Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

carpe_diem

Camikaze met Carpie

Recommended Posts

Gaat :P daar, volop oogsten ;)

 

Blijven gaan Carpie ! ;)

En als je muziek wilt, dan stop je toch gewoon een ipod in je oren :P En een paraplu.. dan is het ook ineens droog ;)

 

kheet niet voor niks Carpe_diem :D

 

Wat betekent dat nu eigenlijk ? Ik weet het nog steeds niet ;)

Mijn username is toch veel eenvoudiger hoor B)

 

 

Groeten

BioMan :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mijn username is toch veel eenvoudiger hoor :P

 

O man wat ben jij Bi... bedoel je toch he?!!! ;)

 

Carpe diem= Seize the day!!! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
O man wat ben jij Bi...

 

:P ;)

 

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites

Carpie

Carpie Plukt

Carpie Plukt De

Carpie plukt De Hele

Carpie plukt De Hele Dag

Carpie plukt De Hele Dag - Toppen Van Zijn Velden :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Achime: leuk dat je ook mee leest: ik ben verliefd :D op Miss Carpie... :P

@Rich: De koffie was erg lekker ;) , maar die memorie stik met concept is helaas tijdens het fietsen op me opoe fiets uit me zak gevallen en ik heb geen backup B) ...dus ja.....kwee nie..

@Anmees: dat wordt dan precies 165 gram fluff en 40 gram blad, zo ...daar ben ik ook meteen van af dan en heb me sticky zeker gesteld...niet verkeerd voor aan amateur dacht ik... dus: applaus voor me zelf ....en op naar die topoogst in 2011... ;)

ehh :D ..als ik tenmiste weer wat vakantie geld krijg en een leuke meevaller van de belasting dienst.

@Bioman: i-pod???? ;) ...ben je wijs?? :D ...nee.. zeker niet ;) ....op de spot in de jungle moet je constant alert zijn en letten vooral op de angst kreten van alles wat om je heen leeft....

Om een voorbeeld te geven als het dood-stil wordt moet je weg wezen....tis niet voor niks still... ;)

Daarvoor heb je waarschijnlijk de alarm roep van een vogel gemist...en daar reageren ander dieren ook weer op....

Know your jungle laws :D

Me screen name:

klikkerdeklik.....wiki... Carpe Diem

Kheb die naam gekozen om te verbloemen dat ik bi-zonder laag onderwijs genoten heb, met bijles ;) ...als je je niks verbeeld ben je niks...

Heb deze opleiding niet afgemaakt maar das weer een heel ander verhaal daar kan ik een heel topic mee vullen :D ...en bij te veel ;) gaan die bikkelharde mods weer pmmen natuurlijk :D ......en op knopjes drukken.

@Highlife: neejjj..das te veel werk man...klaat ze lekker nog een poosje in het zonnetje staan...

die mods willen :P en ;) en :P buds zien op de foto....als ik ze niet heb dan "leen" ik ze wel uit een ander zijn topic......hebben ze toch niet in de gaten ;)

 

gr

Carpie ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou de opbrengst valt wat tegen als je 't mij vraagt

Share this post


Link to post
Share on other sites

ach ...kben tevreden...op guerila is alles extra :P ....

dr zijn er zat die hebben niks ;) ..

maar er is altijd weer een nieuw jaar met nieuwe kansen in onze hobby ;)

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is teminste binnen, :P maar is dat alles van heel die stekkeplek? dan vind ik het ook best weinig om eerlijk te zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee.. de hele oogst van 2010... B) kan misschien nog 10 gram meer worden...dan meld ik het nog wel even tzt... ;)

hiermee is het thema opbrengst afgesloten :P

kga nu lekker carpe-diemen.....in de zon...

gr

Carpie ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

foto's van enkele dagen geleden:

 

Royal Dane: ....vroeg is dit exemplaar niet... ;)

 

gallery_22583_9897_444100.jpg

 

libanon27:

 

gallery_22583_9897_791977.jpg

 

 

nu die 2 op 1 foto:

 

gallery_22583_9897_2123607.jpg

 

 

 

man... man... wat vinden ze het zonnetje lekker vandaag... :P ;)

 

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja wat een lekker weertje vandaag ;) !!!

Was ook wel verdient ! :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

B) ;)

 

Stelletje grapjassen :D

 

En van die Ipod was maar een grapje hoor :P Volg je instinct en blijf je dagen plukken :P

 

...Alles is extra ! Da's dé mentaliteit ;)

Velen oogsten inderdaad niets... maar dat komt dan wel bikkelhard aan :P aan alle die niets geoogst hebben... Trek er jullie lessen uit zoals HL !!

 

 

De groeten,

Bi ( ;) ;) ) oMan :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

high carpie,

 

ben je al doorgedraait of kan je er nog wel mee omgaan?

sjezus wat een pakken wierie man,..

effe over die rd's, ik heb dit jaar zowel pure deense zaden alswel mijn eigen gemaakte zaden ingezet.

de verschillen waren nihil qua groei en bloei

ik vondt(vindt)ze dit jaar een aanzienlijk stuk trager dan vorig jaar.niettemin heb ik de eerste tig bomen nu al omliggen en ik moet je zeggen..ongelofelijk veel goeie wiet produceren ze.ik heb er wederom wat bomen tussen staan die keiharde toppen die echt weer de richting van een kilo opgaan.

de zaden die ik vorig jaar kreeg van blowmonkey(lebaneze27)heb ik vermeerdert toen en heb er nu een stuk of ontiegelijk veel van staan en ik vindt dit voor guerilla normen een zeer mooi soortje om in te zetten.dikke witte en paarse jakkieplakkie brokken aan de takken en ook bijna geen schimmeltje in te vinden tot zover..heerlijk wietje.@blowmonkey,thnx for sharing!

en omdat die libanon30 van zenseeds erg goed waren bevallen vorig jaar,heb ik een kruising gemaakt van lebanon27(bluehemp zwitserland)en libanon30(zenzeeds denemarken)............de zaden die ik dit jaar de grond in heb gedrukt hebben me een hele aangename verassing bezorgd.

prachtige compacte planten met een huge opbrengst en erg lekkere brokken wiet erin..erop..

volgend jaar laat ik de rd los en ga verder met lib en leb versies..doe daar de hl nog bij en de dodelijke combinatie voor volgend jaar is geboren!

de afghaantuin is geript...maar dat mag de pret niet drukken...precies zo....wat er nog wel is,is een extraatje..

veel plezier met de laatste loodjes man,

 

 

grtzz,indoflow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is je allemaal van harte gegund :)

 

;) :lol: :P :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

High Indoflow :lol:

Dikke shit man.... van je Deense Afghaan tuin...zou dat komen door de sterke lucht denk je :D ?of gwoon pech?

Zeker vond ik je libanon cross ook erg sterk ruiken en die was/is vroeger als je lebaneese uit Zwitserland.

Die libanons blijven ook rot vrij op nattere spots waar andere gaan rotten dus ja...echt een plantje voor in het vocht ja... ;)

Als ik je foto's zie dan kom ik aan dezelfde conclusie als de Cannalimbo's in jou topic :D ....zal zeker te maken hebben met je grond en je mestmix en plantgat aanpak :D ...

Tja... dit is een gekkenhuis natuurlijk...een eerste guerilla en dan oogsten en wat tuinen die tot op heden safe zijn...

Waar jij en anderen al 10 jaar met veel tegenslag en volharing doorgegaan zijn met zoeken naar echte buitensoortjes voor ons kikkerlandje......tja.. dan ben ik ook nog steeds ergg blij met elk grammetje die ik scoor.

De Royal Dane die ik heb is van jou en van een Deense kweker die hier ook plaatjes mee kijkt...hij vind ze erg laat..voor zijn doen.

tja bij mij duurt het wat langer..ben nog lang niet klaar naar zie wel wat er allemaal nog gaat rotten op de akker met die latere soortjes die ik heb staan.

En inderdaad zoals je al zei in maart2010...die stekken, daar had ik geen energie in moeten stoppen, dus volgend jaar maar net als jij me al eerder adviseerde geheel uit zaad gaan vertrekken.

Al moet ik zeggen dat de ierdbei stek me reden geef tot hoop...en een bewezen buiten stek me kan zeker overhalen voor wildkweek.....

Maar stekken zijn zeker te doen in een beschermde omgeving als een tuin bij huis, daar heb ik het bewijs van gezien.

Jou guerilla top 3 voor 2011 staat dus als een huis... :) Daar ben ik het volledig mee eens uiteraard..

Ik zie op internationale sites nog wel wat veel belovende soortjes.

ik zie daar een paar mogelijkheden voor een zeer potente en vroege medium size soort voor ons natte kikkerlandje....

Kzeg dr meteen wel bij of je dat wel zou moeten willen, kwa geur :D in grotere tuinen in de Jungle....

Ook de goude ouwe Nieuwe Dame Blanche van "Ome Jan" is bij mij zeker nog niet afgeschreven....

genoeg lekkers om over te brainstormen in de winterslaap dus... ;)

thanks so much 4 sharing Indoflow :D

@Boefje030: B)

@Karma Genetics: khad al wat gescheven in bericht 444 komttie hier nogmaals ;) :

40 stuks Jamil Sayyida heeft een troepen verplaatsing naar een spot niet overleefd...kging met plank en zaailingen te water :D ... khad ze ERGGG graag willen vergelijken met de lebaneze en lib30...volgend jaar maar dan.. :D .. ik twijfel niet aan die genetika...

in een ander topic zag ik dat een spot waar ze stonden geript was... ;)

@blowsterke: dank je wel :P

 

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Waar jij en anderen al 10 jaar met veel tegenslag en volharing doorgegaan zijn met zoeken naar echte buitensoortjes voor ons kikkerlandje......tja.. dan ben ik ook nog steeds ergg blij met elk grammetje die ik scoor.

gr

Carpie

 

lees hier ook over de meest exotische soortjes

ik heb gewoon speciale gefeminiseerde buitenzaden van dutch passion genomen ;)

kost wel wat, maar dan heb je ook wat en je kan er natuurlijk altijd stekken van nemen

heb alleen nog maar feminised van het soortje 'frisian dew' gehad;

 

-allemaal vrouwelijk

-gaan vroeg in de bloei

-worden leuke toppen :D en de plant kan goed tegen het nederlandse klimaat

 

wanneer ga je oogsten carpe diem?

ik zou niet te lang meer wachten met oogsten

als het een week regent en de temperatuur gaat naar waarden onder de 15 C kan het hard gaan met schimmel, meeldauw etc. (je voorbeeld heeft toen ook te laat geoogst, heb ik gelezen en uiteindelijk 'maar' 1 kg ofzo overgehouden)

ik ga zelf volgende week oogsten of het weer moet de week erop goed worden/blijven :lol: hoop een paar mooie paarse toppen te kunnen fotograferen

 

keep up the good work :P !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Piet Piraat: bedankt..maar ben nog meer benieuwd naar jou Guerilla Grow 2011. Khoop een oude rot aan de gang te zien als je het op forum zet tenminste...

@Valer46: tja B) ...wel een beetje lezen en plaatjes kijken hier hoor :D ...op die foto's van 16 sept zie je van die zwarte zakken...wat zou daarin zitten denk je?.....niet me 3 delig pak...iig :D

Dus kben al een poosje bezig met oogsten :D ... Henkes Lolland. Nieuwe Dame Blanche ,Greenstar, Libs ....

En behalve die 1k had, mijn grote inspirator (tot het doen van een grote guerilla) een medegrower op die plek, Jule genaamd, een behoorlijke oogst hoor...die gaten in het veld van dat topic zeggen genoeg :D

 

Ik ga voor echte voor Nederland geschikte buiten soortjes en die zijn 20 september klaar in een normaal jaar...dus alles wat later is vind ik geen goede buiten genetika...punt.

Deze datum verzin ik zelf niet hoor, maar die is van de legendarische Nederlandse buitengrower Jan Veen alias Dame Blanche (R.I.P)

Gelukkig hebben wij zijn topics nog hier op WF :P ..een aanrader voor elke ( beginnende )buiten teler nu en over 20 jaar daar ben ik van overtuigt.. :D .Bovendien een geslepen guerilla en zijn topics zijn doorspekt met tips... :D

Helaas is zijn ultime buiten soortje :lol: die aan zijn eigen criteria voldeed, de zgn Dame Blanche 100% in beslag genomen door justitie... :D

Toen is hij opnieuw begonnen met veredelen die poging noemde hij Nieuwe Dame Blanche....helaas heeft hij zijn oude creatie niet meer helemaal kunnen evenaren.....voor hij terziele ging....

 

kikkerdeklik AANRADER ALLE TOPICS VAN DAME BLANCHE

 

Wat nu reeds geoogst is, is vrijwel rotvrij en onbespoten en zo hoort het ook, ...vind ik... :D

 

Ik heb ze wel die latere soortjes, net al jij.... en dan wordt het een grote strijd tegen de regen, mist, rot, meeldauw en tijd...

Dat wist ik te voren zoals aangegeven enkele malen in deze growlog.

Mja... kwilde alles even meemaken in deze growlog, vandaar ook het soortje "groen" stekjes en de vroege buitensoort stekjes...

Op pag 2 van dit topic zie je de meeste soortjes die ik gebruikt heb 2010.

Open aub een vogelvlucht topic na je oogst van je Frisian Dew guerilla.....ben ook wel benieuwd wanneer die stekjes, als je ze gemaakt heb, echt klaar waren.( meestal een dag of 10 na de zaailingen)..als je nog foto's hebt tenminste...

Geloof ook niet alle verkoop propaganda op de sites van zaadboeren.....zelf nou zelf...had jij die gekocht als er 2e-3e week oktober stond ;) ?...beter is... kijken hier in verslagen op wf ;)

En twerkt niet zo...hoe duurder... hoe beter... ;) .

Daar kan de posts van Dame Blanche je schitterende voorbeelden van geven...alle posts van die man heb ik zeker 2x gelezen...alle 1159...de laatste was van zijn zoon...

Je had het over exotische soortjes...tzijn meer Deense (soms vroege) soortjes....

 

klikkerdeklik en er gaat een nieuwe kweekwereld voor je open...lol

 

@IERDEREEN: een goede oogst en een fijn weekend... ;)

 

gr

Carpie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
blowmonkey,thnx for sharing!

Geen probleem. :P

 

Moet je wel dat 27 weglaten de volgende keer. :lol: Leb 27 is de andere benaming voor de Deense Libanon 30, van Bluehemp is het gewoon Lebanese (zonder 27). Ben echt in de war af en toe, weet bijvoorbeeld nu ook niet wat carpe diem bedoelt met libanon 27 in z'n laatste pic update, neem aan een gewone Lebanese.

 

@Ik ga voor echte voor Nederland geschikte buiten soortjes en die zijn 20 september klaar in een normaal jaar...dus alles wat later is vind ik geen goede buiten genetika...punt.

 

Dat is wel heel cru toch? ;)

 

Die green star moet je trouwens ook maar ff in dat vroege buitensoortjes topic posten als je klaar bent met cutteren. Staat trouwens in de binnensoortjes categorie op de site van basicseeds. :D

 

Als elk binnensoortje nou zo mooi vroeg afbloeide, lol..

Share this post


Link to post
Share on other sites

@blowmonkey: inderdaad je hebt het al 4x uitgelegt en het is idd geen leb 27 maar een nazaat van jou, de lebaneze uit Zwitserland.

 

cru?....tja je moet ergens een lijn trekken tussen vroege en latere soortjes en dan is die 20 sept nog niet zo verkeerd...

 

idd goede heb ik niet zo bedoelt...vervang goede voor vroege...in je quote.. B)

 

tja die Green Star...tja..er zit een verhaal aan die plantjes...maar feit is dat ze te lang in kleine potjes gezeten hebben dus missschien zijn ze wel uit pure stress gaan bloeien :P ...misschien weet iemand uit de zaadbank hoek van Sannie er wat van? :lol:

Tzijn wel mooie planten, paarse en groene....en toch ong 1.70 m geworden..

 

Ik heb ook die El Nino Fem (= binnen soortje) staan, omdat een wf lid ze vorig jaar 7 okt geoogst heet zonder verduisteren..mwa...dus,.. ik ook zetten. die planten....en... ;) ....tgaat niet lukken bij mij ;) :) ....

Misschien wel dezelfde oorzaak... :D

 

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...