Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
macerror

methode om snel zaden te rijpen?

Recommended Posts

Aloha lieve mensen

 

Hier ben ik weer eens.

ik ben nog steeds bezig een autoflowering duckfoot te (maken) al vier jaar nu.

Nu lukt dat eigenlijk voor geen meter .

ik heb nu in de f6 generatie plantjes die alleen zeg maar bij het derde set blaadjes duckfoots hebben.

En in de bloeiende topjes zitten ze dan ook weer die duckfootsblaadjes niet echt sthealt nog hahahaha.

Ook heb ik er een kruizing van new york city diesel met sour nlx doorheen gegooid.

Ik heb nu een backcross gemaakt op de f1 generatie en de zaden zijn gister geoogst.

ik heb er al een stuk of 50 in de vriezer gegooid voor deze nacht en dan gooi ik ze morgen in een glas water.

dan zullen er een stuk of 10 van gaan ontkiemen de rest droog ik en gaan de koelkast in bij de rest.

deze methode gebruik ik al jaren maar ik vraag mij af of er mensen zijn die een betere manier weten om snel

verse zaden te ontkiemen?

 

ps sorry dat ik geen pics heb

 

 

 

 

 

 

 

houzgroen

 

macerror

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan je spijtig genoeg niet helpen, maar ik ben wel wild van je eendenpotenidee! Perfect voor de guerrillagrower! Leuk dat er nog mensen zijn die zoiets proberen. Ik heb net wat oudere afbeeldingen van je bekeken en ik vind dat het al zeer goed aan het lukken is! Grats

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar owjee,

laat je de zaden niet drogen voordat je ze in de vriezer stopt?

of begrijp ik het verkeerd?

grtz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

ty pablo en weetje

nee ik laat ze niet drogen zo uit de top naar de vriezer.

En dan komen er van de 50 zaden zo,n 10 uit'.

dat lijkt veel maar ik ben altijd bang dat mijn gezochte phenotyp dan net bij die zaden zit die niet uitkomen.

Om deze zelfde reden zijn de cristenpartijen tegen abortus bang dat jezus die terug zal keren word geaborteerd

zo,n soort angst heb ik om mn phenoos.

ik wil direct weer verder met deze generatie en drogen kost weer tijd (4 maanden dacht ik zo te weten) maar om een goeie selectie te maken

heb je zoveel mogelijk plantjes nodig.

 

Volgens een thread op icmack over erfelijkheid zijn autoflower en breedblad beide dominante eigenschappen en heb je eigenlijk honderden plantjes nodig om een autoflowering duckfoot mannetje en vrouwtje te vinden.

Ze zeggen daar dat je eigenlijk met meerdere kweekers die elk honderd of meer plantjes kweken dit zou kunnen bereiken.

Ik wil best mensen die serieus willen meedoen wat zaden sturen maar bezint eer ge begint na 6 generaties weet ik dat het niet gemakkelijk is en honderden zaden heb ik niet ik denk iets van 150 ofzo.

En nog 60 van de f1. Ik denk dan aan 3 mensen die elk 20 zaden uit de f1 krijgen en 20 uit de f6 .

Daar een zadenkweekje van en uit die generatie zoeken.

Het zoeken is snel klaar alles met gewone blaadjes moet weg dus na zeg maar twee weekjes kun je al een het meeste rooien en hou je een aantal interesante plantjes over om mee door te gaan.

 

alleen serieuze mensen GGrAAAhggahahahihiha!!!!!!

 

 

 

groetjes

 

 

mac error

 

 

 

 

 

 

 

houzgroen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vind dit heel interessant, en leuk om te lezen dat je er zo druk mee bezig bent. Ik heb niet zo gek veel verstand van zaad kweken en dergelijke, maar waarom laat je dan niet alles eerst een maandje liggen voordat je ze ontkiemd, lijkt me dat er dan veel meer uitkomen...?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

even offtopic, maar heb je pure duckfoot of zijn het duckfoot x lowsnow zaden?

Die laatste heb ik zelf nog liggen, geen AF maar wel goede duckfoot bladeren vanaf 3e internode tot in de top.

 

Ik weet niet of ze nog te koop zijn maar mijne kwamen van frobanken, ik weet echter niet of ik nog zaden heb van die run (is al 2 jr terug)

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja, ik denk dat je daar toch een laag % mee behaalt.

zekers een paar weekjes drogen, dan moet je gewoon 100 % ontkieming kunnen scoren.

t klinkt wel erg intresting moet ik zeggen,

duckfoot F1, hehe

ik ken een snowqueen die dat een beetje krijgt,

alleen die foot heeft maar 1 teen.

 

greetz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

ty groengoud

 

pure duckfoot heb ik ook wel maar is een laatbloeier.(en een stinkerd die zn gelijke niet kend durf ik niet op t balkon te zetten).

En ik heb em gekruist met lowryder 1 en dan krijg je in de 3 de generatie al weer kompleet uitziende duckfoots

maar geen autoflowering types dat is het probleem in feite.

 

Ik heb al jaren autoflowers en het zijn wat thc% geen hoogvliegers maar toch de moeite waard.

ik draai 2 kweekjes per jaar buiten en het leverd altijd een relekst wietje op.

Gewone wietplanten buiten ben ik helemaal mee gestopt geen geduld meer voor .

 

autoflower geeft na 17 dagen bloeiende mannetjes en na 21 dagen vrouwtjes kijk dat is te doen.

ik heb ze in een bak met 170 liter potgrond met cocos perliet kalk basaltmeel vleermuizenshit wormen oude bladeren bacterien etc.

ze worden ongeveer 45 tot 50 cm hoog en sommige met echt harde dikke toppen

En gevoelig voor toprot helaas ik ben er nog lang niet maar ik ga door.

 

GROEIEN OF BLOEIEN THATS THE QUESTION

 

 

 

macerror

 

 

houzgroen

Share this post


Link to post
Share on other sites

mischien kun je de eerste generaties nog volledig proberen uit te groeien en dan pas bij de f2 of f3 beginnen met selecteren?(aangezien af recessief is en het zich dus nooit uit in de f1, maar er wel dragers inzitten, als je dan een paar generaties wacht heb je mischien meer kans dat er toevallig 2 dragers samenkomen, en die resulterende autoflower kun je dan behouden)

en anders een backcross op lowryder 1(of een andere autoflower), dan zou je(simpel gezegd) bij een drager 75% AF nakomelingen krijgen

als je dus bijv. eerst f1 maakt, heb je , es ff kijken, o, 100% dragers....(maar dat is simpel gezien, ervan uitgaande dat autoflower 1 recessief gen is, wat het niet is)

dan zou je uit de f2 al 25 % AF moeten hebben, ook zonder backcross(bij backcross 50%)

 

doet je kruizing het btw buiten al goed? want in dat geval ben ik wel beschikbaar te helpen(maar ik kweek alleen buiten, geen hokje)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...