Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
rbrttt

Hoe kan ik zien of mijn planten bestoven zijn?

Recommended Posts

Mijn lowryder #2 planten zijn reeds 6 weken oud en staan nu zo'n week in de bloei.

De man staat tussen mijn vrouwen en heb mijn vrouwen tevens handmatig bestoven.

Mijn vraag is echter hoe en wanneer ik kan zien of het bestuiven gelukt is.

 

Ik hoop dat iemand mijn vraag beantwoorden kan. Heb namelijk liever niet te lang een man tussen mijn planten staan. Ter bescherming van de andere soortjes.

 

Groeten,

 

Robert

Share this post


Link to post
Share on other sites

de haartjes die bestoven zijn zullen binnen enkele dagen verbruinen en naar binnen slaan.

 

grtz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik hoop dat iemand mijn vraag beantwoorden kan. Heb namelijk liever niet te lang een man tussen mijn planten staan. Ter bescherming van de andere soortjes.

 

Ik weet niet wat je bedoeling is, als je een mannelijke plant in de tuin hebt en je denkt dat alleen de vrouwelijke planten bevrucht worden die ernaast staan heb je het mis. Je zal echt je planten die je niet bestoven wilt hebben moeten isoleren. Dus of een grote afstand bewaren of binnenzetten en dan niet met de kleren waarbij je bij het mannetje bent geweest bij de planten komen die je niet bestoven wilt hebben.

 

Alles wat in je tuin staat of binnen een straal van enkele tientalle zoniet honderden meters kan en zal bestoven worden.

stuifmeel kan kilometers ver reizen met de wind mee.

 

Er schijnt zelfs een verhaal te zijn dat stijfmeel uit marroco planten in zuid spanje bevrucht heeft.

Om maar even een idee te geven hoe je ervoor staat met bevruchten :)

 

Greetz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En even aanvulling op cannabusiness boven me: er zullen vast ook wel buitenkwekers in jouw regio zijn, die liever niet opeens een bestoven plant hebben zonder dat ze zelf een mannetje hebben, dus eigenlijk is het je "maatschappelijke" plicht om goed op te letten dat je mannetjes verwijderd, en als je ze wil bestuiven, je dit zelf doet met een kwastje ipv alles natuurlijk te laten gaan :).

:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat bepaal je natuurlijk geheel zelf.. maar ik denk dat hij doelt op dat zijn lowriders niet zijn gewone planten bestuiven die nog niet in de bloei staan of zit ik er naast??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk ook dat het is zoals Boefje zegt...

ga een gelijkaardig auto AK47 zaden project houden waarbij ik ga zorgen dat rond half augustus de mannen weg zijn..

Vanaf hoeveel weken bloei verwijder ik best de mannetjes?

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het stuifmeel is in deze omstandigheden met 36 uur niet meer werkzaam, het is nu te nat met de regen.

zonder regen kan stuifmeel duizenden kilometers afleggen.

Zodra het nat is verplaatst het niet meer omdat het dan ergens op achterblijft samen met de regendruppel waar het tegenaan is gekomen.

 

De planten die nog geen haartjes hebben zullen niet bestoven worden maar stuifmeel kan werkelijk overal achterblijven.

Onder goede omstandigheden kan stuifmeel enkele maanden goed blijven (koel en droog bewaren in een fotorollen kokertje oid is de methode om het te bewaren)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...