opleggen waarop jij moet gaan hard maken dat het niet zo is (omgekeerde bewijslast). Kortom jatten is beter, zorg er altyd voor dat je ruimte eruit ziet als nieuw en houd vol dat het de eerste oogst is. Je krijgt idd een afsluiting van stroom en een boete die je eerst moet betalen waarna je de aansluitkosten ook nog es moet betalen om weer stroom te hebben, die boete word vaak teniet gedaan bij de rechtbank omdat de stroomleverancier niet het recht heeft boetes op te leggen in geval van misdrijf.Je krijgt wel een naheffing van de eventuele gestolen stroom die je gewoon ff mioet betalen, maar dat heeft iedere weldenkende kweker al opzij gelegt na de eerste oogst. Ik had genoeg aan €4000,- (stroom en advokaat)

Ik zeg dit omdat je noooit weet hoe diegene die jou stroomrekening behandeld bepaalde principes erop na houd, wat wel eens in kan houden dat hij je gewoon aangeeft. Heeft dus nix met beleid te maken van het bedrijf maar persoonlijke principes.

 

"t is maar om te weten 8)

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben van mening dat je hoe dan ook beter netjes je stroom kunt betalen dan deze te stelen, maar dat is mijn mening en dat wil zeker niet zeggen dat een ander het hier mee eens moet zijn.

Zelf kweek ik Ara's, je weet wel van die "postduiven" die kletsen kunnen.

Moderator wacht even dit te verwijderen omdat het off topic is.

Weet je wel hoeveel stroom je nodig hebt voor een ziekenboeg en tja de een heeft gezonde en de andere zieke dieren ;-)) dus de een gebruikt de kasr nooit de ander veel.

 

Maar goed ik lees in dit forum dat veel mensen een krapper huis bewonen en die optie dus niet hebben.

Maar iedereen heeft het maar over 5 of 6 keer 600 watt lampen van 0 naar 3.000 watt.

Zo zal het echter veelal niet gaan, veel mensen hebben toch eerst maanden 1 of 2 keer 600 watt en gaan dan stap voor stap verder.

 

Wat is dan voor justitie een maatstaf ?

 

Immers van 0 naar de helft is een bepaald aantal KW en van de helft naar MAX is een bepaalde hoeveelheid KW.

Voor de mensen die van 0 naar max gaan zouden er wel 3 of 4 stappen tussen kunnen zitten.

Zo dus ook met het gebruik van de stroom en dus de bewijslast.

 

Voor de mensen die wel iets meer ruimte hebben, tussen stroom stelen en een omhoogschietende rekening zit nog een optie.

En deze zal ik vrij zeker gaan gebruiken, namelijk een aggregaat.

Lijkt me op 4 hoog achter geen optie, maar met de huidige kwaliteit van de machines best een optie.

Oke de stroom per KW is hoger, maar het risico beperk je ook.

Zou graag eens willen weten of er meer mensen zijn die hun plantjes kweken op Benzine of Diesel :)

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan natuurlijk wel gaan zeggen dat je ziekenboegen hebt of weet ik veel wat je nog meer kunt gaan bedenken, maar het gaat erom als de politie bij jou in de kwekerij staat en dus een vette stroomafname constateerd en daarnaast geen van al genoemde andere excuses om een hoge stroomafname te dekken. Je hangt dan als een zwijn en de fiscus kan je nog hoger hangen dat je al hangt.

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

6 keer 600 watt kan makkelijk op een groep

zelf nooit problemen mee gehad ,doe al ruim 10 jaar zo

 

en als je gewoon je elektra betaald dus over de meter laat lopen is er echt niks aan de hand..als de elektra bedrijven hun geld maar krijgen .ohja en misschien tipje probeer als het mogfelijk is je lampen aan te zetten als er een piek gebruik komt ofwel rond 5 uur s'middags dan komen de meeste mensen thuis van werk en gaan er een hoop elektrische apparaten aan valt jouw kweekje ook minder op

maar laat je het onder de meter doorlopen dan heb je geheid een probleem als je gepakt zal worden,idd een hele flinke naheffing

oke je zal ook nog wel kunnen knoeien met de meter terug draaien en nieuw loodje erop maar daar zal ik niet aan beginnen dan ben je echt finaal de L*L

enne lees net stukje over aggregraat zal moeilijk gaan denk ik hoor en zeker als je op flatje woont ofzo,woon je op het boerenland geen probleem maar denk dat je buren wel een hoop herrie en rare verbrandingsluchtjes binnen krijgen

van benzine of diesel lijkt mij in de stad geen optie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt me ookm wel dat je kunt pieken om 9 uur, als de nachtstroom geschakeld wordt.

Vele gaan dan ook af/wassen e.d.

 

Hier in de wijk vloog eergister nog de hoofdstop van Essent eruit :D

Bijna paniek hier, maar het gebeurde op een tijd dat er bij mij niks geschakeld werd, oef.

Heb ik er hier ws. wel een collega bij :lol: ;) :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je nu echt paranoia bent sla je gewoon een oogst over, net na de afrekening van je stroom. als ze dan binnenvallen en je hebt niks staan van materiaal, kan je gemakkelijk smoesjes verzinnen en dan krijgen die NOOIT meer een bevel om huizoeking te doen bij jou thuis. (tenzij met water-geur overlast)

EN je kan ze mischien aanklagen voor schending van je privacy terwijl ge terug opgestart bent :twisted:

 

maar ik den ook wel dat de politie naar het electriciteitsbedrijf stapt, niet het bedrijf naar de politie (tenzij je steelt)

ze moeten je dus sowieso al in de gaten hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

obaka-san, je zegt:

"oke je zal ook nog wel kunnen knoeien met de meter terug draaien en nieuw loodje erop maar daar zal ik niet aan beginnen dan ben je echt finaal de L*L "

waar baseer je dat op?

volgens mij als je terugdraait en je zet er een authenthiek loodje op, hoe kunnen ze dat zien dat je teruggedraait hebt, of meerdere kweek hebt gedraait?

Share this post


Link to post
Share on other sites

tegen woordig en is al vaker hier op forum gezegd geloof ik is het makkelijk op te sporen

als er ineens stroom verdwijnt of als er ergens op een adres meer stroom word gebruikt dan normaal . dan kunnen ze iemand langssturen met een klein draagbaar meet apparaat en die kan piek stroom opvangen

krijg je aan het eind van het jaar je rekening en je vult zeg maar 1000 kw uur op en je hebt bijv.4000 gebruikt dan zouden ze gegevens van stroom verbruik op kunnen zoeken en vergelijken met metingen die ze doen /of gedaan hebben

ps doen ze vaak s'nachts een soort ping sturen dat hoorde ik van een maatje van mij

die werkt bij ene co :D en daarmee schijne ze grote stroom verbruikers op te sporen tot aan je huis adres

en klopt dan je meterstand niet dan ben je de lul ze weten echt wel of er geknoeid is met die stroom meters of niet

maarja dat moet ieder een natuurlijk voor zich zelf weten maar wees wijs en knoei daar niet mee. .

kan ook wel goed gaan natuurlijk maar eens komen ze er toch achter

Share this post


Link to post
Share on other sites

je hoort van sommige dat het al jaren goed gaat met terugdraaien.

en mochten ze zo'n meting doen, dat lijkt me nog geen hard bewijs, immers op jouw meter staan gewoon normale aantallen, en het is afgezekerd met een legitiem loodje.. zeg je toch gewoon.. meting klopt niet. hoe maken ze dat hard, hebn og nooit gehoord dat iemand op die manier is nat gegaan..

had sowieso nog nooit van gehoord van iemand langsturen met zon meterjte, bij mijn weten kunnen ze enkel stroom op wijkniveau onderzoeken

Share this post


Link to post
Share on other sites

moderne tijden nieuwe technologie

kijk maar naar het kweken van ons rokertje

hoe het paar jaar geleden ging en nu hoop veranderd dus ook bij energie bedrijven

 

 

hier stukje over essent

Essent speurt in Limburg en Brabant zoveel mogelijk actief de stroom- en gasfraude op. Niet alleen via politie-invallen. Vaak komt Essent achter de stroomfraude door klachten uit de buurt dat de stroom op bepaalde momenten zwak is of zelfs uitvalt. Via metingen kan Essent dan peilen in welke wijk dat gebeurt. "Maar dan heb je het huis nog niet.' Er zijn diverse aanwijzingen die Essent duidelijkheid kunnen verschaffen. Maar daar wijdt Dirkx niet graag over uit, om het niet makkelijker te maken voor de telers.

 

Eén vooroordeel onder telers wil hij graag rechtzetten. Telers die netjes stroom en gas betalen laat Essent met rust. "Wij waarschuwen bij hoog stroomverbruik de politie niet, als de rekening wordt betaald.' Wel kan justitie die gegevens in het kader van onderzoek opvragen bij het energiebedrijf.

Share this post


Link to post
Share on other sites

interessant...

maar dan moet je toch wel een heel flink aantal lampen hebben hangen wil je in een hele wijk de stroom uit laten vallen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarschijnlijk eerder je buren naast je

heb wel meegemaakt toen ik bij mijn buren op visite was dat bij hun licht 1 seconde wegviel en dat was op de tijd dat mijn lampen aangingen

ik zei toen je licht valt weg en hun gelijk dat gebeurt iedere dag dus dat is wel degenlijk zo .. wat denk jij dat jij de enigste bent in jouw biuurt die kweekt zijn er meerde en als ook bij die mensen alles aanstaat of gaat trekt dat wel wat weg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Was wel raar. Allebei mijn buren hadden we nog stroom.

Mijn broer een wijk verderop had ook geen stroom.

De huizen zonder stroom lagen her en der verspreid.

 

En zoals ik al gezegt heb en Obaka-san weer bevestigd, ze kunnen je echt wel uitmeten.

Ze kunnen zelfs nog bepalen hoever je lampen hangen achter de meter :D Hoelang je kabel is dus :arrow:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze weten meer dan dat wij weten hoor maar als je daar over gaat nadenken kan je helemaal niet meer normaal leven .

en zoals hier op dit forum vaak gezegd betalen no problemo

 

en ohja heb mezelf trouwens nog helemaal niet voorgesteld bij deze dus

Share this post


Link to post
Share on other sites

misscihen hebben jullie gelijk hoor, ben niet zo thuis in de materie,

maar stel je zelf eens voor hoeveel kwekers er in een middelgrote stad zijn met 4-8 lampen, of zlefs nog meer, volgens mij zijn er dat echt veel, zeker honderden. waarom worden die dan niet per bosjes opgerold?

 

en ook lees je wel eens, kwekerij met 1000 planten opgerold enz enz, die worden vaak gerold na stank overlast of buren ofzo, niet door stroom. dat wordt pas later geconstateerd dat die wordt afgetapt, waarom wordt die stroom dan niet direct gemist en gelocaliseerd?

Share this post


Link to post
Share on other sites
misscihen hebben jullie gelijk hoor, ben niet zo thuis in de materie,

maar stel je zelf eens voor hoeveel kwekers er in een middelgrote stad zijn met 4-8 lampen, of zlefs nog meer, volgens mij zijn er dat echt veel, zeker honderden. waarom worden die dan niet per bosjes opgerold?

en ook lees je wel eens, kwekerij met 1000 planten opgerold enz enz, die worden vaak gerold na stank overlast of buren ofzo, niet door stroom. dat wordt pas later geconstateerd dat die wordt afgetapt, waarom wordt die stroom dan niet direct gemist en gelocaliseerd?

 

 

Eneco geeft netjes aan op de site waar hun in ergste geval vanuit gaan met overmatig gebruik van stroom en gas :

 

Val je hierbuiten dan geeft hun systeem dat aan en val je buiten de proporties .....

 

Verbruik Kosten

ENECO Energie

elektriciteit enkeltarief 5407 kWh € 316

Vastrecht enkeltarief € 20

Gas 3200 m³ € 1046

Vastrecht gas € 20

Combinatiekorting € -12

Subtotaal € 1390

 

ENECO Netbeheer

elektriciteit enkeltarief 5407 kWh € 222

Vastrecht enkeltarief € 58

Gas 3200 m³ € 40

Vastrecht gas € 118

Subtotaal € 438

 

Belastingen en heffingen

Energiebelasting elektriciteit € 381

Energiebelasting gas € 482

Vermindering energiebelasting - € 197

BTW € 474

Subtotaal € 1140

 

Geschatte jaarlijkse energiekosten:

 

Geschatte jaarlijkse energiekosten bij dubbeltarief: € 2968

 

€ 2939

 

Voor een nog betere indicatie vult u aanvullende gegevens in over het gasverbruik en het elektricteitsverbruik.

Vergelijk uw energieverbruik met een standaardhuishouden: klik hier

 

Verdeling van uw energiekosten

ENECO Energie 47 %

ENECO Netbeheer 15 %

Belastingen en/of heffingen 38 %

 

Verdeling verbruik gas

Verwarming 2585 m³ 81 %

Koken 92 m³ 3 %

Warm water 523 m³ 16 %

 

Verdeling verbruik elektra

Huishouden 3097 kWh 57%

Audio-video 744 kWh 14%

Licht 952 kWh 18%

Woonklimaat 562 kWh 10%

Overig 53 kWh 1%

Warm water 0 kWh 0%

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien niet echt belangrijk maar even ter info.

 

Ik heb thuis 5 x HP proliant ML350 G4 high end Servers staan deze verbruiken elk 725 watt per stuk.

Met andere worden PC's en Servers zijn ook groot verbruikers en je heb ook airco's nodig om deze koel te houden misschien een idee om je aan temelden als een klein IT bedrijfje!

 

Grtx Rick

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vraagje, ik woon met me vriendin in een 6 kamer eensgezins woning. Voor dit type huis, 2 volwassenen 3 (4) kinderen, staat vast wel een bepaald stroomgebruik, dus kan ik toch wel zonder enig probleem meer stroom gaan verbruiken omdat we er toch maar met ze tweeen inzitten?? Al helemaal omdat we overdag allebei niet thuis zijn en dus zoiezo weinig gebuirken, behalve me terrarium en schilpadden dan (1 kW totaal)

 

Tenminste, als het nutsbedrijf zo rekent dan :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...