Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Dutch Ganja

Triploide uit gefeminiseerd zaad ( Himalaya Gold )

Recommended Posts

High,

 

Heb zojuist een paar nieuwe zaadjes ontkiemt ( gefeminiseerde Himalaya Gold van Greenhouse )

Nu zit er hier een Triploide tussen...

Heb al beetje zitten zoeken, maar paar reacties kunnen vinden waaronder dat het waarschijnlijk een mannetje zal zijn. Kan iemand mij hier meer over vertellen / ervaring met gefeminiseerde triploids ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik maak zelf feminized zaden,

er zitten bij sommige soorten regelmatig triploids bij...

maar tot nu toe nog 100% vrouw hoor..

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

yoooo,

 

 

ik heb dit ook vaak tussen mn zaadjes zitten . had hier tot nu toe altijd een mannetje uit maar heb me toch laten vertellen dat het triploide zijn nix te maken heeft met man zijn dus is zou mn kans wage :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nu een run draaien waarbij ik 10 northern lights had staan.

3 waren triploid en 1 zelfs met 4 vertakkingen, dus quadploid ofzo.

In feite zijn het Whorled phyllotaxy, geen triploids, deze term slaat op de chromosonen, dit zijn er 3 bij triploids, ipv 2 zoals gebruikelijk is.

Je hebt dus een Whorled phyllotaxy himalaya gold.

 

Of het een mannetje is weet je nooit van tevoren, bij mij waren het toevallig allemaal mannen, incl de 4 vertakkingen per internode plant.

Van de overige 6 normale planten ook nog 3 mannen, heb dus 3 vrouwen over en heb de man met 4 vertakkingen bewaard om de vrouwen te bestuiven.

 

Hopelijk krijg ik uit de zaden meer van de Whorled phyllotaxy planten en dan nu dames, dan ga ik ze onderling met STS behandelen voor een feminized zadenkweekje.

 

Mijn ervaring met Whorled phyllotaxy is dus vooralsnog dat het mannen zijn maar zoals je hierboven al hebt gelezen zijn vrouwtjes dus ook gewoon mogelijk! :P

Das een goed teken dan doe ik de zadenrun in ieder geval niet voor jan @#$ :)

 

Als ze wat ouder is, plaats je dan even een fototje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...